Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 06:37

Dankjewel Vuurtoren!!
Ben benieuwd naar vanavond!!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:23

Ik heb het hele topic met veel belangstelling doorgelezen , heb het een paar keer weg geklikt weer geopend weer weggeklikt ....
Ben toch weer gaan lezen en het brengt veel emoties ..... ben er nog niet uit of dat goed is of niet

Wij proberen ook al erg lange tijd zwanger te worden , nu het 7de jaar maar ik ben nog niet toe aan de gedachte van een draagmoeder , adoptie enz enz
De wens om zelf zwanger te zijn , zelf het wonder te voelen , je eigen kind voelen groeien is op dit moment nog zo groot
Een kind wat geboren word uit liefde maar ook uit jou waar je voor zorgt en vecht terwijl je het draagt , wat je je man kan schenken ....wauw !!
Echter zal je op een gegeven moment realistisch moeten zijn en dat......doet pijn en schuif ik maar weer weg

Nu nam ik mij voor alleen hier te reageren omdat ik intense bewondering heb voor een aantal dames hier
Maar merk dat ik moeilijk woorden kan vinden

Lcharlotte - Ik wens jou en de wenspapa's al het succes , geluk en kracht van de wereld , wat een prachtig kado ga je misschien geven aan iemand
Ik ben zeker benieuwd hoe dit traject bij jullie verloopt

Asjemenauw - hier draaien de duimen ook voor jou !! en ik kan alleen maar zeggen dat ik met je meevoel
Heb je misschien niet veel aan maar merk dat ik 100 dingen tegen je wil zeggen maar dat lukt niet helemaal haha
Hoe jij met hernieuwde kracht weer verder gaat geeft mij moed !! en niet alleen jij lees ik maar ook je vent
Ik hoop dat jullie ooit je eigen wonder mogen vasthouden het is jullie vanuit hier heel erg gegund

Nogo - ook jou wens ik een makkelijk traject toe en dat het bij jullie ondanks je lichaam snel raak of in ieder geval duidelijk is

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:28

Danwel voor je lieve reactie!! Alles doorgelezen, wat een klus!!

Wat lijkt het me zwaar als het na al die tijd nog niet is gelukt, maar gelukkig blijven jullie hoop houden en hoop doet leven!!! xx

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:49

Welkom sur c r cheese. Heftig, zeven jaar... Wat een doorzettingsvermogen !
Asjemenauw sterkte vandaag, de dag ervoor is altijd zo lang..
NoGo hoe red jij het?

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:07

Zo dames ... de afspraak op het MCK (medisch centrum kinderwens) was gisteren een feit.
De afgelopen dagen heb ik me goed kunnen voorbereiden op het eerste gesprek daar. De dag van de afspraak zelf was ik echter zo nerveus dat ik alles vergeten ben. Ik wist niet meer wanneer nou de eerste dag van deze cyclus was, ik was mijn ziekenfondspas vergeten, kon geen enkele vooraf bedachte vraag meer bedenken, mijn antwoorden kwamen ook niet echt lekker vlot mijn mond uit, en alles wat de arts aan mij vertelde ging van het ene oor direkt uit het andere ... ging lekker dus haha
Goede nieuws is dat het eerste bezoek aan het MCK op zich wel goed bevallen is. Mooie ruimte, aardige mensen, goede sfeer.
Mijn gegevens worden opgevraagd bij het ziekenhuis. Op de eerste dag van de komende cyclus moet ik even bellen voor een afspraak voor een echo en bloedonderzoek. Over 4 weken heb ik een telefonische afspraak en dan krijg ik de uitslag van deze onderzoeken. Daarna maken we een afspraak om te kijken hoe het nu gesteld is met de voorraad eitjes. Is de voorraad niet oke dan houd het hier op. Is het wel oke dan moet ik nog even flink mijn kaken op elkaar houden en goed blijven afvallen. Weeg ik 85 kilo (BMI 30) dan kunnen we met IVF beginnen. Lukt het niet om de kilo's te verliezen dan geen IVF of andere behandelingen. Best wel streng, maar ik wist dit al op voorhand en ik heb er ook wel begrip voor.

