Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:46

JIPPIEIEIEIEIE!!!!! Lesje 18 met Renate zit erop. 30 min achter elkaar hardgelopen. Laatste 5 min waren best zwaar maar het is me gelukt.

Heb alleen geen 5 km gelopen maar 4,2 km, met dit weer en een behoorlijke verkoudheid en dan ook nog eens de eerste keer 30 minuten heb ik lekker rustig aan gedaan. Belangrijkste voor mij op dit moment was zonder pijntjes die 30 minuten halen.

Dinsdag even zien wat ik ga doen, zat erover te denken om de laatste 2 weken van Renate te herhalen. Of een paar weekjes Evy van STR 0-5 en daarna op voor de 10km.

En ik ga mezelf iets kado geven, weet alleen nog niet wat, hier nog leuke ideeen? Hardloopkleding en schoenen hoeft niet. Zat te denken aan een Ipod met Nike+ etc. Kan ik ook Runkeeper erop zetten. Maar volgens mij ben ik dan een aardig vermogen kwijt. Iemand enig idee?

Ben zo blij, ben zo blij :D *\o/*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:57

Super Bommeke!!!

CB = Cambridge Dieet, niet echt makkelijk, maar voor mij goed te doen. Wil het echter NOOIT meer, dus nu netjes opletten en op gewicht blijven... :j

Hier net weer 6,5 km gelopen. Wel ff rustig aan gedaan en dat ging heel fijn, heb er tussen de 39 en 40 minuten over gedaan. Maar wat is het al weer warm zeg, bah!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:30

ipod bij de mediamarkt 160 euro zo'n nike set is 29.95
Dus tel maar uit dat runkeeper ken ik niet.

Ik geef mijzelf een paar dagen extra rust vanwege de kuit en ga maandag weer lopen.

Lees wel bij hoor maar kan jullie niet zo goed bij houden.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:42

thanx scooby! had het inmiddels ook zitten uitrekenen en ook even mijn rekening gecheckt, staat 8 euro in de min := helaas pindakaas maar even voor mij geen dure leuke gagets. paard is tijdens mijn vakantie ook 2x gemasseerd, dus da's ook 60 euri wat ik mag betalen.

denk dat ik maar een lekkere tompouce van de hema voor mezelf koop als kadootje :9 stukkie goedkoper :D

runkeeper is een app die je op je ipod touch of iphone kunt zetten. houdt dan bij waar je gelopen hebt en hoe hard etc. je hebt ook de sportstracker (oid) voor andere android toestellen (die ik niet heb).

ach, heb nu zo'n heel klein mp3 ding, en met afstandmeten.nl kom ik ook een heel end :j ik hou het hier maar even bij, ben tevreden met wat ik heb

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:16

goedkopere tip: route van te voren of achteraf idd uitstippelen via afstandmeten en een stopwatchhorloge aanschaffen.
Ik heb er een waarbij je ook laps etc.kunt instellen, handig hoor!

Daarnaast loop ik ook met sportstracker op myn nokia e72, als je zo'n toestel hebt echt een aanrader. Maar idd, met aftsandmeten kom je een heel eind, gebruikte ik hiervoor ook altijd en ik vond dat ook fijn :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:39

Nou ik heb mezelf toch net een kadootje gegeven..... een abo op dutch runners _O- Heb zojuist het vervolg op de 0-5 km gedownload, evenals een onderhoudsschema voor de 5 en de 10 km.

Verder is er nog een schema van 0-10 en van 0-15 en dan nog een halve marathon.

