ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:35

gr_roos schreef:
Met jou als grote aanvoerder. Wat ben jij een vreselijk onbeschoft, veroordelend, bord voor de kop hebbend persoon.

Respecteer nu eens een keer dat er gezonde gelukkige mensen zijn die geen kinderen willen en als je dat niet kan ga dan aub je evangelie elders predikken en kom geen mensen lastig vallen in een topic voor mensen zonder kinderwens !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je toch de richting uit wil kan je júist denken dat knidervrije mensen gelukkiger zijn dan mensen die kinderen willen. Kinder vrije hebben blijkbaar niets extra's nodig in hun leven.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:41

gr_roos schreef:
Trennie schreef:
Soms op het onbeschofte en respectloze af.
Mis behoorlijk de balans en nuance.
Geeft te denken eerlijk gezegd: krijg ik bijna het idee dat er meer achter zit dan alleen geen kinderwens hebben omdat je dat zo voelt.
Misschien een slechte jeugd gehad, bepaalde angsten oid...?

Met jou als grote aanvoerder. Wat ben jij een vreselijk onbeschoft, veroordelend, bord voor de kop hebbend persoon.

Respecteer nu eens een keer dat er gezonde gelukkige mensen zijn die geen kinderen willen en als je dat niet kan ga dan aub je evangelie elders predikken en kom geen mensen lastig vallen in een topic voor mensen zonder kinderwens !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Precies wat ze bedoelt dus. Als je even leest, zie je dat Trennie ook geen kinderwens heeft.... 8)7

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:45

Sorry, maar dan misschien de verkeerde gequote. In ieder geval geldt mijn opmerking voor al die moraalridders die zo vreselijk graag een kindje willen, die het een verrijking vinden en die niet weten hoe ze de wereld moeten bekeren of overtuigen.

Kom op zeg het is toch vreselijk achterhaald dat een vrouw kinderen hoort te krijgen. Lang leve de anticonceptie en gelukkig kan ik daar gebruik van maken.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:51

Dat zegt ook niemand, volgens mij, dat je een kind moet krijgen, of iig wordt dat hier niet gezegd.
Ik lees ook weinig moraalridders, wel mensen die hun ervaring delen. :) Soms gaat dat over het uitzitten van een bokkend paard, dat ervaringen uitdelen. En soms over een kinderwens, of het kinderlooswens. (is daar een woord voor? ). Dat mag toch? Dat maakt je geen moraalridder. :n
Als mensen elkaar gewoon allemaal laten, het geluk gunnen van een fijn leven, dan is het prima. Met of zonder kinderen, doe wat je niet laten kunt. Waar je je goed bij voelt, kortom waar JIJ je geluk uit haalt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:52

Precies Plien :j

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:56

Dank u blue eyes.
Dat is dus ook wat ik bedoel met respecloze reacties.
Bepaalde mensen zitten hier zo ontzettend snel op de kast en lezen in hun emoties nog maar de helft van wat er geschreven wordt.

Wanneer je dan zo reageert, dan geeft dat toch ook te denken?
Geen nuances zoals ik al zei.
Daarnaast erg cynisch en spottend.
Als dat onder de categorie normaal valt, dan zal mijn normen -en wardenpatroon wel erg afwijken en ligt het dus aan mij. :+

En laten we eerlijk wezen: een vrouw die haar kindje borstvoeding geeft een wandelende melkbar noemen is nou niet bepaald respectvol, wel dan?
En dat is maar zo een voorbeeld van meerdere die ik tegen ben gekomen in dit topic.

De andere kant op ben ik dergelijke reacties nog niet tegen gekomen.
De enkeling die wel kinderen wil of heeft, wordt direct fel afgebrandt en is zelfs niet welkom in het topic volgens een enkeling.
terwijl deze mensen gewoon op een normale manier aangeven hoe zij er tegen aan kijken.

En ik wil beslist geen kinderen. Laat dat duidelijk zijn.
Maar ik ben ook geen kinderhater.
ik heb er geen problemen mee om een baby in mn armen gedrukt te krijgen.
Mijn gevoel word daar niet anders van.

