Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:52

Ayasha (sorry, blijft raar 8)7 ), wist je niet dat een kind alles oploste, alle ellende in je leven verdwijnt en je wordt volmaakt gelukkig en niet harteloos meer :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:52

hyppolyte schreef:
Op de man spelen steekt altijd toch? En je hebt je evengoed erover uitgesproken dat je iemand die zoiets doet harteloos vindt. Mag jij vinden, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Denk dat de opmerking van adil met een flink pak zout bedoeld is (ik kon er namelijk wel om lachen, maar ben de enige denk ik :=) en even ter illustratie dat de denkwijze van sommige mensen wel erg beperkt is.

Nee hoor zat ook ontzettend te lachen :)

Quillian: En ik denk dat ik pas, ik pak wel een puppy in huis :') Haha nee, ik vind je overigens helemaal geen emotionele zeikerd (ik kan zelfs niet meer op alle gebruikte woorden komen :') ) maar eerlijk is eerlijk, ik moest er enorm om lachen :))

hyppolyte: Oooh zo zit dat.... Werkt dat met Pups ook? :')

050206051012

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:54

Nou, een pup neem ik ook niet zo snel meer, gaat ook een hoop tijd en werk in zitten. Buiten dat; die pissen in huis, een baby zeikt een pamper vol, maakt minder zooi.

Enne Hyppolyte, er zullen absoluut mensen zijn die denken dat een kind alles oplost, je zou ze in onderhoud moeten voorzien, dan ben je failliet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:54

Quellian schreef:
Ayasha, dan zal ik je meteen uit de droom helpen van het 'toch maar een baby nemen', is niet voor iedereen zo simpel he? :) Ja voor mij wel, maar ik ben dan ook niet zomaar iedereen.

Maar je mag bij mij in het hokje komen zitten hoor, als jou dat gelukkig maakt. Maar bedenk wel waar je aan begint, gebroken nachten breken je al snel op ;)

Hyppolyte, veel mensen denken beperkt, leven en laten leven denk ik dan maar he. Ik vond de 'hormonaal gestuurde emotionele zeikerd' best een mooie overigens, zoals ik al zei: 'het moederschap heeft me zoveel milder gemaakt', goh... kun je nagaan ;)

Respect voor deze post! :D Vooral het laatste stuk vind ik leuk, en eerlijk!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:55

@ Adil, had ik het toch goed :)) :):)

@ quellian
Nou, ik ken anders wel meerdere mensen die helaas veranderd zijn in van die hormonaal gestuurde emotionele zeikerds en dan vervolgens helemaal NIETS meer snappen van het feit dat niet iedereen lyrisch wordt zodra ze weer eens over kinderen beginnen :r.

@Ayasha, ja een beetje wel, maar toch is niets zo zaligmakend als je eigen voortbrengsel eruit wurmen hoor.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:56

Citaat:
Enne Hyppolyte, er zullen absoluut mensen zijn die denken dat een kind alles oplost, je zou ze in onderhoud moeten voorzien, dan ben je failliet.

Alsjeblieft niet zeg, ik ga zonder kind ook wel failliet _O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:57

Hahahaha ik geloof je Hyppolyte, maar ik ben sowieso al een vreemde, denk ik. Heb de zwangerschap nooit als roze wolk gezien en had ook niet het 'wow'-gevoel toen de beeb eruit was. Ja, de 'wow' van opluchting. Ook totaal geen last gehad van emotionele buien tijdens of na de zwangerschap, ben daar te nuchter voor.

Maar ik ken ze ook hoor, die horrormoonbommen :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:59

Quellian schreef:
Nou, een pup neem ik ook niet zo snel meer, gaat ook een hoop tijd en werk in zitten. Buiten dat; die pissen in huis, een baby zeikt een pamper vol, maakt minder zooi.

puppypamper kopen O:)
Haha ik zou er zo weer opnieuw aan beginnen maar goed... Er zitten hier al vier honden, mijn moeder ziet me aan komen....
En net als hyppolyte ga'k zonder kind ook wel failliet :') Heb daar helaas geen hulp bij nodig.... :o Jij lijkt me trouwens ook wel gewoon een nuchter mens :j Dat is wel zo fijn in dit soort discussies. :)

Hyppolyte: Ik krijg daar zeer eh... Interessante, voorstellingen bij :') je eigen voortbrengsel er uit wurmen :') Mijn schoonmoeder zou een gat in de lucht springen als ik van gedacht veranderde trouwens.

