Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:24

Anoniem1994 schreef:
Dankjullie! :D

Ik mag trouwens van mijn ma aan de pil, dus nu zit ik dus met vraag; ga ik dat doen?
Heb een mega hekel aan pillen.. heb liever wat anders en weet zeker dat het mag van mijn moeder, maar wát anders?

Ze weet nog niks, maar toen ik zei dat ik ongesteld ben (gelukkig!) en ik me dan niet happy voel in een witte broek zei ze;
Waarom ga je niet aan de pil?

Kan het nog meer meezitten? :)

tjah er zijn ook andere dingen als de pil...ik zou het overleggen met je huisarts als ik jou was...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:26

Anoniem1994 schreef:
Dankjullie! :D

Ik mag trouwens van mijn ma aan de pil, dus nu zit ik dus met vraag; ga ik dat doen?
Heb een mega hekel aan pillen.. heb liever wat anders en weet zeker dat het mag van mijn moeder, maar wát anders?

Ze weet nog niks, maar toen ik zei dat ik ongesteld ben (gelukkig!) en ik me dan niet happy voel in een witte broek zei ze;
Waarom ga je niet aan de pil?

Zeker op jou leeftijd is de pil het beste idee.
Prikpil zou ik niet aan beginnen maar dat is mijn persoonlijke mening.
En als je nog zo jong bent is een spiraaltje ook geen pretje en ik denk ook dat het moeilijk wordt een arts te vinden die dat wilt.
Ik zou gewoon aan de pil gaan als ik jou was.
Je mag aan de pil van je moeder dus ik zou gewoon aan de pil gaan.
Is ook een teken voor je moeder dat je haar dankbaar bent.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:26

de pil is trouwens niet echt heel erg hoor ;)
mijn zus slikt hem, het is een mini pilletje eigenlijk, je pakt een glas water zo'n pilletje leg je op je toch, driknt het water op en hij is al weg ;)
niets om je druk over te maken ;)
maar als ik jou was zou ik het met de huisarts overleggen en dan een beslissing nemen ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:28

Tweetyj schreef:
de pil is trouwens niet echt heel erg hoor ;)
mijn zus slikt hem, het is een mini pilletje eigenlijk, je pakt een glas water zo'n pilletje leg je op je toch, driknt het water op en hij is al weg ;)
niets om je druk over te maken ;)
maar als ik jou was zou ik het met de huisarts overleggen en dan een beslissing nemen ;)

klein zijn ze inderdaad het is niet zo dat je echt moet slikken ofzo.
Afentoe denk ik zelf eh heb ik hem wel ingeslikt of is hij in de fles drinken verdwenen terwijl ik hem gewoon heb doorgeslikt. (ik drink nogal eens uit de fles ja woon op mezelf en de eenige die ook drinken uit de flessen pakt is mijn vriend)
Hij is nog geen 2 milimeter qua doosnede echt een inimini dingetje

superwoman

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:42

Ik kan ook geen pillen slikken. "De pil" is echter zo klein dat ik daar geen probleem mee had. Met een slok water in je mond stoppen en zorgen dat je niet weet waar de pil zich in het water (in je mond) bevind en dan doorslikken.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:46

Anoniem1994 schreef:

Ja!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Jij gaat binnenkort met je ouders praten, gesteund door je zus, om te vertellen wat er met je is gebeurd en wat nog steeds gebeurd.
Daarna gaan jullie naar de politie om aangifte te doen en ga jij naar een hulpverlener die ervoor gaat zorgen dat jij voor de rest van je leven, blij en onbezorgd door het leven kan gaan maar............

Daar moet je zelf heel veel voor doen en dat zullen vreselijke moeilijke stappen zijn!
Meisje...hou altijd het glas halfvol ipv halfleeg...moet je eens zien wat je allemaal al gedaan hebt...je bent naar de GGD gestapt....hebt een SOA en Aidstests gedaan(ik durfde dat niet te doen toen ik 26 was, en jij doet het wel!)....je zus weet het...

Nu nog even doorzetten en positief blijven...volgens mij gaat alles 180 graden omdraaien voor jou en je zit op de goede weg..nu volhouden en doorzetten anders kom ik even naar het Oosten om je persoonlijk een schopje onder je kontje te geven!!!!!! ~~}>
Zet hem op!!!!!
+:)+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:32

Prikpil zou kunnen, maar dan krijg je wel om de 3 maanden een spuit in je bil. En dus moet je om de 3 maanden even naar huisarts. Maar het is een optie.

Pil slikken stelt niets voor hoor. Gewoon na het tandenpoetsen even een slokje water + pil. Het zijn echt maar iniemieniedingetjes. Net een kruimeltje brood.

Ik zou hoe dan ook even met de HA gaan overleggen wat voor jou het beste is.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 11:55

Oke, ik ga even kijken waarneer ik naar de huisarts kan (en wil..) en dan ga ik wel even met hem overleggen :j

Nu moet ik naar school.. gesprekje met m'n mentor en de directeur.
Ik werd net al gebeld door iemand van bureau jeugdzorg dat hij me wou feleciteren want wat ik voor elkaar heb gekregen is heel bijzonder! :\

Ik ben de helft van het jaar niet op school geweest zegt hij, maar het achterlopen viel heel erg mee en mijn cijfers; daar mochten ze helemaal niet over klagen!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:14

mooi toch?
jij hebt het geluk aan jouw kant als ik jou was zou ik nu doorzetten meis ;) je kan het ;)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:23

Anoniem1994 schreef:
Oke, ik ga even kijken waarneer ik naar de huisarts kan (en wil..) en dan ga ik wel even met hem overleggen :j

Ik werd net al gebeld door iemand van bureau jeugdzorg dat hij me wou feleciteren want wat ik voor elkaar heb gekregen is heel bijzonder! :\

Ik ben de helft van het jaar niet op school geweest zegt hij, maar het achterlopen viel heel erg mee en mijn cijfers; daar mochten ze helemaal niet over klagen!

