[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:00

@priscillahip: Ik hoop dat jeniet letterlijk shampoo bedoelt??? Dat betekent namelijk niet veel goeds.
Aan te raden is 2x per dag Unicura zeep, en uiteraard goed afspelen. Verder zo min mogelijk met de vingers aanzitten.

Als je dit al allemaal doet en er is geen verandering, zou je kunnen proberen over te stappen op zeezoutoplossing.

Mocht dit echt allemaal niet helpen, dan kun je eens tyrosurgel proberen.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:16

haha nee die zeep bedoel ik ;)
Ik heb er nog geen 1 x aan gezeten , behalve bij het douchen.
hoe werkt dat met die zeezoutoplossing ?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:35

Staat in de OP. :)

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:58

jaa maar dat snap ik dus niet ... hoe kan ik met mijn navel in een bakje gaan zitten ? :?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:09

Hoeft ook niet, gewoon even er een paar keer goed overheen laten lopen, en zorgen dat je er goed tussenkomt.
Niet vergeten het weer goed af te spoelen. :)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:10

Ik deed het altijd in een glas. En die dan op mijn navel zetten en goed stevig aandrukken, glas flink heen en weer schudden :D
En daarna het eroverheen laten stromen.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:12

owkee :)
ga ik dat vanavond even proberen.
kan ik die zeep beter weglaten he , ander is het te veel denk ik ?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:14

Ik deed die zoutoplossing alleen wanneer mijn navel echt heel vervelend aan het kloten was, pussen ed..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:16

Ik zou eerst verder gaan met Unicura. Die helpt naar min ervaringen het beste. Houd het nog een weekje aan, en maak dan de overstap.

Niet teveel wisselen en ook niet allebei tegelijk.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:11

Het vorige topic was dus al even afgelopen merk ik, heb me rotgezocht naar deze haha!

Even een vraagje: ik moet binnenkort naar het ziekenhuis voor een mri en dan moeten dus je piercings uit. Nu vind ik dat met mn tragus en tepel geen probleem, die zijn er wel vaker een paar uurtjes uitgeweest! Alleen.. Sinds jan/feb? Heb ik een vch, deze is er nog nooit uitgeweest, op een minuutje na om het sierraad te verwisselen. Kan ik deze zonder problemen uithalen en na een paar uur weer indoen zonder dat-ie dichtgroeit?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:33

Als je hem langer dan een jaar hebt waarschijnlijk wel. Als je toch zeker van je zaak wilt zijn, dan kun je er voor de zekerheid gewoon een plastic sieraadje in doen. :)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:09

heeyy ik meld me ook maar weer :D
sorry voor late reactie :+

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:17

Oeei, mijn oor (helix) is nu echt wel heel dik..
Ik heb er nog zo'n lang staafje in, waarvan eerst echt de helft uitstak. Nu zie je bijna niets meer van het staafje, alleen de 2 bolletjes!
Ik voel het ook echt gloeien en vanmiddag kwam er wat wittig spul uit..

Wat moet ik doen? Weer dagelijks gaan schoonmaken met unicura? Terug naar piercer of naar huisarts? Of gewoon helemaal niks?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:51

Schoonmaken die handel! Desnoods met zout.. Klinkt niet goed iig :/

Mijn vraag: Hoe kan je uitrekenen hoeveel mm een ringetje moet zijn voor je labret?
Wil een gesloten ring, heb nu een 6 mm labretje in.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:14

Ik was naar de piercingzaak gegaan om te vragen welke ik moest hebben, omdat dat ook afhangt van de dikte van je lip.

M'n tongpiercing doet het nu redelijk goed. Weinig last van iig, alleen de onderkant nog steeds, hopen dat 't gauw volgende week vrijdag is en ik een kleiner staafje mag.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:43

Hoi!
Ik heb even een vraag.
Hiermee ga ik ook naar een piercingshop maar ik wou graag een aantal meningen horen, vandaar dat ik de vraag ook hier plaats:

