(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:29

Bah, wat vervelend dat ze er suiker bij heeft gekegen! Lastig ook voor haar artsen om die keuze te maken, want het liefst wil je de kankerbijwerkingen aanpakken maar niet ten koste van de overige kwaliteiten...
Hoe is haar dochter er onder?

Is er al meer nieuws over het hospice?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:31

Met haar dochter gaat het prima. Ze doet het goed op school en heeft het naar haar zin bij papa thuis. Ze weet heel goed wat er allemaal aan de hand is, maar het is en blijft kind. Dus soms heeft ze ook echt geen zin om naar de hospice te gaan. Sandra zelf wordt wel steeds nukkiger en kan soms vrij 'harde' uitspraken doen als iets niet naar haar zin is. Dat is voor allemaal best moeilijk, maar je weet dat ze er ook niets aan kan doen. Wie zou niet gefrustreerd zijn...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:54

Talonius, mooi dat haar dochter toch doorleeft, dat heb je gewoon met jongere kinderen inderdaad. Voor wat betreft dat nukkige en de 'harde' uitspraken van Sandra, dat herken ik heel erg van mijn zus. Die kon ook zo resoluut en hard zijn op het laatst. Mijn moeder werd eigenlijk alleen maar liever en liever, dat was ook een heel aparte ervaring, maar mijn zus... Zelfs naar haar ( wat oudere) kinderen toe kon ze vaak heel bot zijn. Iedereen weet dat dat erbij kan horen, maar als omstanders is het toch wel eens moeilijk te verteren. Je doet alles voor ze wat in je macht ligt en krijgt voor je gevoel opd at moment stank voor dank. Natuurlijk relativeer je dat gelijk weer en snap je dat het zo bij ze werkt, maar het blijft hard. Dikke knuffel voor jullie allemaal :(:) !

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:28

Hoe gaat het nu met Sandra?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:28

Ben ook benieuwd..

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 22:10

Hoi, nog steeds hetzelfde hier. Ze is echt beresterk! Ik begin wel te merken dat haar dochtertje steeds minder zin heeft om haar moeder te bezoeken, maar dat was te verwachten en we kunnen haar niet pushen. Ik hoop iig dat sandra de verjaardag van haar dochter nog meemaakt..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:36

Wanneer is de verjaardag van haar dochter? Is Sandra heel erg bang voor de dood trouwens? Hoe gaat ze daarmee om, of spreekt ze dat niet uit?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 14:54

As zondag is ze jarig. Eerst feestje in de hospice en daarna bij haar vader thuis. Sandra heeft een tijdje geleden al laten weten dat het zo goed is. Ze wil geen euthenasie en geeft heel goed aan wat ze wil, en dat is knokken tot het eind. Tuurlijk is ze bang, maar wie niet? Zeker als je weet dat je je dochter achter moet laten..het blijft een hard gelach...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:13

Oh dat zou toch wel mooi zijn dat ze haar verjaardag nog mee mag maken. Waarschijnlijk is dat nu iets waar ze nog voor knokt.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:38

jeetje zeg heb net gedeeltes doorgelezen.....ben er stil van....wat een nare ziekte is het toch!
Ik studeer biomedische wetenschappen en dat is heel erg gericht op kanker, dus hoor er veel over. Een vriend van me (van de studie) heeft een nicht met uitgezaaide longkanker. Zij is nog maar begin 20...
Heel veel sterkte toegewenst!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:51

Maak er een hele mooie dag van vandaag, eentje om niet te vergeten.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:49

Vandaag de laatste keer dat ze de verjaardag van haar dochtertje meemaakt ;( . Bah wat een naar idee zeg!
Ook voor haar dochtertje de laatste verjaardag met haar moeder :(:)
Krijg gewoon kippenvel nu ik dit typ.
Dit zal voor Sandra denk ik wel een hele mooie maar ook een hele zware dag zijn.

En weet je, ik heb allemaal een gevoel dat ze na vandaag er heel snel tussen uit piept. Dat ze 'wacht' tot de verjaardag
van haar dochtertje is geweest. Hoop dat ik het mis heb hoor, maar dat gevoel heb ik wel!

Veel plezier vandaag, maar ook veel sterkte :(:)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 21:15

@IngridB, dat gevoel heb ik ook. Maar Sandra heeft ons wel vaker versteld doen staan ;-)
Slaapfeestje van haar dochter was geweldig en de gewone verjaardag ook. Iedereen bij elkaar is zo iets moois, uiteraard wordt je gelijk met beide benen op de grond gezet vanwege de reden, maar zowel moeder als dochter hebben genoten!

Vorig weekend is een kennis van me in het ziekenhuis opgenomen met een hersenbloeding. 38 jaar oud.... Gelukkig is ze stabiel en gaat ze met sprongen vooruit. Afwachten in hoeverre de verlamming aanhoudt en wat er verder 'stuk' is. Zo bizar allemaal....

2011 is echt een k*tjaar. Ik hoop dat de decembermaand nog wat goedmakertjes heeft

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:41

Fijn dat het slaapfeestje zo leuk is geweest. Het is een verjaardag met een dubbel gevoel. Super dat haar dochtertje weer een jaar ouder is, maar wel wetende dat ze zelf geen jaar ouder zal worden ;( . Zo oneerlijk allemaal hé!
En dan je kennis met een hersenbloeding :(:) . Ben zelf 37 en dan ga je toch wel nadenken als je zulke dingen
leest hoor |( . Kan mij ook overkomen natuurlijk.
Hoop dat je kennis er weer helemaal bovenop komt.

