Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:38

Dankjewel!

Nou succes met je haar te herstellen !! haha
Zal nog een heel klus zijn.
Anders gewoon goed advies vragen bij kapsalon welke shampoo je precies gebruiken moet, wij hebben bijvoorbeeld ook een shampoo waar je het haar helemaal opbouwt weer!
En het werkt echt super!

Annettu: Je moet er eerst een goede verzorging in doen ( bijvoorbeeld speciale voor krullen, kan er ook mousse in doen, en een olie)
Kan je het haar mooi in de krul krijgen, maar niet echt droog droog föhnen vind het persoonlijk mooier heel iets vochtig te laten, en komt de krul er bij mij ten minste erg mooi in!

xxmyrtheexx

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:49

kheb nu een shampoo vn de kapper. Wella extra rich en een haar masker vn loreal die je 2x per maand gebruikt. Ik gebruik geen goedkope troep. Dt werkt tog niet.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:53

nee idd.
Ik heb zelf geen ervaring met Wella & loreal.

Werk met Kerastase, daar weet ik dan weer wel alles van.
maar masker 2x per maand? adviseren wij 1x in de week te doen en tussen door conditioner.
Maar ik weet verder ook niet wat voor een masker het is.
dus kan daar weinig over zeggen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:26

ik heb heel veel verschillende kleuren in me haar, wat ik er ook aan doe ik krijg het niet anders....

wie heeft de tip?? :\

ik had met folies blonde lokken in me haar, speciale manier gedaan bij kappersschool in bloem model zoals ze het noemden, toen het uitgroeide zag het er een beetje raar uit, dus wou het kleuren, blondere tint alleen alsng het verschil, nu ben ik weer iets donkerder, middenblond maar nogsteeds veel verschil.... ook kleuren de lichtere stukken niet echt mee...

nu wil ik er een licht asblonde tint ingooien, hopen dat het middenblonde wat bijtrekt bij de andere blonde kleur van de lokken. zou dit gaan werken? of is er een kans dat dit oranje kan gaan worden? :P

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:41

een as tint die zorgt er voor dat je he gele uit je haar trekt.
het haar voorpigmenteren en dan er eene kleur op doen kan eventueel ook.
zelf vind ik een as tint niet echt mooi,
maar dat moet wel echt in een kapsalon. kan je zelf niet thuis doen

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:07

Een as tint kan wel, maar voor dat je gaat verven moet je het wel ontkleuren.
Je kan pakjes kopen in de winkel maar ook naar een groothandel gaan voor blondeerpoeder
en waterstofperoxide, zelf zou ik dan kiezen voor een 6% maar nooit hoger gaan dan een 9% want
dan gaat je hoofdhuid eraan! En de procenten geven alleen aan hoe snel het gaat.
Vorig jaar zelf me haar gedaan, pakje ontkleuring gehaald en beide zakjes gebruikt voor sterke
ontkleuring en toen van Garnier de kleur Champagne (tint 91 of 92) gebruikt, een hoogblonde askleur.

Als je van al die kleuren af wilt kan je idd ontkleuring gebruiken maar dan moet je wel opnieuw verven erna. En een heel goed masker erin doen want het is funest voor je haar!
Dit is een optie maar kan eigenlijk alleen als je haar in redelijk goede staat is want anders ben je straks kaal:P

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:10

Ik heb nu donkerbruine uitwasbare zooi erin zitten :D
Heb van mezelf donkerblond haar, met iets lichtere plukjes erin en blauwe ogen.

Zet zo wel een foto neer :)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:33

Afbeelding
Voor..

En na!
Afbeelding

Het is nu heel donkerbruin haha! Wel even wennen hoor.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:36

Caprice_ schreef:
Een as tint kan wel, maar voor dat je gaat verven moet je het wel ontkleuren.
Je kan pakjes kopen in de winkel maar ook naar een groothandel gaan voor blondeerpoeder
en waterstofperoxide, zelf zou ik dan kiezen voor een 6% maar nooit hoger gaan dan een 9% want
dan gaat je hoofdhuid eraan! En de procenten geven alleen aan hoe snel het gaat.
Vorig jaar zelf me haar gedaan, pakje ontkleuring gehaald en beide zakjes gebruikt voor sterke
ontkleuring en toen van Garnier de kleur Champagne (tint 91 of 92) gebruikt, een hoogblonde askleur.

Als je van al die kleuren af wilt kan je idd ontkleuring gebruiken maar dan moet je wel opnieuw verven erna. En een heel goed masker erin doen want het is funest voor je haar!
Dit is een optie maar kan eigenlijk alleen als je haar in redelijk goede staat is want anders ben je straks kaal:P

opzich heb ik goed haar, heeel dik haar, en niet veel geverft dus ook wel goed sterk, ontkleuren krijg je vaak oranje kleur in de punten enzo toch? maar als je daar overheen gaat met blonde kleur krijg je toch dat oranje er nog door? of trekt dat dan bij? :)

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:43

Je moet net zo lang wachten tot het oranje eruit is 'gebleekt'. Bij mij heeft het zeker 45 minuten gezeten!
En toen waren sommige stukken in mijn nek nog oranje achtig.
En een vriendin van mij, kapster, heeft 1,5 uur met 12% op haar hoofd gezeten voordat het echt wit was dus moet je nagaan hoelang het er soms in moet haha!

