[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:06

MelodyT schreef:
Wat super zeg!

Ik zit nu al 4 dagen op 55,5 en ben echt dik tevreden!Mag nog wel iets af maar niet zo veel meer!Nu dit gewicht vast proberen te houden!

Morgen ga ik uit eten ik hoop dat ik me kan beheersen,weet nog neit waar we heen gaan.Verrassing van mn vriendinnetjes maar ik denk onbeperkt sushi eten.Zal de dag erna wel een kilo aangekomen zijn,altijd als ik een dag zondig.

Hebben jullie dat ook?Wel issie er na 2 dgn dan wel weer af.

Deze tijdelijke gewichtstoename is vaak vocht. Dit zie je wanneer mensen uit eten geweest zijn, waar (veel) zout gebruikt is bij de bereiding van het eten. Zeker als je thuis zoutarm eet, kan dit effect hebben op je gewicht.

MelodyT

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:19

Ja klopt zoiets dacht ik al...thuis gebruik ik amper zout.

Gister turkse broodjes op iets teveel,en sochtends 55,5 en savonds 56.5.
Vanochtend was het gewoon weer 55.5kg

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:21

Nargini schreef:
Hallo dames :)

N.a.v. de lange quote in de beginpost, is het me duidelijk geworden waaróm het nou precies belangrijk is om gezond en gevarieerd te eten. Heeft echt een knop bij me omgedraaid. Door gezond te eten, kan je dus je stofwisseling versnellen - prima doel!
Ik ga komende tijd ook zeker hieraan werken.
Via voedingscentrum of een andere site is er vast wel een soort schema te vinden, wat je per week 1 of meer keer gegeten moet hebben?

Ik wil zo'n 5 tot 10 kilo afvallen, ben nu rond de 75 kg en 1m76 lang. Op zich nog geen overgewicht, maar voel me er nu niet prettig bij.

Maar ik heb nog een vraag:

"Je houdt bijvoorbeeld eerst op met menstrueren ..."

Een vriendin van mij is in een snelle tijd veel te veel afgevallen, door weinig te eten en alleen water te drinken. De vorige 4 maanden, vertelde ze, heeft ze ook niet gemenstrueerd, en volgens mij komt het vaker zo dat ze zulke lange periodes overslaat. Maar deze maand is ze al 3x ongesteld geworden. Komt het dan ook door dat afvallen of is ze gewoon erg onregelmatig?

Bij mensen die erg ondervoed zijn, bijvoorbeeld mensen met anorexia nervosa of boulimia nervosa, zie je dat het lichaam stopt met menstrueren. Het is een natuurlijk beschermingsmechanisme in tijden van hongersnood. Op deze manier worden eerst de meest centrale organen gevoed. Het lichaam voorkomt dat je zwanger kan worden, omdat er een risico op overlijden bestaat voor een kind wat geboren wordt in een tijd van voedselgebrek.

Onregelmatige of het wegblijven van de menstruatie begint vaak wanneer er sprake is van ondergewicht. Het is heel belangrijk dat je vriendin weer volwaardig gaat eten, voor haar gezondheid en om weer een normale cyclus te krijgen.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:02

Okee, ik had al zo'n idee over rivella, maar ik blijf er toch maar braaf vanaf :P
Wat vinden jullie trouwens van de citroensapkuur?
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over. Het schijnt ontzettend goed te zijn voor je darmen en lever en het reinigen van je lichaam. Maar zo lang niks eten en niks anders drinken dan citroensap+ahornsap en water, kan toch nooit goed voor je zijn?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:22

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:26

pfff, het lijnen gaat erg moeizaam hier.
Vooral 's avonds vind ik ht moeilijk om niet te gaan eten, mede door medicatie die ik inneem en zorgt voor een honger gevoel.
Ik heb nog maar geen weegschaal gekocht, ik wil nog even niet zien hoeveel kilo er teveel aanzit.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:41

ik kreeg vandaag post met daarin reclame over van die groene velletjes die je op je tong moet leggen en dan verdwijnen de kilo's als sneeuw voor de zon
lijkt me sterk, dan was iedereen inmiddels al superslank denk ik

ik kan me niet motiveren om af te vallen
wordt er gek van
vind alles lekker en dat mag ik dan niet meer ppfpffff
dus wie heeft de gouden tip

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:11

De gouden tip, daar zoek ik ook nog naar.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:19

Jammer dat het zo moeizaam gaat bij jullie..

