[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessica

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:46

Nou ik heb zojuist de echo gehad, ze konden niks vreemd zien, spiraaltje was misschien ietsjes gezakt maar er waren geen bijzonderheden.

Ze verteld dat ik even moest gaan nadenken over wat ik wil, ze raadde me aan m eruit te laten halen en het dan over 2 maanden nog eens te proberen.
Iemand nog tips?
Ik weet het even niet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:57

hmm. ik kreeg die keuze bij de dokter ook, toen zei ik wil eerst zeker weten hoe t zat, toen bij de gyno bleek dat ie niet zat zoals ie hoorde te zitten (want dan is het dus ook geen anticonceptie) heb ik hem eruit laten halen, geen moment spijt van gehad, behalve dan de rekening van de gyno van ruim 175 euro :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:13

Moeten jullie ook 140 euro betalen, vind het wel erg eigenlijk stel dat hij nu bij mij niet goed zit (heb nog steeds last) en haal hem eruit en dan terug een nieuwe is dat voor 280 euro :s :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:14

Emytje schreef:
Ik koop altijd die 2 voor een paar euro van de Kruidvat. Je kunt er heel wat van kopen voor de prijs van 1 clear blue test. :))

Ja, voor mij is het puur beetje hoofdrust.
Test me gewoon elke maand voor zeker te zijn omdat ik enorm bang ben, zelfs met condoom..
Maar elke maand clear blue is :$

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:14

nou t scheelt dat ik dus al in december toen ik hem liet zetten mijn eigen risico al voor een deel gebruikt was, dus hoefde 90 te betalen, maar in 2010 was er nog niets gebruikt van mijn eigen risico, ff naar de gyno koste dus 175 euro volle pond. erg leuk als studente.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:15

Voor 280 euro kan je 3,5 jaar doen voor de Nuvaring en een hoop andere pillen zijn gratis.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:21

Ja ikw eet even niet wat ik moet doen op dit moment, zit er nog overna te denken, de pil werd ik op een gegeven moment zon emodoos van, maar ik gebruikte hem toen al 9 jaar, laatste jaar was een drama.
Nuvaring is niet echt iets voor mij, evenals prikpil en hormoonstaafje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:22

Weet iemand hoe het zit met hooikoortsmedicijenn en de pil? Dus de neusspray tegen allergieen van dat merk met die gele verpakkingen, allergietabletjes (allemaal op basis van ceterizine, bijvoorbeeld de allerfre van de drogist en de xyzal van de huisarts) en oogdruppels? :+

Hooikoorts kwelt mij momenteel als een bezetene.. en bah :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:24

Zonnetje81 schreef:
Voor 280 euro kan je 3,5 jaar doen voor de Nuvaring en een hoop andere pillen zijn gratis.

Dan moeten die bovenstaande dingen nog goed zijn voor jou, en dat is niet in mijn geval helaas

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:26

lesilla schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dan moeten die bovenstaande dingen nog goed zijn voor jou, en dat is niet in mijn geval helaas

Nee snap ik maar het is wel een enorme kostenpost, dat was het meer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:22

Tegen de hooikoorts helpt acupunctuur ook heel goed :j

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:28

Unwritten schreef:
Weet iemand hoe het zit met hooikoortsmedicijenn en de pil? Dus de neusspray tegen allergieen van dat merk met die gele verpakkingen, allergietabletjes (allemaal op basis van ceterizine, bijvoorbeeld de allerfre van de drogist en de xyzal van de huisarts) en oogdruppels? :+

Volgens mij kan dat gewoon, zal het even voor je nakijken! Ik moest laatste ook aan de xyzal, dus dan zou het er wel bijstaan..

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:35

Unwritten schreef:

Ik slik cetrizine op recept van de dokter. Is mij nooit verteld dat de pil nu niet veilig zou zijn. Ik ben ook nog nooit zwanger geweest in al die jaren dus... :P Gewoon veilig dus hoor!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:39

ik heb ook even een vraag.. ik ben sinds ongeveer een jaar geswitcht van zware (diane) pil naar de "gewone" pil. en sinds hetzelfde tijdstip heb ik ook last van vaginale droogte, kan hier misschien een verband tussen zitten? ik zit er om te denken om dr mee naar de dokter te gaan..

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:14

Eey.. meiden, jullie zitten mij een beetje bang te maken wat de mirena betreft :o

De mijne zat afgelopen x met de echo gelukkig wel goed. 1ste menstruatie ook prima verlopen. Beetje vloeien, beetje kramp en binnen 1 week over. Maar nu de 2e x menstrueren vind ik eigenlijk alweer een ramp ;( en ben al 2 weken aan het vloeien. Op die momenten draag ik de minitampons en zodra het naar mijn idee over is blijft ie er uit. Maar zodra ik een uurtje of 2 a 3 zonder ben begint het weer heftiger te bloeden. Dus hop tampon er weer in en het lijkt weer over te zijn :+ bij de verschoning, nogal vreemd naar mijn idee.