Tat_jana

sorry voor mn binnenval, maa vondt dit wel even intresant om op te reageren.

vanuit mijn eigen mening situatie etc ga ik hier ook wat opschrijven, ik plaats niemand in hokjes, en ga geen verweiten naar iemands hoofd gooien en dit is ook geen aanval op een persoon etc.

ik zelf ben dus echt fel tegen abortus MITS de zwangerschap voort komt uit geemeenschap die je niet hebt gewild, aldus verkrachting.
Ik vndt dan ook als je niet zwanger wilt worden je dus voorbehoeds middelen moet gebruiken, zowel pil als condoom ( of spiraaltje ).
doe je dit niet vraag je dus om een zwangerschap en mag je het in mij ogen niet weg laten halen, ook niet als er ouders etc opstaan om het weg te halen en ook niet als je je zelf te jong vindt om een kindje op te voeden, dat had je dan maar moeten bedenken voor je aan de gemeenschap begon,, ( daar ben je in mijn ogen dan ook te jong voor )

in mijn situatie ben ik dus niet aan de pil en doe ik ook niet aan condooms, de pil is ook met redenen dat ik deze niet gebruik.
spiraaltje heb ik niet en condooms komen in mijn woorden boek niet voor.
heb nu een relatie van 3 jaar, eigen stekkie ( wel bij schoonouders op het erf ) nog geen kinderwens, zowel bij mij niet als bij vriendlief niet.

maar wij hebben sinds dag 1 gezecht zwanger is zwanger en dan is dat heel jammer ( al zou ik dolgelukkig zijn hoor ).
ik heb helaas de pech dat ik niet zonder slag of stoot zwanger kan raken, maar de kans zit er toch nog steeds erg groot in.

dus voor mij ? geen abortus :)

** sorry voor de ontbrekende letters en spelfouten. mijn toetsen bord heeft af en toe een eigen leven, en daarbij is mijn nederlands niet mijn GOEISTE taal :Y)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 04-03-10 03:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DON___RUBIN

ik vind het niet zo moeilijk...
Ik weet dat als het mij gebeur ongepland
staat mijn vriend er bijvoorbeeld niet
achter ik doe absoluut niet abortus
in het begim stadium zou ik het overwegen...
Maar ik ga absoluut geen leven afbreken
dat krijg ik echt niet over mijn hart
Laatst bijgewerkt door DON___RUBIN op 04-03-10 03:02, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:00

VRESELIJK! Er is iemand (wel meer iemanden trouwens) in mijn zeer directe omgeving, die er een complete ***zooi maken wat opvoeding betreft. En dan dus ook van die grove fouten maken he :n. Ik hoop dat ik net zo nuchter blijf als dat ik nu ben wat dat betreft. Gelukkig ken ik trouwens ook een aantal mensen die wel normaal met hun kind omgaan en snappen dat niet de hele wereld het altijd maar over kinderen wil hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:02

Hyppolyte, geen interesse dus in hoeveel flessen en poepluiers Kian vandaag heeft gehad? Geintje hoor... ;) Er is meer in het leven dan alleen je kind (geloof me, ik word GEK thuis, ben blij als ik weer mag gaan werken, wereld is erg klein, nog even en ik heb geen ander gespreksonderwerp meer).

