Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:29

Evelienepien schreef:
. Want idd bij ons thuis wilde mams na een dag kinderen ook rust en het liefst niets met kinders van doen hebben :(:) En da's voor een kind nie fijn nie :n

Jeetje, dat vind ik echt erg!!!
Dan denk ik, of had een ander beroep gekozen of had dan niet aan kinderen begonnen.
Maar helaas ben je hier niet de enige in.
In deze tijd zie je naar mijn mening veels te veel dat mensen en cariere willen maken en het liefst 2 kinders(als het kan eerst een jongen en dan een meisje).
Want dan ben je echt goed bezig en een mens van de wereld.....jaaaa, aan me hie aan me ha!!!

Karin

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:32

Soms kom je er ook pas in de loop van je leven achter dat sommige dingen niet zo goed samengaan of dat je je er niet goed bij voelt.

Een relatie kun je verbreken, een paard kun je verkopen. Maar een kind blijft altijd onlosmakelijk aan je verbonden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:32

Karin schreef:
Maar misschien vinden die mensen jouw normen en waarden wel weer belachelijk. Omdat zij zelf niet zo denken of op een andere manier tegen dingen aan kijken.

Tja, dat is absoluut waar....daar hebben Sparta en ik in een ander topic al genoeg van gezien.
Veel mensen zijn gewoon niet tolerant meer en denken puur aan hun eigen hachie.
Ik heb het geluk dat ik vrienden heb met kids die wel degelijk durven toe geven dat hun kinderen af en toe grote etterbakken zijn.
Die durven nog eerlijk te zijn en vluchten niet achter allerlei smoesjes.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:34

Karin schreef:
Soms kom je er ook pas in de loop van je leven achter dat sommige dingen niet zo goed samengaan of dat je je er niet goed bij voelt.

Een relatie kun je verbreken, een paard kun je verkopen. Maar een kind blijft altijd onlosmakelijk aan je verbonden.

Precies en dat moet je goed beseffen voor je een kind gaat maken en daar wringt denk ik vaak de schoen, want er zijn genoeg mensen die alles willen en niet willen hoeven kiezen en dan is het maar zien hoe het schip strand ten koste van....

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:41

Je hebt normen en normen, verschilt erg tegenwoordig merk ik. Net als met waarden, tegenwoordig lijkt het wel dat alles wat kinderen zien "is van mij", "heb ik gevonden, mag ik houden" Zo ben ik mijn autoped kwijt geraakt omdat een kind het, in stal onder een deken, heeft "gevonden" Wat zeggen papa en mama? "Ja als ze het gevonden heeft mag ze het houden, zo zijn hier de regels." Ja maar niet bij mij op stal. :( Kind had er niets te zoeken, was na 20.00 u. daar, en liep ook bij paarden in de boxen, ook hengsten.

Wat anders, mare ligt misschien wel aan mij. Maar ik vind het erg vervelend dat ik ,als bewust kinderloos, wel ziekenzorg moet betalen voor (andermans) kinderen. IVF, logopedie, tandarts, fysio, beugel, enz.... Ik ben faliekant tegen kunstmatige bevruchting. Spijtig voor de mensen die dit graag willen, ik vind het niet natuurlijk. Ik heb veel dieren, mijn eigen keus, maar krijg nergens vergoedingen voor. Moet alles zelf betalen, onderdak, eten, opleiding, training, verzorgingsprodukten..... Heb ik thuis ook geleerd. Ik moet zorg dragen voor wat ik bewust aanschaf. Ik vind dat met kinderen eigenlijk ook. Mensen die bewust kind(eren) willen, zouden in mijn ogen hier zelf zorg voor moeten dragen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:43

Onassa schreef:
Karin schreef:
Maar misschien vinden die mensen jouw normen en waarden wel weer belachelijk. Omdat zij zelf niet zo denken of op een andere manier tegen dingen aan kijken.

Tja, dat is absoluut waar....daar hebben Sparta en ik in een ander topic al genoeg van gezien.
Veel mensen zijn gewoon niet tolerant meer en denken puur aan hun eigen hachie.
Ik heb het geluk dat ik vrienden heb met kids die wel degelijk durven toe geven dat hun kinderen af en toe grote etterbakken zijn.
Die durven nog eerlijk te zijn en vluchten niet achter allerlei smoesjes.

