Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:27

Weet natuurlijk niet of dat wat is, maar m'n collega haar schoonzus heeft ook een pomp. Leek eerst heel goed te gaan, maar op een gegeven moment is ze er mee gestopt omdat het helemaal niet goed ging. Nu heeft ze een ander soort insuline (voor de pomp) en gaat het weer stukken beter!

tootje71

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 09:44

Daar loop ik ook al over te denken maar heb het eerlijk gezegd nog niet aan de dpvk gezegd ik moet volgende week vrijdag naar de internist dus dan zal ik het een en ander eens opgooien want ik kom ook niet van die slijmbeursontstekingen af..

Moet zeggen dat ik er vandaag er ook nog niet ben , heb hoofdpijn en ben moe is niet handig nu er drie opaskids rond lopen..

En gister heb ik de pomp werkelijk vervloekt was dat ding zooooo zat , raar want dat heb ik nog nooit gehad .

Nou ja rustig aan en we komen er wel weer !

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:23

Ik hen weer een pomp, jippie. Heb echt gebaald van het spuiten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 14:27

He wat goed monique ! haha en ik gister maar verlangen naar de spuit..maar als ik nu lees dat je blij bent dat je de pomp weer hebt verlang ik ineens een stuk minder naar de spuit..;-p

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:29

Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen of jullie ook kh arm eten en of dat jullie scheelt?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 14:31

Je spuit naar wat je eet dus hoe meer koolhydraten hoe meer je moet spuiten.

Ik wil heel graag afvallen maar moet nu een heel proces in eer ik mag beginnen de pomp moet aangepast worden en ik moet zelf goed weten hoeveel koolhydraten ergens in zit.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:52

Ik eet indd koolhydraatarm, ben er nu een kg of 6 mee afgevallen, ik val nu niet meer af, maar doe het puur voor mn diabetes. Werkt super, ik heb een stuk minder pieken!
Btw wat in het andere topic werd gezegd, dat je als diabeet niet khdarm mag eten, dat slaat nergens op hoor!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:07

Het leek me jujist ook wel goed voor diabeten.
Ik hoop dat de maatschappij eens gaat inzien dat al die khs niet zo goed zijn.
Voor iedereen beter en minder diabetes type2.

Eten jullie ook kh arm brood of helemaal geen brood ed. meer?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:10

nouja mij werd als doodzonde gewezen.en op hard gedrukt dat zeer en zeer slecht is. (net als de meeste dieets)

mij maakt ook niet uit, ik voel er ook niks voor.
ik doe ook niet aan dieeten.

maargoed kan afhankelijk zijn welke arts/diabetesverpleekungige je hebt..
Ik weet dat er zoenzo wel grote verschillen zijn.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:34

Ik eet soms khdarm brood, maar het is nogal duur en ik vind het niet zo lekker eerlijk gezegd.
Eigenlijk zit ik net als jij (ik lees het topic van de khdvrije bokkers mee) in een dip, geen zin meer in veel werk om te kunnen eten en niet echt lekker....
had net besloten dat ik weer even 'normaal' ga eten

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:41

je moet doen waar je goe dbij voelt!

je kan later als je wilt toch nog eens proberen?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:57

ik doe dit al sinds december vorig jaar en heb al wel vaker zo'n dip gehad, dan eet ik weer even normaal en dan begin ik weer vol goede moed :)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:23

goedemorgen

moet eerlijk zeggen dat ik niet echt op mn eten let..........
eet gewoon in de ochtend en in de middag 2 normale boterhammen, en 's avonds mn avondeten......
als ik trek heb eet ik nog wat tussendoor, maar meestal blijft het bij die boterhammen en alleen mn prakkie, hahahahaaa
eigenlijk zou er voor het mooie wel 10 a 15 kilo afmogen, maar ik zou niet weten wat ik moet laten....... goed zou ipv vrijdag patatdag wel wat anders kunnen eten, maar vind het weer te lekker om te laten staan, hahahahahaaa

zit ff mn hypo weg te snoepen nu....... zakte in 1 klap van de 8.6 (vanmorgen gemeten dan) naar de 4.8 en 5 minuten later 3.8
zag helemaal vlekjes......... ging iets TE hard naar beneden geloof ik.........

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:46

KellyG schreef:
goedemorgen

moet eerlijk zeggen dat ik niet echt op mn eten let..........
eet gewoon in de ochtend en in de middag 2 normale boterhammen, en 's avonds mn avondeten......
als ik trek heb eet ik nog wat tussendoor, maar meestal blijft het bij die boterhammen en alleen mn prakkie, hahahahaaa
eigenlijk zou er voor het mooie wel 10 a 15 kilo afmogen, maar ik zou niet weten wat ik moet laten....... goed zou ipv vrijdag patatdag wel wat anders kunnen eten, maar vind het weer te lekker om te laten staan, hahahahahaaa

zit ff mn hypo weg te snoepen nu....... zakte in 1 klap van de 8.6 (vanmorgen gemeten dan) naar de 4.8 en 5 minuten later 3.8
zag helemaal vlekjes......... ging iets TE hard naar beneden geloof ik.........

Ik moet zeggen dat ik daar in tegen echt bijna elke dag hetzelfde eet.. heel saai eigenlijk, maar het is wel makkelijker!