Geel maakt niet heel veel uit maar het liefst zo wit mogelijk, dan pakt de verf erna ook heel goed.
En je moet onderaan je nek beginnen met inzetten en dan naar voren werken want aan de voorkant is je haar vaak poreuser en gaat dat dus sneller.
Ik ben toen ook de fout in gegaan door vooraan te beginnen, vandaar oranje achtig in de nek.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:58

owjee :P maar hoe doe je dat dan met uitgroei?
maar je kan je haar niet een tintje lichter krijgen met een lichtere blonde tint? op de verpakkingen zie je dit wel, als je naar haarkleur kijkt en hoe het dan wordt...

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:43

Mijn uitgroei heb ik toen zònder ontkleuring gedaan, werd wel lichter maar toch iets oranje.
Dit trok wel iets bij uiteindelijk maar heb er wel zilvershampoo voor gebruikt om het meer assig te maken.
Ontkleuring is vooral voor eerder geverfd haar, die hebben dan meer 'lagen'. En ook voor redelijk donker haar.
Het is gewoon even kijken wat het beste is, je kan uitgroei dus gewoon verven omdat het niet meer lagen heeft maar het ene merk pakt wel goed en de ander niet.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:59

Heey.
Ik zit erom te denken om een stijltang te halen.
Ik heb redelijk lang haar en een heel klein beetje slag erin.
Ik wil graag wat anders met mijn haar, omdat het elke keer hetzelfde is.
Mij leek krullen ook heel leuk, en steilen ook.
Kun je met een steiltang ook krullen dan?
En moet je dan andere shampoo's etc. kopen of zo?
Iemand tips?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:28

met mijn stijltang kan ik ook krullen maken idd, alleen je bent wel lang bezig :P

andere shampoo hoeft niet, wel zou ik voor je gaat stijlen beschermend spul insmeren voor de hitte, deze heb je van verschillende merken, loreal, anderlon etc

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:32

ik kijk wel tegen dat ontkleuren op := haha :+ maarja er moet nog een kleur later overheen he :P

ik wacht eerst maar even af, ga over 2 weken naar tunesie eerst kijken wat de zon met me haar doet ;)

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:51

ikk wil graag een lok van mn haar blauw verven maar mijn mama wil niet dat ik het eerst bleek.
Mijn haar is lichtbruin.
Welke kleur zou het dan ongeveer krijgen als ik het gewoon verf zonder te bleken ??

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:29

Deboooraaah schreef:
ikk wil graag een lok van mn haar blauw verven maar mijn mama wil niet dat ik het eerst bleek.
Mijn haar is lichtbruin.
Welke kleur zou het dan ongeveer krijgen als ik het gewoon verf zonder te bleken ??

donkerblauw? :P

Beau_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:40

Deboooraaah schreef:
Mijn haar is lichtbruin.

Ik heb blond haar en ook een pluk echt SUPERblauw geverfd bij de kapper.
Eerst 1 uur in de bleek gezeten.
En toen moest het nog 2 x blauw geverfd worden , weer een uur.
Moet wel zeggen is er naar ong 10 á 15 x wassen wel uit.
Zelfs permanent.
Zonder Bleek blijft het niet zitten dan pakt het niet.
Op mijn profiel kun je een picture zien. :+

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:05

ik ben nieuw hier in dit topic, ik wil mij hier graag melden omdat ik opzoek ben naar een nieuw kapsel. ik weet gewoon niet wat ik met mijn haar aan moet

Afbeelding

ik wil het wel lang houden maar ik wil er een model in maar ik weet nog niet wat.
misschien dat jullie iets weten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:07

ik zou een stuk korter doen! wordt je haar zoveel voller van. zo tot net boven je borsten ongeveer....
ter hoogte van kopje van die knuffel links...

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:16

dat is een optie die ik vorig jaar nog heb gehad (kun je nagaan hoe hard dat haar groeit) ik ben meer opzoek naar een model, het is nu alleen lang en verder niks, een beetje meer slag vind ik ook wel mooi maar verder kom ik niet

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:19

birte schreef:
dat is een optie die ik vorig jaar nog heb gehad (kun je nagaan hoe hard dat haar groeit) ik ben meer opzoek naar een model, het is nu alleen lang en verder niks, een beetje meer slag vind ik ook wel mooi maar verder kom ik niet

tsja model is lastig met lang haar, schuine lok zou ik doen en lagen laten knippen, niet te korte lagen, want je hebt dun haar en anders blijft er niks van over ;)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:41

_Daniella schreef:
birte schreef:

tsja model is lastig met lang haar, schuine lok zou ik doen en lagen laten knippen, niet te korte lagen, want je hebt dun haar en anders blijft er niks van over ;)

ik heb juist heel dik haar en ook heeel veel maar dat is op de foto niet heel goed te zien

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:56

Ik zou het in je gezicht mooi rond knippen.
Als je echt dik haar hebt, ( zie niet echt duifdelijk op foto) maar dan lekekr veel lagen erin laten knippen.

Het mooiste is wel om er een stuk af te halen :)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:31

Okeee, niet schrikken! Ik wil mijn haar permanent laten krullen. Ik heb nu steil haar. En heb al eens een keer voor feesten mijn haar laten krullen, en het staat echt heel leuk! Maar ik had gehoord dat het permanent krullen heel slecht voor je haar zou zijn? Je de glans verloor etc. Ervaringen dus? :D