Sterkte met alles :(:)

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:25

Fijn dat de verjaardag zo goed is verlopen; die kunnen ze Sandra in ieder geval niet meer afpakken.
Het is inderdaad een jaar om gauw te vergeten. ;( Hoop dat je in 2012 nog lang van je vriendin kan genieten.

Een hersenbloeding op je 38e, pff.
Je snapt het soms niet; mijn oma was 85 en wilde dolgraag dood maar die bleef maar leven en deze jonge mensen zijn in de bloei van hun leven en gaan of dood of krijgen iets levensbedreigends.
Het is duidelijk niet altijd even eerlijk verdeeld in de wereld. |o

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:10

Super dat ze zo'n leuke verjaardag nog heeft meegemaakt. Ben echt heel erg benieuwd hoe het nu met der gaat?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:57

We zijn weer een weekje verder en helaas is San dr zicht aan 1 kant vrijwel kwijt. De druk neemt dus behoorlijk toe in haar hoofd...
Verder doet ze het eigenlijk nog steeds onwijs goed. Zo knap!

Met mn kennisje die een hersenbloeding heeft gehad, gaat het naar omstandigheden ook goed. Ze is overgeplaatst naar het revalidatiecentrum, maar is wel eenzijdig verlamt. Ze gaat met sprongen vooruit, dus laten we hopen dat ze zo blijft opknappen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:11

Die Sandra wat is dat toch een kanjer. Respect voor zo een sterkte vrouw. Ook fijn dat je kennisje opweg is naar herstel. Zal niet meevallen.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 04:21

wauw heb alles hier gelezen, ben er even stil van geweest.
mijn moeder heeft ook borstkanker gehad wel gelukkig alles goed nu. als ik dat allemaal hoor en lees krijg ik zelf ook altijd schrik.
toen ik bij de reacties zag dat er 2011 stond moest ik wel even lachen, al een jaar geknokt, amaai ze heeft al die dokters wel eens laten zien hoe sterk ze is :)
voor de kleine meid die heeft nu veel herinneringen kunnen sprokelen door jullie allemaal, maar blijft jammer dat ze het misschien achter een paar dagen, weken alleen met die herinneringen moet doen.

ik heb echt respect voor jou en voor de ex man. zo te horen kon zij zich geen betere mensen wensen aan haar zijde ;)
ik hoop dat ze nog een paar dagen (weken) gelukkig mag zijn en dat ze niet teveel pijn heeft.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:18

Ze is een ongelooflijke sterke vechter :j en geeft de strijd niet zomaar op.
Maar dat haar zicht aan één kant zo goed als weg is, geeft wel aan dat het langzaam naar het einde gaat |(
Maar ja, haar kennende vecht ze nog wel even door.

Fijn dat het met die vrouw beter gaat die de hersenbloeding heeft gehad :j

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:01

IngridB schreef:
Ze is een ongelooflijke sterke vechter :j en geeft de strijd niet zomaar op.
Maar dat haar zicht aan één kant zo goed als weg is, geeft wel aan dat het langzaam naar het einde gaat |(
Maar ja, haar kennende vecht ze nog wel even door.

Fijn dat het met die vrouw beter gaat die de hersenbloeding heeft gehad :j

Daar heb je ook gelijk in Ingrid. Het gaat gewoon bergafwaarts, maar het tempo waarin valt me helemaal niet tegen. Ze geniet gelukkig nog steeds van de kleine dingen om haar heen. Zelfs van die goedkope waterijsjes die je zelf moet invriezen, haha.
Iedere dag is er weer eentje en zo zit ze er zelf ook in :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:20

Dat is alleen maar positief dat ze zo zelf ook denkt. Ze geniet van elke dag die ze nog heeft en dat doet ze met volle teugen :j .
Groot gelijk heeft ze. En ja, de kleine simpele dingen zullen nu heel speciaal voor haar zijn. Bv de simpele waterijsjes :D
Hoop dat ze nog lang mag genieten!

Hoe gaat het met haar dochtertje? Wil ze nog wel bij haar moeder langs?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:28

Ja, haar dochtertje probeert wel om iedere dag mee te gaan. Ze snapt heel goed dat het nu snel kan gaan en wat is dan een uurtje per dag?! Maar het blijft een kind, en die willen ook wel eens hun eigen ding doen zoals even lekker onbezorgd spelen of uit logeren.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:00

ja gelukkig zijn kinderen ook met andere dingen bezig dat zal sandra niet erg vinden dat zal haar zelfs wat rust geven voor als zei er straks niet meer is
mijn man die zei dat altijd mijn kinderen waren 5 en 7 toen hun vader overleed en hebben zich er goed doorheen geslagen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 20:22

vanmiddag kreeg ik het bericht dat San vanmorgen een insult heeft gehad. Ze is aanspreekbaar, maarr erg moe. Haar ex en dochter hebben net thuis spullen gehaald om er vanacht te blijven logeren. Alle visite is afgezegd.. Ik ben bang dat San wederom een jasje heeft uitgetrokken..
Meer dan dit weet ik helaas niet, hoop dat ze goed de nacht doorkomt.

Jeetje ATE, jij hebt dus ook het nodige meegemaakt..