Die rot hypo's ook :( Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en begin nu ook weer meer hypo's te krijgen..
Ook vooral s'avonds en s'nachts.. Ik kan nu s'avonds chips of popcorn nemen, zonder bij te hoeven spuiten..Heel apart..

Nu komende dinsdag weer naar de verloskundige. Kijken of ons moppie nog steeds met het hoofdje boven ligt en nog steeds te groot is voor het aantal weken..Kben benieuwd!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:39

*Update *

Nou, flink contact gehad..ik dacht even een simpel mailtje te sturen over die lage suikers naar de diabetesverpleegkundige..
Gelijk internist erbij, gynaecoloog erbij..

Nu moet ik morgen naar het ziekenhuis..om 8u melden; nuchter! (nee handig als je suiker aldoor veel te laag is : )

Krijg ik een infuus, krijg ik hormonen ofzo door heen, doen ze een paar x bloedprikken en daar kunnen ze dan aan zien of mijn bijnieren wel goed werken, want de internist is bang dat, mijn lichaam aan het verzuren is..
Test duurt iets van 2u..
En dan moet ik s'middags om 15u naar de verloskundige..
Als ik het kindje niet meer voel, moet ik gelijk contact opnemen..

Vriendlief niet happy: ik neem liever me uren op als het kindje er is.. jaaa duhhh!
Alsof ik het allemaal zo leuk vind..Ik doe het ook niet voor de lol!
Ik vind de gezondheid van mij en die kleine nu echt wel belangrijker als zijn f*cking over uren..sorry!
Ik maak me nu echt wel zorgen om die kleine. Gyn had gezegd dat al die hypo's echt niet goed zijn voor het kindje..

Voor het eerst in deze 8 maanden: |(

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:43

ojeee........... hoop dat het allemaal goed afloopt......... duimen draaien.......
succes!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:16

Sterkte meissie ....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:26

Sterkte ! mijn zoon moest ook met spoed met 32 weken eruit gehaald worden...

Gelukkig is hij nu een puber van 11 die net zo groot is als ik..maar goed aan mijn verhaal heb je niet zo veel , wens je veel sterkte en luister naar je lichaam !

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:10

sterkte! Klinkt erg heftig! Hopen dat het goed afloopt.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:10

Wat was de reden toen Tootje 71?

Gelukkig dat hij nu goed gaat :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:50

Lovebunny, veel mensen zitten tijdens hun zwangerschap te laag!! Hoop uiteraard ook voor jou dat het niets (negatiefs) te betekenen heeft!! We duimen voor jullie!!
(sorry dat ik het zeg, maar wat een banketstaaf reactie van je vriend...... :( )

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:55

lovebonney schreef:
Wat was de reden toen Tootje 71?

Gelukkig dat hij nu goed gaat :D

Ik had zwangerschapsvergiftiging en de navelstreng liet nog maar 20 procent zuurstof door dus hij moest er met spoed uit.
Ik had juist hoge suikers in de zwangerschap.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:15

Kentaro schreef:
Lovebunny, veel mensen zitten tijdens hun zwangerschap te laag!! Hoop uiteraard ook voor jou dat het niets (negatiefs) te betekenen heeft!! We duimen voor jullie!!
(sorry dat ik het zeg, maar wat een banketstaaf reactie van je vriend...... :( )

Ja klopt, ik heb ook nog nooit zulke goede waardes gehad als tijdens de zwangerschap. Alleen is nu het gevaar dat s'avonds en s'nachts me hypo's niet meer omhoog gaan..

Heheh, ja erg he, was ik ook wel even goed pissig om hoor, heeft hij even geweten vanmiddag, helaas!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:16

Nou, heeel verhaal en gedoe..

Vanmorgen hondsberoerd door het nuchter zijn voor het onderzoek..
Infuus en medicijnen erin.. Vriendlief mocht er bij blijven maar we mochten niet praten ivm dat het een stress hormoon is. Tijd ging gelukkig best snel. Maar vanaf vanmorgen heeeel veel harde buiken weer.
Zelfs dat ik tegen mijn vriend zei dat ik dacht dat dit misschien wel eens weeen konden zijn..
Harde buiken --> niet echt stress verlagend maar goed..

Tussendoor even naar huis, samen even een heerlijk tukje gedaan en vanmiddag weer terug voor een controle bij de verloskundige. Vandaag inene de hele dag weer een hoge suiker, maar dit komt waarschijnlijk door de medicijnen van het onderzoek. Ze vinden al die hypo's toch wel zorgelijk.
Als mijn suiker morgenochtend nog niet is gezakt moet ik morgen contact opnemen en opgenomen worden. Verder moet er nu elke dag een CTG (hartfilmpje van het kindje) gemaakt worden, dus elke dag naar het ziekenhuis.
En morgen wordt ik in de groep van de artsen besproken om te kijken hoelang wij dit nog vol gaan houden.
De vraag is nu: wat is nu beter voor het kindje, binnen of buiten de buik.
Dus morgen hoor ik weer meer..Een lange vermoeiende dag!

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:29

Een tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd.
Maar ik heb een vraagje.
Ik wil graag over op een insulinepomp, maar nu moet ik eerst naar de diëtiste toe enzo om te leren omgaan met koolhydraten.
Terwijl ik op de kinderafdeling zo een pompje kon krijgen maar het toen nog niet wou.
Hoe is dat bij jullie gegaan ?