Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:14

ik heb shampoo en cremespoeling van de action. super hoor mijn haar glanst er goed van en lekker zacht

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:46

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:57

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen yes to carrots/cucumbers/tomatoes?

Oh, wacht, ik zie het al zo'n beetje. Er is shampoo van tomatoes en carrots. Ene is vooral verzorgend en andere is vooral voor volume.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:22

Staat op de flessen. Carrots is voor ieder haar geloof ik, cucumbers voor geverfd/beschadigd haar en tomatoes weet ik eigenlijk niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:35

Is Weleda wel goed? Dat zie ik staan!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:28

Menino schreef:
liedje89 schreef:
Ik gebruik nu sinds een weekje shampoo van de body shop zitten ook geen sulfaten siliconen en parabenen in. Het is wel echt even wennen in gebruik want het schuimt eigenlijk nauwelijks, maar heb wel het idee dat mijn haar er beter van word het word niet meer zo slap en ziet er minder snel vet uit. Alleen de jeuk op mijn hoofdhuid blijft nog aanhouden, maar ik hoop dat die wat minder word als ik het volhoud om minder te wassen! Ik denk dat dat misschien ook iets meer tijd nodig heeft om te herstellen. Hij is wel nog duurder dan die wortelshampoo maar je gebruikt er ook niet veel van (vooral de hoeveelheid conditioner die je nodig hebt valt erg mee!).

Die wortel shampoo is ook wel een idee trouwens, want de body shop zit hier niet echt dichtbij.

ik heb geen idee welke shampoo van the bodyshop je gebruikt... :P ? Maar in degene die ik gebruikte zaten gewoon sulfaten en parabenen, en die gebruikt the bodyshop vrij veelvuldig (ook in mijn gezichtsmasker zitten allemaal parabenen ed. ) Er stond bij mij geen ingredientenlijstje op, maargoed.. Die had ik dus op internet opgezocht, en zodoende :)

Ik neem aan dat in de shampoo en conditioner waar heel groot op staat geen siliconen, geen parabenen, en geen sulfaten het er ook niet in zit. Hoewel het soms wel krom is wat er voor onwaarheden op een verpakking mogen staan }:0 . Het is namelijk de shampoo van de bodyshop voor vet haar waar dat op staat die heb ik :D

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:57

Ik waste mijn haar jaren lang elke dag..

Ik doe het nu om de dag en stijl mijn haar vaak met een CHI stijltang. Ik merk echt dat mijn haar véel minder droog is nu ik het minder vaak was.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:01

Ik was mijn haar elke dag, daarbij verf ik het vaak. En fohn en stijl ik het elke dag. Mijn kapster zegt dat het in topconditie is, mijn haar wordt niet snel vet, maar als ik het niet elke dag was zit het echt niet zoals ik het wil :n

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:14

Ik was ook mijn haar elke dag, omdat ik ook elke dag naar stal ga :P
Wel zo fris vind ik.. :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:25

Heb nu nieuwe shampoo gekocht, van Neutral dus zonder zoio erin, en ben beetje aan het afbouwen naar om de dag wassen..

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:01

Ik was m'n haar om de 4 dagen. Heb heel erg vol en dik haar, als ik het elke dag zou wassen, wordt het heel erg snel vet. :n

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:06

Het gekke is dat ik nu een tijdje al elke dag mn haar was en mn haar lijkt juist helemaal uit te drogen ipv vetter te worden :? heb er nu veel meer slag in en het pluist alle kanten uit kortom één droge bos. Ik werk met vis dus elke dag wassen vind ik toch wel zo zinvol voor de lucht :+ iemand een oplossing?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:56

Talisa schreef:
Heb nu nieuwe shampoo gekocht, van Neutral dus zonder zoio erin, en ben beetje aan het afbouwen naar om de dag wassen..

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Sodium Cocoyl Glutamate, Citric Acid, Behenoyl PG-trimonium Chloride, Hexylene Glycol, Propylene Glycol, Sodium Benzoate, Sorbic Acid.
Ga die ingrediënten maar eens nazoeken op heelnatuurlijk.nl. Zit genoeg zooi in ;)

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:01

Ik heb dus een probleem, ik WIL mijn haar niet elke dag wassen, maar ik MOET wel..
Ik heb kort en vrij dun haar, en als ik 's morgens opsta is het 1 vetbol, zo kan ik écht niet over straat..
Heeft iemand hier tips voor?
Babyshampoo helpt niet, tijdenlang geprobeerd..
Ik ben echt ten einde raad!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:06

_Tara_ schreef:
Talisa schreef:

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Sodium Cocoyl Glutamate, Citric Acid, Behenoyl PG-trimonium Chloride, Hexylene Glycol, Propylene Glycol, Sodium Benzoate, Sorbic Acid.
Ga die ingrediënten maar eens nazoeken op heelnatuurlijk.nl. Zit genoeg zooi in ;)

Oke oke vast niet 100% goed, maar beter dan al die silliconen troep met parfum enzo !

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:12

Ik was mn haar om de dag met shampoo van de kapper :) Merk echt een verbetering met drogistshampoo; mn haar voelt veel meer als haar. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar met shampoo van de drogist had ik vaak dat het of zo zacht was dat ik er niks meer mee kon doen of ik kon mijn haar elke dag gaan wassen, omdat het gewoon echt niet meer zat.

Ik fohn/steil/etc mn haar ook nooit. Alleen als ik eens een feestje hebt en kreeg vaak genoeg complimentjes over mn haar. Denk dat het gewoon heel erg aan je haarstructuur ligt. Ik heb een klein beetje slag in mijn haar en dit komt het beste tot zijn recht als ik het laat opdrogen met een beetje schuim erin :)

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:13

jasminetje schreef:
Ik heb dus een probleem, ik WIL mijn haar niet elke dag wassen, maar ik MOET wel..
Ik heb kort en vrij dun haar, en als ik 's morgens opsta is het 1 vetbol, zo kan ik écht niet over straat..

En ik heb echt precies hetzelfde!
Vind het echt niet fijn om iedere dag te moeten douche.. maar zo als ik 's morgens opsta ga ik echt nergens heen! :n

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:21

mii_jessy schreef:
jasminetje schreef:

En ik heb echt precies hetzelfde!
Vind het echt niet fijn om iedere dag te moeten douche.. maar zo als ik 's morgens opsta ga ik echt nergens heen! :n

Gebruiken jullie wel echt goeie shampoo? Dus niet van Herbal, Andrelon of Schwarzkopf bijv.? Als je goeie shampoo hebt die niet zo verdunt is scheelt dat al een hele hoop. Ik had altijd heel snel last van vet haar en kon echt geen dag over slaan met douchen. Nu was ik het nog steeds iedere dag maar dat is meer omdat ik dat fijn vind en mijn hoofdhuid anders gaat jeuken :? en moet toch fohnen. Maar als ik wil kan ik het ook een dag overslaan. Goeie shampoo scheelt de helft.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:35

Goeie shampoo en een beetje goodwill en doorzettingsvermogen om even die vicieuze cirkel van vaak wassen/snel vet haar te doorbreken en voor je het weet heb je handelbaar en mooi haar, en hoef je het maar 2 x per week te wassen :)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:39

Ik was mijn haar ook iedere dag en het leeft nog steeds hoor haha :P
Maarja ik doe het ook vanwege mijn beroep werk in een Dierentuin en vind het dan niet zo fris om dan mijn stinkende haar niet te wassen. En douche doe ik dus zeker iedere dag ook als ik van de paarden af kom haha.

Nog nooit gemerkt dat het slecht is. Hoor het ook vaak genoeg maar trek me hier niks van aan :D