Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarjonTampon schreef:Mamendt: kleine wereld hier op bokt
Optiwolk: hahaha
Maar over het spiraaltje. Het ligt er maar net aan hoe je er naar toe gaat volgens mij. Volgens mij HA valt de pijn reuze mee als je je daar beneden kunt ontspannen. Twee vriendinnen van mij hadden 'horrorverhalen', dus ik verwachtte veel pijn. Maar uiteindelijk is het mij 100% meegevallen. Daarna 2 dagen beetje krampjes gehad zoals ik had wanneer ik ongesteld was. En daarna geen last meer van gehad.
Als je nog nooit een spiraaltje hebt gehad meten ze eerst de diepte van je baarmoeder om er zeker van te zijn dat het spiraaltje past. Dat doen ze met een of ander dun "stokje". Die gaat dus via de baarmoedermond ook echt je baarmoeder in. Qua pijn: ongemakkelijk. Daarna volgt het "stokje" (sorry kan er even geen beter woord voor vinden) met het spiraaltje erin. Die is wel iets breder dan die eerste. Qua pijn: ongemakkelijk. Daarna trekt zij het omhulsel terug en klapt het spiraaltje uit in je baarmoeder. Qua pijn: 1 seconde VERREKKES pijn dus tijdens dat uitklappen. En daarna voelde het gewoon als menstruatiekramp. Die krampen heb ik nu sowieso niet meer omdat ik niet/nauwelijks nog ongesteld ben. Al met al viel het mij dus super mee.
Jolienn schreef:Ik heb het even opgegeven met mn nuvaring. Ik heb m er gister na mn onverwachte stop in de vakantie weer in gedaan (gewoon stopweek na 1 week en 2 dagen doorringen) Gisteren ging het goed, vandaag niet meer. Ring wilde er wel gewoon in, maar hij zat toch niet helemaal goed want ik kreeg mn tampon er niet meer bij. En alles liep vandaag/gister al mis qua school en alles wat ik deed. Dus was er zo klaar mee dat ik dat ding in de prullenbak heb gegooid en ik mn pil heb geslikt. Helaas dus wel de MG50, waar ik moe en futloos van wordt, slik m een strip en dan wil ik iets anders gaan proberen. Welke pil weet ik nog niet.. De dokter mag het pillenboek openslaan. Iemand een aanrader? MG30 krijg ik doorbraakbloedingen bij. Trigynon was ik ook niet zo'n fan van, en MG50 is te zwaar..
Iris82 schreef:mamendt schreef:1 op de 1000? Op jouw site staat 1 op de 100 ( als je pearl index aanklikt) en dan wordt het 41 op de 100? Da's veel.....lijkt me ook stug..zal dan toch 1000 moeten zijn?
Pearl-Index
0.41
Das 0.41 op de 100 en niet 4.1 op de 100 of 41 op de 100 toch?
Iris82 schreef:@niet ongesteld: Ik heb het 1x eerder gehad toen ik onder extreme stress stond. Maar het lijkt me niet gezond. Wellicht toch een keer naar de HA gaan hoor.