Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:15

Nou ik moet d'r maar eens wakker gaan maken, ze heeft om half 9 d'r laaste voeding gehad...
Hoezo voeden op verzoek :P

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:19

Half 9! :oo Wow! Das wel ff geleden. :D
Wij hebben er overdag eigenlijk altijd 3 uur tussen zitten, gister ineens 4,5 uur.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:31

Tss, ze slaapt gewoon door hoor.
Ik wil eigenlijk gewoon voeden op verzoek maar dan ik ben bang dat ze dan maar 3 voedingen per dag krijgt.
Ik heb me aangemeld bij borstvoeding.com en die groeicurve zegt idd dat ze netjes op de middellijn zit, qua lengte iets erboven.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:42

3 voedingen is idd wel erg weinig.
Drinkt ze veel per voeding?

Als ze gewoon doorslaapt kun je weinig doen, denk ik. Maar laat ze er altijd zoveel tijd tussen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:49

Ja maar ze is helemaal into d'r duimpje. Dus als ze wakker wordt stopt ze de duim in de mond en valt weer in slaap en dat houd ze makkelijk 6 uur vol, langer heb ik d'r nog niet laten liggen dus ik weet niet wanneer ze dan komt. Ze drinkt niet heel lang maar ik denk dat ze wel veel krijgt.
Edit; na de nacht wil ze meestal wel 2x vrij kort achter elkaar, met 2-3 uur tussen maar ook niet altijd.

Zonet lag ze ook met de duim in mond te slapen en toen ik verschoonde lag ze allervriendelijkst naar me te lachen :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:08

Hier een maand en 2 dagen oud;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:19

Wat een lieve foto's!

Ze is intussen dus wel wakker begrijp ik? :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:24

Ja ik heb d'r wakker gemaakt.
Ze lag met de duim in de mond dus ze is wel (min of meer) wakker geweest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:36

En Nathalie, heeft ze goed gedronken?

Annelies: das wel heel lang zonder voeding. Marinde is ook helemaal verliefd op haar eigen duim maar die komt overdag echt nog om de 3 a 4 uur voor een voeding hoor. Moet wel zeggen dat ze heel makkelijk inslaapt sinds ze het duimen heeft ontdekt. Leuke foto's trouwens! Ik weet nog steeds niet hoe ik foto's kan plaatsen....

Vannacht toch weer gevoed, om 4.00. Ze was al een half uur aan het sputteren, ging alleen maar meer lawaai maken en heel driftig op haar duim zuigen met daarbij huilgeluidjes. Toch honger dus. Komt denk ik omdat ze gisteravond nog niet helemaal was uit gegeten, maar ze zat van onder tot boven onder de poep en was ook erg moe. Na het wassen en omkleden sliep ze half, dus haar in bed gelegd. Heeft ze het toch nog 7 uur uit gehouden dus heel netjes.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:28

Citaat:
Miss_Blimm wauw netjes gewicht zeg!
Lengte en hoofdomtrek bijna t zelfde als Yasemin (zij was 58 cm bij 9 weken)
Zit Valeria dan ook op de bovenste lijn van de curve?

Nou volgens mij zit ze er iets boven ja. Sowieso qua gewicht, maar dat was al bij de eerste keer op het CB. Hoeveel weegt Yasemin nu dan en hoelang is ze?

Nathalie schreef:
Heb haar net toch wat slokken water gegeven voor het eerst en ze dronk het goed. :j
Ze wilde alweer drinken, denk door t warme weer. Maar telkens voeden en ik kolf ook nog.. Dan ging ze dus erg onrustig drinken (trekken en loslaten weer) dus heb toch maar eens wat water gegeven en dat heeft ze wat gedronken en nu is ze meteen gaan slapen.
Wilde altijd liever moedermelk geven ipv water maarja, zo werd het wel een beetje veel.

Mogen ze inderdaad gerust hebben, zeker met dit warme weer. Omdat ik alles afkolf, ja je word er wel simpel van maar ja moet maar he, kan ik gelukkig wat vaker moedermelk geven. Met dit warme weer komt ze wel om de 3 uur. Anders kan ze er langer mee doen. Ze drinkt dan ook wat minder, rond de 150 ml. Anders rond de 180 ml. Dus wel goed hoor, om water te geven Nathalie!

Wat een schatje!

Lijkt me idd ook lang zonder voeding. Weet wel dat Valéria voort ook der duim heeft ontdekt maar als ze ECHT trek heeft, nou dan mag de hele buurt het weten! Ze krijst bijna nooit, maar als dat te lang duurt... nou dan wel!

SusanH schreef:
En Nathalie, heeft ze goed gedronken?

Annelies: das wel heel lang zonder voeding. Marinde is ook helemaal verliefd op haar eigen duim maar die komt overdag echt nog om de 3 a 4 uur voor een voeding hoor. Moet wel zeggen dat ze heel makkelijk inslaapt sinds ze het duimen heeft ontdekt. Leuke foto's trouwens! Ik weet nog steeds niet hoe ik foto's kan plaatsen....

