[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:31

IngridM......ik heb geen flauw idee...speelt pas de laatste weken bij mij omdat de gyn zei dat ik geen hormonen mocht ivm migraine....de HA zegt ach dat valt wel mee....maar krijg dan toch weer een andere ( tweede generatie) pil die zou dan beter zijn de Microgynon 30...beter dan Femodeen die ik nu heb..daarnaast lees ik weer veel dingen over de Cerazette ivm migraine die zou veiliger zijn..mijn HA houdt zich afzijdig laat mij beslissen en ik word helemaal gek van al die pillen... zucht :(:)

mamendt

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:44

Leuke site Ingrid M...de pearl index van de minipil is 41 da's toch hoog of niet?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:49

mamendt schreef:
Leuke site Ingrid M...de pearl index van de minipil is 41 da's toch hoog of niet?

Nee 0.41.

Dat wil zeggen dat op de 1000 vrouwen er 41 zwanger worden in een jaar.
Dus het is 99.59% betrouwbaar.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:50

MarjonTampon schreef:
Mamendt: kleine wereld hier op bokt :)
Optiwolk: hahaha

Maar over het spiraaltje. Het ligt er maar net aan hoe je er naar toe gaat volgens mij. Volgens mij HA valt de pijn reuze mee als je je daar beneden kunt ontspannen. Twee vriendinnen van mij hadden 'horrorverhalen', dus ik verwachtte veel pijn. Maar uiteindelijk is het mij 100% meegevallen. Daarna 2 dagen beetje krampjes gehad zoals ik had wanneer ik ongesteld was. En daarna geen last meer van gehad.

Als je nog nooit een spiraaltje hebt gehad meten ze eerst de diepte van je baarmoeder om er zeker van te zijn dat het spiraaltje past. Dat doen ze met een of ander dun "stokje". Die gaat dus via de baarmoedermond ook echt je baarmoeder in. Qua pijn: ongemakkelijk. Daarna volgt het "stokje" (sorry kan er even geen beter woord voor vinden) met het spiraaltje erin. Die is wel iets breder dan die eerste. Qua pijn: ongemakkelijk. Daarna trekt zij het omhulsel terug en klapt het spiraaltje uit in je baarmoeder. Qua pijn: 1 seconde VERREKKES pijn dus tijdens dat uitklappen. En daarna voelde het gewoon als menstruatiekramp. Die krampen heb ik nu sowieso niet meer omdat ik niet/nauwelijks nog ongesteld ben. Al met al viel het mij dus super mee.

Ik val even midden in dit topic! Ik laat hem over 2 weken plaatsen. Vanochtend geweest voor zo'n kweekje dus dan krijg je al een voorproefje met die mooie tang.
Nu moet ik zeggen dat je er niet blij van werk maar het was wel te doen. Doet het met het plaatsten meer pijn op het uitkleppen van het spiraaltje na??
Ik vind het toch wel spannend maar heb er onwijs veel zin in dat hij gezet word! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:51

Ik heb wel een uitstrijkje gehad maar daar kwam geen tang aan te pas? Nog nooit eigenlijk en ik heb al een hoop uitstrijkjes gehad...? Wat voor 'tang' bedoel je? De eendenbek?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:55

Jup, ik ben vanochtend naar de HA geweest om een Kweek/uitstrijkje af te laten nemen. Daarbij gebruikte ze ook de eendenbek zodat ze meer zicht had.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:56

Ow oke, nee dat is heel normaal. De tang waar over gesproken wordt, is niet de eendenbek, maar een klemmetje dat op je baarmoedermond gezet wordt. Die doet wel AUW als ie vastgezet wordt. :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:57

ow oke nou ben heel benieuwd dan :') vond die eendenbek al niet echt een succes al was het wel te doen. Het is meer de "schrik" van het onverwachte denk ik. Moet toch nog 2 weken wachten op de uitslag en dan mag ik het spiraaltje pas laten plaatsen ben heel benieuwd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:59

Tuurlijk. En al met al zijn het steeds secondes van pijn/ongemak. Die tang doet even pijn als ie vast geklemd wordt, dat stokje doet even pijn als ie door je baarmoedermond gaat, het uitklappen doet even pijn. Je moet je gewoon voorbereiden op een paar keer een steek in je buik alsof je flink ongesteld bent en 1x een AUW. En dan zit ie en daarna hebben sommige nog een paar dagen een wat zeurderig gevoel.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:06

1 op de 1000? Op jouw site( IngridM) staat 1 op de 100 ( als je pearl index aanklikt) en dan wordt het 41 op de 100? Da's veel.....lijkt me ook stug..zal dan toch 1000 moeten zijn?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:08

mamendt schreef:
1 op de 1000? Op jouw site staat 1 op de 100 ( als je pearl index aanklikt) en dan wordt het 41 op de 100? Da's veel.....lijkt me ook stug..zal dan toch 1000 moeten zijn?

Pearl-Index
0.41

Das 0.41 op de 100 en niet 4.1 op de 100 of 41 op de 100 toch? ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:18

mhm maar dan ben je er lekker 5 jaar vanaf :D Ik ga het mee maken. Dank je wel!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:31

_Jessie schreef:
mhm maar dan ben je er lekker 5 jaar vanaf :D Ik ga het mee maken. Dank je wel!