Mijn hond zat al in de auto op me te wachten dus direkt na de afspraak naar de dijk (plek in de polder waar ik de hond altijd uitlaat) gereden om de hond uit te laten en even een momentje privé te nemen om de spanning van de dag eruit te huilen.
Mijn man is na de afspraak met zijn eigen auto weer terug naar werk gegaan. Toen hij thuis kwam was ik alweer vertrokken naar de mencursus en pas laat die avond hadden we even een momentje om met elkaar te praten. Ik kwam thuis van de cursus, hij zat al op de bank, had een bakje thee voor mij klaarstaan en hij wenkte mij naast hem op de bank te komen zitten. Blijkbaar had hij niet echt behoefte aan een gesprek want hij had een filmpje gehuurd en wilde eigenlijk alleen maar even samen op de bank naar de film kijken. "Een horror film .... heb ik een excuus om lekker dicht tegen je aan te zitten" zei hij.
Mijn man is duidelijk geen prater, hij is best gesloten op momenten dat het moeilijk is. Een avondje dicht bij elkaar op de bank met een filmpje erbij is voor hem eigenlijk zoiets als een spanning verlossend gesprek met dikke knuffels maar dan zonder de woorden en de tranen. Een hele verandering met de vorige ziekenhuisronde voor hem dus. Voorheen zei hij helemaal niks, tot de druk te groot werd en hij niet anders kon dan ontploffen van emoties. Uurtje later deed hij dan weer alsof er niks gebeurd was en deed hij de dingen zoals een stoere grote vent ze hoort te doen. Om dit alles te vermijden heeft hij dus voor deze avond een filmpje gehuurd en vandaag vertrekt hij naar Limburg of ergens om dan morgen aan de start te verschijnen van een wandeltocht. Morgen loopt hij dus zijn frustraties van zich af.
Hij kreeg van mij dan ook een dik verdiende aai over zijn bolleke gepaard met de woorden "ik ben trots op je Binkie" waarop hij antwoorde "We doen het samen". Op momenten als deze besef ik al te meer hoe gelukkig deze man mijn leven maakt. Het lijkt wel of we elke dag weer een stukje dichter naar elkaar toe groeien.

Toen we gisteren bij het MCK waren kwam ik trouwens een bekend gezicht tegen in de wachtkamer. Geen persoon die ik echt ken maar wel regelmatig tegen het lijf loop. Zij werkt bij de benzinepomp op het dorp. Altijd wel vriendelijk maar meer woorden als "goede middag, dat is dan zoveel euro en fijn weekend" hebben we niet gesproken. Vanmorgen met boodschappen doen kwam ik haar tegen in de Digros bij de koelcel. Zij liep de koelcel uit en ik ging er net in. We zagen elkaar en toen gebeurde er iets bizars. Ipv elkaar vluchtig maar vriendelijk te begroeten lockte onze ogen en stonden we elkaar een beetje gek aan te kijken. Voor ik het wist kreeg ik een warme omhelzing van een totaal vreemde !! Totaal verbijsterd maar ergens voelde deze begroeting ook heel natuurlijk. "Leuk je gezien te hebben en we spreken van de week wel" Waren de woorden waarmee ze de omhelzing stop zette en haar weg door de Digros vervolgde. Ik antwoordde iets van "Ja is goed ... doei" en ging daarna geheel sprakeloos de koelcel in. Echt bizar !!

Charlotte Houd je ons aub op de hoogte van iedere ontwikkeling ... hoe klein dan ook. Erg bijzonder dat je man ook open is voor dit traject. Erg bijzonder ! Ik kan me voorstellen dat menig man minder positief zou hebben gereageerd.

