[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaisNBenj

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:07

Daar heb ik geen idee van of dat normaal is. Ik heb dat bij mij toen iig niet gemerkt.
Hopelijk kun je wat gaan eten. Er is niks zo erg als honger hebben (vind ik toch :') )

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:26

Of iedereen lekkere dingen zien eten, waar je ook zin in hebt, maar niet weg krijgt (zoals vannacht :P )

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:28

Ja erg hé haha. En je maag knort en je zit daar met een gezwollen tong. Ach nog een paar dagen en je bent
er compleet van af.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 13:43

Is je staafje niet te kort, dan kan het ook gaan irriteren ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:01

Ik vermoed dat het balletje irritatie veroorzaakt, was bij mij met beide tongpiercings zo, die grote knoppen helpen niet echt bij de genezing..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:03

Zou ook nog kunnen ja, heb aan de onderkant zelf wel last gehad (boven niet). Kan nu grotere balletjes wel beter verdragen :)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:24

_Inga: gewoon eten ook al doet het pijn. Dan maar langzamer en voorzichtiger. Niet zo aanstellen :)
En wat betreft onder je tong: had ik ook. Vergeet niet dat het een wond is he. Zeker in combinatie met zo'n enorme koeienbal onder je tong kan het irritatie veroorzaken. Komt wel weer goed, niet te druk om maken. Het is gewoon een beetje geïrriteerd :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:58

Joonsel schreef:
Zou ook nog kunnen ja, heb aan de onderkant zelf wel last gehad (boven niet). Kan nu grotere balletjes wel beter verdragen :)

pfff nou ik echt niet, bij de eerste wilde mijn tong niet genezen, piercer wilde hem niet wisselen want onder zag hij er dus niet goed uit, toen heb ik het heft in eigen handen genomen en een lang staafje gehaald met miniballetje, halleluja! binnen een dag had ik een gelukkige tong.

zelfs 5 mm kan ik niet verdragen, maar toen ik me 2de ging zetten moest mijn eerste ook weer koeienballen erin..

Afbeelding
met één werd ik al gek met 2 helemaal, ik trok het echt niet meer en heb toen weer beide mijn tongpiercings na 1 of 2 dagen al gewisseld, want die grote ballen belemmerde de boel alleen maar.. daarna ging het heel erg goed :j nooit last gehad :D

Afbeelding
het verschil.. ik draag 3 mm op mijn tong, soms 4.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:11

ik heb mn helix nu 2 weken,
mag je wel gewoon in het gloor?

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:32

freyatjee schreef:
ik heb mn helix nu 2 weken,
mag je wel gewoon in het gloor?

Het kan...Je hebt alleen kans dat je helix sneller gaat ontsteken door bacterien in het chloor, omdat het nog een opzich verse piercing is....
Gelijk goed schoonmaken en afdrogen na het zwemmen dus!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:19

MiSsY_Me bedankt voor je reactie!, oke dan maak ik hem gelijk schoon.
het is eind van de week dat ik ga zwemmen.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:56

@Kim_89; beetje banketstaaf dat je zegt niet zo aanstellen.. Ik bedoel heb me heel lang ingelezen en ik heb echt begrepen dat het goed is om even door te bijten als het pijn doet, maar zoals ik al zei ik kon gisteravond gewoon echt niet eten, de zwelling was zo groot dat ik niet iets drogers dan drinken kon slikken/spugen/iets. Zwelling is nu al stuk minder dat gister en heb al genoeg weer naar binnen gewerkt, nog niet zoals het hoort maar dat logisch..

Kan idd zijn dat het staafje te kort is, maar ik denk dat ik nog even het weekend af wacht. Zal blij zijn als die dikke ballen eraf mogen!

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:59

Ben het met DQ eens! Ik denk ook dat het balletje te groot is. (misschien wel i.c.m. een tekort staafje)
Ik heb namelijk ook precies hetzelfde gehad, heb er toen een kleiner acryl balletje op laten zetten en sindsdien geen last meer van gehad!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:13

Ik heb hier nog genoeg andere balletjes liggen, maar no way dat ik het aandurf om te eraf en erop te draaien!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:02

_Inga: ik heb er zelf ook eentje (4 maanden geleden gezet, voor de tweede keer), hetzelfde verhaal als jij dus dat kan ik inderdaad zeggen, ja. Dan ben ik nu misschien even net zo hard voor jou als voor mezelf toen :) Bedoel het niet kwaad.. Eten doet ook pijn dan en het is lastig in verband met de zwelling :) Dat weet ik. Dan kun je echter wel kiezen voor wat makkelijker voedsel en sowieso gewoon kleinere happen met kauwen. Langzaam en met kleine happen eten. Door je tong te blijven bewegen zal hij minder stijf worden en dan neemt de zwelling ook eerder af..

