Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:24

Ik probeer wel te eten, maar die misselijkheid is echt niet te harden! Het lijkt wel weer op mn eerste 4 maanden, alleen was ik daar ook misselijk als ik niet at.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:31

JessAndHope schreef:
Ik probeer wel te eten, maar die misselijkheid is echt niet te harden! Het lijkt wel weer op mn eerste 4 maanden, alleen was ik daar ook misselijk als ik niet at.

Daar zijn medicijnen voor, heb je al eens bij je huisarts aangeklopt?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:32

Gelukkig is de misselijkheid nog niet zo heftig als de eerste 4 mnd, en toen weigerde ik ook medicijnen te slikken.
Zolang alles (bandenpijn, slapeloosheid, misselijkheid, duizeligheid) dragelijk blijft, slik ik niks!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:39

chocobroodje schreef:
JessAndHope schreef:

Daar zijn medicijnen voor, heb je al eens bij je huisarts aangeklopt?

Wat voor medicijnen dan, die je tijdens je zwangerschap mag innemen? Ik heb er nooit wat voor gekregen en ik had toch een behoorlijk ernstige vorm. Heb het gewoon uit moeten zitten, tot en met de bevalling aan toe. ;)

Edit; Kan me ineens wel iets herinneren van tabletjes, weet de naam niet meer zo snel. Maar die hielpen helaas totaal niet.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 31-08-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:40

Klopt wel Twiggy, ik heb ook al meerdere dingen aangeboden gekregen in mn eerste maand van mn verloskundige. Heb ze alleen standaard pertinent geweigert...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:29

Dan moet je ook niet klagen dat bepaalde mensen je niet zielig genoeg vinden.
Als je iets neemt en het helpt niet, dan is het wat anders.

Ik krijg zo het idee dat je wel héél erg pricipieel bent.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:38

@Lindy: en bedankt zeg :\

waar staat dat ik wil dat mensen me zielig vinden dan? Dat heb ik nooit gezegd.

En ja, ik heb zo mn principes ja...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:49

Nou, ik snap het wel wat Lindy bedoelt.. Je klaagt dat je je maag eruit hebt gekotst en dat je zo slap als een vaatdoek was etc.. Maar als men je een pilletje aanreikt waarmee dat minder kan worden, probeer je het niet eens..

Dat moet je ook niet zeiken dat je je maag eruit loopt te kotsen iedere dag, de oplossing was nabij en jij hebt het niet geprobeerd :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:50

Ik klaag niet, ik zei juist dat ik (terwijl ik boven de pot hing) nog zei: ik doe het voor die kleine!

Maarre... ik neem het niet omdat ik bang ben dat het schadelijk is voor die kleine. Ze hebben wel vaker gezegd dat dingen niet schadelijk waren en dan vervolgens blijkt later dat ze dat wél waren. Dus als ik nog op mn benen sta, doe ik het niet. In het belang van het kind.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:52

Maar op het moment dat jij uitgeput bent, kilos bent afgevallen en weet ik het allemaal, kan dat (lijkt mij ) schadelijker zijn voor het kind dan een anti misselijkheids pilletje ;)

( correct me if I'm wrong )

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:55

nee, helemaal gelijk tallie. Daarom zeg ik ook: zolang ik nog op mn benen sta.
Ben ik zoooo uitgeput omdat ik maar 3u slaap heb per nacht, dat ik de bevalling niet af zou kunnen maken. Dan is het een ander verhaal.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:57

Citaat:
Vriendlief zat erbij toen ze dat zei, en knikte braaf.... maar helaas, hij vroeg nooit eens of hij misschien even de paarden moest doen. Of hij de boodschappen moest tillen en ga zo maar door.
Als ik iets vroeg, dan kon ik dat volgens hem zelf ook wel, en als ik zei dat ik wél 4mnd zwanger was en me hondsberoerd voelde, dan moest ik me niet zo aanstellen. Want (en dit is een citaat): 'Er zijn duizende vrouwen die ook zwanger zijn en gewoon 40 uur werken en alles nog doen'. Waarop mijn enige antwoord was: zijn ze ook alle 1000 doodziek van het kotsen en slaapgebrek?

