Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Ik heb trouwens een supplement met heel veel vitamine B6, B12 en daarbij nog vitamine D-pillen dit omdat ik een tekort had o.a door de verhoogde behoefte van mijn lichaam. Deze extra vitamine moeten nu mijn lichaam helpen bij het herstel van het zenuwstelsel en spieren.
Gebruik jij ook supplementen, Rapido?
Issy schreef:@Rapido,
Als je hele systeem plat gelegen heeft door lyme, kun je niet zomaar even je conditie trainen. Dat is nog 7 stappen te ver.
Je hebt net een infectie opgeruimd uit je lichaam, nu moet je lichaam de kans krijgen om hiervan te herstellen. En dat is in alle rust weer het bloed laten vloeien waar het al de tijd niet goed doorgestroomd heeft. Je spieren moeten weer leren om zuurstof goed te transporteren. Mar je lichaam moet ook weer leren hoe het met de afvalstoffen omgaat die je krijgt bij spierbewegingen.
Lymepatienten moeten niet beginnen met hun conditie op te bouwen door cardio oefeningen (wandelen, hardlopen, fietsen, zwemmen), maar juist door statige oefeningen. Dus bijvoorbeeld je armen wijd opzij en zo 3 minuten blijven staan. Dan kan langszaam het bloed lopen waar het moet, dan gaat het zuurstof systeem langszaam op gang komen, en je kan in deze fase niet verzuren, dus je belast je lichaam niet. Dit kun je ook doen met door je knieen zakken en zo blijven staan weer 3 minuten. Dat moet je dagelijks doen, dus eigenlijk spieren aanspannen zonder dat je bewegingen maakt of de weerstand op zoekt.
Herstellen van lyme is echt revalideren. Door te fietsen maak je bewegingen die je lichaam nog niet aan kan, je spieren kunnen het niet voor elkaar krijgen en je hersenen kunnen de spieren nog niet goed aansturen, dat is waarom je na maanden amper tot geen vooruitgang boekt. Je bouwt zo geen sterkere spieren en ook geen conditie op, je leeft woont iedere keer je lichaam uit, dus verslechter je eerder dan dat je vooruitgang boekt.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven, lastig om het goed te beschrijven.
ulaantje schreef:Ik ben vandaag naar Slotervaart ziekenhuis in Amsterdam geweest.
Ze zei dat het goed mogelijk is dat het lyme is. Ze heeft opnieuw bloed geprikt,
nu word er ook een blot test gedaan (geen idee wat het inhoud).
Ze zei echter dat het nu waarschijnlijk de na-sleep van de lyme is omdat ik de antibiotica kuur al heb gehad ( is 2 weken doxicicline). Ze zei dat het bij de na-sleep geen nut heeft om nog een keer antibiotica te geven.
Ze hebben ook vorige week woensdag een lumbaal punctie gedaan, hier krijg ik 3 april de uitslag van,
van het bloedonderzoek in Slotervaart krijg ik 11 april de uitslag.
Heel eerlijk weet ik niet wat ik moet doen,
ik voel me steeds slechter en kan niks meer op een dag.
Ik wacht maar weer op de uitslagen en hoop stiekem dat het toch langzaam aan beter met me zal gaan.
Flosje446 schreef:Vandaag de uitslag van de DNA bloedkweek gekregen en die was negatief. Begin dan toch wat te twijfelen of ik dan wel echt Lyme heb. Aan de andere kant, ik heb tijdens de levend bloed analyse mee kunnen kijken en de cystes en cellen vol spirocheten gezien, dus wat zou het anders moeten zijn? Morgen weer naar de natuurarts. De arts is wat sceptisch over de LBA, maar heeft wel zoiets van probeer maar AB en dan zien of ik er van op knap.
Flosje446 schreef:Vandaag de uitslag van de DNA bloedkweek gekregen en die was negatief. Begin dan toch wat te twijfelen of ik dan wel echt Lyme heb. Aan de andere kant, ik heb tijdens de levend bloed analyse mee kunnen kijken en de cystes en cellen vol spirocheten gezien, dus wat zou het anders moeten zijn? Morgen weer naar de natuurarts. De arts is wat sceptisch over de LBA, maar heeft wel zoiets van probeer maar AB en dan zien of ik er van op knap.