Als mensen mij vragen of ik kinderen wil en waarom niet, leg ik dat rustig en duidelijk uit.
Ik onderbouw het en geef daarbij aan hoe ik er gevoelsmatig in sta.
En dat wordt gewoon geaccepteerd.
Niemand die ooit tegen me heeft gezegd: wacht maar als je ouder wordt....

Het is dus wel degelijk bepalend hoe je er zelf mee om gaat en hoe je dit uit draagt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:57

storrum schreef:
Afbeelding

oooh die is goeeeedddddd :D
Die ga ik van je lenen :o

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:58

Om maar even de discussie binnen te vallen.

Ik ben nu 30 en heb nog steeds geen kinderwens.
Mijn collega van 40 ook niet...

Dat is onze eigen keus.

Mijn collega is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met haar man
Ik heb nu sinds bijna anderhalf jaar ook een goede vaste relatie en we wonen samen...

Ik heb een normale, fijne jeugd gehad...
Daar ligt het ook niet aan.

Ik ben heel heerlijk en ik zeg ook gewoon dat het bij mij uit mijn "egoïsme" voortkomt.

Zoals de foto hierboven heel duidelijk zegt!
Ik wil mijn leven niet aanpassen aan een kind.
Ik wil er geen dingen voor opgeven.
Slapeloze nachten, altijd maar regelen dat dat kind ergens heen gaat als je wat wilt doen.
Plus dat het ook nog eens klauwen met geld kost!! En dat moet je wel hebben! (of er voor over hebben)
En ik zou nooit maar dan ook nooit mijn kind 7 dagen naar de creche of oma brengen omdat we allebei keihard moeten werken om het kind te kunnen onderhouden...

En het altijd en eeuwige verdedigen naar andere toe ben ik ook zat...
Het is mijn keuze... Klaar (en mij vriend denkt er net zo over)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:03

Ayasha schreef:
Maartje1990 schreef:
College van m'n moeder is onbedoeld zwanger geraakt. Zij heeft een goede baan in 't onderwijs enzo en samenwonend dus opzich een prima gezinssituatie. Maar zij wilt dus ECHT GEEN kinderen. Jammer maar helaas, zij heeft nu een dochtertje en ze vind 't AFSCHUWELIJK.... totaal geen moedergevoelens ze heeft 't altijd maar over 'die bleerer/jankert'. Geen idee of ze nog moedergevoelens etc. gaat krijgen, maar op dit moment verafschuwt ze 't moeder zijn en 't kind helemaal.

Babootje schreef:
Ik heb nog niets gelezen over vrouwen in dit topic die hun kinderen niet leuk vinden. Of heb ik iets gemist.

Je hebt wat gemist. :+

Ik bedoel hier niet iemand die iemand kent die iemand kent etc. Nee ik bedoel: is hier nu echt iemand met kind(eren) die zegt: had ik het maar nooit gedaan? Dat heb ik nog niet gelezen.

En voor wat het bovenstaande: dat is echt heel vreselijk. Maar idd als je dan toch echt geen kinderen wilt, waarom in dat geval dan geen adoptie? Dit zal zeer ernstige gevolgen hebben voor het kind.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:05

Mijn jeugd was ook heel fijn hoor.
Maar wil mijn toekomst ook fijn doorbrengen en voor mij betekent dat geen bindingen, de bindingen van een relatie zijn me af en toe al teveel :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:07

Je hoeft je helemaal niet te verdedigen :n
Zou mooi zijn als we allemaal kinderen willen!! Maar het kan zijn dat je nog van gedachte zal veranderen.
Je bent immers pas 20 jaar en het kan zijn als je straks jaren samen woont dat er toch nog ineens wat gaat
rammelen. En zo niet, nogmaals ook goed, ik zie niet in waarom je dt ou moeten verdedigen, de ene heeft
nou eenmaal die behoefte, de ander niet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:12

Maar er zijn hier een heleboel mensen die bewust kinderloos zijn en die zijn echt geen snotpiegeltjes van 18 of 20 meer. Later als je wat ouder wordt gaat voor die mensen ook niet op. Laat ons in onze waarden, start zelf een topic waarin de ervaringen over de schattige kinderen worden gedeeld en kom hier niet iedere keer aanzetten over moedergevoelens oiv hormonen, rammelende eierstokken en later als je oud bent.