Ook heb ik van die loze krampen linksonder in mijn buik. Waarmee het lijkt dat er een bal in mijn buik op en neer hupt bij elke stap die ik zet..

Gisteren toch weer de gynaecoloog gebeld, dat moest overigens toch omdat ze mij binnen 3 maanden terug wilde zien omdat de vorige was uitgezakt rond die tijd. Dus mag pas 22 juli terug komen :=

En bij zelfcontrole :o of de touwtjes op hun plaats zitten heb ik ook niet het idee dat ze langer zijn geworden of dat er iets extra's uithangt zoals het uiteinde van de mirena zelf.

Aah meiden.. help me hopen dat ik me gewoon zit aan te stellen ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:56

Seventje het kunnen gewoon standaard bijwerkingen zijn die vanzelf over gaan. Na plaatsing ben ik een paar dagen 'ongesteld' geweest met kramp, de weken erna vooral 's avonds veel kramp. Precies 2 maanden later was ik voor het eerst ongesteld, precies 2 maanden daarna weer 2 weken lang. En sindsdien al bijna een half jaar niet meer!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:01

En ik ben al vijf weken ongesteld, denk dat jou situatie redelijk normaal is hoor seventje

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:25

Hooikoorts medicijnen en de pil kunnen gewoon samen, geen probleem!

Ik mag vanaf morgen flink aan de penicilline vrees ik! 3e graads brandwonden opgelopen omdat mijn paard de lijn uit mijn hand heeft getrokken en als het morgen weer geirriteerd is moet ik er aan geloven........ ggrrrrrr

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:35

Om nou een geheel nieuw topic op te starten......
Ik ben sinds 4,5-5 jaar een tevreden gebruikster van de nuvaring.
Echter heb ik het idee dat ik een allergische reactie tegen dat ding aan het ontwikkelen ben.

Als ik de ring in heb, dan heb ik last (jeuk), maar in m'n stopweek had ik nergens last van.
Ben weer begonnen aan een nieuwe ring en nu dus weer jeuk.

Het staat in de bijsluiter wel als veel voorkomend probleem, maar kan dat na zoveel jaren ook nog ontwikkelen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:40

Juist na jaren kan zoiets gaan ontwikkelen :j Zou er eventjes mee naar de HA gaan.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:39

Zoooo heb mijn stopweek gehad en ben heb net weer een nieuwe NuvaRing ingebracht..

Hij bevalt me nog steeds super goed, mijn ongesteldheid is er helaas niet minder om geworden, was het weer 4 dagen lang en enorm erg, maar ach; dat ben ik toch gewend.
Heb hem vandaag wel ongeveer 1 uur later ingebracht dan de vorige keer, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat wanneer je hem 3 uur later hebt ingebracht dan de vorige keer, je dan pas actie moet ondernemen. Dus ik neem aan dat ik nu geen gevaar loop. Toch? :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:01

Na 1 uurtje zal 't niet uitmaken. Ik doe 't zelf alleen altijd liever te vroeg dan iets te laat :P

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:48

@ Yessy en Lesilla,

Het is niet mijn eerste mirena spiraal ;) Dit is namelijk al de derde in 4 jaar tijd en de laatste x was dus omdat de 2e was uitgezakt binnen 3 maanden daarom dat ik een beetje huiverig ben opdat het weer fout gaat. Met mijn eerste mirena ben ik 3 jaar onafgebroken blijven vloeien.
Er mocht soms een weekje tussen zitten maar dan ook niet zonder tampons of inlegkruisjes ;( Met de 2e ging het eigenlijk direct goed elke 4 weken een week menstrueren totdat ie dus uitgezakt was en ik een maand heel erg menstrueerde was niet normaal meer. Vandaar mijn zorgen omdat ik nu dus ook ongesteld blijf met tussenpozen vloeien, vervelende krampen en weer echt bloed verlies.

Helaas is dit voor mij het enige anticonceptie wat ik nog mag verdragen wat hormonen bevat. Het koperen spiraaltje is voor mij helemaal geen optie omdat mijn menstruatie zonder een enkel spiraal of anticonceptie niet normaal zijn en binnen de kortste keren ik weer bloedarmoede ontwikkel. En echt ik ben gewoon een gezonde Nederlandse meid met een gezond en normaal eet, werk, sport, slaap en rust patroon ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:42

Mijn menstruatie is nagenoeg niets meer te noemen, wel zo fijn. I kgebruik gewoon de pil trouwens :j

OVer de hooikoortsmedicijnen, fijn dat ik die gewoon kan nemen. Ik zit inmiddels aan de pillen, de neussprays en de oogdruppels om een beetje normaal naar buiten te kunnen :=

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:13

Ik heb zelf erg zware tabletten voor de allergie (tavegil) en zelfs daarmee red ik het nog niet. Ik heb nog erg veel last van mijn ogen.
Ik heb de 2+4 doorgeslikt, ik ben benieuwd hoe het gaat. Was de eerste 2 dagen misselijk maar of dat van de pil is weet ik niet. Wijt dat eigenlijk meer aan mezelf omdat ik me erg druk heb lopen maken haha