Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lelijke_heks

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:27

ow jippie...
ik krijg morgen 't zelfde vanavond een (soort) concert en morgen om 6 uur op om richting wedstrijd te sjeesen...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:28

Oh jeetje Mas, succes :D!! Denk dat je ondertussen klaar bent met je training, hoe ging het?

Oh sorry Smudges, dan heb ik het denk ik even door elkaar gehaald! Dacht dat je een driekwarts of een korte wilde!

Ging goed gister he Maris? Zag je runtastic :)!

Okee lelijke_heks, misschien is die oude vriendin dan toch een tandje langer oid? Want een BMI van 19 is inderdaad nog lang geen ondergewicht!
Succes morgen ook met rennen met een kater :)!

Gister ging het echt goed, eerst met mn maatje ons normale rondje gedaan van 4.5 km en de les van Evy 4x 8 min rennen, alleen na de derde keer 8 minuten waren we alweer bij mijn huis! Volgende keer maar even een iets groter rondje nemen haha! We gaan wel echt vooruit, normaal was het tot het einde van het duinpad 10 minuten rennen, nu waren we al voorbij de hoek voordat de 8 minuten om waren *\o/* !! Daarna nog met een andere vriendin erbij les 1 van Evy gedaan. Thuis aangekomen bleek het toch too much te zijn voor mijn enkel, heb nu dus weer last! Baal er echt van, want ik kan 'm zowiezo geen rust geven, omdat het momenteel ook superdruk op het werk is en ik heel veel in en uit mijn auto stap en ook veel loop. En baal er nog meer van omdat het met rennen de laatste 2x echt zó super ging...

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:19

@ yv gadver wat vervelend van je enkel. Je moet toch echt proberen wat rust te nemen en wanneer je weer gaat lopen even een stapje terug doen. Voor je het weet zit je weer op hetzelfde nivo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:21

Wat lopen jullie al ver :oo

Ik heb nu net pas de 2,5 km gehaald ( maar runkeeper is niet heel precies want op de kaart was t bijna 3 :P )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 07:51

Zo, gisteren met kater en al de AV training meegelopen :P Meteen bij de warming up al (die behoorlijk stevig is bij ons) begon mijn milt te protesteren. Mijn trainer vroeg of ik soms aan de wijn had gezeten de vorige dag.... uh ja dus :o Toen we de afstand gingen lopen was ik al een stuk opgefrist en voelden mijn benen niet meer zo zwaar. We hebben 3km gelopen in 22 min zonder wandelen tussendoor :)

Yv_ dat is rot zeg, ook omdat je niet de tijd kunt nemen om te herstellen.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:27

Ik wil ook weer beginnen met hardlopen,
heb wel een zenuwbeknelling in mijn rechterbeen dus tot hoever ik kan gaan weet ik niet.
ik heb vroeger altijd 5-10 kilometer gelopen en mis het wel heel erg!
dus ik ga start2run maar eens downloaden :)

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:18

oeff vandaag is mijn derde les van evy, alleen heb ik stiekem geen zin, want op zondag ben ik altijd heeel lui hahaha :P maar ik zet me erover heen en ik ga wel! :D goh wat een doorzettingsvermogen heb ik toch weer, haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:53

Hmm even een vraagje hier. :) Ik ben begonnen met hardlopen, en heb geen slechte conditie. Maar de eerste keer kreeg ik al vrij snel zeer aan mijn keel en luchtwegen denk ik. Brandend gevoel en op een gegeven moment deed het echt zeer. Als ik weer rustig ging lopen ging het langzaam aan weg, maar ging ik weer hardlopen kwam het ook al snel weer terug. Ook meer speekselvorming had ik het idee.
Iemand hier ervaring mee? Ik vond het zo'n rot gevoel dat ik gewoon niet meer durf. :oo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:57

Nathalie, hoe haal jij adem? Kun je in je wandelperiode weer normaal adem halen? Speekselvorming is heel herkenbaar. Ik roggel een paar keer onderweg O:)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:02

Ja ik voel me ook niet uitgeput ofzo, gewoon alsof ik nog best verder kan rennen.
Ok, dus speekselvorming is normaal...hihi.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:24

Klinkt als een verkeerde manier van ademen. Rook je? Dat kan ook tegenwerken, heb ik zelf ook soms last van.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:26

Nee, rook ook niet...
Zal morgen toch nog eens gaan dan, en eens op mijn ademhaling letten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:06

:j
Let erop dat je ademhaling niet te oppervlakkig wordt, adem goed door. Bij het herstellen, goed inademen door je neus, even vasthouden en uitblazen via je mond.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:16

Wow wat is iedereen goed bezig hier! Ik ben ziek geweest, maar hoop woensdag weer fit genoeg te zijn om te gaan!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:35

Haha met een kater hardlopen. Vreselijk!