Ik wil niet heel rot doen overigens, maar je hebt het kotsen wél als excuus gebruikt tegenover je vent, die dus kennelijk minder begripvol bleek ( en ik snap nu waarom, je had een oplossing kunnen hebben die je afsloeg ) Je klaagde erover dat je het zwaar had en dat je continue liep te kotsen, maar je pakte ook geen middel aan om het minder te maken.. ;)

Dit is letterlijk uit je openingspost gequote ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:58

Klopt, maar hij snapte mij ook dat ik geen medicijnen wilde juist vanwege het kind.
Dus ongeacht of ik wel of geen medicijnen slik, vind ik dat hij me had moeten steunen.
Dat ik die medicijnen afsloeg deed ik heus niet voor de lol hoor.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:59

JessAndHope schreef:
Klopt, maar hij snapte mij ook dat ik geen medicijnen wilde juist vanwege het kind.
Dus ongeacht of ik wel of geen medicijnen slik, vind ik dat hij me had moeten steunen.
Dat ik die medicijnen afsloeg deed ik heus niet voor de lol hoor.

Wat had hij dan moeten doen? Je moeten dwingen om die pillen te nemen? :D Mijn gokje is zo dat als jij iets niet wilt, hij desnoods van de euromast af kan springen, jij doet wat jij wilt.. Of schat ik dat nu verkeerd in? :D

En als ik altijd pijn aan mijn kop heb, moet ik er een pil voor innemen, zegt men dat ik de pil moet innemen en doe ik het niet, moet ik ook niet klagen dat ik koppijn heb, snap je waar ik heen wil? :P
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 31-08-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:01

Als iemand met redelijke argumenten kom waarom ik het wél zou moeten doen, dan ben ik best bereid te luisteren.
Maar ik kan prima voor mezelf inschatten wat ik belangrijk vind en wat niet.

Enne tallie.... weetje dat hij werkelijkwaar nog nooit, geen ene keer, heeft gevraagd hoe ik me voelde of geopperd heeft om toch maar die medicijnen te nemen.

Als ik weer eens langsvloog om de plee te halen, dan boeide hem dat niet eens. Ik zou iemand dan even een glaasje water aanbieden. Nee... dat kwam mn moeder maar doen, want hij keek niet op of om.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:06

JessAndHope schreef:
Als iemand met redelijke argumenten kom waarom ik het wél zou moeten doen, dan ben ik best bereid te luisteren.
Maar ik kan prima voor mezelf inschatten wat ik belangrijk vind en wat niet.

Enne tallie.... weetje dat hij werkelijkwaar nog nooit, geen ene keer, heeft gevraagd hoe ik me voelde of geopperd heeft om toch maar die medicijnen te nemen.

Als ik weer eens langsvloog om de plee te halen, dan boeide hem dat niet eens. Ik zou iemand dan even een glaasje water aanbieden. Nee... dat kwam mn moeder maar doen, want hij keek niet op of om.

Euh een argument om het wel te doen: Je kotst je maag en je darmen er niet meer uit en je kindje krijgt dus meer voedingstoffen om te groeien? :D En jij bent straks sterk genoeg om je kind op de wereld te zetten omdat je niet werkelijk al je reserves hebt uitgeput omdat je dat ene klotepilletje per dag niet inneemt? :D

Ook hier kan ik het verkeerd hebben hoor :+ Maar ik snap wél waarom je vent het zat was.. Je kunt tegen jou lüllen als brugman, maar zo eigenwijs als jij heb ik ze niet eerder gezien :D

Ik wens je derhalve ook heel veel succes, ik lees je topics over je ex nog wel als hij straks een gooi doet naar de voodij of het ouderschap omdat er buiten een rechtszaal waarschijnlijk niks met je te beginnen valt. :D

Eigenwijs is ook wijs zullen we maar denken :D

En het zal hem in het begin wel geboeid hebben, maar omdat jij er zelf voor koos je maag eruit te kotsen werd hij ( denk ik ) minder begripvol :) En heb je er wel eens over nagedacht dat hij gewoon niet van het geluid van een kotsend mens kan en bang was zelf over zijn nek te gaan? :D

Als ik een ander hoor kotsen, ga ik ook :o Dus van mij had je ook geen glas water gehad.. :o Ik denk dat ik zelf al moeite had gehad om alles binnen te houden.. :o

Heb je het hem wel eens gevraagd waarom hij je geen glas water kwam brengen? Of heb je zelf een conclusie getrokken? :P
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 31-08-10 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:13

@ Tallie: nú trek je dus ongefundeerde conclusies.

