Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:13

SAKKIA, dat zijn geen leuke berichten... Vreselijk en zo jong!!! Heel veel sterkte toegewenst...

Net even les 7 gelopen, ging erg fijn... Ik sprint de laatste 200 meter steeds, gaat goed moet ik zeggen... :) zondag les 8, ben benieuwd... Hier al gelezen dat het best zwaar is... :P

Tallout

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:27

Hé bah Sakkia, wat naar!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:27

Assepoetster schreef:
Goed zeg Saskia! Ik heb net 2,6 km gelopen in 21 minuten. Haha klinkt naast jullie tijden echt vreselijk, maar voor mijn gevoel heb ik lekker gelopen, geen last van pijntjes e.d. :)

Hoe bepalen jullie eigenlijk precies de afstand? Ik doe het via looptijden.nl dus weet niet of dat zo nauwkeurig is..

Hey meid, je moet je niet met de rest vergelijken. Er zijn genoeg andere mensen die niet eens 100 meter redden ;-)
Je moet ergens beginnen en zo slecht is het helemaal niet vind ik.

Ik bepaal de afstand redelijk nauwkeurig met gps horloge :-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:31

Ja idd ik had dit ook niet verwacht hoor, ik dacht dat ik minstens 40 minuten onderweg zou zijn :o
Maar idd niet vergelijken want ik heb ook ergens begonnen en toen ging het ook allemaal nog niet zo snel ;)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:47

Ik heb last van episcleritis :( Gelukkig kan ik evengoed nog wel hardlopen :P
Het is wel een rotgevoel, want mijn oog is rood en er zit een bultje in en het voelt een beetje raar.
Het kan wel tot 3 weken duren *zucht*

succes voor degenen die gaan hardlopen vandaag.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:49

Heb het even uitrekend op afstandmeten.nl en ik kom 200 meter te kort :+
Nu ben ik er niet helemaal achter of ik ook bochtjes kan maken met die site, dus hier endaar wel wat afgesneden met mijn lijntje :+ Denk dus dat ik uiteindelijk wel op de 5 km kom :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:28

Assepoester, ik loop ook echt nog niet zo hard hoor.. Maakt toch allemaal niets uit, het gaat om het feit dat je loopt.. :)

Weet iemand ook hoeveel km je met Evy loopt per les? Of hoe dat opgebouwd wordt?

Jeannine, welk merk horloge/gps heb jij..? Ik wil er ook 1 maar er zit wel veel verschil tussen de horloges en daarbij behorende prijzen... ;)

SAKKIA, makkelijke site... :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:48

Jeetje, Sakkia, veel sterkte. Vreselijk dit bericht!

@ Angela, knap dat je gekozen hebt voor rust. Ik zit ook zwaar in dubio. Ik heb gisteren van 10 - 23 uur gewerkt (horeca, dus veel gestaan) en ik had toen last van mijn knie. Niet dat ik 'kreupel' liep, maar een zeurende pijn, wellicht nog door de oude blessure. Ik zit te twijfelen of ik straks nog ga lopen. Ik ga eerst maar naar het paard toe op de fiets en dan check ik wel even of mijn knie dat wel aankan...
Baal zo enorm van dat mijn knie gewoon een zwak punt is. Ben wel benieuwd wat een fysio erover kan zeggen...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:33

@Smart garmin forerunner 305

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:43

Dat word een mooi verjaardagscadeautje dan... :P

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:49

@ Smart, ik denk dat de afstand vooral ligt aan je eigen tempo. Iemand die sneller rent/loopt legt al gauw een verdere afstand af dan iemand die het rustiger doet.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:01

Chantal_ Dat is inderdaad waar maar ik wil vooral weten hoe hard ik loop en hoeveel ik uiteindelijk af heb gelegd en vind daarom een horloge wel handig... :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:20

Ja, dat zou ik ook wel willen wteen van mezelf :P

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:34

wet en wild, sorry het was nog vroeg :)

Gister niet kunnen hardlopen, oliebol baal er echt van... (nouja in iedergeval kunnen lopen) vandaag ga ik borrelen met een vriendin, dus het wordt maar weer opgeschoven naar zaterdag :=

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:38

Het weekend wordt voor mij ook moeilijk met lopen maar ik moet wel, morgen high tea hahaha...!!! Jammie... :P

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:42

vandaag les 17 gelopen .. wat gaat dat snel .. ik weet dat ik nog stond na te hijgen bij de 3 minuten en nog 3 minuten rusttijd kreeg ook, nu na 6 minuten maar 2 minuutjes rust en dan daarna houd ik het allemaal goed vol .. *\o/* ben erg fier (zoals evy zegt) op mezelf ! :Y)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:34