Ik ben een stuk ouder dan de meeste bokkers die zulke opmerkingen maken.

Plien, dit topic gaat over mensen die GEEN kinderen willen, respecteer dat ongeacht de leeftijd van degene die iets post en begin nit op jou leeftijd dacht ik er ook zo over. Deel je ervaring in een topic dat gaat over je kindwens op 20 jarige leeftijd en wat er 10 jaar later van gekomen is, maar laat de bewust kinderloze hun ervaring ook delen in een daarvoor bestemd topic.

Volgens mij komt het gewoon niet bij jullie op dat de antwoorden die jullie geven respectloos zijn.
Volgens een aantal bokkers heb je dan een verkeerde man, slecht huwelijk, ben je egoïstisch, onverdraagzaam, moet je vooral je mening voor je houden en geen commentaar hebben op kinderen.

Trennie, nogmaals sorry voor het half lezen, maar ben bepaalde reacties hier zo zat.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:20

Volgens mij gr-oos wil jij een groep mensen bij voorbaat buiten een topic houden omdat ze kinderen willen? Of hebben? :? Dat snap ik niet, ik begrijp de ts echter wel.
Ik ken zat mensen van half 30 die geen kinderen willen, en herken ook hun opmerkingen. Alleen zeg ik dan altijd hetzelfde, net als nu weer: doe wat je wil, het is jouw leven..maar laat iedereen in zijn of haar waarde. En dat is tweerichtingsverkeer.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige reacties ( gr_roos) heel goed snap. Ik zelf ben het ook spug zat elke keer weer op een rustige en geduldige manier uit te moeten leggen aan steeds weer de zelfde personen dat ik geen kinderen wil dat ik onderlaatst tegen mijn schoonmoeder ook knap uit de slof ben gevlogen. Elke keer weer zaniken over het zelfde terwijl je dat dan echt al wel vaak zat op de juiste maniet uit heb gelegd. Kijk het is niet goed om zo uit je slof te schieten maar hee accepteer en respecteer die beslissing dan ook eens.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:22

Nou dat ben ik helemaal met je eens. Dat gedram erover vind ik zelfs irritant. :=

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:23

gr_roos schreef:
Maar er zijn hier een heleboel mensen die bewust kinderloos zijn en die zijn echt geen snotpiegeltjes van 18 of 20 meer. Later als je wat ouder wordt gaat voor die mensen ook niet op. Laat ons in onze waarden, start zelf een topic waarin de ervaringen over de schattige kinderen worden gedeeld en kom hier niet iedere keer aanzetten over moedergevoelens oiv hormonen, rammelende eierstokken en later als je oud bent.

Ik ben een stuk ouder dan de meeste bokkers die zulke opmerkingen maken.

Plien, dit topic gaat over mensen die GEEN kinderen willen, respecteer dat ongeacht de leeftijd van degene die iets post en begin nit op jou leeftijd dacht ik er ook zo over. Deel je ervaring in een topic dat gaat over je kindwens op 20 jarige leeftijd en wat er 10 jaar later van gekomen is, maar laat de bewust kinderloze hun ervaring ook delen in een daarvoor bestemd topic.

Volgens mij komt het gewoon niet bij jullie op dat de antwoorden die jullie geven respectloos zijn.
Volgens een aantal bokkers heb je dan een verkeerde man, slecht huwelijk, ben je egoïstisch, onverdraagzaam, moet je vooral je mening voor je houden en geen commentaar hebben op kinderen.

Trennie, nogmaals sorry voor het half lezen, maar ben bepaalde reacties hier zo zat.

Je vergeet jeugdtrauma/nare jeugd/geen driewieler :P

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:23

@ Pauline
*\o/* Ja is ook echt zo :D .
Maar helaas zullen we er nog ons hele leven lang last van hebben. :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:25

Pauline schreef:
Ik ken zat mensen van half 30 die geen kinderen willen, en herken ook hun opmerkingen. Alleen zeg ik dan altijd hetzelfde, net als nu weer: doe wat je wil, het is jouw leven..maar laat iedereen in zijn of haar waarde. En dat is tweerichtingsverkeer.

