Je hebt normen en normen, verschilt erg tegenwoordig merk ik. Net als met waarden, tegenwoordig lijkt het wel dat alles wat kinderen zien "is van mij", "heb ik gevonden, mag ik houden" Zo ben ik mijn autoped kwijt geraakt omdat een kind het, in stal onder een deken, heeft "gevonden" Wat zeggen papa en mama? "Ja als ze het gevonden heeft mag ze het houden, zo zijn hier de regels." Ja maar niet bij mij op stal.

Kind had er niets te zoeken, was na 20.00 u. daar, en liep ook bij paarden in de boxen, ook hengsten.
Wat anders, mare ligt misschien wel aan mij. Maar ik vind het erg vervelend dat ik ,als bewust kinderloos, wel ziekenzorg moet betalen voor (andermans) kinderen. IVF, logopedie, tandarts, fysio, beugel, enz.... Ik ben faliekant tegen kunstmatige bevruchting. Spijtig voor de mensen die dit graag willen, ik vind het niet natuurlijk. Ik heb veel dieren, mijn eigen keus, maar krijg nergens vergoedingen voor. Moet alles zelf betalen, onderdak, eten, opleiding, training, verzorgingsprodukten..... Heb ik thuis ook geleerd. Ik moet zorg dragen voor wat ik bewust aanschaf. Ik vind dat met kinderen eigenlijk ook. Mensen die bewust kind(eren) willen, zouden in mijn ogen hier zelf zorg voor moeten dragen.