Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:52

Kimberley84 schreef:
Liezel1 schreef:
Als je het nu aan je vriend zou vertellen, zou dat niet alleen maar jullie relatie sterker maken?
Als je hem achteraf pas inlicht, loop je het risico dat hij zich buitengesloten voelt..... Daar schiet je niets mee op.

Een relatie lijm je niet met een kind lijkt mij, dan hou je elkaar voor de gek

Dat was ook niet de strekking van mijn opmerking.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat de TS haar vriend er het beste vanaf het begin in mee kon nemen. Als ze hier samen bovenop komen, kan dat nl wél goed werken voor de relatie, zonder het kindje.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:53

wat een heftig onderwerp..........

gelukkig mag je in Ned baas in eigen buik zijn.

en we mogen allemaal onze eigen mening hebben.

ik heb zelf 10 jr erover gedaan om zwanger te worden en heb div IVF pogingen gedaan

heb foto`s vanaf het prille begin.

toen ik bezig was met hormonen onderging een vriendin ook een abortus,ze was zwanger geworden van een minnaar........
helaas was de vriendschap van 26 jaar voor mij wel over,ze wilde haar verhaal kwijt en vertelde mij over haar abortus
en dat terwijl ik zo graag zwanger wilde worden, ik kon niet begrijpen dat zij zomaar een kindje kon wegmaken omdat een condoom zo strak zat 8)7 deden ze maar zonder!

ik heb daar nu geen last meer van en heb gelukkig 1 kind ,had er graag meer gehad maar dat zat er niet in.

ik wil TS heel veel sterkte wensen,dit is echt niet zomaar........
gelukkig sta je er niet alleen voor
ik hoop voor je dat het allemaal mee valt.

heel veel sterkte :(:)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:53

Tja toen ik depressief was heb ik een jaar lang niet eens aan sex gedacht...

Ik denk niet dat je dingen die je zelf zo ervaren hebt meteen op iemand anders kan projecteren. Iedereen is anders, en ervaart dingen anders.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:54

Ts, welke beslissing je ook neemt, ik wens je veel wijsheid toe.
Je zult dit de rest van je leven meedragen, wat het ook wordt.
Zoek dan ook een goede psycholoog om je te begeleiden. Je bent al zo ver dat je lichaam zelf flink wat hormonen aanmaakt en je na een eventuele abortus daar last van kunt krijgen.

Veel sterkte!

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:55

Van sommige reacties hier word ik toch erg verdrietig, waarom kunnen mensen de mening van anderen niet gewoon respecteren?.

Ik vind het heel goed dat TS voor abortus kiest. Als je een kind niet een stabiele leefomgeving kan bieden moet je er gewoon niet aan beginnen en is dit dus de beste oplossing. Ik vind het een dappere en verantwoordelijk besluit van TS en alle mensen die hier zo lopen te roepen en te blaten over hoe erg het wel niet is een kindje van zoveel weken weg te laten halen. Denk nou eens na en vraag jezelf af wat je liever hebt, dat of een kind dat misschien/waarschijnlijk in een (nog) niet stabiele leefomgeving terecht komt, dan is de schade namelijk niet te overzien. En heb toch alsjeblieft gewoon respect voor elkaars standpunt!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:56

HubbaBubba schreef:
Ik volg dit topic ook vanaf gisteren (niet ALLES gelezen) maar onley, jij hebt een punt!

ja ik verwijder me verder ookk weer uit dit topic omdat ik kook uit onmacht
dat iemand zoiets doet.

Maar als geen ander weet ik wel hoe rete zwaar het leven is met een kind, en begrijp haar ook zeker volkomen.

Maar toch de gedachte dat die (dat ding zoals het al genoemd word) al 16 weken is, daar word ik wel woest van.

