Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hyppolyte schreef:Op de man spelen steekt altijd toch? En je hebt je evengoed erover uitgesproken dat je iemand die zoiets doet harteloos vindt. Mag jij vinden, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Denk dat de opmerking van adil met een flink pak zout bedoeld is (ik kon er namelijk wel om lachen, maar ben de enige denk ik) en even ter illustratie dat de denkwijze van sommige mensen wel erg beperkt is.
Quellian schreef:Ayasha, dan zal ik je meteen uit de droom helpen van het 'toch maar een baby nemen', is niet voor iedereen zo simpel he?Ja voor mij wel, maar ik ben dan ook niet zomaar iedereen.
Maar je mag bij mij in het hokje komen zitten hoor, als jou dat gelukkig maakt. Maar bedenk wel waar je aan begint, gebroken nachten breken je al snel op
Hyppolyte, veel mensen denken beperkt, leven en laten leven denk ik dan maar he. Ik vond de 'hormonaal gestuurde emotionele zeikerd' best een mooie overigens, zoals ik al zei: 'het moederschap heeft me zoveel milder gemaakt', goh... kun je nagaan
Citaat:Enne Hyppolyte, er zullen absoluut mensen zijn die denken dat een kind alles oplost, je zou ze in onderhoud moeten voorzien, dan ben je failliet.
Quellian schreef:Nou, een pup neem ik ook niet zo snel meer, gaat ook een hoop tijd en werk in zitten. Buiten dat; die pissen in huis, een baby zeikt een pamper vol, maakt minder zooi.
Enne Hyppolyte, er zullen absoluut mensen zijn die denken dat een kind alles oplost, je zou ze in onderhoud moeten voorzien, dan ben je failliet.
Tat_jana schreef:ik zelf ben dus echt fel tegen abortus MITS de zwangerschap voort komt uit geemeenschap die je niet hebt gewild, aldus verkrachting.
Tat_jana schreef:Ik vndt dan ook als je niet zwanger wilt worden je dus voorbehoeds middelen moet gebruiken, zowel pil als condoom ( of spiraaltje ).
doe je dit niet vraag je dus om een zwangerschap en mag je het in mij ogen niet weg laten halen, ook niet als er ouders etc opstaan om het weg te halen en ook niet als je je zelf te jong vindt om een kindje op te voeden, dat had je dan maar moeten bedenken voor je aan de gemeenschap begon,, ( daar ben je in mijn ogen dan ook te jong voor )
Tat_jana schreef:in mijn situatie ben ik dus niet aan de pil en doe ik ook niet aan condooms, de pil is ook met redenen dat ik deze niet gebruik.
spiraaltje heb ik niet en condooms komen in mijn woorden boek niet voor.
heb nu een relatie van 3 jaar, eigen stekkie ( wel bij schoonouders op het erf ) nog geen kinderwens, zowel bij mij niet als bij vriendlief niet.
maar wij hebben sinds dag 1 gezecht zwanger is zwanger en dan is dat heel jammer ( al zou ik dolgelukkig zijn hoor ).
ik heb helaas de pech dat ik niet zonder slag of stoot zwanger kan raken, maar de kans zit er toch nog steeds erg groot in.
dus voor mij ? geen abortus
Citaat:Hyppolyte: Ik krijg daar zeer eh... Interessante, voorstellingen bij je eigen voortbrengsel er uit wurmen Mijn schoonmoeder zou een gat in de lucht springen als ik van gedacht veranderde trouwens.
Citaat:ik zelf ben dus echt fel tegen abortus MITS de zwangerschap voort komt uit geemeenschap die je niet hebt gewild, aldus verkrachting.
Ik vndt dan ook als je niet zwanger wilt worden je dus voorbehoeds middelen moet gebruiken, zowel pil als condoom ( of spiraaltje ).
doe je dit niet vraag je dus om een zwangerschap en mag je het in mij ogen niet weg laten halen, ook niet als er ouders etc opstaan om het weg te halen en ook niet als je je zelf te jong vindt om een kindje op te voeden, dat had je dan maar moeten bedenken voor je aan de gemeenschap begon,, ( daar ben je in mijn ogen dan ook te jong voor )
in mijn situatie ben ik dus niet aan de pil en doe ik ook niet aan condooms, de pil is ook met redenen dat ik deze niet gebruik.
heb nu een relatie van 3 jaar, eigen stekkie ( wel bij schoonouders op het erf ) nog geen kinderwens, zowel bij mij niet als bij vriendlief niet.
maar wij hebben sinds dag 1 gezecht zwanger is zwanger en dan is dat heel jammer ( al zou ik dolgelukkig zijn hoor ).
ik heb helaas de pech dat ik niet zonder slag of stoot zwanger kan raken, maar de kans zit er toch nog steeds erg groot in.
Adil18 schreef:Tat_jana schreef:ik zelf ben dus echt fel tegen abortus MITS de zwangerschap voort komt uit geemeenschap die je niet hebt gewild, aldus verkrachting.
Mits ja?Tat_jana schreef:Ik vndt dan ook als je niet zwanger wilt worden je dus voorbehoeds middelen moet gebruiken, zowel pil als condoom ( of spiraaltje ).
Nou nou...Ik heb ook alleen maar de pil. Vrijen met condoom vind ik extreem vervelend en pijnlijk....Maar mocht ik dan alsnog zwanger raken laat ik het toch echt wel weghalen hoor...
Tat_jana schreef:in mijn situatie ben ik dus niet aan de pil en doe ik ook niet aan condooms, de pil is ook met redenen dat ik deze niet gebruik.
Geen kinderwens en er toch zonder bescherming op los neuken....Euh...Nu breekt me de klomp....Ik vind eigennlijk dat je heel goed moet nadenken over het krijgen van een kind. Het moet allemaal in het plaatje passen etc etc
Quellian schreef:Ayasha, zoals ik al zei ben ik niet zo'n kindermens. Als ik rugharen had, dan gingen ze met regelmaat overeind. Om heel eerlijk te zijn ken ik geen mensen die het alleen over hun kind hebben (godzijdank), ken wel mensen die het vaak over hetzelfde hebben (bv een stalgenootje die het alleen over haar paard kan hebben), dan houdt mijn 'interesse' wel op na 'hmhm' en 'oke'.
Vind het jammer als het leven van mensen 'stopt' na het krijgen van een kind, jammer als ze zich daar compleet op richten en niet begrijpen dat een ander die interesse niet deelt. Sommige smerige cliche's zijn waar (zoals dat je eigen kind het mooist is, maar je kunt best objectief zijn, het is de vraag of je objectief wilt zijn). Uiteraard is mijn kind het mooist, lijkt op z'n vader, bewijst mijn goede smaak maar weer), maar veel cliche's hebben mensen zichzelf aangepraat om het dragelijk te maken ofzo?? 'Geniet van je zwangerschap!'. Sodemieter op, voordat ik je een zwangerschap voor je harses verkoop.
Ik begrijp thuisblijfmoeders niet, ik begrijp geen mensen die hun dieren weg doen na het krijgen van een kind en ik begrijp geen mensen die de poepluiers van hun kind lekker vinden ruiken. Maar goed, wie ben ik?