Ik zou inderdaad niet je eigen bolletjes wisselen. Beter laat je het gewoon even zo en kijk je het even een weekje aan. Als je er dan nog zo'n mega last van hebt, kun je eventueel even teruggaan. Als er al gewisseld wordt, moet de piercer dat even steriel doen denk ik :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:38

kim_89, geen enkele tongpiercing is hetzelfde verhaal, dus nee je hebt geen enkel recht om te zeggen of ze zich wel of niet aanstelt :n ik heb weleens tongen gezien dat ze zo dik waren dat mensen bijna niet meer konden slikken en het heel benauwd hadden, zoiets is voor iedereen persoonlijk...

inga, je kan de bolletjes zelf wisselen maar je moet het idd durven, sowieso moet het gehele staafje eruit want het onderste balletje kan er bij een zweer staafje meestal niet af.. ik zelf heb hem wel gewisseld naar 1 dag maar ik had er natuurlijk al 1 dus ik wist hoe het voelde :j

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:04

@Kim_89; dat snap ik maar dat WILDE gewoon niet.. Ik snap waar je vandaan komt, maar het kon gewoon niet, hoe graag ik ook wilde, pijn kan ik goed hebben, pijnlijk was het ook niet heel erg maar slikken kon gewoon niet! Benauwd had ik het gelukkig niet..

Ik laat em nu maar gewoon even zitten, eruit halen durf ik niet, bang dat ik em er niet inkrijg. Anders maandag gewoon maar weer even terug naar de shop :D Komt wel goed, ben er sowieso erg blij mee haha, dus even pijnlijden wil wel..

Ik schrok gewoon even van de speekselklieren, daar komt gewoon de meeste 'pijn' vandaan, ik heb ze al eens ontstoken gehad, en dat was geen pretje!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:18

daarom zet ik meestal piercings op doordeweekse dagen in t begin van de week, ik haat het als je naar de piercer moet en het is zondag :))

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:56

Idd iedere tongpiercingverhaal is anders, zowiezo is iedere piercing bij iemand anders.
Daarom dat ik het ook een beetje krijg van die vragen en alle pb'tjes over doet dit pijn of dit...
Inga: Als je het niet vertrouwt ga je maandag idd best even terug. Dat je staafje te kort is lijkt me
straf, ik kreeg er int begin een mega grote in haha. Verschrikkelijk. Na een paar dagen al een korter
staafje. Maar het lijkt me dat je piercer je nu ook al een groot staafje erin heeft gezit.
En dat kan goed zijn dat je tong zo gezwollen was dat je totaal niet kon slikken. Dat kan absoluut.
Maar dan hoop ik wel dat die zwelling snel een stuk afnemen want dit kan ook last geven met ademen.
Maar gelukkig heb je je neus nog om door te ademen! :)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:23

Ja hij heeft zeker weten een groter staafje erin gezet, heb al een kortere meegekregen.. Zwelling is al een stuk beter, maar alleen die irritatie.. Maar m'n tong moet nog de helft minder in zwelling afnemen :P Vannacht was die 3 a 4 keer zo dik als normaal

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:33

Wat veel mensen hebben is dat ze met hun mond open slapen. Zelfs bij mij komt het nog wel eens voor dat mijn tong 's ochtends een beetje geïrriteerd kan zijn. Dus het kan best dat je dat ook hebt met een versgezette piercing. En je tong ligt dan ook stil natuurlijk. Dat geïrriteerde is normaal dat kan als hij geslonken is nog wel een beetje aanhouden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:31

in het begin was mijn tong ook altijd dikker in de ochtend en vlak voor het slapen gaan ook :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:14

Suus heeft een christina piercing erbij :P (icm VCH). Dankzij Jetjuh! Ben er blij mee :)

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:36

Awesome ^^ ik mag volgende week voor het eerst naar Jetjuh voor een paar piercings, later gaat ze er nog meer zetten als ze tijd heeft. Komende zondag krijg ik de eerste 3 nieuwe piercings... Een rook, een conch en een tongue web. Een paar weken daarna wilde ze nog een andere zetten als er genoeg tijd was. Als dat door gaat, wil ik nog een frownie, helix, septum en een dermal lijkt me ook wel stoer... We zullen zien!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:17

Hoe lang geld dat aanbod eigenlijk bij Jetjuh?
Want als dat tot januari loopt kom ik tóch nog even langs :P Maar dat zal wel niet :P