Dusssssss Lauralarissa, Sakkia en anderen, pb maar effies.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:42

Ook een leuk kado...
Goedkoper in ieder geval ja....kreeg van de week ook zo'n aanbieding om lid te worden maar eerst helemaal uitlopen.
Leuk programma het vervolg bommeke...?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:57

Voor zover ik kan zien lijkt het me wel leuk. Dinsdag ga ik de eerste van de 5-10 lopen. Wil toch naar de 10, 3x per week. Dinsdag en donderdag een korte training en dan de zaterdag een lange of intensieve. Meer tijd heb ik er momenteel niet voor over.... gezin, paard, werk, sociale contacten vreten ook tijd :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:15

hoi hoi allemaal,

ben ik ook weer een keertje :)
nog altijd niet aan het hardlopen geraakt, woensdag wel getennist :P
morgen ga ik weer hardlopen :j en heel misschien vanavond wel.
Jammer dat het alweer zo "vroeg" donker wordt

@Bom: hoe was je vakantie? Weer viel wat tegen he?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:57

Ik wil ook nog een running app op mijn telefoon, maar ik kan niks vinden voor de SE Satio, hoewel hij wel dezelfde software heeft als de Nokia N95 etc, dus misschien die sportstracker van Lein_ wel? Hoe heb jij die gevonden?

Gefeliciteerd hetbommeke! Toch weer een hele mooie prestatie *\o/*

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:56

Dank je BrittKitt! Misschien even op de site van sportstracker kijken. Daarop staan alle telefoons die geschikt zijn en kun je de app ook downloaden.

Verder vind ik de app store van SE erg weinig hebben, heb zelf ook een SE W595, simpel ding, in oktober mag ik m inruilen voor iets anders. Even kijken wat, als het maar gratis is bij een 1 jaars abo.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:06

Ja, ik vind het écht waardeloos...

Ik heb wel een gps programma op mn telefoon zitten, maar die kan nooit genoegt satelieten vinden, dus die doet het nooit :roll:

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:19

Balen is dat. Hij schijnt er wel te zijn de Sports Tracker voor de SE Satio.

Rosa, vakantie was heerlijk, 2 dagen regen maar verder prima weer om wat te doen. 1 regendag naar Plopsa Indoor geweest, heb kusje gekregen van kabouter Plop <3 Ook nog een paar wandelingen in de omgeving gemaakt, kinderboerderij bezocht, heerlijk zandkastelen gebouwd bij de Oldemeyer plas (oid), Hardenberg en Ommen in geweest, ballenbak en zwembad onveilig gemaakt en lekker geluierd bij de caravan met een boek terwijl de kids in de speeltuin waren of over de camping fietsten. En natuurlijk hardgelopen door de bossen. Wat een mooie omgeving! Waar kom jij vandaan dan?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:29

pfff...net terug van hardlopen. Ging moeizaam vandaag, ben kapot! Heb nog een kwartier in de tuin zitten nazweten daarna. Volgens mij moet ik ook langer uitlopen. Ik loop nu zo'n 5 minuten uit. Doen jullie dat langer?

Volgende week moet ik eigenlijk naar nieuw schema, 7 minuten, maar denk dat ik nog even op de 5 minuten blijf..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:33

Ben blij dat ik niet de enige ben bij wie het niet zo lekker ging :')

Heb mn schema niet kunnen afmaken, het ging écht niet vandaag... Baal er echt van ^)
De bedoeling was 6x 5 minuten lopen en 1 minuut wandelen. Ik ben uitkomen op 5-1-5-1-5-2-5-2-5 en dat was dus niet de bedoeling :') Misschien toch wat te zwaar gegeten en ik had nog een hoop spierpijn van gisteren hooi sjouwen, dat telt ook mee.

Uitlopen is net hoe het uitkomt. Ik kijk niet naar tijd, ik moet weer op adem zijn, hartslag rustig en dan nog wat langer. Dan nog wat rekken en strekken en dan is t goed.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:40

nou dan zou het het weer wel zijn :+

Ik heb hem wel uitgelopen, maar schema is niet zo zwaar 5-2-5-2-5-2-5-2. Maar ging echt moeizaam! moest mijzelf de laatste 5 minuten echt doorslepen, de laatste minuut wilde echt niet meer! Zweette ook onwijs erg, misschien hoge vochtigheid. Kwam om kwart over tien thuis en voel me nu pas weer beetje fit :o

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:15

Oef...Ik heb een heeele zware, leuke, lange nacht gehad :o
Klein beetje koppijn nog dus ik ren vanmiddag of vanavond pas hoor, haha!

