Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:31

T scheelt een flinke berg!
Ons doel is tzt de metroprolol afbouwen en B2 die t opvangt zeg maar.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:31

Ja dat snap ik , fijn hoor dt je voor jouw geval klaarblijkelijk de oplossing gevonden hebt :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:33

Of de B2 aanslaat weten we dus pas later en deze moet ook verder worden opgebouwd.
Verder gebruik ik dus tijdens een aanval 1 a 2 stuks imigram dat werkt behoorlijk voor mij gelukkig.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:16

ik heb van de huisarts frorimax (of zo iets) gekregen en die doet dus ook helemaal niks...ben sinds gisteren gestopt met de pil en gisteren en vandaag ook weer heftige dagen met giga migraine aanvallen...ben er nu helemaal door gesloopt...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:43

Het duurt best een hele tijd voordat de hormonen uit je lijf zijn hoor Lammie, zeker in het begin is het nog ontregeld.
Wel balen dat je zo'n last hebt.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:48

Lammie, arme lieverd, wat ontzettend balen nu :(:) :(:) Ik denk dat Laurabram gelijk hebt, het zal wel even duren voordat de hormonen uit je lichaam zijn.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:02

ik begrijp ook wel dat dit zn tijd nodig heeft en dat al die hormonen niet in 1 keer mn lijf uit zijn, maar wordt desondanks die aanvallen wel goed zat...

kreeg vandaag ook nog doodleuk een keiharde kopstoot van een client...kon er ook nog wel ff bij...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:03

Ja dat is logisch :(:)

Hoezo een kopstoot?? :+

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:04

%)
Dat is inderdaad net fijn Lammie. Nogmaals sterkte.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:05

rocymax schreef:
Ja dat is logisch :(:)

Hoezo een kopstoot?? :+

Client werd een beetje agressief doordat ie vanmorgen en begin van de middag een overdosis aan prikkels heeft gehad (autist die functioneert op babyniveau)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:05

Laurabram schreef:
%)
Dat is inderdaad net fijn Lammie. Nogmaals sterkte.

dank je...en ja die emoticon past heel goed bij hoe ik me toen voelde...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:07

Oef Lammie dat is niet mis, helemaal niet als je je al zo slecht voelt :(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:08

rocymax schreef:
Oef Lammie dat is niet mis, helemaal niet als je je al zo slecht voelt :(:)

nee is inderdaad niet mis...maar ja hij kan echt niet veel prikkels hebben en voelt ook feilloos aan dat iemand zich niet 100% voelt dus ja...kan gebeuren...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:11

Het lijkt ook wel of zulke dingen dan jùist gebeuren.

Ik heb eens met een mega migraine hoofd bij school staan wachten, smachtend om terug op de bank te vallen. Had de juf op school fluitjes uitgedeeld en kwam de hele klas fluitend naar buiten. Ik dacht echt dat m'n hoofd ter plekke in stukken zou scheuren.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:13

oh, arme Laurabram, wat zal dat verschrikkelijk geweest zijn :(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:15

Laurabram schreef:
Het lijkt ook wel of zulke dingen dan jùist gebeuren.

Ik heb eens met een mega migraine hoofd bij school staan wachten, smachtend om terug op de bank te vallen. Had de juf op school fluitjes uitgedeeld en kwam de hele klas fluitend naar buiten. Ik dacht echt dat m'n hoofd ter plekke in stukken zou scheuren.

ja daar lijkt het wel op, maar helaas...deze client heeft (vooral als 2 bepaalde collega's hebben gewerkt) snel last van teveel prikkels en dat uit zich meestal door krabben en pogingen tot bijten en aan je shirt vastgrijpen...en dus een enkele keer een kopstoot...
dat met die fluitjes lijkt me ook vreselijk...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:00

Hoe is het ondertussen met jullie?