Su-Cr Kan me wel een beetje voorstellen hoe je je door dit topic geworsteld hebt. Begint met pure intresse, daarna irritatie door een paar ongevoelige reacties, dan begin je verder te denken dan alleen de titel van het topic, dan komt je eigen verhaal meespelen, en ja hoor ... daar is het dan ... een waterval aan emoties waar je niet echt op voorbereid was.
Zo begon voor mij de reis opnieuw. Samenloop van omstandigheden, dit topic, en misschien omdat het tijd was om weer in de bus te stappen ... geen idee. Maar het voelt goed om gewoon toe te geven aan je emoties en te onderzoeken waar deze je brengen. Ik heb geen spijt van de jaren dat we niks gedaan hebben en de wens in de ijskast gestopt hebben. We hadden blijkbaar een pauze nodig. We zijn gegroeid, als koppel, als mensen ... we zijn weer helemaal fris en vol kracht om weer verder te gaan met dit traject. Emotioneel staan we er nu ook veel sterker voor dan toen ... dus ja ik heb goede moed en wil gaan uitvinden hoe ons verhaal gaat eindigen.
Bedankt voor je mooie reactie en de duimpjes worden op zeker ook gewaardeerd. Wanneer je de woorden gevonden hebt ben ik super nieuwsgierig naar de 100 dingen die je te vertellen hebt ... vertel ze maar. Hoeft niet in een vloeiend geschreven nette post ... het mag regel na regel, waarheid na waarheid, beetje na beetje. Als je wilt ben ik er voor je. Niet alleen ik hoor ... zoals je zelf al eerder schreef is dit topic het huis van een aantal dames die buitengewoon bijzonder zijn.

Pauline De dag ervoor duurde lang, maar de dag van de afspraak ging onvoorspelbaar razend snel voorbij. Zo stond ik voor dag en dauw naast mijn bed, ruim de tijd om de hond uit te laten en dingetjes te doen, had ik nog ruim een uur om me om te kleden en zo was ik bijna te laat voor de afspraak .... ZOEF !!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:24

Hallo dames!

Nou hier nog weinig ontwikkeling. We hebben afgelopen dinsdag bij de jongens wat gegeten. Na er met z'n allen wat ongemakkelijk omheen gedraaid te hebben, heb ik het onderwerp heel rigoureus op tafel gegooid. Na een beetje trekwerk kreeg ik mijn vriend wel een beetje op gang in het gesprek. Hij schrol wel erg van de tijdslijn die de jongens in gedachte hadden. Mijn vriend dacht dat het iets was voor over een jaar of twee, maar die jongens dachten (mits groen licht van vriendlief uiteraard ;)) meer aan een maand of 4. Mijn vriend gaf aan dat hij zich nog niet zo had verdiept (ergens logisch als je denkt dat het een lange termijn iets is) en gaf aan dat hij het pas een week wist dus dat hij meer tijd nodig had.

Ik ben onvoorstelbaar trots op hoe hij het tot nog toe heeft gehandeld!! Ik heb mijn tijd gehad om, onder andere hier, mijn eigen mening helder te krijgen en om research te doen. Mijn vriend krijgt dezelfde mogelijkheid om in alle rust zonder druk, zich beetje bij beetje te gaan verdiepen en hopelijk ook gesprekken aan te gaan waardoor zijn eigen mening helder zou gaan worden. Bij mij heeft het enorm geholpen dat ik met de jongens heb gesproken (met 1 wenspapa iedere dag!) Zodoende weet ik precies wat zij voor ogen hebben voor, tijdens en na de zwangerschap en dat wij vooralsnog over alle kleine en grote punten absoluut op 1 lijn zitten. Wat ons betreft zit het dus helemaal goed maar we wachten in alle rust op mijn mup..