Had ze maar veilig moeten vrijen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:56

Fidele schreef:
TS wat is het fijn dat we in een tijd en een land leven waar je de keuze hebt, en abortus is jou keuze en die heb je duidelijk uitgelegd, vind men hier in jou topic. Zelf respecteer ik jou keuze, ik ben niet tegen abortus, ook niet voor trouwens maar er zijn wel eens situaties, waarin het heel 'prettig' is dat het kan. Maar in jou geval..........ik heb er erg veel moeite mee gezien de termijn van jou zwangerschap een kindje, geheel kompleet van 20 cm lang........................ik ben er stil van............

Ik wens jou heel veel sterkte.......... en hoop echt dat je over een aantal jaar nog steeds vindt dat je de juiste beslissing genomen hebt..................

Voor mij geldt dit eigenlijk ook. Ik heb een kindje verloren van maar net iets ouder dan die leeftijd... een mannetje compleet met nageltjes en alles... ik moet nu wel even slikken...

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:57

Sterkte, meer kan ik niet zeggen.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:58

MamboBeach schreef:
Hoi,

Ik zeg heel eerlijk dat ik echt moet slikken bij 16,5 week zwangerschap... Nouja, je hebt je kindje zelf gezien en zien bewegen neem ik aan. Ik hoop voor je dat je de juiste keuze maakt.

Hier ga ik in mee, over 3 weken zou je al weten of het een jongetje of een meisje zou zijn, alles is al ontwikkeld en je bent eigenlijk al over je eerste "fase" van de zwangerschap heen!

Goed, aan jou de keus, en wens je dan ook veel sterkte toe en hoop dat je geen spijt krijgt!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:58

onley schreef:
HubbaBubba schreef:
Ik volg dit topic ook vanaf gisteren (niet ALLES gelezen) maar onley, jij hebt een punt!

ja ik verwijder me verder ookk weer uit dit topic omdat ik kook uit onmacht
dat iemand zoiets doet.

Maar als geen ander weet ik wel hoe rete zwaar het leven is met een kind, en begrijp haar ook zeker volkomen.

Maar toch de gedachte dat die (dat ding zoals het al genoemd word) al 16 weken is, daar word ik wel woest van.

Had ze maar veilig moeten vrijen.

Helemaal mee eens....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:59

Stille meelezer nummer 100 meld zich.
Heb het van het begin af aan gevolgd, ik ben het ook absoluut niet eens met de beslissing van de TS maar dit moet ze zelf weten. ;) Ik weet nog dat mijn zus (verloskundige) een dagje mee moest lopen bij een abortuskliniek.. Die kwam geschokt thuis en ik zal maar niet herhalen wat ze allemaal gezien heeft.
17,5 week is een kind, een klein mensje..
Een kindje dat een leven gegeven is, maar een leven dat nooit zal bestaan..
Ik kan er met mijn gedachten niet bij.. Maar TS, ik wil je veel sterkte en succes wensen deze week! Hopenlijk verander je nog van gedachten. :)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:01

Citaat:
Erretje, het hele verhaal heeft ook een achtergrond als je goed had gelezen. Gezien de vele problemen die de TS had kan ik me voorstellen dat ze niet altijd zo heeft kunnen denken en redenerenals een 'normaal mens' (daarmee bedoel ik die in ieder geval niet psychische problemen heeft....). Natuurlijk is het dan alsnog niet verstandig geweest en dat ziet de TS ook in, maar moet ze dan mogelijk haar hele leven lang boeten?

Alsof kinderen krijgen 'ergens voor boeten is :?'

Ik geef aan dat ik haar keuze verschrikkelijk vind, helemaal omdat ze TOEN haar verantwoordelijkheid niet heeft genomen, maar dat ik denk dat het kind beter af is als ze het weg laat halen. Voor het kind is het veel erger om ongewenst te zijn. Ik heb zelf kinderen en ik zie om mij heen genoeg kinderen waar niet naar omgekeken wordt. Daar wordt ik nog verdrietiger van.

