Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:39

Welkom Beauty26.
Lastig dat je zo rot in je velletje zit.

Polivy: bak je vaker taarten?
Kom op :(:) . Het is maar een taart, maar snap wel wat je bedoelt.

Bobomelo: Oei, lastige dingen dat soort gesprekken. Durf je het aan met je schoonvader?
Moeilijk als iemand anders andere stappen maakt dan jij aankan en dat verwacht van je.
Gelukkig heb ik nu iemand die me daarin laat zeg maar, maar toch gaan we vooruit. Door dat vertrouwen durf ik af en toe ook grotere stappen te maken.

Bienotje: wees trots op jezelf en op je eigen overwinningen en stapjes die je maakt. Probeer jezelf niet te vergelijken met een ander. Je bent goed zoals je bent!
En jaaaaaa, ik wil wel foto's zien van crossles!

Pfff, heb me een humeur, bah.
Had geen motivatie mijn bed uit te komen vanmorgen, maar heb dat uiteindelijk wel gedaan.
Plek op mijn kuit gisteren is dus van een tekenbeet.... 10 dagen aan de antibiotica :(.
Hoop dat dat genoeg is.
Gisteren wel bezig geweest met uitzoeken van het aanvragen van een uitkering, maar kwam niet veel verder.
Al naar de boerderij gesmst, maar daar hebben ze hulp genoeg..... dus wat ga ik doen vandaag?

Voel me zo waardeloos nu ik geen baan heb, jakkes.

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:29

Mocht je hier in de buurtwonen.....ik heb genoeg te doen....hihi
maar ik ken dat gevoel, geen planning hebben, dus jezelf zien te vermaken....en dat kan een wereld van verschil zijn voor je humeur
Heb je wat leuks te doen, kan je dag ook leuk zijn, heb je niks te doen, dan zak je zo even in het depri-gevoel....Maarkom op, dat wordt met de tijd beter hoor!
en tekenbeet, nou wees blij dat je er zo vroeg bij bent!! had je het laten zitten, niks aan gedaan, en het was een verkeerde beet, dan zat je later mooi met MS klachten...

En mijn schoonouders, nou, wil ze niet helemaal afkraken hoor, want zoals ik ook al zei, ze hebben ook hele lieve kanten. Mijn schoonpa is een schat van een man en zoals we samen de paarden doen enz...maar hij is gewoon ehhhhh ja, niet zo slim, beetje ouderwets, heeft de basisschool geloof ik net afgemaakt. En gewoon niet modern in 'praten'. Mijn schoonma zei gister nog: toen hun zwaar gehandicapte zoontje overleed op 12 jarige leeftijd, is er daarna nooit weer over gesproken door schoonpa. Ja, want zo ging dat, zo zeiden zijn ouders dat weer. Dus schoonma heeft wat dat betreft ook veel te verduren gehad. Maar goed, schoonma is ook heel lief, als ik nu vraaag: oh help, wil je helpen met huisje schoonmaken, dan doet ze dat hoor!!!
Maar zij is ook, ja, hoe moe tik dat zeggen...ze claimt haar kids ook, hetliefst nu al voor kerst en sinterklaas regelen wanneer we met zijn allen bij hun zijn!
Dus ja, ze zijn heeeeel lief, maar op praat gebied.......en ze neemt het altijd voor haar kids op he, die kunnen vaak niks fout doen(in relatiesfeer zeg maar). En ze banketstaaf alles door aan iedereen die daar komt en dan begint ze al met het zinnetje: Ja , zeg het maar niet door hoor maar......
dat was gisteren ook zo, dus ik zei: nou dan mag je het vast ook niet aan ONS vertellen....zij: ja dat wel, maar.........(snap je??)

Maar goed, gisteren dus wel even gepraat met schoonma, schoonpa was er niet, niet over roken gehad, maar wel over hoe schoonpa is, zijn broer, zijn zus, zijn andere 2ling broer/zus, en nog een zus...
dat die ene zus eigenlijks de enige is waar je denk ik echt mee kan praten, maar goed, die is ook 15 jaar jonger dan schoonpa....
En dan gaat het al snel over hoe het dus bij hun vroeger ging......dat schoonma het dus niet makkelijk heeft gehad, en dat blablabla......dus ja, ook daar gaat het al snel naar: maar bij ons, en toen en toen.....
nja, whatever....

ik zal even naar de winkel strompelen voor broodjes, vriendin komt eten!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze was echt breed, maar zo gaaf dat íe het deed. Check ook zijn ingetrokken beentjes <3
Afbeelding
Afbeelding

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:17

Dus toch een teek, hopelijk is dat kuurtje genoeg idd. Gelukkig dat je hem ontdekte Nektosha! Trouwens geen idee om tot die tijd een beetje rond te kijken naar iets van een cursus of paar dagen workshop of iets, waar je later ook nog eens wat aan kunt hebben naast je vrijwilligereswerk? :)

