Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb al zolang ik mij kan heugen astma (en eczeem en zware voedselallergieën) en sta standaard onder controle bij een longverpleegkundige. Sinds ik twee jaar geleden ben gestopt met roken, is mijn longfunctie verbeterd van 74% zonder luchtwegverwijder en 81% met, naar 83% zonder lwv! Ben heel trots.
En daarna ook nooit meer bronchitis gehad, terwijl ik anders 6-8 kuren per jaar had. *klopt af*
Omdat ik wel heel snel kortademig ben van relatief kleine inspanningen (een stukje in vlot tempo lopen, traplopen) zit ik sinds kort weer aan een puf met luchtwegverwijder. Ik heb heel lang Symbicort gebruikt, maar daar werd ik heel hees van en da's niet handig als je logopedist in spé bent. Daarna aan de Alvesco en nu Foster.
Het huidige weer vind ik geen pretje en fietsen is een hel nu het kouder is. Laatst heb ik intensief gesport, een uur lang dansen, springen etc. en ik schrok ervan hoe benauwd ik het had. Normaal doe ik aan yoga en dan heb ik nooit last van astma, maar bij dat andere dus wel. Alsof ik door een rietje ademde, bonkend hoofd en ik trok ook helemaal wit weg. Is dat herkenbaar voor andere mensen hier in het topic?