Tat_jana, maar ik denk ook dat het anders is wanneer je kinderwens niet zonder slag of stoot wordt vervuld, dan sta je heel anders tegenover het afbreken van een zwangerschap.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:03

Nou Tatjana. condooms zijn geen garantie om niet zwanger te worden. En de pil evenmin.
Hyppolyte, er zijn idd mensen die wel kinderen hebben maar er beter niet aan hadden kunnen beginnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:03

Tat_jana: Maar wat als je door pil/condoom heen zwanger wordt? Het zou de 1e niet zijn.... Ik gebruik bv pil en altijd met condoom... Wat nu als ik zwanger word, dan moet ik er maar mee leren leven? := (ik denk trouwens sowieso dat ik beter geen moeder maar dat even daar gelaten :=)

Quellian puur interesse dat ik dit aan je vraag gezien de meeste moeders rood aanlopen als ik de vraag stel, maar hoe sta jij eigenlijk tegenover ouders die alleen nog over hun kind kunnen praten?

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:05

Ik ben wel aan de pil, maar stel je voor dat ik nu zwanger word, dan laat ik het heus weghalen.

Adil

Tat_jana schreef:
ik zelf ben dus echt fel tegen abortus MITS de zwangerschap voort komt uit geemeenschap die je niet hebt gewild, aldus verkrachting.

Mits ja? :))

Tat_jana schreef:
Ik vndt dan ook als je niet zwanger wilt worden je dus voorbehoeds middelen moet gebruiken, zowel pil als condoom ( of spiraaltje ).
doe je dit niet vraag je dus om een zwangerschap en mag je het in mij ogen niet weg laten halen, ook niet als er ouders etc opstaan om het weg te halen en ook niet als je je zelf te jong vindt om een kindje op te voeden, dat had je dan maar moeten bedenken voor je aan de gemeenschap begon,, ( daar ben je in mijn ogen dan ook te jong voor )

Nou nou...Ik heb ook alleen maar de pil. Vrijen met condoom vind ik extreem vervelend en pijnlijk....Maar mocht ik dan alsnog zwanger raken laat ik het toch echt wel weghalen hoor... :Y)

Tat_jana schreef:
in mijn situatie ben ik dus niet aan de pil en doe ik ook niet aan condooms, de pil is ook met redenen dat ik deze niet gebruik.
heb nu een relatie van 3 jaar, eigen stekkie ( wel bij schoonouders op het erf ) nog geen kinderwens, zowel bij mij niet als bij vriendlief niet.

maar wij hebben sinds dag 1 gezecht zwanger is zwanger en dan is dat heel jammer ( al zou ik dolgelukkig zijn hoor ).
ik heb helaas de pech dat ik niet zonder slag of stoot zwanger kan raken, maar de kans zit er toch nog steeds erg groot in.

Geen kinderwens en er toch zonder bescherming op los neuken....Euh...Nu breekt me de klomp....Ik vind eigennlijk dat je heel goed moet nadenken over het krijgen van een kind. Het moet allemaal in het plaatje passen etc etc

DON___RUBIN

ik ken ook genoeg verhalen dat jongen meiden het doen omdat ze hun vriend oftewel ex vriend niet kwijt willen denken zij niet verder ?
Aan de toekomst van zijn of haar kind?
Ben ook gek op kinderen... Maar als ik die echte jongen tieners zie
vraag ik me af wat hun bezielt :(

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:08

Ik vind het ook te zot, als je geen kinderwens hebt, maar wel ligt te ketsen zonder voorbehoedmiddelen. Je krijgt niet ff een kind om er een week op te passen, maar je zit er toch wel 18 jaar aan vast, en wat kost dat! Dat moet je op kunnen brengen.
Als je niet de middelen hebt, dan is het echt niet handig om een kind te krijgen. Je moet het ook iets te bieden hebben.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:09

Citaat:
Hyppolyte: Ik krijg daar zeer eh... Interessante, voorstellingen bij je eigen voortbrengsel er uit wurmen Mijn schoonmoeder zou een gat in de lucht springen als ik van gedacht veranderde trouwens.

Was de bedoeling ook _O-, goed geslaagd in de opzet dus :D

Citaat:

dus voor mij ? geen abortus

Oké, even een oaar punten.