NEE, het interesseerde hem vanaf het begin af aan geen reet.
En ik ben niet door blijven kotsen tot het einde van mijn zwangerschap, want na 4 á 4,5 maand was het gelukkig over. Men zegt nml dat het de eerste 3 maanden toch wel zo is. Pas ná die tijd kreeg ik een pilletje van de verloskundige aangeboden, maarja... toen werd het alweer minder.

Ik ben gewoon niet de persoon om bij ieder wisje wasje naar een pilletje te grijpen. Ik kijk het eerst even aan.

En het was niet alleen het kotsen hoor! Bandenpijn, duizelig en noem maar op. Maar dat alles ging aan meneer voorbij. Er is misschien een énkele keer een klacht aan mijn lippen ontsnapt, maar verder ook niet. Maar mij dan vervolgens wél het verwijt naar mn kop slingeren dat ik vanaf het begin van de zwangerschap al loop te klagen... yeah... sure...

Enne, voor jou lijkt het misschien onredelijk om een pilletje te weigeren in bestwil van die kleine. Voor mij is dat het niet.
Ik vind mezelf gewoon redelijk handelen en weet ook dat als het te extreem word, dat ik dan wél een pilletje inneem. Maar zolang ik het nog aankan, doe ik het niet. Omdat god mag weten wat er allemaal in die pillen zit.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:14

JessAndHope schreef:
nee, helemaal gelijk tallie. Daarom zeg ik ook: zolang ik nog op mn benen sta.
Ben ik zoooo uitgeput omdat ik maar 3u slaap heb per nacht, dat ik de bevalling niet af zou kunnen maken. Dan is het een ander verhaal.

Dan ben je al te laat....... Wat wil je ermee bereiken? Wil je in het ziekenhuis terecht komen ofzo?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:18

@TS: Probeer je niet zo aan gevallen te voelen. Niemand is er op uit om je de grond in te trappen hoor, of beweert dat je een slechte moeder gaat worden.

Lees/luister naar de raad en als het je niets lijkt, laat het dan links liggen of probeer te antwoorden op een rustige manier.

Daar kom je normaal een stuk verder mee is mijn ervaring :).

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:18

Lees even goed choco.... dat wil ik juist niet.
Het enige waarmee ik tot nu toe in het ziekenhuis ben beland is van de stress!!!
Als ik al aanvoel dat ik bijv. niet meer ga slapen en echt erg moe begin te worden, dan wil ik wel een pil.

Neem nu vorige keer: 3 weken lang maar maximaal 3 uur slaap gehad per nacht. Nu kán ik natuurlijk gelijk naar de pillen grijpen en me voldouwen met slaappillen, maar ik heb het eerst even afgewacht. Na nog 1,5 week aangekeken te hebben ging ik beter en langer slapen. En nu slaap ik gewoon netjes minimaal 8 uur per nacht en pak ik overdag ook nog een half uurtje mee.
Oftewel, had ik gelijk naar de pillen gegrepen, had mn kleintje daar onder te lijden gehad en was het dus totaal niet nodig geweest.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:18

BraveSpots schreef:
@TS: Probeer je niet zo aan gevallen te voelen. Niemand is er op uit om je de grond in te trappen hoor, of beweert dat je een slechte moeder gaat worden.

Lees/luister naar de raad en als het je niets lijkt, laat het dan links liggen of probeer te antwoorden op een rustige manier.

Daar kom je normaal een stuk verder mee is mijn ervaring :).

Sommige mensen reageren hier ook niet echt normaal naar mij toe, maar dat zal ik wel verkeerd zien.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:19

JessAndHope schreef:

En ik ben niet door blijven kotsen tot het einde van mijn zwangerschap, want na 4 á 4,5 maand was het gelukkig over. Men zegt nml dat het de eerste 3 maanden toch wel zo is. Pas ná die tijd kreeg ik een pilletje van de verloskundige aangeboden, maarja... toen werd het alweer minder.