Hier gaat het super!Vandaag eindelijk 55kg!Super blij en ook echt al best wel tevreden over mn lijf!

Het niet snoepen gaat super,in het weekend zelfs al wat meer eten en toch afvallen!
Ieder weekend mag ik als ik me netjes heb gedragen een halve bak b&j ijs al beloning,ook lekker toastjes met filet american en auberginesalade!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:26

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat jullie doen qua sporten? Hoe vaak en hoe lang?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:58

Ik sport niet, ik loop 3x per dag een rondje met de hond maar ivm mijn dochter is het lastig om meer/langer te bewegen.
Ook ben ik natuurlijk in beweging bij de paarden, zakken met mest versjouwen, voerzakken en hooibalen sjouwen.
Maar dat is natuurlijk niet dagelijks.
Ik heb wel rolschaatsen gekocht, hier wil ik ok echt wat mee gaan doen maar moet eerst een paar keer gaan oefenen, en wederom: met die kleine word het wat lastig.
als ik een beetje kan schaatsen, kan die kleine wel mee in de kinderwagen, maar ja, moet toch eerst oefenen.
Verder rijd ik nu helemaal niet, en dat was voor mij altijd echt een stok achter de deur om niet zwaarder dan 62 kg te worden.
Maar nu, ik walg van mezelf als ik in de spiegel kijk....
en toch weerhoud het me er niet van om 's avonds nog een mini-milky way naar binnen te proppen.
Wel ben ik bijvoorbeeld meer soep gaan eten, en pak ik sneller wat plakjes komkommer en radijsjes, maar het is gewoon nog niet voldoende om af te vallen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:00

ik fiets elke dag naar mn werk... 12km enkele reis!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:43

Ik rij ongeveer 4 keer per week op mijn paard, fiets er naartoe (4 km enkele reis :') ), tennis 1x per week (niet intensief), en probeer regelmatig te gaan wandelen, en skates of mountainbike te pakken.
Ik heb altijd fanatiek ge(beach)volleybald en aan fitness gedaan. Volleybal kan niet meer ivm kapotte schouder, maar ik hoop de fitness weer op te pakken zodra ik mijn proefschrift af heb.
Ik ben zeker niet ontevreden met mijn lichaam, als ik in de vriendenkring om mee heen kijk heb ik echt niet te klagen. maar ik wil gewoon dat het allemaal weer net wat strakker wordt. Bij mij zie je het dan ook gelijk als ik een paar kilo kwijt ben...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:04

het is best lastig om de juiste hoeveelheid voedsel te vinden over een dag verdeeld om af te vallen
ik eet zo'n beetje 4 bh per dag en in de avond een warme maaltijd
ben helemaal fan van een tosti maar weet niet of dat goed is
heb een poosje geprobeerd koolhydraat arm te eten maar vind dat ook geen oplossing

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:26

Ik eet sochtends special k sensations,met vanille vla
.Smiddags yoghurt met cruesli of pecannootjes
Savonds stukje vis of vlees met veel groente.

Mocht ik tussendoor honger hebben pak ik een cracker/muesli reep of rijstewafel.De ene dag pak ik meerdere tussendoortjes naar gelang ik honger heb de andere dag geen.

Ik val mooi af en zit soms ook een week op hetzelfde gewicht.In het weekend gun ik mezelf toastjes of ijs of beide.

Eerst zat er dan na een weekend bijna een kilo bij ,nu steeds paar ons en die ben ik een dag later weer kwijt.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:30

klinkt goed melody
ik vind het zonder brood nog erg lastig maar ga het toch maar weer proberen denk ik
maakt het voor jou nog elke welke cruesli je neemt?
en bak jij je vis of vlees of gril je dat?
en wat neem jij allemaal voor tussendoortjes?
ben erg nieuwsgierig want vind het het super dat je zo veel bent afgevallen
het mag ook per pb hoor

wat ik vaak als tussendoortje neem is een yoghurtshake
magere youhurt met slimpie siroop in d blender en even shaken

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:28

@ mar_nimbus, eet jij bh's joh? :D
Ik ga vanaf morgen een lijstje bijhouden met wat ik op een dag eet, en daarachter de kcal.
Ik heb een keukenweegschaal gekocht, zo kan ik precies zien hoeveel gram ik van bijvoorbeeld muesli/cruesli eet.
Ik slik wel een multi-vitamine en ook laxeertabletten, omdat ik altijd last heb van verstoppingen en dat laxeergoedje van de huisarts krijg ik echt niet weg.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:36

Muesli en cruesli zitten vol suikers en calorien. Hoe kun je daar van afvallen?