Ik heb op mijn 13e mijn navel laten piercen. Nooit problemen mee gehad tot ong. een jaar na het piercen ervan. Toen kreeg ik last en heb hem uit gedaan en het gaatje is dicht gegroeid.
Ben langs de piercingshop geweest om te vragen of ik hem opnieuw kon laten piercen en dat kon mits ik met littekenweefsel crème een paar weken ging smeren zodat mijn litteken zachter zou worden. Zo gezegd zo gedaan, ik smeren, kwam terug na een paar weken en hij werd weer gezet. Ik hartstikke blij natuurlijk, hier was ik inmiddels al 15 en na ong. een half jaar tot een jaar gebeurde er iets heel geks.
Ik zat achter de pc en ik voelde iets raars bij m'n navel, ik keek en zag dat me navelpiercing niet meer in me lichaam zat maar erop, enkel 'vastgehouden' door een vliesje oid. kon hem er zo afpakken. Deze keer was hij er dus uitgegroeid. Nooooit meer een navelpiercing waren toen mijn woorden maar nu krijg ik toch weer de drang hem WEER opnieuw te laten zetten. Of het mogelijk is weet ik nog niet dat moet ik sowieso vragen maar denken jullie dat het verstandig is om hem weer opnieuw te laten piercen?
Ben inmiddels 18, me lichaam is (bijna) volgroeid en er heeft even wat tijd tussen gezeten.
Of denken jullie dat het toch niet verstandig is, ik ben namelijk heel erg aan 't twijfelen. Zometeen laat ik 'm weer zetten (en dat doet echt 10X meer zeer dan normaal) en hij groeit er weer uit dan heb ik die pijn en al die moeite voor 't schoonmaken dus voor niks gedaan. Wat is jullie mening hierover?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:46

Hij is niet voor niets afgesoten de laatste keer. Ik schat de kans dus heel groot in dat het bij de derde keer weer zal gebeuren.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:49

Lous schreef:
Hij is niet voor niets afgesoten de laatste keer. Ik schat de kans dus heel groot in dat het bij de derde keer weer zal gebeuren.

Zo zit ik ook al te denken indd. maar heeft dat niks te maken met dat je lichaam er nog niet 'klaar' voor was? Was ook heel jong toen ik hem heb laten zetten. En nu ben ik natuurlijk wat ouder en is er wat tijd tussen gekomen ..

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:01

Wie heeft er hier nog meer een tepelpiercing? Ik heb 'm sinds vorig jaar december nu zo'n 9 maanden dus. Mn bolletjes zaten helemaal strak tegen mn tepel aan en ik had sinds 2 dagen zo'n branderig gevoel. Dat het heel mn borst en arm in liep voor mn gevoel. Ben nu net terug geweest en ze heeft 'm eruit gehaald en een langer staafje in gedaan en even met grotere bolletjes zodat ie wat bij kan trekken. Ook heb ik gelukkig een zalfje gekregen en als het volgende week niet weg is dat branden moet ik even terug komen. Verder vond ze 'm er goed uit zien en was ie niet ontstoken aan de buitenkant. Thank god!

Wie heeft dit ook weleens meegemaakt?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:54

Gelukkig is ie niet ontstoken!!

Heb ik ook nog niet meegemaakt! Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, ik heb zo'n leuk dingetje aan mn staafje hangen :+ En eerst had ik een andere maar die zat ook erg strak, brandde ook.
Bij deze niet :), hij was gewoon wat geïrriteerd ervan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:01

Mijn tepelpiercing was nooit echt ontstoken maar wel 3 jaar lang vervelend, ik mis hem echt heel erg ;( ik wil er absoluut weer 1 alleen nu nog ff niet.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:23

suus_ schreef:
Gelukkig is ie niet ontstoken!!

Heb ik ook nog niet meegemaakt! Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, ik heb zo'n leuk dingetje aan mn staafje hangen :+ En eerst had ik een andere maar die zat ook erg strak, brandde ook.
Bij deze niet :), hij was gewoon wat geïrriteerd ervan.

Nou hij brand gewoon heel erg. En ga vanmiddag na mn werk gewoon weer lekker douchen. Ze had nu al dt zalfje op het staafje gedaan hoop dat de pijn wel minder gaat worden. Slaap snachts echt poedersuiker!
En die balletjes zijn best groot, ff wennen haha.

Zijn jullie weleens blijven hangen?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:23

Weet hier iemand hoe je zelf een micro dermal (steentje) kan laten verwisselen?

Ik heb hem nu al een tijdje, maar wil graag een ander steentje erop zetten.
Je moet ze eraf draaien, maar dan draait hij onderhuids mee? :O
En dat doet erg zeer !! :O

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:53

daar mag je absoluut niet zelf aan zitten!, als hij onderhuids mee draait betekent dat hij weer los zit en hij weer 9 maanden nodig heeft om te herstellen.
bij de piercingshop hebben ze hier een speciale tang voor en die verwisselen je dat zonder iets te beschadigen

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:59

mm apart :o
Had het bij de piercing shop gevraagt, hij zegt zelf eerste keer moet je het alleen hiet laten doen :O

Zal het anders daar nog een keer na vragen :)