En veel plezier met je vriend langs Bobomelo, gezellig!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:01

@bienotje
het is een vriendin die langs kwam hoor, geen vriend hihi....
maar het was gezellig!
en gaaf hoor die foto's!!!! en een paard die zijn voorbenen indd goed naar voren brengt en dan vouwt! ipv vouwt onder de buik!
wanneer ga je mijn paard es rijden voor met zo'n cross???? :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:09

Woont jouw huis inde buurt Bobomelo? :) Zo´n held ben ik nu ook weer niet, maar dit is gewoon op een uitdagende manier weer wat nieuwe dingen proberen zonder te pushen. Gewoon veel plezier! En stiekem heeft íe wel wat springervaring in het parcours (onder mij) dus dat zit er nog wel in ;)

Enne... Te snel getypt en de ´in´ vergeten erachter te plakken denk ik :+

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:13

@Bobomelo: ik weet niet waar jouw huis woont :P ;)
En viel het strompelen mee?
Inmiddels zal je wel geleerd hebben wat je wel en niet moet/kan zeggen tegen je schoonmoeder.
Het valt ook niet mee!

@Bienotje: wat een gave foto's :wow: , super zeg!
Verstand heb ik er niet van, dus daar ga ik niks over zeggen, maar ziet er supergaaf uit!
Jammer genoeg zitten dat soort leuke dingen er niet in. Ik heb geen baan, maar ook geen salaris en ook geen uitkering :n .
Anders zou ik het wel weten.

Tsja en toen ging vanmorgen de telefoon......zag het nummer van het uitzendbureau, raakte in paniek en nam niet op.
Sjippies, op zo'n moment heb ik de balen van mezelf. Maar goed, toen ik voicemail afgeluisterd had en de vraag gehoord had kon ik nadenken over of ik het wilde of niet.
Dus teruggebeld en ik heb 7 uurtjes gewerkt vandaag.
Nu beetje moe en hoop ook goed te slapen.

Fijne avond allemaal :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:44

Hoi bokkers, ik heb in augustus 2 weken vakantie...Ik zal graag er even tussen uit willen... Maar ik zit er aan te denken alleen te gaan met mijn 2 honden, ff uitwaaien, even niks doen...gedachten op iets anders... Dus zonder vriend lief (waarom zonder vriend lief, nou ff tijd voor mezelf... even voor me zelf alles op rij zetten wat er is gebeurd afgelopen 2,5 jaar)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:22

Mijn huisje staat denk ik niet in de buurt!
Ik woon vlakbij Groningen, 20 km daar vandaan....

@nektosha, nou slim bekeken, kan je indd even bedenken wat je zelf wil! goed van je dat je toch gewerkt hebt!!

@beauty, nou als jij wel goed alleen kan zijn zo met je honden, dan kan het heel lekker zijn!!
alhoewel, als ik dat zou doen 2 week lang, zou ik echt alleen maar piekeren....dus hoop dat jij daar anders in bent!!!!

En dat bedoel ik dus met schoonmams...
Ze washier net 2 uurtjes aan de gang, jaloezien en ramen schoonmaken! Dus ja, kijk, dat bedoel ik ook met dat gewoon heel lief zijn!!!
En dat ze volgende week nog een paar keer wil komen helpen!
't is alleen gewoon jammer dat (vooral schoonpaps) geen prater is kwa serieuze zaken.......je kan er zo heel veel lol mee hebben, maar je moet gewoon niet met "psychische of persoonlijke"dingen aankomen, dat heeft hij ook nooit geleerd van zijn ouders!! das gewoon jammer! was ook zo leuk en goed geweest voor zijn vrouw, en de broertjes van mijn man! Al is mijn man gelukkig daar heel anders in, en kan ik daar wel mee praten hoor!

maar goed....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:36

Nektosha, goed gedaan dat je voor het uitzendbureau aan de slag bent gegaan vandaag. het is niet erg om even voicemail af te wachten, zodat je niet zo overvallen wordt met de vraag waarop je gelijk ja of nee moet zeggen hoor. Ik doe het wel eens met een Duitstalige aan de telefoon. Even rustig de vraag aanhoren en aangeven dat ik met een half uurtje terugbel met een antwoord. Kan ik even rustig het antwoord bedenken en vertalen, zodat ik in het telefoongesprek niet dichtklap omdat ik (begrijpelijk) op duitse vaktermen niet kan komen. ;) Heel verstandig en niks mis mee als je idd gewoon even terugbelt zoals je hebt gedaan :j Super!