Inderdaad. Zulke vrienden heb ik dus ook. Pas waren ze hier nog op bezoek en de anders best nette kinderen waren echt stront vervelend. Ze zijn een paar keer aangesproken, maar het hielp maar 2 minuten. Geen smoesjes kwamen er, maar ouders die vertelde dat ze soms gewoon niet luisterende kinderen hadden. En dat hoort er gewoon bij. Afgelopen weekend waren ze er ook weer, maar toen waren ze gewoon weer lief.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:43

Ik betaal ook zorgpremie voor rokers. En dat terwijl ik zelf niet rook en het zelfs een smerige gewoonte vind. Ook niet eerlijk. :(:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:52

Rokers betalen zelf wel de grootse hap natuurlijk op de btw op tabak.
Net als auto rijders, die betalen dmv brandstof en wegen belasting zelf ook het grootste deel.
Wat ik alleen nooit begrepen heb is honden belasting!
De een heeft kids en krijgt daar ook nog eens geld voor (kinder bijslag) en de ander die geen kids wil of erger, niet kan krijgen en daarvoor hun liefde in een hond stopt moet daar flink voor dokken.
Ik heb ook 4 katten, kan me eerder katten belasting voor stellen omdat die meer overlast in de buurt verwoorzaken (poepen in de tuinen van de buren)
Niet dat ik er op zit te wachten natuurlijk ,maar sommige zaken vind ik wel krom.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:56

Ja, dat zag ik ook. Ook voor mensen die van een alcohol verslaving af geholpen willen/moeten worden. Ben anti alcohol, en anti roken. Men weet dat roken en drinken slecht is, en toch doen ze het. Zo zijn er ook ouders die het gewoon vinden dat hun kids op jonge leeftijd al alcohol drinken en roken. En deze groep hangt later weer bij een zorgverzekeraar te smeken om van hun verslaving af te komen. Mogen wij weer voor op draaien.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:58

aikon schreef:
Wat anders, mare ligt misschien wel aan mij. Maar ik vind het erg vervelend dat ik ,als bewust kinderloos, wel ziekenzorg moet betalen voor (andermans) kinderen. IVF, logopedie, tandarts, fysio, beugel, enz.... Ik ben faliekant tegen kunstmatige bevruchting. Spijtig voor de mensen die dit graag willen, ik vind het niet natuurlijk. Ik heb veel dieren, mijn eigen keus, maar krijg nergens vergoedingen voor. Moet alles zelf betalen, onderdak, eten, opleiding, training, verzorgingsprodukten..... Heb ik thuis ook geleerd. Ik moet zorg dragen voor wat ik bewust aanschaf. Ik vind dat met kinderen eigenlijk ook. Mensen die bewust kind(eren) willen, zouden in mijn ogen hier zelf zorg voor moeten dragen.

Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht. Dat is ons zorgsysteem, dat we samen betalen voor anderen. Zo zullen wij ook voor dingen betalen die jou aangaan en mij en andere mensen weer niet. Die kinderen die nu worden geboren, zullen later als jij oud en misschien hulpbehoevend bent, voor jou zorgen.
Natuurlijk moet je als ouder zorg dragen voor je kind, daar kies je voor. Maar daarnaast zijn kinderen ook onze toekomst, daarin moeten we investeren. Onze maatschappij doet dit in zijn geheel.

En dat je tegen kunstmatige bevruchting bent, ok. Ik weet niet of ik er zelf voor zou hebben gekozen, maar voor mensen die dit willen, is het natuurlijk hartstikke fijn dat het kan. Ik denk dan 'het is niet voor niets dat het is uitgevonden'.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:00

Jij kunt ook van je paard vallen en zo rot terecht komen dat je een jaar moet revalideren. De kosten daarvan heb je never nooit niet bij elkaar gebracht met je eigen premie, dus ook dat zal 'uit de zakken van anderen' moeten komen. Anderen die het misschien wel zeer onterecht vinden dat zij moeten opdraaien voor brokken die jij hebt gemaakt omdat je zo nodig je hobby moest beoefenen.

