Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:14

Linsim: gauw die touwtjes eruit laten halen. Uit ervaring weet ik dat het dan een stuk comfortabeler is daar beneden.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:18

Nou, kom net bij de vk vandaan en word doorgestuurd naar de gyn. Ze kon zelf niet goed voelen of ze nou wel of niet ingedaald was en wil aankijken wat de gyn zegt.
Tevens heeft ze me toegezegd dat mochten ze besluiten het kindje niet gepland met de keizersnede te halen, ze iig wel het hele gebeuren laagdrempelig houden ivm voorgeschiedenis en mn (over dreven gezegd) 'mentale staat'.
Ik slaap namelijk voor geen meter meer (wat wil je als je ribben continue onder hoge druk staan), maak me veel te druk dat ik er straks niet ben voor mn kleine meid en dat ik dr (net als dr vader) in de steek laat als ik niet 'bij' ben tijdens de bevalling.
Dus even het telefoontje afwachten wanneer ik de afspraak heb, en ik ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen!

De vorige x bij de gyn had ik een heule aardige! :j Leefde erg mee en zag ook dat ik er flink doorheen zat. Wel maakte ie de opmerking: oooh wss krijg je net zo'n bevalling als je moeder, dus als die makkelijk was....
:o Dankuuu, dat was een spoedkeizersnede na 8u lang persweeën en geen ontsluiting... heel makkelijk ;) :=

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:21

Jess: ik hoop dat als het allemaal natuurlijk gaat verlopen, dat je wel pijnstilling krijgt. Zeker als je er mentaal en fysiek dus doorheen zit. Ik zat er fysiek ook helemaal doorheen en was zo blij met de pijnstilling. Ik heb daardoor nog even een paar uurtjes kunnen uitrusten voor het "zware" werk.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:27

@Karijn: das opzich best wel dubbel bij mij. De ene kant wil ik geen pijnstilling, want morfine vind ik teveel invloed hebben op de baby en met een ruggeprik lig je aan bed vast, terwijl ik graag beweeg als ik pijn heb.
Aan de andere kant wil ik weer wél pijnstilling, gewoon omdat ik er idd nu al door heen zit (nouja... ál... mag het na 8mnd stress en zorgen aan mn kop?!).
Dus we zien wel wat de gyn zegt :j

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:35

Jesse ik ben ook benieuwd wat de gyn gaat zeggen, wbt ruppenprik, er zijn 2 varianten hoor en met de ene lig je niet aan bed gekluisterd.
Bij de eerste heb ik ook een ruggenprik gehad en ik mocht gewoon lopen etc, ik moest alleen het infuus karretje achter me aan slepen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:13

Ooohkeej. Ik kreeg van het ziekenhuis te horen dat je idd een infuus krijgt en dat je hierdoor in bed moet blijven liggen :j Vandaar dat ik dus dacht dat je aan bed gekluisterd lag...
De andere ruggeprik kán je niet eens meer van opstaan ;) Als het goed is dan :=

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:39

Ik heb weer een baaldag, hoofdpijn, bandgevoel pijn tussen de schouderbladen, sterretjes zien bla bla bla..
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om te bellen aangezien er de vorige keer ook niks aan de hand was..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:41

Moet je vandaag gaan bevallen dan Marius?
Enne, ik zou gewoon bellen hoor! Mijn vk hebben alleen 'normaal' telefonisch contact op ma,woe en vrij tussen 9 en 11. Daarnaast moet je het 'spoednummer' bellen. Zelf vind ik dit nogal een hindernis, maar heb me er nooit aan gestoord.
Als IK vind dat ik grondige redene heb om te bellen, dan bel ik gewoon :j Ik wil me goed voelen en geruststelling hebben als ik daar behoefte aan heb, en als ik daardoor een 'zeikerd' ben... prima toch ;)

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:43

Nein, ik mag pas over 17 weken..
Ben nu nog maar 23 weken.
Ze hebben wel tegen me gezegd dat inderdaad als ik deze klachten kreeg ik meteen moest bellen.
Maar onder het mom van het gaat vast wel weer over wacht k het altijd even af.
En heb altijd zoiets van die mensen hebben het ook druk wat nou als er weer niks is, dan hebben ze weer hun tijd verspild aan mij..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:45

Daar zijn ze voor ;) Ik mag binnenkort weer de gyn bezig gaan houden met mn gezwets en gezwam. Nou, als ik me daar beter door voel!

Is het je eerste?

Voor mij wel namelijk en ben niet voornemens dit zo dramatisch te laten eindigen dat ik nooit meer een kind wil. MIJN zwangerschap en MIJN bevalling, dus ik bepaal wat ik fijn vind of niet.

En ja ;) Ik ben eigenlijk ook altijd van het 'het komt wel goed', maar dan denk ik altijd ook weer 'als het wel wat is, vergeef ik het mezelf nooit dat ik daardoor mn kind wat aan heb gedaan'

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:47

JesseAndHope: Wil de vader niks het kindje te maken hebben?
En ik ben benieuwd wat de gyn zegt!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:48

@Joyckuh: das een beetje dubbel. Hij doet vanalles wat ontzettend tegen hem ingaat, maar wil wel overal bij zijn... :? Maar hij mag zoiezo niet bij de bevalling zijn.