Bobomelo, dat is echt wel ver weg. Maar mocht je nog eens met paard en al in de buurt van KNHS Ermelo zijn ofzo (midden NL) hou ik me aanbevolen :j

Beauty, woon je samen of niet? Ik moet wel zeggen dat mijn vriend af en toe eens voor werk of met een vriend wat dagen weg is en dat ik dat ook wel prettig vind (ondanks dat ik hem ook mis dan uiteraard! :) ). Echt even alleen zijn is toch anders :j Alhoewel alleen echt weg zou ik niet doen denk ik. Tenzij het logeren is bij een bekende met mooie omgeving bv.. Liever dan even met een vriendin weg denk ik. Gewoon ook omdat ik me alleen in een andere omgeving wel erg opgelaten (verlegen) zou voelen denk ik ;)

Bobomelo, ik denk niet dat je dat je schoonvader kwalijk kan nemen hoor. Er zijn veel meer mensen die gewoon niet open zijn over gevoelens. Ik heb nooit de behoefte gehad om met schoonpa serieuze zaken te bespreken (kan nu ook niet meer) waar hij juist over bepaalde dingen door kon vragen. Vond ik zelfs een beetje benauwend. Verschil in aard van beide denk ik. ;)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 02:29

beauty26, zou je niet een tussenweg kunnen nemen, vg lang weekend met de honden weg, en een midweek met je vriend ofzo?
dan heb je toch even de rust aan jezelf, zonder dat je meteen geisoleerd bent. of je moet er van houden natuurlijk :D

hier avond/nachtje achter de rug, heb vandaag alles zelf moeten doen, tot sluitingsomroepen toe (zoooooo eng) en het ging allemaal helemaal super.(behalve het omroepen dan, angstzweet pfff, en ik sprak te stil :D dus moet gaan oefenen) dus ik ben helemaal blij, en mijn leiding gevende was ook helemaal bllij. dus helemaal top.
nu maar hopen dat er achter deze piek geen diep dal komt.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:47

bobomelo: Ja ik kan ook heel goed piekeren...Miss dat het niet zo'n goed idee is... :Y)

Bienotje: Ja ik woon samen met mijn vriend, en vind het ook echt fijn als ie weer thuis is van zijn werk. Maar als ik alleen ben
kan ik wel goed alles op een rijtje zetten... ( maar ook kans dat ik ga piekeren) :o

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:39

Weet je wat mij wel goed helpt, dagje naar de sauna. Ga dan met 3 anderen en lekker hele dag genieten, niks hoeft. Lekker beppen over onzin, maar af en toe ook even serieus. En ik heb geluk, want we gaan maandag weer :)

Crazyshar, wat goed zeg! Goed gedaan dus weer :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:57

En.......................toen ging de telefoon weer..... of ik kan werken.
Vandaag peuters tot 6 uur.

Durfde nu wel de telefoon op te nemen, ben toch ook een megamuts ook he :j

Fijne dag allemaal, tot vanavond!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:01

Kijk eens aan, echt een stap vooruit dus! Succes met werken :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:19

goed hoor nektosha! lekker aan de bak, super.

beauty dat piekeren herken ik ook, lastig is dat soms hoor :D

dagje sauna lijkt me ook heerlijk als er dan een spa aan zit, maar ben niet zo goed in al dat naakt :o

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:11

Wat voor werk doe je nektosha? (mss al es eerder gevraagd....geheugen.... :+)
Ben zelf ooit 1 keer in de sauna geweest, niks ontspannends aan voor mij, tenzij je er met badpak mag komen.... :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:55

Even overheen zetten, als je er eenmaal bent is er echt weinig spannend meer aan. Eigenlijk draag je bijna de hele dag een badjas en het is niet verplicht zoals sommige anderen doen buiten de sauna zonder badjas aan rond te lopen ;) Maar dat ligt er idd wel aan hoe je er zelf instaat, anders is het weinig ontspanning :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:08

@Bienotje: oei klinkt goed een dagje sauna. Mijn lijf zou er ook een moord voor doen, maar ja, dat blote he :P . Nog wat leuks gedaan vandaag?

@ Crazyshar: wat goed van je werk zeg, super! Dat geeft toch zeker wel een beetje zelfvoldoening? Er komt vast geen diep dal, je doet het zo super!

@ Beauty26: tsja, jij weet zelf het beste wat goed is voor je denk ik. Als jij dat 2 weken wilt dan moet je dat doen. Je kan ook voor een week gaan.
En..... is het niks, dan kan je altijd weer naar huis. Je hoeft je tijd niet uit te zitten. Of je nodigt iemand uit.

@Bobomelo: groningen is niet helemaal naast de deur :+ . Lastig mensen uit dat soort gezinnen/generaties. Tsja, ieder zijn ding, maar voor medemensen soms moeilijk.
Ik ben pedagogisch juffie op een kinderdagverblijf/ BSO, maar heb ook aantal jaren les gegeven in het basisonderwijs.
Kindjes waar wat mee is vind ik het 'leukst'.