ALLEREERST: MITS IS EEN VOORWAARDE!!!! Ik heb al zooooveeel mensen dat in de afgelopen paar dagen zien doen en ik kan het nu niet meer aanzien. DUs je bent ertegen TENZIJ het door verkrachting is, niet mits. Nu zeg je namelijk dat je er alleen op tegen bent als er een verkrachting in het spel is en dat je het voor de rest wel prima vindt. Dus voortaan braaf TENZIJ gebruiken en heeel ver weg blijven van het woordje MITS, ik weet dat het een prachtig woordje is en het erg mooi staat in een zin, maar als je niet weet hoe je het gebruiken moet, blijf er dan vanaf. Dit is niet alleen persoonlijk tegenover jou, maar tegenover iedereen die het zo heeft gebruikt (en dat waren er nogal wat). Ik heb er een paar dagen niet op gereageerd (heel knap van mij), maar nu kan ik niet meer |(.

Verder snap ik je niet, je wilt geen kinderen, maar hebt wel seks en gebruikt geen condoom of wat voor voorbehoedsmiddel dan ook? Sterker nog, condoom komt niet in je woordenboek voor, hebben je vriend en jij je dan wel laten testen? Graag enige uitleg, want ik begrijp je post simpelweg niet helemaal.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:12

een pil werkt nog een maand door als jij 1a2 vergeet is dat niet zn ramp
maar wil jij vrije denk je toch wel aan de concequenties?
Mensen die geen kinderen kunnen krijgen dan
ik vind het triest als ik zie dat mensen ma erop los gaan vriendjes daar en daar
als jij waarde hecht aan je relatie maak je afspraken
mijn vriend heeft veel meegemaakt met een ex MAAR hij weet
raak ik zwanger helaas dan had hij maar aan de concequenties moeten
denken zo werkt dat in mijn ogen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:12

Ayasha, zoals ik al zei ben ik niet zo'n kindermens. Als ik rugharen had, dan gingen ze met regelmaat overeind. Om heel eerlijk te zijn ken ik geen mensen die het alleen over hun kind hebben (godzijdank), ken wel mensen die het vaak over hetzelfde hebben (bv een stalgenootje die het alleen over haar paard kan hebben), dan houdt mijn 'interesse' wel op na 'hmhm' en 'oke'.
Vind het jammer als het leven van mensen 'stopt' na het krijgen van een kind, jammer als ze zich daar compleet op richten en niet begrijpen dat een ander die interesse niet deelt. Sommige smerige cliche's zijn waar (zoals dat je eigen kind het mooist is, maar je kunt best objectief zijn, het is de vraag of je objectief wilt zijn). Uiteraard is mijn kind het mooist, lijkt op z'n vader, bewijst mijn goede smaak maar weer :)) ), maar veel cliche's hebben mensen zichzelf aangepraat om het dragelijk te maken ofzo?? 'Geniet van je zwangerschap!'. Sodemieter op, voordat ik je een zwangerschap voor je harses verkoop.
Ik begrijp thuisblijfmoeders niet, ik begrijp geen mensen die hun dieren weg doen na het krijgen van een kind en ik begrijp geen mensen die de poepluiers van hun kind lekker vinden ruiken. Maar goed, wie ben ik?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:15

Quellian, ik voel ineens de onbedwingbare behoefte om je te knuffelen!!!!!

Kun jij hier in de buurt niet wat workshops komen geven :))

@Adil, ik heb het opgegeven, snap bar weinig van het verhaal, zal het tijdstip wel zijn ofzo :+
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 04-03-10 03:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:15

Adil18 schreef:
Tat_jana schreef:

Mits ja? :))

Tat_jana schreef:

Nou nou...Ik heb ook alleen maar de pil. Vrijen met condoom vind ik extreem vervelend en pijnlijk....Maar mocht ik dan alsnog zwanger raken laat ik het toch echt wel weghalen hoor... :Y)

Tat_jana schreef:

Geen kinderwens en er toch zonder bescherming op los neuken....Euh...Nu breekt me de klomp....Ik vind eigennlijk dat je heel goed moet nadenken over het krijgen van een kind. Het moet allemaal in het plaatje passen etc etc

over na gedacht hebben we zeker en er op los neuken de ik ook niet aangezien ik daar zo mn redenen voor heb.
daarbij komt jij bent in ieder geval nog aan de pil, dan heb je al meer "recht tussen haakjes" het weg te halen, dan dat je gewoon niks gebruikt en er idd op los neukt :j

en kind zou bij ons zeker geen vervelende bijkomst zijn, we hebben het financieel erg goed, we hebben onze woning zeer goed voor elkaar, we hebben eigenlijk alles wat een jong stel zich zou kunnen wensen.
daarbij staat er ook in mijn verhaal dat de kans bij mij verkleint is dat ik zwanger zou kunnen worden.
dus weg halen is voor mij geen optie, de kans dat ik het nooit meer wordt kan heel groot zijn.

ik vindt gewoon geen abortus als dat niet nodig is :)
dat is gewoon mijn mening,, en daar mag op gereageerd worden hoe dan ook daarom meng ik mij in deze discussie ( er zijn altijd voor en tegen standers en das maar goed ook :) )
maar mijn mening blijftmijn mening en daar stap ik dan ook niet van af.
ik ben zelf zo groot gebracht, en heb deze mening dan ook goed doordacht.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:16

Oei, duur broertje heb je :D
Adil thanks voor de toelichting op het stuk van Tatjana, nu snap ik het :D
DONRUBIN de pil kan ook een keer niet werken, doordat je antibiotica moet nemen.
Een condoom is ook niet waterproof en een spiraaltje ook niet.
er zijn gewoon nog veel vrouwen die gewoon zwanger worden door de pil heen.
En iedereen moet zelf weten of ze los gaat met vriendjes hier en daar. We hebben een land met sexuele vrijheid. Sex is om te genieten en niet alleen voor de voortplanting want dan had, hoe heet hij ook alweer, daarboven ergens, wel gezorgd dat sex totaal niet lekker is.
Als je vriend je zwanger maakt kan jij hem nergens tot verplichten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:16

Quellian schreef:
Ayasha, zoals ik al zei ben ik niet zo'n kindermens. Als ik rugharen had, dan gingen ze met regelmaat overeind. Om heel eerlijk te zijn ken ik geen mensen die het alleen over hun kind hebben (godzijdank), ken wel mensen die het vaak over hetzelfde hebben (bv een stalgenootje die het alleen over haar paard kan hebben), dan houdt mijn 'interesse' wel op na 'hmhm' en 'oke'.
Vind het jammer als het leven van mensen 'stopt' na het krijgen van een kind, jammer als ze zich daar compleet op richten en niet begrijpen dat een ander die interesse niet deelt. Sommige smerige cliche's zijn waar (zoals dat je eigen kind het mooist is, maar je kunt best objectief zijn, het is de vraag of je objectief wilt zijn). Uiteraard is mijn kind het mooist, lijkt op z'n vader, bewijst mijn goede smaak maar weer :)) ), maar veel cliche's hebben mensen zichzelf aangepraat om het dragelijk te maken ofzo?? 'Geniet van je zwangerschap!'. Sodemieter op, voordat ik je een zwangerschap voor je harses verkoop.
Ik begrijp thuisblijfmoeders niet, ik begrijp geen mensen die hun dieren weg doen na het krijgen van een kind en ik begrijp geen mensen die de poepluiers van hun kind lekker vinden ruiken. Maar goed, wie ben ik?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb dus een stiefzusje dat het echt over niets anders kan hebben dan die kleine en nu is ze opnieuw zwanger.... Echt nu weet ik al helemaal niet meer hoe ze ooit nog over wat anders gaat kunnen praten :=

BPVS; broertje vind het gewoon veel te leuk thuis :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-03-10 03:17, in het totaal 1 keer bewerkt