Het is lastig om hem niet het gevoel te geven dat hij nu ja 'moet' zeggen omdat wij er al klaar voor zijn en er uit zijn. Ik blijf hem herhalen dat hij alle recht heeft op zijn eigen mening en als hij er niet achter staat dat het gewoon niet doorgaat (hij zou onderhand nog kunnen denken dat ik het anders maar zónder zijn steun zou doen) en dat het beter is dat hij nu de tijd neemt en eerlijk kan oordelen dan dat hij zich straks bedenkt als ik hier weer met zo een prachtige dikke buik door het huis aan het waggelen ben.

Het is 100% of niets, en ook hier zijn de wenspapa's en ik het helemaal eens: hun geluk mag niet ten koste gaan van ons geluk.

Voorlopig dus nog even op standby, op de bijrijdersstoel...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:28

Asje, mooi geschreven, hou jij al een blog bij? Zou echt wat voor jou zijn en dan kun je het ook m ooit van je af schrijven...

Super dat je nu in de molen ben gestapt, ik wacht met vreugde op wat er voor moois voor jullie komen gaat (wat ik heb er alle vertrouwen in!!) xx

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:55

Spannend Charlotte, we wachten af!
Asjemenauw wauw...Ik heb veel aan je gedacht, soms snap ik niet eens waarom. Maar je raakt me.
Klinkt goed, lukt het afvallen een beetje?
Ik hoop dat de komende periode je brengt wat je wilt, is er ooit eerder gekeken naar de hoeveelheid eieren?
Overigens houdt het dan niet op, maar is het tijd om tzt te groeien naar een andere stap, als je dat zou willen. Maar zover is het nog niet. Nu is het eerst tijd voor een enge film, nog een en nog een, lekker rennen met de hond en kijken wat er komt. Spannend!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 21:21

Ja Asje, iets in mijn topic titel heeft je gegrepen ;)
Je weet dat er nog een plan B kan zijn. Maar eerst fullpower voor plan A gaan!!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:09

Charlotte Weinig ontwikkeling ?? Alle kleine stapjes zijn belangrijk. Zoals je zegt weet hij pas sinds een week wat er aan de hand is. Kan me zo voorstellen dat hij net als wij hier gedaan hebben eerst even de tijd neemt om puur te onderzoeken hoe zijn hoofd over het draagmoederschap denkt. Wel knap dat hij zijn grenzen aangeeft en om tijd vraagt ... en ja idd ook erg moeilijk om hem niet tot een 'ja' te dwingen.
Samen maar heel veel praten, samen zonder de wensheren erbij. Nu is het een plan van jij en hun, niet van jij en hij. Wellicht dat op een later termijn meer behoefte is om met een van de heren spreekt zoals jij dat nu doet.

Dus ... standby ... nee niet echt. Jullie zijn echt in beweging. Houd ons op de hoogte van elk klein stapje ... want juist de kleine stapjes geven het meeste inzicht op het grote geheel. Net als bij het lezen van een mooi boek ... je kan natuurlijk de eerste 400 pagina's skippen en meteen het einde lezen, maar als je dat doet mis je het verhaal en de emoties die het boek zo bijzonder maken.

Ik houd trouwens zelf geen blog bij. Ik heb eigenlijk nooit echt de behoefte gehad om mijn persoontje op internet te gooien. Het is voor het eerst dat ik echt de inhoud van mijn persoontje zo op een forum zet. Waarom nou juist op Bokt en niet op een geschikter forum ?? Ik weet het niet, ik denk door jullie en omdat ik eigenlijk gewoon een paardenmeisje ben met een kinderwens. Met jullie goedkeuring houd ik mijn 'blog' dus hier ?

