Anoeska schreef:lisanne87 schreef:De test doet het jammer genoeg niet![]()
Maar herken veel van mezelf in wat jullie schrijven.
Mensen hoeven maar met hun vinger te prikken of ik heb blauwe plekken. De eerste nacht slaap ik ook altijd slecht op een 'nieuwe' plek. Ook al kom ik daar al tijden over de vloer, slapen wil gewoon niet.
Ik voel ook de stemming goed aan. Als mensen chagerijning zijn probeer ik gewoon vrolijk te blijven, maar dat is vaak best lastig.
Ik merk ook aan mezelf dat ik me af en toe moet terug trekken. Ben van het zomer 4 dagen met een vriendin weggeweest, in zo'n klein koepeltentje. Alle dagen hebben we samen doorgebracht, alles deden we samen. Toen ik thuis kwam was ik gewoon helemaal op. Die tijd die ik normaal alleen doorbreng, heb ik blijkbaar gewoon nodig om mezelf op te laden.
Ik bedoel het niet aanvallend, maar is dit nou echt zo bijzonder. Volgens mij moet bijna iedereen even wennen aan slapen op een nieuwe plek, of een weekje weg met mensen die je niet normaal om je heen hebt. Iedereen heeft toch tijd voor zichzelf nodig.
Ik begrijp niet zo goed waarom dit een naam heeft? HSP, tja, het zal allemaal best wel, maar de dingen die ik hier lees, vind ik niet zo bijzonder.
Klopt, maar HSP is wel meer dan wat hier boven staat als ik er zo over lees.