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:29

Lous schreef:
Muesli en cruesli zitten vol suikers en calorien. Hoe kun je daar van afvallen?

Het gaat om de totale hoeveelheid energie die je op een dag binnen krijgt. Als dit minder is dan je verbruikt, val je af. Is het meer dan je verbruikt, dan kom je aan.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:24

Daarom heb ik ook de weegschaal gekocht, zo kan ik uitrekenen hoeveel calorieen ik precies binnen krijg met de portie die ik eet.
als ik dan nog de calorieen optel van wat ik verder eet op een dag, kan ik uitrekenen of ik teveel binnen krijg en wat ik kan veranderen.
in principe wat een dieetiste onder andere ook doet, alleen kun je dit makkelijk zelf.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:40

Je kunt je ook aanmelden bij de Eetmeter van het voedingscentrum, dat is gemakkelijker als zelf de calorieën gaan berekenen. Je vult in wat je op een dag gegeten hebt en de eetmeter berekent de calorieën. Er komt dan ook een advies uit waarin staat wat je eventueel tekort komt aan voedingsstoffen. Als diëtist werk ik hier veel mee. Het is een fijn programma.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:22

@Linda86; dat klinkt goed, denk dat ik daar ook maar eens naar ga kijken!
Ik denk dat de weegschaal blij met me zou zijn nu. Ik zit met een lichte hersenschudding thuis, en krijg amper wat weg. Alles wat ik al eet en binnen kan houden smaakt vies, of naar niks.
Ik voel me helemaal leeg en niet zo fijn, het gewicht wat er nu afgaat zit er in no-time weer aan natuurlijk.

@MelodyT; wat goed zeg! Knap dat je het zo volhoudt!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:26

Tuurlijk mogen jullie dat weten!

Ik pak sochtends Special K sensations,daar leg ik een ontbijtbordje mee vol (zijn dikke brokken)zonder kop erop.Daar druppel ik wat vanille vla overheen puur voor de smaak.(zal misschien net 50 ml zijn)
Hier zit ik tot aan mn lunchpauze meestal mee vol.

Krijg ik toch al honger dan pak ik een choco pop reep/rijstenwafel (naturel/bbq/mais)/lu cracottes (heerlijk zonder beleg)/10 kersen of aardbeien.

Smiddags pak ik meestal bananenyofhurt met choco flakes (aldi ,lidl)/danone peren yoghurt met pecannootjes/Activia/zuivelhoeve yoghurt met aardbeien coulis en cruesli(kant en klare kleine bakjes).

Savonds vis of vlees gegrild of gebakken in olijfolie.Vis paneer ik met bloem.Ik pak overigens altijd 1 filetje!
Daar doe ik dagelijks 300/400 gram groente bij gekookt met en zonder klein beetje tuinkruidensaus.
Ook maak ik regelmatig soep als avond eten (broccoli/ijsbergsla/spinazie/champignons/andijvie)dit vult goed maar je kunt zelf roux maken dus zelf bepalen hoe erg je hem bind en

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:34

met hoeveel boter je de roux maakt.

Ook mag ik in het weekend van mezelf ipv chips lu cracottes die ik in vieren snijd en beleg met filet american (bij voorkeur extra magere variant)of groentespread,dun plakje geitekaas.Of paar tuc paprika crackers met dun kaas belegt.

Ook gun ik mezelf in het weekend 1 x ijs.

Ik heb buiten de ijs om al dik 8wk geen snoep aangeraakt,ik neem nagenoeg geen aardappel en rijst.

Ik ben hierdoor van 63kg naar 55kg gegaan zonder honger te hebben en ben zelfs af blijven vallen ondanks 3 gangen etentje .En afgelopen week 2x mn yoghurt smiddags vervangen door turkse gozleme (pannekoek met courgette)en andere dag huisgemaakte lahmacun die de vader van mijn collega onverwachts kwam brengen op mn werk.
Ondanks dat val ik af...dus goede hoop dat de kilos eraf blijven!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:36

klinkt als voldoende eten in ieder geval