Pauline Ik denk dat het mooie van dit topic is dat de vrouwen die het volgen (jij, Charlotte, Rock, enz) zo open en eerlijk reageren dat we al heel snel komen tot de kern van een persoon. Dat maakt het bijzonder, we delen meer dan een stukje internet, we maken echt connectie. Het is net of ik je ken ... Gek? Ja en nee. We delen overeenkomsten, herkennen elkaars innerlijke pijn en veroordelen niet. Dus nee ... eigenlijk helemaal niet gek. Zonder je ooit ontmoet te hebben ben ik van mening dat jij een bijzondere vrouw bent. *einde liefdesverklaring*

Ik heb nog nooit eerder een onderzoek gehad naar de voorraad ... ik heb dus geen idee wat daar de uitslag van gaat zijn. Vanaf het moment dat het genoemd werd is mijn hoofd natuurlijk wel aan het denken gezet. Best een eng idee om misschien te horen te krijgen dat onze plannen werkelijk geen kans van slagen hebben. Zal een klap zijn die je onderuit slaat maar mij kennende blijf ik niet lang voor dood op de grond liggen. Mede door dit topic zie ik nu ook dat er dan andere opties zijn die ik eerder niet tot mogelijkheden gerekend zou hebben (idd de titel van het topic (heel onbewust) heeft mijn aandacht getrokken) Niet dat ik al toe ben tot het verder onderzoeken tot die andere opties, maar ik sta er nu wel meer voor open dan ik ooit gedacht had. Maar goed je hebt alweer gelijk ... voorlopig is het tijd voor enge film na enge film, veel wandelen met de hond, pimpen van zadeldekjes, verkennen van de naaimachine en een barok setje inelkaar flansen voor mijn Wuppert, en verder gewoon afwachten wat elke nieuwe dag en elke nieuwe stap brengen gaat.

Gek is dat he ... tijdens het typen van deze post kom ik er al schrijvende achter dat na plan A (zelf zwanger worden) optie B (eiceldonatie en dan zelf zwanger zijn) al lang zo eng niet meer is. Mocht het zo zijn dat mijn voorraad niet voldoende is dan zou ik idd kunnen besluiten om dmv een gedoneerde eicel toch verder te gaan met de kinderwens. Hmmmm ... voelt wel heel veilig en lekker eigenlijk om een plan B achter de hand te hebben. Ja ... bevrijdend idee zelfs. Gek, sta er nu pas echt bij stil dat plan B idd een goede optie zou kunnen zijn voor mij. Goh ...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:14

Wat moet ik lachen als jij straks fluitend een drieling baart.. :D
Ik kan me heel goed voorstellen dat het een veilig gevoel is. Je went heel zacht aan het idee en het gaat nog niet over jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:16

Ik lees nog steeds mee, hoewel ik moet zeggen dat ik een beetje diagonaal ga op het moment.

Lot wat een spannende ontwikkelingen bij jullie!

En Asje, zo mooi dat jullie toch die droom aan het oppakken zijn. Ik duim heel hard dat het gaat lukken!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:30

Alsjemenauw wat spannend dat onderzoek en het wachten op de uitslagen.

Wij hebben net een punt gezet achter de mediche mallemolen.
Onze laatste ivf poging is weer afgebroken.
We gaan verder op de natuurlijke weg en hopen zo toch nog een kindje te mogen krijgen.

Mocht je eicelvoorraad heel laag zijn, dan wil men in Nederland over het algemeen niet starten met de behandeling.
Ook niet als de bmi 30 is. Misschien handig om te weten dat Gent en Düsseldorf je dan niet direct afschrijven.
Er zijn vrouwen met een hele lage eicelreserve die er toch nog een of een paar goede eicel uit hebben weten te persen en een kindje hebben mogen krijgen. In Nederland is men helaas niet zo van het meedenken of willen proberen. Hier tellen vooral statistieken en succescijfers, personen doen er minder toe. In het buitenland is de kennis, aanpak en tegemoetreding van de patiënten mij een stuk beter bevallen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:41

Wat verdrietig boras dat de poging mislukt is. Maar de natuur kan soms zomaar geven. Ga dat voor je hopen. :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:20

He Boras, dat is inderdaad heel vervelend. Vaak gebeurt het toch ineens als het niet meer verwacht word, lekker cliché maar ik hoop dat dat voor jullie ook nog is weg gelegd!!