Vannacht toch weer gevoed, om 4.00. Ze was al een half uur aan het sputteren, ging alleen maar meer lawaai maken en heel driftig op haar duim zuigen met daarbij huilgeluidjes. Toch honger dus. Komt denk ik omdat ze gisteravond nog niet helemaal was uit gegeten, maar ze zat van onder tot boven onder de poep en was ook erg moe. Na het wassen en omkleden sliep ze half, dus haar in bed gelegd. Heeft ze het toch nog 7 uur uit gehouden dus heel netjes.

Nou, netjes hoor 7 uur! Valéria is elke nacht rond de klok van 4 a 5 uur wakker. Ze ligt dan wel om 22 uur op bed.
Laatst bijgewerkt door Mars op 29-06-10 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:02

Ben nu op mijn werk, Marinde heeft vanmiddag van 12.00 tot 16.30 (!) geslapen. Mijn man heeft haar toen toch maar wakker gemaakt om te laten drinken. Ik geef geen water, ga er nog steeds vanuit dat een baby die volledig op verzoek gevoed wordt voldoende vocht binnenkrijgt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:39

Susan, ja ze heeft alles gewoon opgedronken, gelukkig!!!

Miss_Blimm. Ik ben voor t laatst geweest bij 9 weken, toen woog ze 4700 gram. Haar geboortegewicht was 3290 en lengte 49 cm. Bij 4 weken was ze 50 cm en bij 9 weken dus 58 cm. Ze is met haar lengte van de onderste lijn naar de bovenste lijn gesprongen.
Haar gewicht ging in t begin erg hard (zon 250 tot 300 gram per week) maar de laatste tijd dus minder omdat ze juist weer in de lengte hard is gegaan.

Wbt water, ik denk dat ook zeker wel Susan. :j Vertrouw er sowieso volledig op dat ze zelf goed voor zichzelf zorgt wbt eten. ;)
Maar merk nu dat ze soms een slok water wel erg lekker vind dus vandaag heeft ze ook 2 keer een paar slokken water gehad. Ze drinkt het graag.
Maar ik bied ook vaak mijn borst aan als ik merk dat ze dorst heeft.

Hier had Yasemin vannacht van 22.30 tot 07.30 geslapen! Echt super.
Verder vandaag over de hele dag maar één uurtje liggen slapen, en nu was ze dus doodmoe. We waren bij mijn ouders waar ik ook nog eens met haar in t badje gezeten heb en wat rondgewandelt met de Baby Bjorn, dus ze was doodop toen we thuis kwamen.
Nu ligt ze dus lekker te slapen (was echt meteen weg hihi) en ben erg benieuwd wanneer ze gaat komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:59

Hier vannacht idem als gisteren. Eigenlijk niet zoveel te melden dus.

Kolven op het werk gaat nu goed, met gemak in 10 minuten 150 cc. Dat drinkt ze nu ook wel uit een flesje, dus das mooi dat ik het ook gekolfd krijg.

Nathalie: druk dagje dus, maar klinkt wel gezellig allemaal. Zal ze vandaag wel bij slapen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:06

Susan super dat je genoeg gekolft krijgt nu!

Hier echt een geweldige nacht gehad haha. Van 22.30 tot 09.05! En toen heb ik haar wakker gemaakt want vond t wel erg lang en mijn borsten stonden op springen, deed echt zeeeer.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:22

Ja, we zitten hier weer in de regeldagen. Joepie! Maar niet heus.
3x afgelopen nacht, erg vermoeiend. Het is een fase, zullen we maar zeggen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:01

Zo joh, Susan en Nathalie, het gaat allemaal heel goed :)

Vinden jullie trouwens niet dat je kleintje zo snel vooruit gaat?!? Tijd vliegt voorbij, en elke dag probeert ze wel weer iets. En oja, ook zo heeeeeerlijk is om met je kleine te 'kletsen'. Geweldig!

Vannacht heeft Val geslapen van 22.30 tot 6.00 uur! Jeuhhhhh!!!

Ankem, das wel ff zwaar ja. Niets is goed zeker? :(

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:27

Op zich slaapt ze na de voeding direct weer verder hoor. Jeroen geeft haar aan, ik voed liggend en daarna legt Jeroen haar weer terug. Ze tukt dan gewoon weer door, geen gejengel ofzo. Alleen je nacht is zo onderbroken, omdat je niet langer dan 2/2,5 uur achter elkaar slaapt. Dat neemt enorm van je.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:50

Ankem: ik ken het hoor! Slaap jij wel gelijk weer in daarna? Dat lukt mij heel moeilijk als ze 2 of meer keer per nacht wil drinken. Omdat je van dit warme weer al zo sloom en sjaggie wordt (ik iig wel) is een goede nachtrust helemaal hard nodig. Hoop dat jullie er snel doorheen zijn. Is ze overdag wel een beetje gezellig?