Zeker. Ik ben fan. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:33

brrr krijg nu al kippenvel van al die tangen en eendebekken hahahah :=
Ik mag gelukkig nog even wachten voordat iemand daarin gaat loeren gelukkig :D

Als je zo'n spiraaltje zet, ben je dan wel gewoon ongesteld eens per maand? of houdt dat ook op?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:44

Heel wisselend. Sommige wel, sommige niet. Sommige de eerste maanden wel en dan weer jaren niet. Sommige maar 1 dag. Sommige 2 weken.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:57

Ik heb het even opgegeven met mn nuvaring. Ik heb m er gister na mn onverwachte stop in de vakantie weer in gedaan (gewoon stopweek na 1 week en 2 dagen doorringen) Gisteren ging het goed, vandaag niet meer. Ring wilde er wel gewoon in, maar hij zat toch niet helemaal goed want ik kreeg mn tampon er niet meer bij. En alles liep vandaag/gister al mis qua school en alles wat ik deed. Dus was er zo klaar mee dat ik dat ding in de prullenbak heb gegooid en ik mn pil heb geslikt. Helaas dus wel de MG50, waar ik moe en futloos van wordt, slik m een strip en dan wil ik iets anders gaan proberen. Welke pil weet ik nog niet.. De dokter mag het pillenboek openslaan. Iemand een aanrader? MG30 krijg ik doorbraakbloedingen bij. Trigynon was ik ook niet zo'n fan van, en MG50 is te zwaar..

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:14

Jolienn schreef:
Ik heb het even opgegeven met mn nuvaring. Ik heb m er gister na mn onverwachte stop in de vakantie weer in gedaan (gewoon stopweek na 1 week en 2 dagen doorringen) Gisteren ging het goed, vandaag niet meer. Ring wilde er wel gewoon in, maar hij zat toch niet helemaal goed want ik kreeg mn tampon er niet meer bij. En alles liep vandaag/gister al mis qua school en alles wat ik deed. Dus was er zo klaar mee dat ik dat ding in de prullenbak heb gegooid en ik mn pil heb geslikt. Helaas dus wel de MG50, waar ik moe en futloos van wordt, slik m een strip en dan wil ik iets anders gaan proberen. Welke pil weet ik nog niet.. De dokter mag het pillenboek openslaan. Iemand een aanrader? MG30 krijg ik doorbraakbloedingen bij. Trigynon was ik ook niet zo'n fan van, en MG50 is te zwaar..

Ik slik al 17 jaar minulet, helemaal super, nog nooit problemen mee gehad!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:15

jolienn, misschien een verwijzing naar de gyneacoloog? Want dit werkt zo ook niet voor jou lijjkt mij...

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:27

Iris82 schreef:
mamendt schreef:
1 op de 1000? Op jouw site staat 1 op de 100 ( als je pearl index aanklikt) en dan wordt het 41 op de 100? Da's veel.....lijkt me ook stug..zal dan toch 1000 moeten zijn?

Pearl-Index
0.41

Das 0.41 op de 100 en niet 4.1 op de 100 of 41 op de 100 toch? ;)

He? Nou vat ik hem niet meer????? :o
Oja nu zie ik het..het kwartje is gevallen...sorry ben wat traag vandaag :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:01

Ik heb helemaal geen uitstrijkje gehad toen ik mn spiraaltje liet zetten...

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:29

Iris82 schreef:
@niet ongesteld: Ik heb het 1x eerder gehad toen ik onder extreme stress stond. Maar het lijkt me niet gezond. Wellicht toch een keer naar de HA gaan hoor. :)

Ben inmiddels bij de HA geweest, het is niet heel erg dat het 4 maandjes weg is. Heb medicijnen gehad die het weer moeten gaan stimuleren. Als het er over 2 maanden nog niet terug is dan moet ik weer langs de dokter.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:27

@_Jessie, die tang is even een vervelend 'prikje' toch? Maar daarna voelde ik m niet meer eigenlijk.

@Nagini, ik wel? Wel een hele simpele omdat ik ook bloeddonor ben. Dus op hepatitis, hiv en syfilis hoefde ik al niet meer getest te worden. Mijn huisarts vergeleek dat touwtje wat dan uit je baarmoedermond hangt dan met een touwladder voor soa's. Krijg je een soa in je vagina, dan 'klimt' ie dus ook gemakkelijker naar je baarmoeder/eierstokken. Vandaar dat uitstrijkje.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:48

Oh ok.. hmm ja bij mij heeft de HA er niet eens naar gevraagd/iets over gezegd..

Wat moet je dan doen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 02:02

Ik moest ook een uitstrijkje om te checken of er geen nare bacteriën op het randje zitten die mee kunnen liften je baarmoeder in. Als je daardoor baarmoederontsteking krijgt, heb je een groot probleem. Volgens mij is dat ook de reden dat spiraaltjes in de VS alleen zijn toegestaan bij mensen die al kinderen hebben, omdat het onvruchtbaarheid kan veroorzaken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:33

Heb ik weer. Krijg ik eindelijk de prikpil en moet ik een afspraak maken om hem te laten zetten in mijn menstruatie, wat denk je.... is het rode schip vandaag aangekomen. Moet dinsdag maar bellen of ik hem dan kan laten zetten.