Zag gisteravond niets meer, een grote zwarte vlek. Medicijnen genomen en gaan slapen, maar helaas al snel wakker met hoofdpijn/duizeligheid/misselijkheid. Vanochtend ook weer mee opgestaan, gelukkig niet zo'n erge aanval als ik ''gewend'' ben (als in de zin van niet kunnen lopen/praten). Vandaag gewerkt, maar tjonge wat duurt zo'n dag lang als je beroerd bent. Blij dat ik nu in bed lig. Wil nog niet gaan slapen, bang dat ik dan vannacht niet slaap.. maar even lekker liggen kan geen kwaad. :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:35

ik ben gestopt met de pil en sinds de 16e vrij van migraineaanvallen...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:40

@Mandyy, beterschap. :(:)
@Lammie, mooi man!

Hier tot mijn grote verbazing maar ook grote vreugde alles rustig gebleven. Had vorige week echt gedacht aan de beurt te zijn.
Nu heb ik 2 dingen veranderd maar of dat invloed heeft weet ik nog niet. Ga er in elk geval wel mee door en dan over langere periode eens kijken hoe het uitpakt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:12

Klinkt goed!

Ik voel me na die aanval heel raar, weet niet precies wat.. maar pff, ik vind het allemaal niet meer leuk. :o ;(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:53

Lammie, mooi!

Mandy :(:)

Hier gaat het qua hoofdpijn wel redelijk goed, maar helaas wel regelmatig last van 'vlekken/aura's'. Zo vervelend, want dan beweegt en schittert alles en zie ik heel slecht. Echt waardeloos als je onderweg bent ... word er zo onzeker van ...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:20

Simodi, das echt vervelend ja. Ik heb ze zo'n pak-em-beet 2x per jaar en vreemd genoeg komt daar geen migraine achteraan - goddank!
Maar het is idd heel vervelend. Niet alleen als je onderweg bent maar ook als ik op het werk ben en moet lezen. Ik zie dan maar 1 letter per keer en de rest kringelt en schittert allemaal en lezen schiet dan niet echt op. Hoe lang duren ze bij jou? Bij mij varieert het van 30 minuten tot ca. 2 uur.
Krijg jij er wel migraine achteraan?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:35

Ik krijg vlekken/aura's/zwart (en dus niets meer zien) altijd voor een aanval en soms zonder aanval (ben heel bang dat ik het een keer met autorijden krijg).

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:25

Hier gaat het op het moment redelijk goed, heb wel een paar aanvallen gehad maar kon ze afzwakken met hemicraneal. Dat van die sterretjes en zwarte vlekken heb ik gelukkig niet (1 keer gehad, schrok me rot) maar duizelig zijn weer wel.
Alle zieke hoofdjes :(:) sterkte

ps Hebben jullie al op Roc gestemd?? Stem even aub??
Zie onderschrift

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:34

ranna schreef:
Simodi, das echt vervelend ja. Ik heb ze zo'n pak-em-beet 2x per jaar en vreemd genoeg komt daar geen migraine achteraan - goddank!
Maar het is idd heel vervelend. Niet alleen als je onderweg bent maar ook als ik op het werk ben en moet lezen. Ik zie dan maar 1 letter per keer en de rest kringelt en schittert allemaal en lezen schiet dan niet echt op. Hoe lang duren ze bij jou? Bij mij varieert het van 30 minuten tot ca. 2 uur.
Krijg jij er wel migraine achteraan?

Nee, ik krijg er ook geen hoofdpijn na, maar het schijnt dat die aura ook een migraine aanval is, maar dan zonder de pijn, heb ik ergens gelezen ...
Het duurt ook zo'n 30 a 40 minuten en dan trekt het weer weg. Precies wat jij ook zegt, je ziet dan bijna niets, ook geen tekst dus. In de auto zie je je voorganger ook maar voor een klein deel, als het me onderweg gebeurt probeer ik te stoppen of ga achter een vrachtauto rijden, die is zo groot dat ik daar dan nog een deel van zie, maar gevaarlijk blijft het ...

Ik heb laatst een filmpje op i-net van die aura's gezien, die ontstaan volgens een vast patroon (zo'n kringeltje in het midden dat zich dan verplaatst etc). Was wel blij dat het een standaard en herkenbaar gebeuren is, en weet dat het overgaat. Vroeger panikeerde ik altijd een beetje, nu focus ik me erop dat het vanzelf overgaat.

Daarna heb ik wel een 'raar' hoofd, beetje of er kortsluiting geweest is, zeg maar. ;)