Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:56

:D :D :D Dankzij bokker: hetbommeke, ga ik ergens deze week beginnen met de start2run lessen op m'n mp3 speler :o
Ze geven helaas alleen niet zulk best weer op.
Wat trekken jullie meestal aan als bovenkleding? En als het regent? Want ik loop ik een normaal shirtje (wat zegmaar gewoon vocht opneemt) en een vest/trainingsjasje erover.
1x ben ik gaan rennen toen het regende en de dag erna had ik gelijk een soort "druk" op m'n borst/longen.. komt dat dan ook door het vochtige weer?!
Sorry als deze vraag nogal dom overkomt :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:03

Fan dat gaat je echt lukken :j en balen van die zalm

Danielle ik ga nu naar buiten met lange strakke loopbroek, een shirt met korte mouwen en daarover m'n loopjack. Als t regent doe ik dat ook aan, jack houdt redelijk wat water tegen en thuis een lekkere warme douche doet wonderen :D

Net een uur op Zor gereden... Man man ik had m'n handen vol, eerste kwartier ging prima maar t is net een diesel. Daarna kwam ie goed op gang en iedere keer bij aanspringen in galop bokken, soms wel 3 of 4 achter elkaar. Vanaf nu maar eerst flink rond slingeren en dan erop :D

Nu m'n loopkleren aan, zo nog een banaantje erin en dan 42 min lopen := ben benieuwd of ik die 7 km dan ook ga halen :o

KDS

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:47

ik plan min of meer in om vanavond nog even hard te lopen, hopelijk zonder regen; heb nog geen 'dunnig waterdicht jack' alleen een 'heel warm waterdicht jack' en dat gaat me net iets te ver :P

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 13:20

Ik heb vanmorgen met mijn vriend een route van 6 km hardgelopen in het bos van Appelscha, was lekker weer! :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:23

Zo daar ben ik weer :D

42 min gelopen en 6,8 km afgelegd :j

Erg blij met mezelf *D

En Renate liegt ook := Zegt ze: goed zo, je bent op de helft, nog maar 18 min te gaan.
Maar bij mij is de helft van 42 toch echt 21, nou ja, ik heb het gehaald. Zeker de laatste 5 a 6 min vond ik zwaar hoor.

Nog 2 weekjes en dan 10 km lopen *\o/* Ben er verder nog niet uit of ik dan nog verder ga, 10 km blijf lopen of 3x per week een half uur. Merk dat ik een half uur makkelijk kan inplannen en ook lekker en leuk vind. Daarboven vind ik het toch wel pittig.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:45

ArlandoO schreef:
:D :D :D Dankzij bokker: hetbommeke, ga ik ergens deze week beginnen met de start2run lessen op m'n mp3 speler :o
Ze geven helaas alleen niet zulk best weer op.
Wat trekken jullie meestal aan als bovenkleding? En als het regent? Want ik loop ik een normaal shirtje (wat zegmaar gewoon vocht opneemt) en een vest/trainingsjasje erover.
1x ben ik gaan rennen toen het regende en de dag erna had ik gelijk een soort "druk" op m'n borst/longen.. komt dat dan ook door het vochtige weer?!
Sorry als deze vraag nogal dom overkomt :P

Ik heb nu de lessen van Dutchrunners op de stick gezet, 0-5 km medium en easy, 5-10 km, 10-15 km en de 4 mijl. Dat is met Renate Wennemars
Start2Run heb ik alleen 0-5 en 5-10 en dat is met Evy de belgische dame die niet kan klokkijken :+

DR én S2R past niet op stickie :n

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:09

De Mp3-bestanden van Renate heb ik niet, zijn die nu zoveel beter? Ook nu aan het licht komt dat zij ook geen klok kan kijken :+ ?

.. ik ga straks nog voor les 7 .. met Evyyy .. (op toon van begin vd les :D )
edit: ooo, zie net dat ik de lessen met Evy ook maar t/m les 9 heb! :oo

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:09

@ Bomm, spannend dat je over 10 weken de 10 al gaat lopen! Echt knap hoor! Doe het je niet na!! Lastig ook je dubio of je al dan niet verder wilt gaan.. Waarom zou je verder gaan? Zo te lezen is een half uur voor jou veel makkelijker qua tijd te zien, dan is dat toch prima? :)

@ Pebb., was inderdaad lekker weer, volgens mij kun je in Appelscha heel lekker lopen hé?! Ik heb iig genoten van het weer op het ruggetje van mijn paardlief.