Ik ben gewoon niet de persoon om bij ieder wisje wasje naar een pilletje te grijpen. Ik kijk het eerst even aan.

En het was niet alleen het kotsen hoor! Bandenpijn, duizelig en noem maar op. Maar dat alles ging aan meneer voorbij. Er is misschien een énkele keer een klacht aan mijn lippen ontsnapt, maar verder ook niet. Maar mij dan vervolgens wél het verwijt naar mn kop slingeren dat ik vanaf het begin van de zwangerschap al loop te klagen... yeah... sure...

Enne, voor jou lijkt het misschien onredelijk om een pilletje te weigeren in bestwil van die kleine. Voor mij is dat het niet.
Ik vind mezelf gewoon redelijk handelen en weet ook dat als het te extreem word, dat ik dan wél een pilletje inneem. Maar zolang ik het nog aankan, doe ik het niet. Omdat god mag weten wat er allemaal in die pillen zit.

Maar goed, ik deed een edit in mijn vorige post, zal hier de vraag nog eens neerzetten :)

Heb je het hem wel gevraagd waarom hij je geen glas water kwam brengen?

En ik weet helaas niets over bandenpijn etc.. Dus weet ook niet waarom mensen dit krijgen.. Dit heeft niks te maken met het uitputten van je lichaam neem ik aan? Dit krijg je, of dit krijg je niet?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:20

JessAndHope schreef:
Sommige mensen reageren hier ook niet echt normaal naar mij toe, maar dat zal ik wel verkeerd zien.

En daar ben ik het dan weer mee eens.
Mensen hier mogen ook wel een toontje lager gaan zingen, sommige dingen komen namelijk wel aanvallend over (danwel niet zo bedoeld), terwijl TS de beroerdste niet is om op alles te reageren en dingen uit te leggen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:21

JessAndHope schreef:
Lees even goed choco.... dat wil ik juist niet.
Het enige waarmee ik tot nu toe in het ziekenhuis ben beland is van de stress!!!
Als ik al aanvoel dat ik bijv. niet meer ga slapen en echt erg moe begin te worden, dan wil ik wel een pil.

Neem nu vorige keer: 3 weken lang maar maximaal 3 uur slaap gehad per nacht. Nu kán ik natuurlijk gelijk naar de pillen grijpen en me voldouwen met slaappillen, maar ik heb het eerst even afgewacht. Na nog 1,5 week aangekeken te hebben ging ik beter en langer slapen. En nu slaap ik gewoon netjes minimaal 8 uur per nacht en pak ik overdag ook nog een half uurtje mee.
Oftewel, had ik gelijk naar de pillen gegrepen, had mn kleintje daar onder te lijden gehad en was het dus totaal niet nodig geweest.

Als je dat niet wilt waarom neem je dan niet de geboden hulp aan in de vorm van de pilletjes. Jij raakt helemaal uitgeput en de baby vreet je reserves weg....... Ik zou toch eens een afspraak maken. Je bent heus niet minder dan een ander omdat je een paar pilletjes slikt in het belang van je kind!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:22

Tallie1979 schreef:
JessAndHope schreef:

Maar goed, ik deed een edit in mijn vorige post, zal hier de vraag nog eens neerzetten :)

Heb je het hem wel gevraagd waarom hij je geen glas water kwam brengen?

En ik weet helaas niets over bandenpijn etc.. Dus weet ook niet waarom mensen dit krijgen.. Dit heeft niks te maken met het uitputten van je lichaam neem ik aan? Dit krijg je, of dit krijg je niet?

Euhm... ja! Toevallig wel. Maarja... dan moest ik weer niet zo zeuren. Hij zat even....

En bandenpijn kan wel gerelateerd zijn aan de inspanningen die je verricht, maar dit is niet altijd zo. Ik heb bijv. al vanaf het begin ontzettend last van bandenpijn, maar dit verergert ook nog eens als ik teveel doe. (de reden dus waarom ik bijv. geen gasfles wil tillen). Sommige mensen hebben er weer helemaal géén last van... lijkt mij een zegen!