Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:14

:(:) Beterschap Jaan, das balen...

Haha ja Fan, ik doe al heul lang mee met de Tinkerdagen in Leusden, de 1e keer was nog in de L2. Er staat ook een stuk over de zomercompetitie(s) en die wordt (worden) door mij georganiseerd.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:20

Jeetje dames, jullie gaan zo snel!!

Beterschapjes voor iedereen die ziek,zwak en misselijk is :(:)
Ik mag het afkloppen maar volgens mij is zo ongeveer iedereen ziek, ik heb gelukkig nergens last van :) (zal het niet te hard zeggen haha)

Ik heb van de week weer braaf mijn lesje gelopen :j 1 keer 10 en 2 keer 12 met maar 1 minuutje wandelen tussendoor :+ Ging prima, was nog niet eens echt moe dus na de laatste 12 nog even een paar sprintjes getrokken. Ik vind het wel gaaf hoor dat het gewoon lukt hihi
Vanmiddag ga ik weer en dan iets meer tempo denk ik :D

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:23

Doe jij S2R Rosa? Vond dat toen een leuke week. 10/1/12/1/12/1 dan 15/2/15/2 geloof ik en dan 10/1/20/1 toch?

Ga vanmiddag/avond lekker weer 7,5 km lopen. Heb even gedacht om er 9 of 9,5 van te maken vandaag, maar ik moet het ook misschien maar even niet te gek maken. Gewoon vandaag en donderdag 7,5 dus en dan zaterdag weer lekker 9,5... :j

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:28

Ja ik doe inderdaad S2R, lesje 23 nu geloof ik :)
Zo, zo 9,5 is echt al veel! Een rondje van 7,5 ook al trouwens hihi :+
Veel plezier :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:29

Leuk is dat, dan zit je, met een beetje tempo al tegen de 5 km aan hoor.. :j

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:31

ja de 5 km, haal ik al ruim :j mijn rondje wordt gewoon te klein. Blijkbaar heb ik er toch een redelijk tempo in zitten :+ had ik zelf niet gedacht maar bedacht me dat laatst toen ik de 5 km er al op had zitten maar me les nog niet _O-

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:32

Nou super toch! Dan loop je idd lekker tempo hoor! Mag je ook best trots op zijn! Voor mij ligt momenteel mijn topsnelheid op afstand (5 km of meer) op 10,4 km/uur... :=

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:34

Nou dat is toch hartstikke goed :j
Ik kan de 5 nog niet aan een stuk volhouden, laat staan 7,5 of 9!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:35

Met lager tempo lukt het jou waarschijnlijk ook al wel... :j

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:41

maar dan sta ik bijna stil voor me gevoel _O-

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:47

hallo!! mag ik me hier ook melden??
ik ben 2 weken geleden begonnen met hardlopen via start to run.
heb nu 3 lessen erop zitten. de eerste viel mij eigenlijk nog zwaar tegen, maar 2 en 3 gingen me eigenlijk gemakkelijk af! ben deze week wat ziek geweest. ben nog niet helemaal beter, maar ga toch vanavond mn 4e les doen!
ik hoop hier tips en ervaringen met jullie te kunnen delen!!

groetjes renske

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:58

renskje, welkom! pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan hardlopen en dit topic :D erg besmettelijk virus :o

fan en jaan, sterkte met jullie gegriep.
rosa, bijna je schema klaar, wie had dat gedacht, ooit... lang geleden ;)
wen, lekker tempo, ik hou de lange loopjes voor het weekend, de korte of intervalletjes voor door de weeks. dat komt me dan beter uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:07

Jeetje, wat een boel zieken hier! Heel veel beterschapjes allemaal!

Welkom Renske, veel hardloopplezier!

Ik ga vanaf vandaag toch maar eens trainen met een hartslagmeter, heb er een aangeschaft. Vanavond hebben we een zoladtest op de club, iemand daar ervaring mee?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:24

Nope, wat is een zoladtest???? :o?

En heb je dan zo'n band om je borst/ribbenkast? Of zijn er ook andere methodes om je hartslag te meten. Heb er nl ook over zitten denken zo'n ding aan te schaffen alleen door mijn eczeem krijg ik al heel snel last van jeuk door het zweten. En als er dan ook nog zo'n band ergens zit te broeien, dan is het helemaal feest :(

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:33

Hihi bom, nou inderdaad wie had dat ooit gedacht :o

Renske: welkom :)

Angela: nee geen idee, wat is het?

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:45

Goedemiddag!

Met vriendlief lijkt 't wat beter te gaan. Hij is deze week toch weer aan 't werk gegaan. Zaterdag knapte hij echt weer op, was fijn om dat te zien. We hebben zelfs een zomervakantie geboekt! Zondag had hij weer even een dipje 's middags..maar we zaten ook hele middag bij fam ivm nieuwjaarsvisite. Waarschijnlijk net iets te veel van het goede. Maar toch gisteren was het op 't werk redelijk goed vol te houden. Hopelijk loopt hij nog niet te hard van stapel. Ergens volgende week bloeduitslagen, ben benieuwd. Lief dat jullie er naar vragen :)

Bom, lekker dagje vandaag! Geniet ervan. Sterkte morgen met poezel alvast! Onze meisjeshond :P is ook net dit jaar gesteriliseerd.

Wen, afwachten dus met je solli's. Hoop voor je dat 1 van de 3 't wordt!

Sakkia, leuk een IKEA-bon!

Angela, geen ervaringen met een zoladtest, ook geen idee wat het is? Ik heb wel 's met hardslagmeter getraind, maar toch train ik liever op gevoel.

Fan, ziek maar lekker uit op de bank onder een plaid met een kopje thee!

Welkom Renske!