Marinde heeft last van de warmte volgens mij, half uur huilen voor ze in slaap viel net en de hele ochtend op geweest terwijl ze dan normaal ook een -kort- slaapje doet. Hoop alleen dat ze niet te lang gaat slapen, want de rechterkant wil graag geleegd worden....

Ik vind ook dat het snel gaat hoor, maar idd wel heel leuk allemaal, om te zien wat ze kan en probeert.

Wat een nacht zeg Nathalie, lekker uitslapen!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:17

hallo allemaal,

Ik wil graag een vraag stellen hier. Heb hem ook in een ander topic geplaatst, maar zie dat hier allemaal ervaringsdeskundigen zitten, dus ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Vraagje aan de moeders die bv geven/gaven:
-voedden jullie min 7 a 8 keer p.d. in het begin?
Jinte komt gemiddeld maar 6 keer per dag voor een voeding. Soms 5 keer en soms 7. Ze is nu 17 dagen oud. Ik heb zelf het idee dat ze wel voldoende krijgt, maar lees overal dat je min 7 a 8 x moet voeden de 1e paar weken. Vraag me af of het kan dat ze misschien minder vaak komt omdat ze 2 weken na de uitgerekende datum geboren is en daardoor misschien al wat 'ouder' is?
Wil haar eigenlijk ook niet wekken voor voeding, want ik merk dat ze dan minder goed drinkt dan wanneer ze uit zichzelf komt..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:15

Mijn eerste kwam idd minimaal wel 8x per dag, de tweede zat al heel snel op 6. Ik denk als ze verder tevreden is, alert en goed groeit dat het wel goed gaat! Maar je kan voor de zekerheid natuurlijk altijd even laten wegen of even bellen?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:18

Elianne kwam al vrij snel om de 3 uren en is hier redelijk consequent in geweest. Ze krijgt nu nog steeds 6 a 7 voedingen en is 5,5 maand. Ieder kindje heeft z'n eigen ritme daarin. Zie dat je ook uit Leeuwarden komt. Weet niet welk cb je bij bent? Bij de Huizumerpoort heb je iedere donderdag een meet en weeguurtje. Ben ik tussendoor ook wel eens geweest, als ik de bevestiging wilde hebben.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:22

Ik heb Chiara vanaf het begin al maar 6 keer gevoed, meer had ze gewoon niet nodig :n
Zat heel soms op 7 of 8, 1 keer 9 maar dat kwam vorig jaar door het warme weer en een regeldag waarschijnlijk.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:28

Ik zou zeggen, geniet er lekker van want ze regelt het toch wel zelf hoor!

Wij zaten in het begin op wel 10-11 voedingen per dag := . Met 7 maanden geloof ik pas op 6.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:08

Diph ik had al op jou gereageert in het andere topic. Ik vertrouw er altijd op dat Yasemin zelf wel weet wat ze nodig heeft. Dus maak me er nooit druk om hoevaak ze komt.
Nu kwam zij de eerste weken wel 10-11 en soms 12 keer per dag denk ik en nu zitten we vaak op 7-8.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:09

@dip: hier in het begin rond de 9 voedingen en nu terug naar 6 voedingen op een dag.

@ankem: regeldagje? vervelend he zo 's nachts!

@susan: fijn dat het kolven nu wel goed gaat!

@nathalie: gaat goed bij jou he?

@warmte: Nick heeft er volgens mij niet echt last van. Hij ligt ook lekker beneden, boven is het echt veels te warm (27 graden ofzo!), dus hij ligt nu beneden in de wandelwagen.
Hij slaapt overdag wel minder, maar goed dat kan ook komen omdat hij weer wat ouder wordt.
Hij heeft donderdag en vrijdag 2 rare dagen gehad, veel huilen en drinken etc en ook zaterdagochtend was hij nog een beetje onrustig. Gisteren ging het weer normaal en hij lacht nu echt naar ons, zooooo schattig! Ben benieuwd wanneer er ook geluid bij komt!
Zaterdag ben ik weer voor het eerst gaan paardrijden en dat ging erg fijn. Nergens last van en ook geen spierpijn gisteren! Viel me echt mee! En Nick had bij papa een flesje van 135ml leeg gedronken. Ik vind trouwens wel dat hij met zijn fles rustiger drinkt dan aan de borst. Aan de borst doet hij er ook langer over, zijn flesje drinkt hij in 20 minuten leeg en aan de borst drinkt hij de laatste dagen soms wel 45 minuten! Iemand tips over hoe ik dat zou kunnen verkorten? Hij drinkt dan in het begin veel en dan een tijdje niet en dan af en toe weer even.
Vannacht wel weer een fijne nacht gehad, hij ging om half 11 slapen en hij was vanochtend om half 7 weer wakker! Heb dus ook lekker geslapen...