Ben ook heul benieuwd!!! :j

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:49

Nee het is de tweede, (en de laatste) maar ik heb bij de vorige zwangerschapsvergiftiging gehad, heb nu alle klachten maar geen hoge bloeddruk (nog)..
Ach, we zien wel.
Heb ook geen oppas voor mn dochter dus moet zowiezo wachten tot ze weer van bed is..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:49

Of de vk lekker langs laten komen ;)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:50

karijn schreef:
Linsim: gauw die touwtjes eruit laten halen. Uit ervaring weet ik dat het dan een stuk comfortabeler is daar beneden.

de verloskundige heeft er wel naar gekeken maar ze zei dat ze er echt vanzelf wel uit gingen.:(
beetje jammer dat ze er nu dus nog stug zitten..
misschien dat ik zelf moet prutsen met een spiegeltje ofzo :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:51

Dus hij wil wel? En na de bevalling? Mag hij dan wel langskomen?

Sorry als ik teveel vragen stel hoor!

Marius: maar een verhoogde bloeddruk is toch tegenwoordig ook geen ''eis'' voor zwangerschapsvergiftiging? Althans, ik las laatst dat je het ook kan hebben zonder hoge bloeddruk.

Linsim: ik had het ook, die touwtjes komen er inderdaad uiteindelijk wel uit, kwam ik ze zelfs na 2 maanden nog tegen :( Tja, bij sommige mensen lossen ze kennelijk niet op.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:52

Hij zegt dat ie wil, maar aan de andere kant laat ie dat weer niet blijken. Dus tis voor mij erg dubbel. Voor alsnog vertrouw ik um voor geen meter meer.
Uiteraard mag hij langskomen :j Zal mn dochter nooit dr vader onthouden.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:54

Mijn ex liet de gehele zwangerschap alleen maar weten dat hij er niks mee te maken wilde hebben en ook niet van plan was om te gaan betalen. Tot ik 37/38 weken zwanger was. Toen draaide hij bij. Hij is 's avonds na de bevalling gekomen. Toen een jaar lang kwam hij 1x per week thuis langs. En nu inmiddels slaapt Jari daar om het weekend.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:55

Pff, hij hóeft niet eens te betalen. Hij heeft me gruwelijk laten zitten en dan nu ineens wél de leuke vader uit willen hangen? Nee hoor, ik red het alleen ook wel :j Doe ik al een tijdje, dus lukt nu ook wel.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:00

Lijkt me niet niks om alles in je eentje te doen, voor jullie beiden niet al is het voor Joyckuh al iets langer geleden neem ik aan.
Inderdaad hoge bloeddruk is geen eis meer om het toch te hebben.
Ze kijken het na op bloedwaarden en urine.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:01

Geloof me marius, het is op deze manier makkelijker dan mét hem hoor :j Toen had ik nog het gevoel dat als ik eenmaal aan het bevallen was en een glas water vroeg, hij zou zeggen: nou, wat let je? Sta op en pak het zelf...

;)

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:03

Tsja, als het echt niet goed zit is het inderdaad beter.
Maargoed, alleen is toch maar alleen en helemaal met een kleintje straks.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:07

marius schreef:
Ik heb weer een baaldag, hoofdpijn, bandgevoel pijn tussen de schouderbladen, sterretjes zien bla bla bla..
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om te bellen aangezien er de vorige keer ook niks aan de hand was..

Oe, zou toch maar even bellen. Ik had deze klachten ook, plus hoge bloeddruk en eiwitten. Ben toen direct opgenomen en ingeleid. Zeker omdat je het al eerder hebt gehad, zou ik geen risico willen nemen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:07

Nou gelukkig is mijn mams bij de bevalling en mag ik ook bij mn ouders kramen :j Dat scheelt wel hoor! Heb je tenminste iemand in de buurt die het klappen van de zweep kent.

En dan, ergens in Maart, ga ik terug naar mn eigen huisje en is het idd just the two of us!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:08

JesseAndHope: nee, zijn geld wilde ik ook. Nu betaald hij inmiddels wel, al 6 jaar hetzelfde bedrag, maar daar gaat het niet om? Een deel gaat meteen naar Jari zijn spaarrekening, heeft hij er ook iets aan :)

Ik vond de eerste periode het moeilijkste, om tot goede afspraken te komen die voor beide partijen werken. En uiteindelijk wilde hij natuurlijk zijn zoon alleen ergens mee naar toe nemen... Verschrikkelijk! Nu is het af en toe prettig als hij een weekendje daar is := kan ik mooi bijslapen, maar dat is ook echt het enige, ik ben altijd blij als hij weer terug is en gewoon om 7.15 uur aan mijn bed staat te kwebbelen :=