Rosa, succes vanmiddag met lopen. T is helaas niet het mooiste weer. Maar je bent vast voldaan als je hebt gelopen met dit weer! :)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:48

Marjoleintje: wat fijn dat het weer de goede kant op gaat :)
Zo’n volle kamer familie is dan ook best wel veel hoor!

Ja het is inderdaad prut weer… maar he we zijn niet van suiker :+
Vind het altijd wel lekker in de regen lopen :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:53

Gevonden: :)*

http://www.runinfo.nl/zoladztest.htm

Marjo, een hok vol familie/visite is ook ernstig vermoeiend :O Wel fijn te lezen dat het weer de goede kant op gaat. Waar ga je heen in de zomervakantie? Lekker vooruitzicht :j

Lopen in de regen vind ik ook altijd lekker, helemaal in de zomer, dan is het zo warm en dan een buitje op je koppie :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:00

marjoleintje schreef:
Fan, ziek maar lekker uit op de bank onder een plaid met een kopje thee!

Heb je advies opgevolgd, na een tukje, weer even afleiding. Ziek zijn is niets voor mij, zonde van de tijd. Zodra ik naar de keuken heb gelopen, zou ik al weer kunnen slapen :O
Fijn dat het met je vriendje beter gaat Marjoleintje!
Welkom Renskje! Succes met lopen! Na lesje 10 slaat de verslaving toe en is er geen weg meer terug _O-
Wat goed Rosa! :j Je hebt het tempo er goed in!

Ik heb heel bewust het tempo laag gehouden, tijdens STR. Omdat ik eerste instantie ben gaan hardlopen om af te vallen, ik moest mijn hartslag laag houden. Nooit gedacht dat ik zo ver zou komen, dat ik voor de 10 km zou gaan. *\o/* Ook wel dankzij de meiden hier, dat ik hardlopen nog leuker ben gaan vinden. Het is toch super om successen en ervaringen te kunnen delen. En vooral het superleuke respons erop.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:04

Fan: waardeloos he ziek zijn :n
Wat heeft trouwens een lage hartslag met afvallen te maken?
Daar heb ik geen verstand van :+

Gaaf is dat he, dat je gewoon steeds verder komt :j dat vind ik nu al :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:09

Lage hartslag = vetverbranding :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:16

echt waar _O-
hoe zit dat dan? Ik heb er echt geen verstand van :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:36

Elise, ik ben er net pas, dus ik herkende je niet :P Wel leuk dat je weer gaat lopen! Hoop dat je niet weer last krijgt van je knie.

Jaan, dat is altijd wel chill he als je dan klaar bent met lopen, lekker douchen. Beterschap trouwens.

Fanneke, beterschap :) Heel herkenbaar trouwens van dat niet ziek willen zijn.
Waarom is koorts en zweten gevaarlijk?

Sakkia, dat bruisen van de energie had ik in de zomer ook. Nu zo in de winter wat minder :=
Ikea heeft altijd wel leuke spulletjes toch :D

Marjoleintje, sport je altijd zoveel? :oo

Wen, dat is wel een goed plan inderdaad. Om jezelf te meten in plaats van te wegen.
Hier regende het ook flink vanmorgen :=

Renskje, welkom! Ik ben zelf ook nog maar net begonnen. Wel met een schema van internet. Ik word altijd een beetje kriegel van die oordopjes in m'n oren terwijl ik ren.

Zal dat van de garnalen even uitleggen :P Het zijn tropische garnalen, dus niet die die je eet. Ik heb ze in een aquarium zitten op de universiteit en dan kijk ik naar waar ze zich bevinden in dat aquarium en ik vul ethogrammen in. Dat is dan 15 minuten lang 1 garnaal volgen en om de 15 seconden turfen wat 'ie doet. Eten, zwemmen, enz enz. Daar moet ik dan een scriptie over schrijven, sociaal gedrag, feromonen enz enz. Die moet 4 februari af zijn en als die goed is, ben ik klaar met m'n bachelor van biomedische wetenschappen. Als master wil ik dan Behavioural Ecology, gedragsecologie, gaan doen. Een biologie master maar dat kon gelukkig.

Werken en commercie enzo kan ik nog niet over meepraten := Ik werk wel wat, 2 uurtjes schoonmaken in een dierenkliniek en ik pas op. Maar verder vooral nog m'n studie.

Als lage hartslag vetverbranding is, ga ik in 't vervolg ook wat rustiger hardlopen :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:15

_Rosa schreef:
echt waar _O-
hoe zit dat dan? Ik heb er echt geen verstand van :+

Het beste kun je even googlen. Als ik het goed heb, bij een hogere hartslag train je meer je spieren en op conditie, bij een lage hartslag spreek je je vet aan en op je uithoudingsvermogen. Weet het niet precies, maar heb mij het laten vertellen in de sportschool.

Als je koorts hebt, dan moet je lichaam al extra hard werken om de koorts te laten zakken. Als je daarnaast nog eens gaat sporten, gaat je lichaamstemperatuur nog eens extra omhoog, dus je lichaam moet nog eens extra werken om de temperatuur te laten zakken, dit is weer slecht voor je hart.
http://www.body-guard.nl/www/body-guard ... x=106&xx=1 staat meer info.

Ik vind het heel lastig om te meten, lastig om te bepalen wat nu hetzelfde punt is, als de vorige keer. ±

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:24

Zo echt heel druk gehad even vanmiddag.

Ik hoop dat het te doen is om te lopen want ze waarschuwen voor gladheid en volgens mij is het ook al gewoon glad. Tussen de middag kwam er gewoon ijswater naar beneden :n Echt zo vreselijk koud. Nou ja moet het maar even aanzien dan. Hoop dat het gewoon kan want ik wil zo graag, maar goed een dagje wachten is ook niet heel erg :+