[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 00:17

@Marlies22: Probeer tijdens de genezingsperiode van je tragus (of welke andere piercing dan ook) er zoveel mogelijk van af te blijven. Dus ook niet bewegen of draaien. Gewoon 2 keer per dag afspoelen met water onder de douche. Dus ook geen zeep o.i.d. Ook niet te vaak schoonmaken, de kans is alleen maar groter dat de huid gaat irriteren. Mocht hij toch gaan ontsteken, spoelen met water + zeezout, that's it! Succes :)

Even een edit: Veel mensen denken dat hun piercing vast groeid als je hem bijvoorbeeld niet draaid. Fabeltje dus ;).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 00:19

wimmus schreef:
Ik heb 3x een helix en 2x een tragus laten schieten, nooit ergens last van gehad.
M'n ene tragus is na een jaar uitgegroeid, maar dit heeft imo weinig met het schieten te maken. Andere tragus heb ik nu 2 jaar, is ook geschoten en ook nooit ergens last van.

Ach, ik gebruik ook gewone oorbellen voor m'n helixen, tragus en conch, dat is ook heel abnormaal :+

Da's meer geluk dan regel, ik heb er twee laten schieten en 1tje is helemaal mis gegaan terwijl de andere geen centje pijn heeft gedaan :) Schieten brengt hoe dan ook risico mee. Het is aan ieder om de bepalen of hij of zij dat risico neemt maar ze ontkennen is niet correct. :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 00:23

@Vlekkie: Kan in principe wel hoor. Je moet alleen even goed naar de maat kijken :). Helix is vaak 1,2 mm en een labret 1,6mm. Of je moet plannen hebben om je helix te gaan stretchen :').

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 02:37

Ayasha schreef:
wimmus schreef:
Ik heb 3x een helix en 2x een tragus laten schieten, nooit ergens last van gehad.
M'n ene tragus is na een jaar uitgegroeid, maar dit heeft imo weinig met het schieten te maken. Andere tragus heb ik nu 2 jaar, is ook geschoten en ook nooit ergens last van.

Ach, ik gebruik ook gewone oorbellen voor m'n helixen, tragus en conch, dat is ook heel abnormaal :+

Da's meer geluk dan regel, ik heb er twee laten schieten en 1tje is helemaal mis gegaan terwijl de andere geen centje pijn heeft gedaan :) Schieten brengt hoe dan ook risico mee. Het is aan ieder om de bepalen of hij of zij dat risico neemt maar ze ontkennen is niet correct. :)

Ik ontken niks ;)
Ik vertel alleen dat ik persoonlijk nooit een nadeel aan schieten heb ondervonden, en ik ben heus niet de enige met zoveel 'geluk'.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:20

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:21

Toch een van de weinige ;) Met de eerste heb ik geluk gehad, de 2e was ik gekl..... :')

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:13

mijnes is ook geschoten hoor!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:13

@Wimmus; ik ken eerlijk gezegd meer mensen die er wél last van hebben gehad dan mensen waarbij het allemaal goed is gegaan...

Ik heb zelf twee helixen, al 5 jaar ofzo en ze zijn nog steeds onrustig. Op sommige dagen kan ik gewoon nieteens op m'n ene oor liggen. :n

Heb ze er nu maar gewoon uitgehaald en ik denk dat ik er 1 laat piercen :)

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:11

Ayasha schreef:
Spetterrr schreef:
nee het mag eingelijk niet meer!
de oorbel word er heel langszaam in geschoven.
was mijn 2e gaatje zouden bij mij ook in kraak been proberen maar kwam het niet door heen..

Ze gebruiken enkel andere machientjes maar het is nog steeds gewoon schieten, dat jouw piercer dat kennelijk traag doet veranderd niets aan de methode.

nee hoor de regels zijn helemaal verandert ze heeft me uitgelegt waarom maar niet goed geluistert! :z

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:40

Tenzij Nederland een hele snelle regering heeft zijn die niet veranderd... Bij mijn weten waren die een paar maanden geleden nog net hetzelfde als in België en die van België heb ik nu voor me liggen :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:49

Spetterrr schreef:
Ayasha schreef:

Ze gebruiken enkel andere machientjes maar het is nog steeds gewoon schieten, dat jouw piercer dat kennelijk traag doet veranderd niets aan de methode.

nee hoor de regels zijn helemaal verandert ze heeft me uitgelegt waarom maar niet goed geluistert! :z

bron? heb je vast niet, ik wel!

http://www.ggdkennisnet.nl/kennisnet/up ... 5&VolgNr=0

en die is nog steeds niet gewijzigd er mag nog steeds geschoten worden in de oorlellen.
het zijn niet meer die pistooltjes van vroeger, maar nog steeds schietpistooltjes, het heeft géén voorkeur MAAR het is niet officieel verboden

ik quote even:

"Maak gebruik van een ‘push-through’ of ‘spring-loaded’ mechanisch
piercinginstrument."