Eponastable

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:05

En ik ben wel blij dat de mensen die zich hier niet goed bij voelen het topic niet willen storen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:05

Blue_Eyes schreef:
Fidele schreef:
TS wat is het fijn dat we in een tijd en een land leven waar je de keuze hebt, en abortus is jou keuze en die heb je duidelijk uitgelegd, vind men hier in jou topic. Zelf respecteer ik jou keuze, ik ben niet tegen abortus, ook niet voor trouwens maar er zijn wel eens situaties, waarin het heel 'prettig' is dat het kan. Maar in jou geval..........ik heb er erg veel moeite mee gezien de termijn van jou zwangerschap een kindje, geheel kompleet van 20 cm lang........................ik ben er stil van............

Ik wens jou heel veel sterkte.......... en hoop echt dat je over een aantal jaar nog steeds vindt dat je de juiste beslissing genomen hebt..................

Voor mij geldt dit eigenlijk ook. Ik heb een kindje verloren van maar net iets ouder dan die leeftijd... een mannetje compleet met nageltjes en alles... ik moet nu wel even slikken...

TS vraagt om steun... als je een kind niet aan kan om hele valide redenen. Wat maakt het dan uit of je de zwangerschap met 6 of 16 weken beëindigd? Voor de wet is het nog geen levensvatbaar mens en mag het.

Ik zou het eerder raar vinden als iemand wel abortus wil plegen met 6 weken en als het 16 weken is ineens niet meer. Blijkbaar is er dan opeens wel een manier om het kind te houden?
Dan was het met 6 weken dus ook niet nodig.

Als het niet kan dan kan het niet. Het moment in de zwangerschap veranderd daar niets aan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:06

Baxter schreef:
Bravespots: Ik begrijp wat je bedoeld wat ts betreft... ze zit niet in een super gunstige situatie... maar dat is geen reden om zo met het leven van een nieuw wezen om te gaan vind ik... Niet als je zelf geen voorbehoedsmiddels hebt gebruikt en oud en wijs genoeg bent om de gevolgen daarvan in te zien...

Je omschrijft het imo niet correct. 'Niet super gunstig' is als je het kindje een beetje vroeger komt dan de planning en dat je daardoor nog niet helemaal klaar bent met de verbouwing van je nieuwe huis wanneer het kindje komt. Ofzo.

Wat de TS zegt is dat ze niet klaar is om in haar leven in kind op te voeden. Dat ze eronder door zal gaan. Dat het kind zal lijden onder haar situatie als ze het laat komen. Dat is meer dan 'niet gunstig'.

Nogmaals, waarom zou de TS niet in staat zijn om te beslisssen dat ze geen kind wil, maar wel in staat zijn om dat kind in een onmogelijke situatie goed op te voeden terwijl ze er zelf niet achter staat?
Dat zie ik niet in...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:06

Erretje schreef:

Voor sommige mensen voelt dat wel zo kan ik me voorstellen. :)

TS, ik wens je veel sterkte toe.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:07

Erretje schreef:

Voor sommige mensen wel ja. Voor mij zou het een "boeten" zijn, daarom zou ook ik het kind weg laten halen.

Erretje schreef:
Ik geef aan dat ik haar keuze verschrikkelijk vind, helemaal omdat ze TOEN haar verantwoordelijkheid niet heeft genomen, maar dat ik denk dat het kind beter af is als ze het weg laat halen. Voor het kind is het veel erger om ongewenst te zijn. Ik heb zelf kinderen en ik zie om mij heen genoeg kinderen waar niet naar omgekeken wordt. Daar wordt ik nog verdrietiger van.

TOEN zat de TS in een hele andere situatie, dat is wat ik je net duidelijk wilde maken. Derpressie kan een mens, zijn rationeel denken etc. doen veranderen.

Dat laatste ken ik inderdaad, laatst nog eens meegemaakt. Dat vind ik ook erg. daarom denk ik ook dat de TS er verstandig doet aan haar besluit...!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:08

Er worden heel veel wezens die het leven op aarde gegeven is vroegtijdig vermoordt...maar daar doet niemand moeilijk over.

