Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:52

Middag. :)

Gisteren weer de hele dag weg geweest en ik leef nog. :D

Resfeber

Re: Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:49

Goeie Middag. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:56

Ik heb een strak plan, eerste post die iemand plaatst moet poooositief nieuws bevatten.
Daarna pas negatief. :D

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:00

Hhihi, ik snap'm. :+

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:47

Lees hier al veel herkenbare dingen.
Ik zal me even voorstellen,
Ik ben Mercedes, ben 18 jaar en heb sinds ong. 3 jaar de diagnose PDDnos, daarvoor was al gezegd dat ik ADHD had. En nu ben ik een tijdje terug bij de psycholoog geweest, er waren al vermoedens van borderline bij een vorig onderzoek, en dit heeft de psycholoog nu bevestigd. Dus ladypaard, ik begrijp hoe je je voelt. Ik heb ook medicijnen gekregen waardoor ik me rustiger zou moeten voelen, me emoties moest stabiliseren en uitbarstingen voorkomen. Het tegendeel gebeurde, werd er extreem gevoelig door, veel huilbuien gehad, maar er met niemand over kunnen praten.
In mijn omgeving weten weinig mensen het, alleen echt goede vrienden waar ik ook dagelijks mee omga.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:02

@ Rexxie, heb je nu 3 diagnoses gekregen? Of heeft de diagnose borderline de diagnose pddnos vervangen ofzo?
Medicatie is zó persoonlijk, maar medicatie die werkt is wel heel fijn. Kun je geen andere proberen dan?

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:09

Ik heb nu 3 diagnoses gekregen.
Ik heb nu voor 12 april een afspraak staan bij een andere psycholoog, en daar ga ik dan ook een traject in om te leren omgaan met mijn beperkingen zegmaar. En daar kunnen ze dan ook verder kijken voor evt andere medicatie.
Hoop dat er wat gevonden wordt wat wel werkt. Waarschijnlijk hebben mijn psychische problemen ook te maken met mijn verleden, veel meegemaakt, ben sinds mijn 12e uithuis geplaatst. En momenteel is de situatie weer heel onstabiel. Dus automatisch weer meer klachten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:12

Drie!? Zo dat is veel..
Nu heb ik denk ik ook wel een cocktailtje, maar drie is wel heel veel.

Misschien inderdaad wat anders proberen?
Het is verrot om proefkonijn te zijn, maar het is wel voor het goede doel.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 18:34

begin toch maar met negatief nieuws,
ben vandaag helemaal in elkaar geklapt, zag de zin er niet meer van in (al een paar weken) maar nu de tentamens voor de deur, ging het echt kompleet fout. Dinsdag nog gesprek gehad met psych, en zij maakte zich enorm zorgen, maar was nog te wilsbekwaam om mij gedwongen te laten opnemen ( :+ ) en wilde nog steeds geen medicijnen. Gister aaf ging het echt helemaal fout, dat ik gewoon in bed lag te shaken van gespannen spieren. en vanochtend steeds weer aanvallen had. dus contact proberen op te nemen met psyc, en natuurlijk werkte die vandaag niet. dus maar de moed opgenomen om huisarts te bellen. en natuurlijk zat t ook daar niet mee want was een invaller. Toch besloten om maar te gaan en zorgen dat ik pillen kreeg. Dus ben nu in het bezit van oxazepam, om i.i.g. het weekend door te komen. Begint nu enigszins te werken, hoewel mn spieren nog steeds niet ontspannen zijn.
vind het erg dapper van mezelf dat ik nu heb doorgezet, maar ben tegelijkertijd ontzettend bang wat er nu gaat gebeuren.

verder nog even positief nieuws. ben woensdag bij een veulen wezen kijken, en daar klikte het heel goed mee. Maar nog ontzettend twijfel gehad of ik t zou moeten doen. want zou dan eerste 2 jaar niet kunnen rijden. Ook ouders hielpen niet echt mee, met constant te zeggen: zou je dat wel doen. Alleen snappen ze niet dat ik nu gewoon iets nodig heb om voor te leven. En eigenlijk vind ik grondwerk momenteel veel leuker.

maar kortom net toch besloten om veulen te kopen. Nu alleen nog bevestigingsmailtje terug krijgen.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:43

Gefeliciteerd met je nieuwe veulen dan maar en ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan! :)
Voor wat voor soort ras ben je gegaan? Vind ik altijd wel leuk om te weten, weet niet waarom :o

Eindelijk heb ik vakantie. Had afgelopen woensdag mijn profielwerkstuk presentatie over autisme en ik zag er dan ook enorm tegenop. Uiteindelijk afgesloten met een 8,3 dus daar was ik wel heel erg blij mee.