Vind ik ook :j Wij vergooien ons leven niet als we kinderen nemen, want wij genieten ervan.
Net zoals jullie van een kinderloosleven zonder die verplichtingen kunnen genieten.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:53

@ gr roos:
Zit wel goed ;)
Ik begrijp je irritatie ook wel.
Bij sommige mensen blijft de overtuiging hardnekkig, ook al leg je het nog zo duidelijk uit.
gewoon afkappen door te zeggen: de tijd zal het leren.
Ander onderwerp graag. :+

Citaat:
Je vergeet jeugdtrauma/nare jeugd/geen driewieler

Nogmaals: lezen.
Dat iemand geen kinderen wil is prima.
Daar reageerde ik in die zin ook niet op.
Ik reageer op de ongenuanceerde felheid waarmee er overtuigd wordt op het geen kinderen willen.
Dat is nl een hele andere en ook in een hele andere context geschreven.

Dus even heel duidelijk: dat iemand geen kinderen wil hoeft niets te maken te hebben met een slechte jeugd, trauma of wat dan ook.
Capice? :+

Edit: typo

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:31

Trennie schreef:
Daarom zei ik in mn eerdere post ook:
Als alles normaal in elkaar zit, dan veranderen die gevoelens omdat de natuur zo geniaal in elkaar zit.
Allemaal hormoonkwestie.
Dat er moeders zijn die spijt hebben van hun kinderen, kan vrijwel altijd worden terug gevoerd op zaken die niet goed in elkaar zitten en die niet zo zeer met het kind zelf te maken hebben, maar met de moeder.

In de dierenwereld zie je het ook soms:
moederdieren die hun jongen niet accepteren, er niet naar om kijken of het zelfs dood maken.
Dan is er iets niet in de haak bij de moeder.

Dat dit van nature niet goed zit is een heel ingewikkelde materie.
Dat kun je niet heel simpel wegschrijven onder het kopje geen kinderen willen.
Dat is een keuze die van te voren wordt gemaakt.
Is een vrouw echter onbedoeld zwanger, dan kan die zgn keuze wel eens heel anders uitpakken, of de moeder dit nu wil of niet.

Daarom doe ik er alles aan om never nooit niet zwanger te worden.
Want word ik dat wel, dan zal ik heel vlot moeten zijn met abortus, want als eenmaal die hormonen hun werk gaan doen, zal dat niet zo'n gemakkelijke keuze meer zijn.

Daarom dus zijn kinderen krijgen imo een biologische fuik.

Ik vind trouwens dat sommigen wel heel fel en verdedigend reageren.
Geeft te denken eerlijk gezegd: krijg ik bijna het idee dat er meer achter zit dan alleen geen kinderwens hebben omdat je dat zo voelt.

Ik zie in je profiel Trennie, dat je in de jeugdhulpverlening zit. En daarom waarschijnlijk 1 van de weinigen bent die bewust kinderloos zijn maar wel evenwichtig reageren.
Ik ben zoals Trennie zegt zelf "slachtoffer" van de biologische fuik geweest. (Vind ik een hele goeie :D ) Om de doodeenvoudige reden dat ik geen besluit kon of wilde nemen over wel of geen kinderen krijgen met alle argumenten die ik hier voorbij heb zien komen. En ik had er misschien nog wel een paar extra, want ik heb een gehandicapt neefje en zag dus van dichtbij hoe dat je hele leven kan veranderen. Maar de natuur is zoals Trennie zegt geniaal, want de met de moedergevoelens die bij mij totaal ontbraken is het helemaal goed gekomen. Dat is het enige dat ik ermee wilde zeggen - dat het niet per definitie zo is dat als je nu geen kinderen wil, je ze nooit zult willen. Daarmee respecteer ik ieders mening.
En val vervolgens van de ene verbazing in de andere over de wijze waarop sommigen hier heel heftig en idd respectloos op reageren. Dat je inderdaad moet denken: wat is jouw probleem?