Over 2 weken mn eerste wedstrijdje, Dijkenloop, 5km. Nu ren ik telkens rond de 10, dus even 5km trainen vandaag ,dat ik daar een mooie tijd neer kan zetten.

Ik heb Sports tracker via Ovi store gedownload. Geen idee of die ook op jou merk telefoon zitten? Anders even googlen naar sports tracker, via die site kun je denk ik ook wel het een en ander downloaden :) succes!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:43

Nee, die wilde die niet openen op mn telefoon :(
En de link die op de website stond kreeg ie volgens mij ook niet geopend, deed ie heel lang over en kreeg dan een website time out.. Pff..

Als jullie een les niet uitgelopen krijgen, doe je die dan de volgende keer weer of loop je gewoon verder met de volgende? Die moet ik namelijk wel kunnen lopen, waren meer de omstandigheden die vandaag niet meezaten volgens mij.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:53

ik doe het nog een keer als ik een training niet uit kan lopen..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:36

Ik liep de hele week opnieuw als ik 1 les niet uitliep...

Vergeet alleen niet dat het heel benauwd was vandaag, ben zelf op wedstrijd geweest en ondanks maar 15 minuten losrijden stond Lis ook te pompen na de proeven.

Ik ga zelf dinsdag pas weer lopen, dan vrijdag en zondag weer. Komt net ff handiger uit deze week.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:37

Ik heb vandaag heerlijk 20 minuutjes gelopen. Dinsdag weer en dan een halfuur.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:41

Goedzo hetbommeke! Leuk is dat, weer een overwinning ;)

Ik heb vandaag samen met mijn vriend een rondje gelopen van 7.5 km. En dan ongeveer op de helft van de route staat mijn paard. Toen heb ik daar even 20 min mee gelopen (moet met hem stappen vanwege blessure) en daarna hebben we het rondje afgemaakt.
We waren in totaal wel een behoorlijke tijd weg en had het ook wel gehad toen we weer thuis waren :=

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:22

Goedemorgen allemaal!

Heb niet heel veel bijgelezen, ben een beetje druk geweest afgelopen dagen, maar heb uiteraard wel gelopen!
Het gaat zo goed dat ik zelfs al 2 programma's heb overgeslagen... :o
Gister een rondje van 5 kilometer gedaan in 32 minuten met 2 wandelstukken van 2 minuten erin. Ging echt fijn. Woensdagavond hetzelfde rondje nog maar een keer.

Iedereen die weer een stap verder is: Gefeliciteerd en zet door!

Ik merk dat ik het ook steeds leuker begin te vinden nu mijn conditie beter wordt. Ook mijn Nike+ setje met de ipod nano stimuleerd omdat deze alle gegevens bijhoudt en ik de volgende keer natuurlijk beter wil lopen!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:32

kan jullie niet bijhouden hoor. 1 weekendje verder en alweer veel geschreven. :D

Nou lekker weer om vandaag te hardlopen. Veel plezier voor de mensen die vandaag gaan :P Wat een baggerweer zeg. Ik vertrek zo richting de fysio. Moet nu 2 keer per week. 1 keer naar de fysio zelf en de andere keer naar de oefenzaal. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Fijne dag allemaal!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:55

Iedereen is echt goed bezig!!! :j

Ik trotseer zometeen inderdaad de regen (vanmiddag aan het werk...).. Ik heb nog nooit in de regen gelopen... := én ik start vandaag aan mijn trainingsschema voor de 4Mijl. Ik geloof dat ik met gemak conditioneel gezien dat trainingsschema aankan, maar goed, we zien het wel! :)