Zo dat was het positief, nu maar weer even negatief :o
De laatste tijd ben ik echt bang om van de middelbare af te gaan. Ik hoef nog maar een paar weken naar school en op deze school zit de enige persoon die ik nog enigzins een beetje vertrouwd, mijn mentor. Door die gedachten wordt ik echt depressief en ik heb al meerdere zelfmoordpogingen gehad helaas ;( De laatste was wel een paar weken geleden, maar ik had dus bloeduitstortingen op mijn keel dus die moest ik ook weer zien te verbergen. Ik durf het niet te vertellen aan mijn mentor omdat ik echt bang ben. *Diepe zucht*

Maar ik ken je gevoel wel ladypaard. Ik weet ook niet meer waarvoor ik moet leven, dus ik verwacht ook niet echt dat ik er heel lang zou zijn. Medicijnen krijg ik voorlopig ook nog niet. Mijn huisarts wil geen contact opnemen met mijn begeleider en nu ben ik doorgestuurd naar een psychiater die er misschien makkelijker aan zou kunnen komen. Ben nu al ruim een maand bezig met medicijnen en ik ga van de week maar eens een afspraak maken want ik word goed ziek van die rothuisarts... ;(

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:44

gewoon huisarts bellen, en zowat jankend vertellen dat je bang bent dat je t weekeind anders waarschijnlijk niet meer levend doorkomt :') moed om contact op te nemen, had ik vooral omdat ik heb besloten mezelf niks aan te doen als ik daar niet rationeel genoeg voor was, en vandaag was het toch heeeeeeeel veel angst.

maar veulen is merrie wordt waarschijnlijk rond de 1,65, bruin met stipjes op haar kont, en een combo van kwpn x paint . kzal topic even opzoeken, staat foto in :D .

veulen kwam gewoon op mn pad, wil later gewoon een lekker rijpaard, beetje kunnen springen, beetje dressuren, maar vooral lekker naar buiten. En als ik dit een beetje kijk is dit een aardige alrounder (overgrootvader van haar is grootvader van mn eigen: lucky boy, dus daar zit wel springbloed in :) ) ze is een beetje angstig, maar t klikte heel erg, en vertrouwde me binnnen een half uur (had nog maar een week menselijk contact)

[EA-CO] Te koop dragende 12 jarige kwpn merrie en Merrie veulen: foto's doen zijn eer niet recht aan :P in het echt is ze veel mooier, zal morgen nieuwe foto's maken want dan komt ze al.

Vind het heel appart dat ik hier dan weer heel nuchter over kan doen en vrolijk, terwijl ik vervolgens weer compleet verdrietig en gespannen ben. net of je een knop van de wasmachine op een ander programma zet.
Laatst bijgewerkt door ladypaard op 05-03-11 00:54, in het totaal 2 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:48

hallo mag ik hier meekletsen/meelezen? Ik werk met een 6 jarig jongentje met asperger en adhd. Ik werk als pgbér met hem

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:54

ja hoor :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:58

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:00

Kan ze niet zien.
Je hyves is prive, dus niet zichtbaar ;(

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 21:18

als het goed is nu wel :)

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:48

Ik kan ze nog niet zien. Staan nog steeds dat de hyves prive is en niet zichtbaar.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 22:27

appart, ga ze morgen wel even ergens anders uploaden, snap er dan niks van.

nu ga ik straks lekker filmpje kijken bij vriendin :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 09:57

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:34

Lady! Wat leeeuk :D Heel mooi veulen!