Gaaf gevoel hé Dreeetje? Ik moest vandaag voor 't eerst 8 minuten achter elkaar rennen. Ik was op een gegeven moment zo lekker in het ritme en ademhaling, het voelde zo goed en ik kon voor mijn gevoel op dat moment nog 10 keer zo lang door en toen moest ik alweer lopen!! Maar goed, weer een rondje van 5 kilometer gerend: heerlijk!! En net als jij: weer fier op mezelf! :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:36

zo net terug van het lopen,wat is het lekker buiten zeg!
ik heb 32 minuten gelopen,het ging erg lekker!
heb het gevoel dat het steeds beter gaat!

zo te lezen gaat het met meer lopers erg lekker hier!
goed zo.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:18

Ik moet nog twee lesjes.... :O :O :O!!!
SPANNEND!

edit: hahahaha ik wist niet dat : O een gapende smiley was! Ik dacht dat het die verbaasde van msn was :D maar die staat hier niet bij.. denk hem er maar allemaal bij want het is alles behalve gapend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:33

Ik heb net mijn nieuwe nike+ set binnen gekregen voor mijn ipod. Erg handig!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:03

Ik heb vandaag 25 minuten gerend, in de warmte. :) (aangezien de dam tot damloop ook in september wilde ik even 'oefenen')

Het gaat lekker, dus kom maar op met die damloop. 8-)

Maar ik heb echt wel een (nog) korter broekje nodig en een sport singlet, dit is al te warm voor een ademend t-shirt :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:22

Hier is het helemaal niet zulks mooi weer dus ik dacht ik ga ook :D

5 km en anderhalve minuut sneller als de vorige keer :j Dat was donderdag :j

Ik ben nu vis aan het maken, dat lust ik eigenlijk helemaal niet. DENK ik, want wij kregen vroeger nooit vis thuis.
Dus heb pangafilet gekocht beetje gekruid en hij gaat zo de oven in :j
Heb er wel ook al 1 verkloot, want tijdens het droogdeppen bleef de keukerol eraan zitten :') Was er ook niet meer af te krijgen :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:40

Mijn voet is weer heel *\o/*

Gisteren 20 minuutjes gelopen in mijn eigen tempo, ik denk 2x 3 minuutjes en 2x2 ofzo en het viel me niet tegen. Conditie was nog acceptabel ik had erger verwacht.

Nu twee dagen rust (wel fietsen 2x 10 km vandaag en morgen) en dan maandag weer een lesje proberen.

Ook al heb in principe een hekel aan sport en al helemaal aan hardlopen, miste ik het toch _O-

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:51

Heb net voor de zoveelste keer les 1 gelopen haha, maar... het ging nu wel veel beter dan eerst. Ik kon nu vele makkelijker die twee minuten ook vol lopen en begon moedig aan de 3 minuten, maar daartussen ben ik toch echt even gaan wandelen... ik zie het niet zitten om mezelf (plus knie en enkels) te ver te pushen en dan oude blessures weer open te trekken.
Maar op dit moment geen last van enkels e.d. dus dat gaat wel goed geloof ik. Ik kom wel door die les 1 heen... ooit :P
Voel me wel wat stom dat ik zo lang over les 1 doe, maar goed... dat is mijn proces ten opzichte van anderen, mijn proces an sich ben ik wel trots op :P

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:01

KDS schreef:
Heb net voor de zoveelste keer les 1 gelopen haha, maar... het ging nu wel veel beter dan eerst. Ik kon nu vele makkelijker die twee minuten ook vol lopen en begon moedig aan de 3 minuten, maar daartussen ben ik toch echt even gaan wandelen... ik zie het niet zitten om mezelf (plus knie en enkels) te ver te pushen en dan oude blessures weer open te trekken.
Maar op dit moment geen last van enkels e.d. dus dat gaat wel goed geloof ik. Ik kom wel door die les 1 heen... ooit :P
Voel me wel wat stom dat ik zo lang over les 1 doe, maar goed... dat is mijn proces ten opzichte van anderen, mijn proces an sich ben ik wel trots op :P

Veeeel beter zo, dan jezelf te gaan forceren en blessures te lopen! Je doet er misschien twee weken langer over zo, maar hé, wat zijn twee weken :+

Roane schreef:
Ik heb vandaag 25 minuten gerend, in de warmte. :) (aangezien de dam tot damloop ook in september wilde ik even 'oefenen')

Ga ik morgen ook eens doen! Ik loop 27juni een dogsurvival (7/8km normaal) en ik moet starten om 13u30! Nu loop ik altijd smorgens vroeg (rond 7uur), waardoor ik de zon nog voor ben en het perfect loopweer is... maar misschien toch eens testen hoe ik het doe in de warmte (ik wil echt niet weten hoeveel liters vocht ik ga verliezen!)

Vanmorgend nog eens het rondje gelopen dat ik liep toen ik met de start to run bezig was... Het rondje waar ik toen 35+ min over deed, en echt minstens vijf keer in moest wandelen om rond te geraken, heb ik nu in 20minuutjes vlot uitgelopen zonder ook maar iets moe te zijn 8-) !