Zoals Alet ook zegt, zo zit ons zorgsysteem in elkaar. En als je het zelf eens een keertje nodig hebt (al dan niet door eigen schuld), dan mag je in je handjes knijpen dat het zo in elkaar zit.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:02

Ik ben zelf een roker en wil er heel graag vanaf.
Maar ik weet dat een verslaving verrekte moeilijk is om af te leren.
Toch vind ik het op zich niet zo heel erg om een deel mee te moeten betalen voor andere mensen.
Mensen maken fouten, nemen verkeerde beslissingen en als men dat inziet, dan vind ik hulp te rechtvaardigen.
Jeetje....wat een offtopic gel*l zeg! :+
Hoe komen we hier nu eigenlijk op???? :D
Ohja...over dat kind wat opzettelijk tegen de auto rijdt.
Ik heb dat ook aan de hand gehad.
In mijn vorige huis, ik zat in de tuin en hoorde ineens keihard glas rinkelen en jawel hoor...een paar van die etterbakjes vonden het wel eens leuk om met een baks kei mijn koplamp in te kegelen.
Er waren getuigen die het bewuste kind kende, dus ik naar mams, we zijn tenslotte allemaal verzekert, maar wat denk je dat mams zei.......oohhh nee hoor, dat zou hij nooooooit doen zoiets (ze wist blijkbaar ook niet dat haar lieve schattie in de buurt bekend stond als een grote etterbak).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:03

Alet74 schreef:
Natuurlijk moet je als ouder zorg dragen voor je kind, daar kies je voor. Maar daarnaast zijn kinderen ook onze toekomst, daarin moeten we investeren. Onze maatschappij doet dit in zijn geheel.

Ook mee eens. Een almaar vergrijzende maatschappij brengt toch wel specifieke problemen met zich mee.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:03

Precies, ik denk dat we er persoonlijk ook niet echt last van hebben dat het zo werkt. Er zijn belangrijker zaken om ons druk over te maken in dit kader (voor wat betreft de keuze wel of geen kinderen).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:04

Karin schreef:
Jij kunt ook van je paard vallen en zo rot terecht komen dat je een jaar moet revalideren. De kosten daarvan heb je never nooit niet bij elkaar gebracht met je eigen premie, dus ook dat zal 'uit de zakken van anderen' moeten komen. Anderen die het misschien wel zeer onterecht vinden dat zij moeten opdraaien voor brokken die jij hebt gemaakt omdat je zo nodig je hobby moest beoefenen.

Zoals Alet ook zegt, zo zit ons zorgsysteem in elkaar. En als je het zelf eens een keertje nodig hebt (al dan niet door eigen schuld), dan mag je in je handjes knijpen dat het zo in elkaar zit.

Ben ik het ook absoluut mee eens.
wij beoefenen wel een sport die niet uitgesloten is van risico's.
Maar we dwalen af.... ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:06

Nee hoor. Het was een reactie op Aikon die het oneerlijk vindt dat zij premie moet betalen voor zaken waar zij tegen is of geen gebruik van maakt. In haar geval zijn dat toevallig zaken die betrekking hebben op kinderen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:06

@Onassa: zoiets heb ik via mijn werk meegemaakt; Ik had 2 jongetjes op heterdaad betrapt bij het ingooien van een raam op mijn werk. Aangifte gedaan, HALT-traject werd gestart. Maar dan nog proberen de ouders eronder uit te komen (verzekeringskwestie). In plaats dat je denkt: hier kan mijn kind iets van leren. Maar als ouder zal het ook wel even flink incasseren zijn als je hoort dat je kind niet zo lief is als je denkt. Misschien is het ook wel de eerste reactie om in de verdediging te schieten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:09

Maar zouden die mensen dan niet hetzelfde reageren als ze in een verzekeringskwestie zitten over iets wat ze zélf veroorzaakt hebben?