Succes! Je hebt het ook heel goed gedaan!!

Een optie voor anti conceptie is ook nog de nuvaring. Google er maar op. Misschien vind je het wat.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:52

Okee, echt top dat je toch over bent +:)+ +:)+ je ouders zijn nu trots op je !! kan ook een goed moment zijn om het te vertellen!!

Je moet er echt niet te lang meer mee wachten! :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:06

Nuvaring is denk ik te duur.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:09

En ik dacht te begrijpen dat ze aan de pil mocht vanwege het ongesteld zijn?
En met een nuvaring kun je volgens mij niet je ongestelheid omzeilen.
Met de pil wel dan slik je gewoon door.
Doe ik ook altijd ideaal 1 keer per 3 maanden een rust week om ongesteld te worden en verder nooit meer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:18

Moontje1991, het lijkt me niet verstandig dat iemand die net aan de pil begint al gaat expirimenteren met wel of niet doorslikken.

TS: de pil is klein en erg makkelijk door te slikken. Ik zou toch voor de pil gaan gezien je leeftijd.
Daarnaast verlicht de pil vaak menstruatieklachten mocht je die hebben.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:25

Miepie1980 schreef:
Moontje1991, het lijkt me niet verstandig dat iemand die net aan de pil begint al gaat expirimenteren met wel of niet doorslikken.

TS: de pil is klein en erg makkelijk door te slikken. Ik zou toch voor de pil gaan gezien je leeftijd.

Expirimenteren?
Hoe bedoel je dat als ik vragen mag?
Er is niks gevaarlijks ofzo aan hoor.
En je hoeft ook niet uit te vinden hoe het werkt waardoor hij minder goed werkt ofzo.
Het wordt er zelfs betrouwbaarder van!
Zo moeilijk is het niet gewoon na strip 1 door naar strip 2 en 3 dan een week pauze en dan weer overnieuw niet echt spannen lijkt mij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:35

Moontje1991 schreef:
Miepie1980 schreef:

Expirimenteren?
Hoe bedoel je dat als ik vragen mag?
Er is niks gevaarlijks ofzo aan hoor.
En je hoeft ook niet uit te vinden hoe het werkt waardoor hij minder goed werkt ofzo.
Het wordt er zelfs betrouwbaarder van!
Zo moeilijk is het niet gewoon na strip 1 door naar strip 2 en 3 dan een week pauze en dan weer overnieuw niet echt spannen lijkt mij.

Stuur je wel ff een pb, dit is niet relevant voor het topic.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:39

2misty2 schreef:
Anoniem1994 schreef:

Succes! Je hebt het ook heel goed gedaan!!

Een optie voor anti conceptie is ook nog de nuvaring. Google er maar op. Misschien vind je het wat.

nuvaring is duur.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:40

pil doorslikken is geen probleem hoor :) ik slik altijd 3 maanden door, ik heb namelijk altijd erg veel last van mijn rug en buik als ik ongesteld ben

TS super dat het nu zo goed met je gaat!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:21

Echt veel pijn heb ik niet als ik ongesteld ben of moet worden.. met Aleve Feminax heb ik bijna nergens last van :)
Alleen opstaan doet vreselijk zeer, maar ik mag niet klagen hoor.

Bedankt voor jullie berichtjes :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:38

Het enigste wat ik kan zeggen na alles wat ik gelezen heb...wat een kracht heb je om door te gaan.....
En ook nog gefeliciteerd dat je over bent naar de derde....
Stapje voor stapje kom je er wel, vertel het je huisarts en dan met je zus naar je ouders....je kunt het....
Heel veel sterkte en zet em op....

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:42

Je gaat echt de goede kant op!
Ik heb diepe respect voor jou!
Probeer zo snel mogelijk alles te vertellen en aangifte te doen.
Heel makkelijk gezegt maar ik weet zeker dat je dan eindelijk verder kan met je leven. Laat je ouders anders je openings post lezen ( ff uitprinten enzo?). 1 ding doe het wel op je eigen tempo!
Heel Heel Heel Heel Heel veel knuffels en sterkte toegewenst, Je kunt het meisie!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:12

Hee meissie,

ik kom even een beetje binnen vallen hoor, maar ik had een hele tijd terug al je verhaal gelezen, en las vandaag een soort gelijk verhaal in de krant. Heb je inmiddels aangifte gedaan? Of is dit gewoon hetzelfde verhaal, maar niet jou verhaal?

Hou je sterk!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:31

Irisssje als je twijfelt aan het verhaal kan je beter een mod inlichten in mijn ogen.
Die meid wil hier gewoon haar verhaal kwijt en tsjah er zijn meer honden in de wereld die fikkie heten!!!
Ik tem dus even.

Edit: Sorry als ik het verkeerd opvat maar zo komt het op mij over :)
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 09-07-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:33

Ze twijfelt toch niet aan het verhaal? Ze vraagt zich enkel af of de TS al aangifte heeft gedaan omdat er een soortgelijk bericht in de krant stond. Beter lezen. ;)

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:00

maak je geen zorgen over de pil, die slik ik zelfs zonder water door zo klein is ie ;) Maar vertel het nou aan je ouders. Want dan weet je ook zeker dat hij je nooit weer zal misbruiken. Ik weet zeker dat je ouders er alles aan zulllen doen om hem uit je buurt te houden :)