Asje, wat een mooie post weer!! Je hebt helemaal gelijk!! Babysteps zijn ook heel belangrijk. Ten aanzien van de wenspapa zie ik dat wel in, maar ten aanzien van jullie nog niet. Bij deze dus wel ;) De spanningen van het afwachten en dergelijke horen er allemaal bij, het blijft me eigenlijk verbazen in hoeverre dit hele proces emotioneel overeenkomt met een natuurlijke zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken aan emoties, reacties etc...

Het is inderdaad het pure wat dit topic zo mooi maakt, en het feit dat we gevolgd worden, waardeer ik ook enorm. Misschien kan er zodoende hier en daar een luikje worden open gezet...

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:00

Boras ...
Gisteravond las ik je post en ik heb heel bewust gekozen om niet direkt te reageren. Ik hoopte dat ik woorden kon vinden ... is niet gelukt. Ik weet niet hoe te reageren of wat te zeggen. Wat zal jij je nu ontzettend waardeloos voelen zeg ...

Sterkte

(en bedankt voor de wijsheid. Mocht mijn eicelvoorraad heel laag zijn dan kan ik idd nog overwegen om dan naar Gent te gaan)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:28

NoGo Hoe gaat het met jou ? Doen de pillen hun werk ?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 03:24

lor1_1984: Jeetje dat klinkt wel heftig hoor en ondanks dat je uiteindelijk wel gezonde kinderen heb gekregen lijkt het me wel een heftig proces waar je doorheen heb gemoeten.

LCharlotte: Die eerste reactie van je vriend (dat doet ze enzo), heb stiekem wel een klein beetje gelachen het is zo te horen een lekkere flapuit.
Het lijkt me idd ook erg lastig om hem niet het gevoel te geven dat hij ja moet zeggen, omdat jij er al over heb nagedacht enz.
Toch denk ik dat als je je daar al van bewust bent (en dat ben je) er toch wat druk van ketel is bij hem.
Al met al vind ik het wel een ingrijpend proces en ben ook zeer benieuwd hoe het gaat verlopen.

Pauline: Jeetje pauline ook dit klinkt behoorlijke heftig, het raakt!

Asjemenauw: je zit al goed diep in het proces, weet ook niet zo goed wat ik er op moet zeggen….

Su_Cr_Cheese: Voor mij ook hetzelfde, topic roept zoveel emotie’s op dat het soms lastig is om te lezen en te reageren.
Fijne is dat je er niet alleen in staat en met voor jou onbekende over kan ‘praten’, omdat zij in een zelfde soort proces zitten.
*knuffel*

Boras: Meis wat zwaar kl*te…heb er even geen woorden voor.
Ik duim voor jullie mee dat het krijgen van een kindje op de natuurlijke manier alsnog lukt.

De hormonen zijn lekker bezig heb zo een beetje van alle bijwerkingen last (had al expres niet de bijsluiter gelezen, bang mezelf aan te praten dat ik ergens last van had) maar dit lekker aan vriendlief overgelaten.
Geloof dat ik van 2 bijwerkingen geen last heb :') .
Komt er ook nog eens bij dat ik me net een waggelende olifant voel en er zeker al 4 kilo aan zit.
Daarna durfde ik de weegschaal niet meer op (vraag me ook echt af waarom ik in vredesnaam zoveel aan het sporten ben want voor het afvallen helpt het niets).
Hormonen waren vrijdag op zou eigelijk de dag nadat ik voor het laatst slikte naar Zh gemoeten, maar ik heb het uiteraard weer goed uitgekiend en het viel natuurlijk in het weekend morgenochtend, of eigelijk zometeen gelijk even bellen voor een echo en dan weet ik weer meer.