@ Arlando, knap dat je deze week ergens gaat beginnen! Ik vind het weer van gisteren ook het verre van ideaal voor mij (ondanks dat ik een goede tijd heb neergezet). Ik heb geen last van hart, maar wel van mijn longen. Geef mij maar weer boven de 20 graden: dan functioneer op alle fronten ik het beste!

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:21

Elise88 schreef:
De Mp3-bestanden van Renate heb ik niet, zijn die nu zoveel beter? Ook nu aan het licht komt dat zij ook geen klok kan kijken :+ ?

.. ik ga straks nog voor les 7 .. met Evyyy .. (op toon van begin vd les :D )
edit: ooo, zie net dat ik de lessen met Evy ook maar t/m les 9 heb! :oo

Ik quote mezelf :Y) .. Les 7 inmiddels gelopen, viel best mee. Evy was wel even 'n beetje sadistisch, heel triomfantelijk: 'wat een geweldig team zijn we he? Ik zeg dat je moet lopen en jij gaat er meteen tegenaan' (of iets van die strekking) ..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:09

Netjes hoor Bom!

Haha sadistische Evy... :D

Ik ga pas dinsdag weer een rondje doen...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:22

@hetbommeke: Mooie tijd :j

Hoe lang heeft het eigenlijk bij jullie geduurt voordat je fatsoenlijk een half uur kon uitlopen?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:24

Goed zo Arlando! +:)+ Welkom tot de club! Ik draag het liefst een 3/4 broek met een tanktop. Maar als de temperatuur onder de 15 komt, dan heb ik een shirt van Asics met lange mouwen, die is ideaal, ben driftig op zoek naar zo'n zelfde. Van de week heb ik ook met mijn lange tight gelopen. Voor de regen heb ik een speciaal jasje.
@Dieuwke ik ben bij les 20 van Evy en ik loop het halve uur nog niet uit. Ik ben toch al zo'n 3 maanden bezig. ;)

Gedaan met de rust Bom?

Inderdaad wat was heerlijk weer! Ik werd met luid gehinnik begroet en ik dacht, kom op Marijk, quality-time met peerd is ook wel eens fijn. Halstertje om en de longe eraan en we zijn lekker naar de A4 gewandeld (het stuk tussen Delft en Schiedam, wat nog niet is aangelegd). Ijsbrand Chardon traint daar ook met zijn 4-span, echt zo geweldig om te zien!
Fanny had haar batterijen flink op geladen die nacht en heeft even lekker gescheurd aan de longe. Kon die pootjes bijna niet bijhouden, zo snel ging ze! _O- Batterij-tje leeg en we lekker op ons gemak terug gewandeld. We zijn zo'n 2 uur weggeweest, heerlijk! Misselijkheid was al een end minder. :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:53

@ Dieuwke, na 8 weken liep ik een 5 km in een tijd van 28 minuten. Dit was volledig over de top en dat heb ik geweten ook, met oog op blessure(s). Rustig aan doen dus! :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:05

Oh ja, ik ben ook zeker van plan om het rustig op te bouwen. Houd me gewoon aan de lessen van Evy, maar ik was wel benieuwd hoe snel dat bij jullie ging :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:36

:wave:

Ben ik weer :wave: Heel weekend gemuziekd, veel te veel gegeten en gedronken (lees: twee dagen achter elkaar een kater :D ). Nu had mijn muziekgenootje gewoon haar hardloopspullen meegenomen en die is vanmorgen toen de rest naar de kerk was een rondje door het bos gaan doen en ik was jaloers, had al die drank er wel even uit willen zweten :D

Mijn kuit is pijn vrij en ik heb een ander muziek genootje, die fysio is, er even naar laten kijken (dat was nog wel wat auw :D ) Maar haar advies was toch weer gewoon rustig aan te beginnen en even twee weken niet op hele hoge hakken lopen zodat ik mijn kuitspieren weer een beetje oprek :j

Dus ik denk dat ik dinsdag maar ga beginnen met dee DR 5 km onderhoud :j

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:59

Hallo iedereen!