Daarbij wil ik ook nog even zeggen dat het hebben van een kind je inderdaad ertoe noopt, jezelf op de tweede plaats te stellen. Voor een heleboel onder ons is dat helemaal zo slecht nog niet. In dat opzicht wordt je er zoals ik al zei inderdaad een beter mens van. (Zonder daar - voor iedereen die daarover weer in de verdediging schiet - iemand op aan te spreken. :D )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:38

Da's niet evenwichtig reageren da's een sterk staaltje beroepsmisvorming!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:50

Ayasha schreef:
Da's niet evenwichtig reageren da's een sterk staaltje beroepsmisvorming!

Leg eens uit?
Want nu ben ik je echt even helemaal kwijt.

Edit;
ik heb het idee dat je nog steeds aan deze uitspraak van mij refereert?
Citaat:
Ik vind trouwens dat sommigen wel heel fel en verdedigend reageren.

je hebt mensen die geen kinderen willen en daar stabiel en genuanceerd mee om gaan.
En je hebt mensen die buitenproportioneel fel reageren op het feit dat zij geen kinderen willen en dit ook op zodanige wijze projecteren naar alles en iedereen.
En dat geeft te denken.
dat is nl een vrij abnormale reactie.
Nogmaals lezen.

Tis nogal wat om er dan een opmerking overheen te gooien dat ik last heb van een sterk staaltje beroepsmisvorming.
Hoezo de psycholoog uithangen?
Hoezo ongenuanceerd oordelen en cynisch uit de hoek komen?
Maar bovenal zegt het vooral niets over mij :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:32

Dat fel en ongenuanceerd reageren heeft te maken met het feit dat de bewust kinderloze mensen hoogstwaarschijnlijk het spuugzat zijn om zich keer op keer maar met hand en tand te moeten verdedigen tegenover de kinderverheerlijkers! Als je het al diverse malen op een tactische en genuanceerde manier hebt gebracht en het komt kennelijk niet over, omdat er nog steeds reacties komen als: "wacht maar tot je ouder bent", "je bent de juiste nog niet tegengekomen", "je bent egoistisch", en als klapstuk dat het dan hoogstwaarschijnlijk wel aan je eigen jeugd zal liggen, kinderverheerlijkers die je zo ongeveer een kind door de strot proberen te douwen/aan te praten terwijl je met je tactische en genuanceerde reactie al duidelijk hebt gemaakt dat dat echt niet is wat wilt, kan je zo ongeveer niet anders meer dan als een olifant in een porselein kast reageren!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:37

Zo en dat is het laatste dat ik erover zeg! Lijkt weer in een discussie te verzanden waarin de bewust kinderloze zich weer tot in den treure moeten verdedigen over de keuze die zij hebben gemaakt om geen kinderen te nemen/krijgen/ontvangen whatever!

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:41

Esther28 schreef:
Dat fel en ongenuanceerd reageren heeft te maken met het feit dat de bewust kinderloze mensen hoogstwaarschijnlijk het spuugzat zijn om zich keer op keer maar met hand en tand te moeten verdedigen tegenover de kinderverheerlijkers! Als je het al diverse malen op een tactische en genuanceerde manier hebt gebracht en het komt kennelijk niet over, omdat er nog steeds reacties komen als: "wacht maar tot je ouder bent", "je bent de juiste nog niet tegengekomen", "je bent egoistisch", en als klapstuk dat het dan hoogstwaarschijnlijk wel aan je eigen jeugd zal liggen, kinderverheerlijkers die je zo ongeveer een kind door de strot proberen te douwen/aan te praten terwijl je met je tactische en genuanceerde reactie al duidelijk hebt gemaakt dat dat echt niet is wat wilt, kan je zo ongeveer niet anders meer dan als een olifant in een porselein kast reageren!

Citaat:
Zo en dat is het laatste dat ik erover zeg! Lijkt weer in een discussie te verzanden waarin de bewust kinderloze zich weer tot in den treure moeten verdedigen over de keuze die zij hebben gemaakt om geen kinderen te nemen/krijgen/ontvangen whatever!

_/-\o_