Gister al een rotdag en toen vroeg ook nog een vage kennis hoe het ging en daarna versprak ze zich en reageerde op mijn alles goed, o dus geen last van de hormoontjes.
Na wat navraag bleek ze het hier te hebben gelezen en natuurlijk ben je je er wel van bewust dat je meelezers hebt en mensen die alles van je uitpluizen, maar er zijn gewoon momenten dat je het er niet over wil hebben en al helemaal niet met een vage kennis.
Heb dan ook even een moment getwijfeld of ik wel zo openbaar wil blijven schrijven, toch wel want ik merk dat het soms makkelijker is om het zo op bokt te meppen dan er irl over te praten met mensen die je naast staan.
Maar verder gaat het eigelijk best goed, ik kan het redelijk relativeren allemaal en vriendlief en ik hebben een stilzwijgend compromise dat we er niet over praten.
Duidelijk merkbaar dat een ieder toch de spanning wel voelt en soms zijn daar woorden gewoon niet bij nodig.

Ps voor de mensen die hebben gepbt: sorry voor het niet beantwoorden ik had er in de afgelopen dagen niet zo een behoefte aan….

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 07:03

Oei oei!!! Bijwerkingen en dan zoveel!!!! Wat we er allemaal voor over hebben om een kindje te mogen ontvangen....

Wenspapa B en mijn vriend hebben gisteren wat laagdrempelig gewhatsappt, wenspapa B vroeg of hij hem van de week kon bellen, de afspraak staat voor donderdag.. Zo heeft mijn vriend ook wat tijd om zich voor te bereiden. Ik kan niet wachten...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:27

Aaah NoGo arme jij, wat een ellende zijn hormonen. Ik snap helemaal dat je even geen behoefte hebt aan contact, maar was een gokje. Misschien wilde je dat juist en voelde je je alleen. :o nou ben blij iets van je te horen, succes met de echo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:32

NoGo schreef:
lor1_1984: Jeetje dat klinkt wel heftig hoor en ondanks dat je uiteindelijk wel gezonde kinderen heb gekregen lijkt het me wel een heftig proces waar je doorheen heb gemoeten.

Ik heb geen kinderen gekregen hoor, gaat ook niet gebeuren. :n
Heb alleen een kattenkind rondlopen.

Ik zit erover te denken om met m'n internist en evt m'n gyn te overleggen of ik een sterilisatie mag, wil ik al een tijdje, maar werd nooit toegestaan ivm m'n leeftijd.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:40

lor1_1984 schreef:
NoGo schreef:

Ik heb geen kinderen gekregen hoor, gaat ook niet gebeuren. :n
Heb alleen een kattenkind rondlopen.

Ik zit erover te denken om met m'n internist en evt m'n gyn te overleggen of ik een sterilisatie mag, wil ik al een tijdje, maar werd nooit toegestaan ivm m'n leeftijd.

Excuus Y;( ik zie dat ik de tekst achter pauline en jou per ongeluk heb omgewisseld -O- , vanacht verkeerd geplakt en geknipt :\

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:42

Geeft niet hoor, mar ik zat echt heel ff te kijken van 'huh, ik kinderen? waar dan?' :')

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:43

Ja sorry heb echt niet zitten opletten...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:23

Zo ik ben echt zoooo kwaad, had die pillen gehad moest 10 dagen 3 pillen per dag en op dag 3 en 7 een extra pil erbij innemen.
Op dag 11 contact opnemen met ZH en dan 7 dagen elke dag echo om te kijken of me eitjes groeiden.
Krijg ik bij het maken van een afspraak zo een sagerijnig wijf aan de telefoon die zegt nee mevrouw u moest 10 dagen die pillen slikken en dan op dag 3 van u menstruatie beginnen met de extra pillen dus u hoeft nu niet voor een echo te komen want dan had u beter moeten luisteren.
Pardon ik heb het verdorrie 3! keer notabene nagevraagd en ik zou juist NIET ongesteld moeten worden na dag 10.
Op haar ja maar, heb ik haar op niet al te vriendelijke wijze gevraagd mijn eigen gyn te laten terugbellen en daarna de hoorn erop gesmeten.
Tjonge jonge dat kon er vandaag ook nog wel bij |(