"Het ouderwetse oorschietpistool (zonder cartridge) waarbij het instrument
in aanraking komt met het oor mag dus niet meer worden gebruikt."

het nieuwe pistool heeft verwisselbare delen, dus dat wordt elke keer vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:40

wimmus schreef:
Ik ontken niks ;)
Ik vertel alleen dat ik persoonlijk nooit een nadeel aan schieten heb ondervonden, en ik ben heus niet de enige met zoveel 'geluk'.

Dan heb ik ook eens ergens geluk mee haha (lotterij winnen wil dan weer nooit lukken, helaas) heb er 3 in kraakbeen, gewoon geschoten bij de plaatselijke juwelier. Niks mis mee gegaan, ja tuurlijk kan het fout gaan. Maar dat geldt toch voor alles wat je doet, ook piercen.. vraag me af wat eigenlijk precies de kans is dat het met schieten fout gaat, zou iemand dat onderzocht hebben? :D

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:24

Ik denk niet dat daar precieze kansberekingen over zijn, maar waarom zou je het risico willen nemen. Het lijkt mij logisch dat je risico's zoveel mogelijk probeert te vermijden als het gaat om het 'verminken' van je lichaam.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:26

Als je het graag verminken wil, lijkt me dat dat extra risico van schieten juist wél aanlokkelijk is :+

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:36

het is gewoon bij een winkel hier in sint anneparochie waar ze het niet meer mochten doen zijden ze maar bij de juwelier wel ben er zelf geweest en ze zijden dat!

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:39

de pistooltjes zijn ook nu blauw en heel anders :+

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:16

Ayasha schreef:
Vlekkie_fan ja dat kan.

Dank je wel! :D

@ Marloes, Ja idd... daar zal ik wel ff op letten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:27

_mrie_ schreef:
Ik denk niet dat daar precieze kansberekingen over zijn, maar waarom zou je het risico willen nemen. Het lijkt mij logisch dat je risico's zoveel mogelijk probeert te vermijden als het gaat om het 'verminken' van je lichaam.

Ja maar als er niks echt bekend is qua kans op een risico, waarom zou ik het dan gelijk vermijden? In mijn omgeving weet ik echt niemand waarbij het fout is gegaan met schieten, wel een mislukte door te piercen. Maar dat zegt niet automatisch dat dus piercen slecht is en schieten goed. Maar voor mij is er niks dat zegt dat schieten extra risico's geeft en als mijn juwelier dan zonder problemen het wil doen, prima. Maar voor mensen die er wel slechte ervaringen over gehoord hebben, kan ik me voorstellen dat die juist niet gaan voor schieten door kraakbeen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:31

Wetenschap zegt dat schieten extra risico's heeft... Maar als jij denkt dat het beter is ga je gang hoor. :) Wij zitten er niet mee als het mis gaat. Mij kan het echt niet schelen wie het risico om welke reden pakt maar ga hier niet raaskallen dat het "wel zal meevallen". ;) Het risico is er. Kan je er mee leven? prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:36

Even een vraagje :) !
Ik heb een aantal jaar een navelpiercing gehad, heb 'm er in't weekend eruit gehaald. Niet dat ik er last van had of iets dergelijks, ben er gewoon op uitgekeken ;).
Hoelang duurt het voordat het gat dicht is gegroeid / groeit het eigenlijk wel dicht ?

Alvast bedankt :wave:

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:58

Anoniem schreef:
Even een vraagje :) !
Ik heb een aantal jaar een navelpiercing gehad, heb 'm er in't weekend eruit gehaald. Niet dat ik er last van had of iets dergelijks, ben er gewoon op uitgekeken ;).
Hoelang duurt het voordat het gat dicht is gegroeid / groeit het eigenlijk wel dicht ?

Alvast bedankt :wave:

ben bang van niet, ik heb de mijne 8 jaar gehad en beter dan hoe hij er nu uitziet zal het zeker niet worden..
ik hoop uiteraard van wel voor je maar reken er maar niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:45

Hmm, een klasgenoot van me had ook een aantal jaar een navelpiercing en die is dichtgegroeid.
Hopen maar dat die bij mij dan ook dichtgroeid :=
Ik heb 'm geloof ik 3 jaar gehad zoiets ? Dus dat is geen 8 jaar :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:32

Dichtgroeien wel maar je blijft nog wel een littekentje zien meestal..

_KimberleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:25

Ik heb vanmiddag een tongpiercing laten zetten. Het zetten zelf deed helemaal geen pijn. Maar nu doet ie dus wel pijn.. Mn tong is behoorlijk dik nu, kan ook niks eten. Ik heb honger!! Heb net ibuprofen genomen, misschien helpt dat wat..

_KimberleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:28

Ik wil trouwens soep proberen te eten, maar hoor net van iemand dat warm eten niet goed is..