Ook allemaal wezens met een kloppend hartje, hersens, gevoel. Ogen, oren, neusje.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:10

Ik lees niet meer mee (vanavond niet in elk geval)
Word er een beetje verdrietig van...
Meerdere mensen om me heen hebben moeite met kindjes krijgen en dit "ding"... achh...... ;(

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:10

Nativa schreef:
Van sommige reacties hier word ik toch erg verdrietig, waarom kunnen mensen de mening van anderen niet gewoon respecteren?.

Ik vind het heel goed dat TS voor abortus kiest. Als je een kind niet een stabiele leefomgeving kan bieden moet je er gewoon niet aan beginnen en is dit dus de beste oplossing. Ik vind het een dappere en verantwoordelijk besluit van TS en alle mensen die hier zo lopen te roepen en te blaten over hoe erg het wel niet is een kindje van zoveel weken weg te laten halen. Denk nou eens na en vraag jezelf af wat je liever hebt, dat of een kind dat misschien/waarschijnlijk in een (nog) niet stabiele leefomgeving terecht komt, dan is de schade namelijk niet te overzien. En heb toch alsjeblieft gewoon respect voor elkaars standpunt!

Helemaal eens.
Kinderen krijgen is geen vanzelfsprekendheid. Daar moet je achter staan, klaar voor zijn. Alle moeders zullen toch kunnen beamen dat je leven gigantisch veranderd met een kind erbij!!
Mensen moeten dat zelf bepalen, en zolang die keuze open is, is TS vrij die zelf te maken.

Ik vind ook dat sommige mensen hier héél laag op het gemoed gaan inspelen om haar emotioneel en onzeker te maken. Dat gaat echt alle perken te buiten!!

TS, heel veel sterkte. Ik vind het een dappere beslissing!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:12

Jongens jongens jongens...."Ik hoop dat je van gedachten veranderd..."

Kom op zeg, wat is dit voor gedoe!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:12

Nakisha schreef:
Nativa schreef:

Helemaal eens.
Kinderen krijgen is geen vanzelfsprekendheid. Daar moet je achter staan, klaar voor zijn. Alle moeders zullen toch kunnen beamen dat je leven gigantisch veranderd met een kind erbij!!
Mensen moeten dat zelf bepalen, en zolang die keuze open is, is TS vrij die zelf te maken.

Ik vind ook dat sommige mensen hier héél laag op het gemoed gaan inspelen om haar emotioneel en onzeker te maken. Dat gaat echt alle perken te buiten!!

TS, heel veel sterkte. Ik vind het een dappere beslissing!

Sluit ik me ook bij aan!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:16

HubbaBubba schreef:
Ik lees niet meer mee (vanavond niet in elk geval)
Word er een beetje verdrietig van...
Meerdere mensen om me heen hebben moeite met kindjes krijgen en dit "ding"... achh...... ;(

En dit vind ik ook zo'n dooddoener. Het is heel vervelend, maar je moet imo andersmans problemen niet op een ander
projecteren en daar naar oordelen.

Ik vind dat ts een goede beslissing maakt :j

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:17

Zat vrolijk op bokt, kwam dit topic tegen ben gaan lezen en zit hier in shock...
16.5 weken, 17.5 weken als je het weg laat halen :n
Ik snap het echt niet...

Geen pil slikken en dat ook niet even melden aan je vriend zodat jullie eventueel condoom konden gebruiken?
Ik snap het gewoon echt niet.
Alle symtomen waren er, komt door het roken??? sorry dat is gewoon ontkennen.

Nu is "het" al een compleet mensje, tja ik zie het ook als moord, heel hard misschien maar ik vind dit echt niet kunnen mits het medisch zou zijn, de wetten mogen naar mijn weten echt verandert worden...

Ik ben niet echt tegen abortus mits er een goede rede voor is en als je optijd erbij bent...

Snap best dat je hier niet op zit te wachten maar goed dat weet je denk ik vanzelf wel als je zoiets op een forum plaatst, zeker als het over zo'n gevoelig iets gaat.

Toch wil ik je sterkte wensen, dit alles is geen pretje en hoop dat je het een plekje kan geven....

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:19