Dit weekend was voor mij erg zwaar.. Ging vrijdag voor het eerst langs de moeder en opa en oma van mijn vriend. Bleef daar ook gelijk eten terwijl ik daar helemaal niet op was voorbereid. Zaterdag ging ik uit en daarna bleef ik met mijn vriend bij een vriend van hem slapen om daarna weer bij de familie te eten en daarna even te gaan werken..
Maar we hebben het weer gedaan! :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:58

En owja!
Ben donderdag ook nog naar de piercingshop geweest! :)
Gelijk een navelpiercing laten zetten!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:16

Moderatoropmerking:
Graag wil ik jullie erop attenderen dat dit topic nog op MensenWelzijn staat. Offtopic gaan is niet de bedoeling.
Eventueel kunnen jullie zelf een topic in de HuisKamer maken waarin je dit soort dingen wel kan delen, of kan ik dit topic daarheen verplaatsen. Laat het me even weten als jullie dat willen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:33

Ik stem voor HK, maar dan spreek ik voor mezelf!

Ander onderwerp!
Ik leef nog na 2 dagen mee op wedstrijd! *\o/*
Lang leve de Ritalin, normaal kon ik na één zo'n dag al twee dagen inleveren en was het de vraag of ik het zou redden die dag.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 13:52

k ga ook voor HK, gewoon omdat het voor "anderen" moeilijk te begrijpen is hoe autisme in alle gewone gebeurtenissen meespeelt :+

Ben vandaag weer gestopt met de oxazepam, kon gewoon helemaal niet nadenken. nadeel is dat ik nu ik weer kan nadenken weer gewoon echt klote voel. van't weekend afgesproken met vriendin, was op zich wel leuk maar niet wat ik me had voorgesteld (ze heeft nogal van die rare acties).

Snap trouwens nu ook wat er mis is met de gezondheidszorg. Ze hebben totaal niet door hoe moeilijk een persoon het heeft. Als je een beetje een goed verhaal kan ophangen is het allemaal goed.

moest vandaag huisarts terugbellen om te zeggen hoe het ging, maar blijkbaar te letterlijk opgevat, want ze dachten meteen dat er dan een reden was dat ik belde, Wilde alleen maar zeggen dat ik weer stopte met oxazepam, en dat ik niet wilde dat het zou worden door gegeven aan psychiater. Nou okee dan punt.

ging vrij makkelijk,

mn psych had pas vorige week door dat het niet goed ging, terwijl ik afgelopen half jaar ontiegelijk diep heb gezeten. (terwijl zij vond dat het allemaal zo goed ging)

Blijkbaar kan ik erg goed toneelspelen (terwijl ik toch echt vind van niet). Dus het ligt ook wel aan mezelf, en ergens wil ik wel hulp, maar ik kan het gewoon niet vragen. want dat is fout. (jaja rationeel weet ik het wel...), dus praat overal redelijk makkelijk over, zonder gevoelens te laten zien.

Mams is weer terug na een weekendje weg te zijn geweest (is het eigenlijk niet eens met dat ik t veulen heb gekocht) maar spanningen zijn direct weer in huis (maar ze doet niks fout ofzo, ze zijn er dan gewoon)

Maar voel me nu gewoon door iedereen in de steek gelaten.

kan nu ook geen zm doen, omdat het een beetje raar zou zijn, als je net een veulen hebt gekocht. Dus ik moet blijven leven. Maar anderen snappen niet dat ik wel zou blijven leven voor een veulen (net nieuwe computer, nieuwe kleren, omdat het anders zonde is als je ze nog amper hebt gebruikt) , maar niet voor mn ouders of vrienden.

Ergste is nog dat zelfs mn ouders niet in de gaten hebben, dat het niet heel lekker gaat. Zij denken serieus dat het allemaal top met mij gaat, terwijl ik dus gewoon half depresief en boos door het huis loop, en op mn kamer zit te janken.

weet gewoon niet wat ik nu moet doen. rationeel weet ik dat ik weer contact op moet nemen met psych, maar ben bang dat ik dan weer te oppervlakkig doe, en daar dus weer wordt ingetrapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:13

Ik heb liever geen HK, maar ik snap waarom jullie dat liever wel willen. Anders misschien 2 topics? Eentje op MW voor echt alleen inhoudelijk (en ik weet wel dat autisme overal in doorwerkt, maar veulens en piercings zijn gewoon echt off-topic) en ook voor familie/vrienden/anderen die er mee te maken hebben maar het zelf niet hebben en eentje in de HK voor iedereen die wil, en dan kan er ook offtopic gekletst worden.