Ga zo mijn sla maar eens pakken, gemixte rucola sla met komkommer, tomaat, kaas, walnoten en een eitje, mmmmmmm!
marleen_usar
Geplaatst: 31-05-10 13:30
Jammie hoor, ik heb sla op met tonijn,en 2 gepureerde kiwi,s met mineraal water.Wat ik niet fijn vind is dat ik een recept uit kies op schrijf naar de winkel ga en dan hebben ze iets niet.Dan moet ik alles weer omgooien.
Werk jij met vaste recepten? Ik doe maar wat namelijk, ik kan echt niet van te voren bedenken waar ik trek ik heb, zit smorgens in de koelkast en bedenk dan wat ik ga eten.
Ook voor vanavond, geen idee nog, net waar ik straks trek in heb!
Maarre...mogen kiwi's dan of is dt weer in een volgende fase? Ik snak naar aardbeien maar die waren verdorie zelfs bij de Lidl 4 euro!!!!
marleen_usar
Geplaatst: 31-05-10 14:21
Ik doe niet aan die fase,s mee maar ik neem niet meer dan 100 koolhydraten per dag.Ik heb een boek waar recepten in staan dus dan weet ik van te voren wat ik ga eten.Is een heel goed boek heel duidelijk ook.
Wat voor boek is dat? Misschien kan ik het ook nog vinden....ben namelijk ook niet van het vastleggen dus volg niet per definitie de fases, maar hou gewoon de hoofdregels aan. Ik zit per dag op 20-30 koolhydraten en dat wilde ik nog maar even vol blijven houden. Is nu 7 kilo af en wil toch zeker wel naar de 20......
marleen_usar
Geplaatst: 31-05-10 14:25
Ik heb het bij boekenvoordeel vandaan,het heet fit en slank met het low carb dieèt.Er staat ook geschreven waarom deze levenstijl zo goed voor je is.
ik eet gewoon 3 aardbeien per dag door de yoghurt, tel niet eens de KH maar laat ze echt niet staan hoor! Vanavond tartaartje met sla en evt nog warme groente/champignons erbij..ergh lekker en ik mis de aardappels echt niet!
Ik heb bij de appie een pakje atkins 'knackebrod' meegenomen. Is dit geschikt voor fase 1? Op de verpakking staat van wel maar ik wil het ff zeker weten (aangezien de repen ook niet voor fase 1 geschikt zijn)
Ja, dat is het, ik eet het ook. Probeer wel te doseren en niet zes van die crackers weg te werken.....ze vullen namelijk enorm!
Vanavond varkenshaas met champignons en uitjes op met daarbij een bosje asperges, was echt zaaaalig! Wie aan de lijn is, verdient lekker avondeten toch??
Heb vanmorgen zo'n cracker gehad, vond hem erg lekker Je hebt gelijk daffodil, dat verdienen we zeker Hier staan trouwens erg veel recepten: http://www.weegclub.nl/forum/eieren-gro ... -f115.html is een beetje onduidelijk maar onder recepten low-carb staat nog veel meer.
marleen_usar
Geplaatst: 01-06-10 09:28
Gisteren had ik vissoep en garnalen met yoghurt en komkommer was echt jammie.Ik sta weer stil dus ik moet wat meer gaan bewegen.
ik sta ook stil, heb al bewogen deze week, morgen weer. Ik heb weer meel gehaald bij de molen en broodje gebakken, ga nu eerst even lunchen met een verse boterham, hmmmm. die crackers van Artkins ga ik ook proberen altijd handig!
marleen_usar
Geplaatst: 02-06-10 11:02
Yes yes de Blokker heeft een Flavor wave, en mijn moeder geeft hem cadeau aan mij.Ik was al geweest maar ze waren uit verkocht en vanmiddag bellen ze als de nieuwe voorraad er is.Dat wordt hopenlijk smullen vanavond?
Ik was weer een halve kilo kwijt, hoor eigenlijk niet te wegen op woensdag maar ik "voelde" me licht......
Overigens heb ik gisteren pizza op en ben ik dus 'smorgens al een keer of vier naar de wc geweest dus ik weet het wel als ik wat verstopt zit volgende keer, ga ik lekker pizza eten!
Vissoep klinkt ook lekker, ik heb nog een avocado liggen die bijna wel rijp zal zijn, lekker met creme fraiche en garnalen!
Ik vind het brood wat ik bij de bakker bestel echt een uitkomst, gisteren toch maar die aardbeien gekocht bij de Plus voor 4 euro een bakje, erg he, en vanmorgen een boterham met aardbeien op, zalig!!!!
marleen_usar
Geplaatst: 02-06-10 11:10
Ik heb hem eerder gehad hij draaide overuren,wat kan je er mee? Echt alles,en het vet gaat naar de bodem.Alles is echt heel snel klaar en boter zacht, een kipfilet is in 7 minuten zo gaar als boter jammie ik krijg gelijk trek.Vanavond biefstuk,het vet gaat naar de bodem en het sap blijft er in zitten.Mijn dochter heeft een beugel en kan alleen biefstuk eten die uit de flavor wave komen,ander krijgt ze het niet door gekauwd.
marleen_usar
Geplaatst: 02-06-10 11:11
Even een andere vraag,mijn weerstand blijft laag en het lijkt wel als of ik aan het ontgiften of aan het afkikken ben van de kolhydraten.Ik voel me al een week slap en futloos, hebben jullie dat ook gehad?
Josefien
Geplaatst: 02-06-10 12:08
mijn weerstand is dus ook laag: resultaat blaasontsteking!!! zal wel hiermee te maken hebben want andere redenen kan ik niet bedenken doe er alles aan om het te voorkomen ben weer meer multivit/mineralen aan t nemen hogere dosering vit C 1500 van de Etos en cranberry capsules.. Ik ken die Flavor Wave niet, lijkt me wel errug handig. Gisteren overdracht huis gehad en dat moest gevierd bij de Orient Plaza, alles genomen behalve kroepoep en mie/ rijst. was makkelijk!!
Hallo dames, ik kom even binnen vallen. Een collega heeft dit dieet gevolgd en volgt het nu (4 jaar na dato) nogmaals. Heeft het echt dusdanig veel effect? Ik weeg nu ongeveer 80 kilo (iets minder) en ben 1,76m lang. Ben op zich niet dik maar er mag wel wat af, zegmaar. Zou dit dieet helpen? Vriendlief wil ook mee doen.
Heb alleen geen idee waar ik moet beginnen.
Josefien
Geplaatst: 02-06-10 22:20
welkom Femke (heeee jij zit ook in het woningtopic ) ik ben gewoon begonnen door alle brood te laten staan en aardappelen, rijst en pasta..en natuurlijk geen koekjes chips etc. Ontbijten met yoghurt en/ of een eitje, lunch salade of gebakken eieren, avondeten vlees of vis en salade en warme groente.. daar kom je al; een heel eind mee en anders even googelen (staan wel wat links in dit topic amar die weet ik zo niet te vinden) succes!
marleen_usar
Geplaatst: 02-06-10 22:56
Op Google vind je de koolhydraten tabel,en als je je aan 100 per dag houd ben je al erg goed bezig.Bij boeken voordeel heb ik een goed boek gekocht.
mogge! jeeeeeej de weegschal gaf 71 aan (van de 75,6 af gekomen) voel me erg licht en ik kan weer broeken maat 40 aan haha! ik had gisteren niet zo veel gegeten had knoop in de buik want mijn paard zijn been is verkalkt en er is weinig meer aan te doen, voorlopig 8 weken rust en evt stapritjes maken..