Indien men er geen bezwaar tegen heeft wil ik mij graag ook aanmelden om zo nu en dan met jullie mee te keuvelen over hardlopen.

Ik loop al een paar jaar zeer onregelmatig, en dan ook enkel in de zomer. 1 vd redenen dat ik vaak stopte met rennen is dat ik vaak ivm behandelingen bij de chiropractor het een paar weken rustig aan moest doen en tegen de tijd dat ik weer aan de bak mocht al helemaal uit het ritme was en mezelf er niet meer toe wilde zetten.
Daarbij wilde ik niet in de winter rennen, omdat ik met koud weer veel moeite had met mn ademhaling (ik heb een verleden met longklachten). Daarom rende ik het liefst met een tem van tussen de 20 a 30 graden.

Dit voorjaar ben ik weer vol goede moed begonnen, maar moest wederom vw behandelingen mn training staken. Echter dit keer wil ik me niet tegen laten houden door de naderende winter. Ik ben sinds 2 weken weer begonnen en moet zeggen dat ondanks de kou (ja I know, echt koud is het nog niet, maar vergeleken met 25 graden..;)) het best lekker gaat! vandaag ook gelopen en kon mn ademhaling over 3 km rustig en constant houden.

Nadeel van deze temp vind ik wel dat ik het tijdens het "warmlopen" (eerste 5 min wandelen voor de spieren) gewoon koud had. Op die manier worden mn spieren ook niet goed warm..

Volgend weekend ga ik shoppen voor een winter proof outfit (lange tight, longsleeve, jack..??) iemand nog tips/suggesties??

Ook vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de sport/hardloopkleding van de H&M. Er staat wel op dat het ademend is en wicks away moisture (weet ff niet hoe ik het in het ned moet uitleggen), maar ik betwijfel of het wel echt zo goed werkt.

sorry voor mijn lange verhaal :P

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:32

Wat gaat het toch weer hard! ik heb niet alles bijgelezen.. sorry

Balen Sakkia dat je geen spullen mee had genomen :) maar nu heb je wel lekker kunnen relaxen toch? Dinsdag gewoon weer aan de bak.

@Showpony welkom! Ik heb geen ervaring met h&m sportkleding. Ik loop zel meestal ik asics kleding, maar moet zelf ook nog winterkleding scoren.

Gisteren ben ik een rondje met vriendlief geweest, 10 km :D.. natuurlijk niet vol gelopen daar ben ik nog lang niet :) gewoon veel gewandeld. Maar het was koud bah!! Echt een vies koud windje.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:10

ik heb gisteren les 5 gelopen, die viel me de vorige keer heel zwaar; deze keer viel het me in vergelijking mee, de dag na het hardlopen ben ik meestal helemaal enthousiast en wil wel weer :P

Toch echt nog een dagje uitstellen, ga binnenkort ook eens naar een langgemouwd hardloopshirt kijken... vond een vest aan nu toch nog net iets te warm (al loop ik meestal pas tussen 7 en 8 uur 's avonds...)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:14

Mirkim schreef:
@ Bomm, spannend dat je over 10 weken de 10 al gaat lopen! Echt knap hoor! Doe het je niet na!! Lastig ook je dubio of je al dan niet verder wilt gaan.. Waarom zou je verder gaan? Zo te lezen is een half uur voor jou veel makkelijker qua tijd te zien, dan is dat toch prima? :)

Kim, 't is over 2 weken 10 km ;) En ik heb het afgelopen jaar altijd met een afstand als einddoel gelopen, niet een snellere tijd, denk dat ik over 2 weken me maar ga focussen op een snellere tijd :j

Mijn mannetje gaf ook nog als tip om 1x in bv de maand hetzelfde stuk te lopen en dan sneller lopen of een paar lantaarnpalen/bomen/wegpaaltjes verder.