Ik denk dat het heel makkelijk is om het af te schuiven op het ouderschap: 'ouders houden altijd hun kind de hand boven het hoofd'. Maar kan het niet 'gewoon' een karaktereigenschap van die mensen zijn? Dat ze zoveel mogelijk proberen zichzelf schoon te praten of ergens onderuit te komen, of dat nou hun kinderen betreft of henzelf?

Ook dat is menselijk, maar niet altijd even wenselijk. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:11

Waarschijnlijk wel, wel sneu voor zulke kinderen dan, maar denk dat je wel gelijk hebt.
Ik las vanmorgen nog in een tijdschrift dat 'Wij Nederlanders' sowieso een hoge dunk hebben van hoe wij alles aanpakken, dus dat schoonpraten past daar goed bij. Het valt natuurlijk ook nooit mee om je ongelijk te moeten toegeven. (bijvoorbeeld)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:11

Maar met meteen in de verdediging schieten leert niemand wat, de kids niet, maar de ouders evenmin.
Ik ben al heulll lang geen 20 meer en ik kan echt zeggen dat in mijn jeugd zowek ik als mijn vriendinnetjes met zulk soort gedrag niet zomaar weg kwamen.
Gevolg daarvan is dat als ik nu ergens per ongeluk schade maak en er is niemand in de buurt, dan zal ik een briefje achter laten met mijn gegevens daarop.
En dat komt denki ik toch uit de opvoeding die ik "vroeger" genoten heb.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:13

Zo heb ik het ook geleerd Onassa en zo proberen mijn en ik onze dochter ook groot te brengen. Althans, daar doen we ons best voor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:37

aikon schreef:
Je hebt normen en normen, verschilt erg tegenwoordig merk ik. Net als met waarden, tegenwoordig lijkt het wel dat alles wat kinderen zien "is van mij", "heb ik gevonden, mag ik houden" Zo ben ik mijn autoped kwijt geraakt omdat een kind het, in stal onder een deken, heeft "gevonden" Wat zeggen papa en mama? "Ja als ze het gevonden heeft mag ze het houden, zo zijn hier de regels." Ja maar niet bij mij op stal. :( Kind had er niets te zoeken, was na 20.00 u. daar, en liep ook bij paarden in de boxen, ook hengsten.

Dan zou ik maar wel gaan stemmen met de 2e kamer verkiezingen als ik jou was :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:44

Onassa schreef:
Maar met meteen in de verdediging schieten leert niemand wat, de kids niet, maar de ouders evenmin.
Ik ben al heulll lang geen 20 meer en ik kan echt zeggen dat in mijn jeugd zowek ik als mijn vriendinnetjes met zulk soort gedrag niet zomaar weg kwamen.
Gevolg daarvan is dat als ik nu ergens per ongeluk schade maak en er is niemand in de buurt, dan zal ik een briefje achter laten met mijn gegevens daarop.
En dat komt denki ik toch uit de opvoeding die ik "vroeger" genoten heb.

Het is ook van de zotte eigenlijk dat dit tegenwoordig niet meer "normaal" is. Want ik ben ook zo opgevoed en probeer dat ook over te brengen op mijn kinderen.
En als ik erachter kom dat ze moedwillig iemands bezittingen vernield hebben dan zal ik niet mals zijn. Evenals ik ontzettend boos word als ik merk dat mijn kinderen tegen mij liegen. Oeh daar kan ik zo NIET tegen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:47

Gelukkig zie ik hier mensen die nog wel weten om normen en waarden over te brengen op hun kids.
Wees er trots op want jullie beginnen tot een soort van uitstervend ras te behoren.
Maar...hoe kijken jullie tegen ouders aan die hun kind op de vloer van de supermarkt laten liggen schreeuwen om ze dan alsnog die zak snoep te geven??
Ergeren jullie je daar dan ook zo enorm aan???

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:53

Ik moet er altijd wel om lachen stiekum. Je ziet de paniek bij mams met de minuut toenemen. _O-

Onassa, ik probeer het mijn kids bij te brengen maar de garantie dat dat 100% gaat lukken heb ik nog niet hoor. Ze kunnen me soms weleens verrassen met wat ze uitvreten moet ik eerlijk zeggen :o Maar we geven niet op :D