Speeksel is wel herkenbaar, pijn in longen niet. Kan het niet te maken hebben met het feit dat je je longen nu intensiever gebruikt? Heb mijn broertje daar eens over gehoord (sportopleiding). Als het aan blijft houden, toch misschien maar even naar de HA?

Chelss, ben je nog geweest?

Hoe is het nu met je enkel Yv?

Eergisteren niet uitgeweest, dus gisterenmorgen om half 7.. was ik klaar wakker. 7 uur mijn bed toch maar uitgegaan, kleren aangetrokken en om half 8 liep ik al langs de weg. Jullie snappen dat toen ik 10 meter van huis weg was, het keihard begon te regenen. Heb dus 11 km in de regen gelopen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:44

Kun je dan niet gaat fietsen of iets, om je enkel te ontlasten?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:49

Of zwemmen, is misschien nog beter!

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:52

Zo ben al ff niet geweest. Afgelopen week maar 1 keer gelopen want ik kreeg last van mijn kuit en enkels. Ik ben dus even
gestopt tot ik van de week nieuwe schoenen heb gekocht. Ze hebben vanaf donderdag loopspullen bij de Lidl en ook de Hema
heeft shirtjes en broeken, dus voor wie nog spullen moet hebben misschien om te onthouden.
Wil dus eind van de week/weekend weer opnieuw beginnen :D

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:55

Vervelend Wendy! Goed dat je rust gehouden hebt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:58

Oh Hema is wel een goed idee, ik wil nog een korte broek :j
Je kan echt wel merken dat DryTech heel fijn spul is, maar mn portemonee vind het wat minder :n :D

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:03

Volgens mij zag ik prijzen staan van 10 euro voor een shirtje, dus goed te doen

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:11

Zag idd net op de site van de Hema, 10 euro voor een tight en eveneens 10 euro voor een shirt. Overigens heeft H&M ook leuke hardloopkleding. 24 euro voor een tight en ze had ook nog een hoop andere leuke dingen. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:36

Is het geen last van maagzuur, Nathalie? Klinkt inderdaad echt niet fijn, succes!

CalvinM: M'n enkel doet nog steeds onwijs pijn. Vooral als ik trappen naar beneden moet! Ga vanavond even naar mijn buuf (die is fysio-nogwat), even kijken of zij er iets aan ziet en anders ga ik toch morgen maar even naar de dokter denk ik.
Wel stoer hoor, in de regen lopen :j! 11 km ook nog! In 1 keer uitgelopen?

Hahaha Cer, ik zwem alleen in mooie zeeen in een mooi, warm vakantieland :+. Verder háát ik zwemmen! En fietsen nog zoiets haha, ik heb nieteens een fiets :D.

Dat zijn leuke prijsjes die hierboven genoemd worden! Ik had al eerder in het topic van H&M sportkleding gehoord, dus was vorige week even gaan kijken, maar vond alleen maar flutspul.. Er was ook niet echt een sportafdeling ofzo, of nouja.. Ik kon 'm niet vinden :). Staat dat nog ergens specifiek of is elke H&M anders ingedeeld?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:37

Nathalie schreef:
Hmm even een vraagje hier. :) Ik ben begonnen met hardlopen, en heb geen slechte conditie. Maar de eerste keer kreeg ik al vrij snel zeer aan mijn keel en luchtwegen denk ik. Brandend gevoel en op een gegeven moment deed het echt zeer. Als ik weer rustig ging lopen ging het langzaam aan weg, maar ging ik weer hardlopen kwam het ook al snel weer terug. Ook meer speekselvorming had ik het idee.
Iemand hier ervaring mee? Ik vond het zo'n rot gevoel dat ik gewoon niet meer durf. :oo

Ik heb dit ook gehad en met name als ik heel veel inspanning, dus een zware training, heb gedaan. Nu eigenlijk niet meer maar ik herken het wel. Heel vervelend gevoel. Misschien heeft het ook wel te maken met dat je gespannen loopt. Vraag het anders even na bij je huisarts! :)

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:44

Zere longen had ik ook toen ik voor het eerst begon, maar toen zat het wel rond het vriespunt buiten en was ik sowieso wat verkouden. Ik ademde toen teveel door mijn mond omdat mijn neus dicht zat (of juist erg liep :') ) en dan sloeg die kou zo op mijn longen. Maar nu zou dat toch niet het geval moeten zijn.

Sportkleding hing bij deze H&M op een aparte afdeling. In de buurt van de lingerie en zo. Ze hadden hier twee wandjes en twee rekken die voor en achter vol hingen, dus het was best veel. Ook wel veel flutspul idd, maar er zaten ook leuke dingen tussen. Ik heb een paar geweldige tights gekocht die qua materiaal niet onderdoen voor dingen die ik in de sportwinkel heb zien hangen voor het dubbele.

Afbeelding
Ik heb deze, maar dan met een knalroze streep erop.