Vandaag een dagje peuters, 10 stuks.
Schatjes, heb van ze genoten!
Collega's ook wel leuk, maar dan gaat mijn onzekerheid parten spelen. Lastig!
Daarna nog boodschappen gedaan en pas laat gegeten, ben nu gaar. Had eigenlijk nog een vergadering, maar dat was teveel.
Dus zo lekker naar mijn bedje en morgen weer een dag :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:49

Klinkt goed Nektosha!
En je niet onzeker laten maken door collegas he!! (Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan!)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:16

Wat rustig hier? Hoe is het met jullie?

Tsja Bobomelo, dat onzekere spreekt me regelmatig parten.
Ik voel me vaak zo'n buitenbeentje in de dingen die ik doe en vind.

Vandaag met vrijwilligerswerk ook, gaat het met 2 paarden dus niet goed....tenminste, ik heb het gevoel dat het misgaat dankzij mij. Terwijl het dan met 2 andere wél goed gaat.
Vervolgens heb ik zelf niets meer met een paard gedaan omdat ik dan zeker weet als dat niet lukt, ik weer hard ga roepen dat ik NOOIT meer iets met paarden wil omdat ik het niet kan.

En doodmoe aan het einde, dan wil er ook niets meer.
Ben dus echt mezelf nog niet.

Ook maak ik me een beetje zorgen om de tekenbeet....Lymegebeuren.

Nou ja, slaap lekker allemaal.... Crazyshar werkse? en tot morgen!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:24

Hey Nektosha, paarden zijn ook maar dieren hoor, de ene dag gaat het beter dan de andere dag....
En het zijn dat die negatieve gedachtes van jou die maken dat jij vervolgens een vermoeiende dag hebt met zo'n onderbuik gevoel!

En die lyme, je bent er mooi op tijd bij, je kreeg toch antibiotica nu? Als het goed is is het daarmee ook klaar hoor!! Lyme ontwikkelt zich pas als de teek zelf ook besmet is met dat virus zeg maar, lang niet alle teken dragen het nl! En als de teek het draagt, dan ruimt de antibiotica het nu wel voor jou op!
Dus niet al teveel zorgen maken hoor! En anders bel je nog even met de HA van wat de risico's ed zijn, dan ben je wat geruster!!

Hier op zich alles wel goed, ben doodmoe, Slaap errug slecht de afgelopen nachten! nu een dagje overleefd zonder te slapen overdag, dus hoop dat het zo meteen beter wil!
Morgen mooi weer, dus een lekker vooruitzicht! En voor de rest dood zenuwachtig voor de bevalling....

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:43

hallo iedereen.

bobomelo probeer alles gewoon over je heen te laten komen, het komt vanzelf goed. vertrouw op je instinct, dat is goed genoeg.
nektosha: vergeet niet dat paarden onzekerheid altijd goed aanvoelen, en als je er dan een paar hebt die er graag hun voordeel mee doen, door een loopje met je te nemen, ligt dat meer aan het gevoel dan dat je iets verkeerd doet.
we zijn nu eenmaal menselijk, en mensen maken fouten.
geef jezelf af en toe wat ademruimte, perfectie is niet mooi. (moet ik zelf ook nog leren)

hier gaat het super op het werk, heb nu 2 plekken gehad, waarvan 1 een zeer duidelijke voorkeur had. volgende week sta ik voor het eerst alleen als volwaardig teamlid. spannend!
voor de rest gaat het ook wel goed. tussendoor veel met de verzorgpaardjes gedaan, nou ja meer met de mensen daar dan met de paardjes haha maar wel ten voordele van de paarden :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:49

Bobomelo wat vervelend dat slechte slapen zeg. Zou het helpen als je overdag niet slaapt?
Lijkt me ook best spannend zo'n bevalling.
Wanneer ben je uitgerekend?
Je kan het!

Crazyshar wat goed van je zeg met die baan, ik vind jou zo dapper!
Geniet er maar van!

Tsja, dat met de paarden....geen idee. Ik moet alleen zelf zorgen dat het geen negatieve spiraal wordt.
Halverwege de middag gaat toch het lampje uit. Dan ga ik makkelijk in de negatieve gedachten en wil ik niets meer.

Bezig met een uitkering aanvragen, maar door mijn laatste werk wordt dat wel héél ingewikkeld |o .

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:35

zo dapper ben ik niet hoor, wil het heel graag, en doe het ook wel, maar met het hart in mijn keel.

bah jammer dat die uitkering niet wilt vlotten. heb ook een uitkering willen aanvragen maar dat zou maar voor 2maand gelden. stomme regels.