Fan, het idd gedaan met de rust, de stuiterballen waren weer thuis gister :):) Wel een heerlijk relaxt weekendje gehad. Binnenkort oma maar weer 'ns lief aankijken ;)

Dieuwke, ik ben juni 2009 begonnen met lopen, maar door verschillende lichamelijke mankementjes (galblaasontsteking en operatie, complicaties en nog wat andere dingen) nu pas bij de 10 km. Het kan absoluut sneller :=

Showpony, welkom! Geen ervaring met H&M spullen, Perrysport heeft ook goede spullen en niet zo heel erg duur.

Sak, jammer dat je je spullen niet bij je had, maar wel lekker weekend gehad, nu uitrusten op kantoor? :D

Hier wat stijf van mijn loopje gister, en de rodeo :+ Woensdag pas weer lopen, dan zal het wel over zijn. Vanavond les, nog meer rodeo rijden ben ik bang :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:16

Ik vind het echt knap dat je, ondanks al die blessures, toch doorzet! Ik had het allang opgegeven denk ik :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:27

:oo Ik had me gewoon heel erg verslapen :D Idd nu even uitrusten op kantoor, ik heb namelijkl afgelopen donderdag heel erg mijn best gedaan om zoveel mogelijk werk af te hebben, dus ik ben nu niet zo heel erg druk.

Tja relaxen, was het ook niet echt hoor, ik voel me gewoon overreden eigenlijk, snotverkouden nu ook :n

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:52

:wave:

Net les 4 van mijn schema gedaan, beviel goed! :) Om mezelf wat gemotiveerd te houden heb ik een hardloopwedstrijd in het vooruitzicht gesteld, namelijk de oudejaarsloop van Glimmen(dorp vlakbij mijn ouders). Dan houd ik het hele schema denk ik wel vol!

Ik zie weer een hoop gemotiveerde berichten, ga zo door allemaal. :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:01

Moge!
@bommeke: Jeeej, lekker gelopen dus! Over 2 weken de 10km komt helemaal goed! :j Sterkte met de spierpijn ;)
@sakk: Leuk weekend gehad dus :D Verslapen...Phoe, da's altijd sjit; loop je de hele dag achter de feiten aan...
@showpony: Welkom!
@arlando: Ik loop nu in lange hardloopbroek emt shirtje met korte mouwen. Heb nu armwarmers, dus die doe ik aan als t echt koud i int begin. Jasjes komen bij mij pas echt veel later; liever eerst nog shirtje extra aan, ook als het regent...

Kan iemand mij een schemaatje geven oid met het overzicht van de lessen van DR? Ik heb die lessen die gratis warne/zijn van de site gedownload, maar er is dus meer??? :?

Gister lekker 12km gewandeld, op Westerschouwen. Da's echt heuveltje op en af, klauteren over boomwortels, door het mulle zand, dus best fijne training :)
Straks eerst paardrijden, tis nu nog mooi weer. (lees: zonnetje schijnt nog!)
Vanmiddag voorbereiden voor de hele week en dan eind van de middag lesje van Renate lopen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:14

O bah Sak, verslapen en overreden := Sterkte vandaag :(:)

Jaan, de pdf schema's kan ik je wel doorsturen, moet je ff je mailadres pb-en. De mp3 lessen heb ik ook maar die krijg ik niet gemaild naar je, zijn te groot. De volgende schema's zijn er: 0-5 easy en medium, 5 onderhoud, 0-10 en 5-10, 10 onderhoud, 10-15, 4 mijl easy en medium, 21 km (alleen pdf, geen mp3). Dat was het geloof ik :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:19

Oef, Bomm, zou jij mij die ook door willen mailen als je toch bezig bent? (ik weet het erg brutaal..)

Ik baal echt, gadsie. Ik zoek een tijdelijke baan, waarin ik heel simpel werk wil gaan doen, iig werk waarbij ik niet hoef na te denken. Dacht ik dat ik één had gevonden, mensen helemaal enthousiast over mijn cv enzo, wat blijkt? Kwamen ze achter dat ik in een gehucht woon en dat reizen vinden zij een te groot risico... :r bah...