en dan moet je kind met een luier naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:53

Kind kan de was doen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:54

Lante schreef:
Een timetimer inderdaad. :) Kan het kind heel makkelijk zelf instellen, maar ze zijn binnen no time stuk (ervaring). Maar misschien is het genoeg om het een paar weekjes te doen, dat kunnen ze nog net hebben. :D

Volgens mij geven die geen signaal en zijn erg duur i vergelijking met een kookwekker bij de blokker ofzo.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:58

Mmm, ja, je hebt ook van die digitale kookwekkers waarop je van te voren een bepaalde tijd in kunt stellen en ze gaan steeds weer terug naar die tijd. Dan hoeft je zoontje alleen maar het knopje in te drukken. Daar zou ik als leerkracht geen enkel probleem in zien.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:00

Dat is ook een oplossing inderdaad

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:05

Kan het proberen waard zijn inderdaad (dat ze dat niet eerder bedacht hebben eigenlijk :D ).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:10

hallooooooooooooo zijn jullie nu allemaal een beetje van lotje getikt of zo
je gaat een kind toch niet weken lang ieder kwartier naar de wc sturen 8)7
bedenk nu even zelf hoe jij je zou voelen als er iedere 15 minuten een wekkertje gaat in de klas voor jou omdat je verplicht naar de wc moet

kind zit meer op de wc als wat anders
kan niet spelen op de speelplaats, geen werkje afmaken want hij moet weer naar de plee
dat doe je een kind toch niet aan!!!

ik lees al vanaf het begin mee en verbaas me echt over de TS en reageerders
kind is al maanden niet zindelijk
nu heeft ze hem in de vakantie eindelijk droog weten te houden, al vraag ik me af of dat komt doordat het kind om de haverklap richting wc gestuurd is of dat hij echt zindelijk is
zindelijk houdt namelijk in dat het kind zelf aanvoelt wanneer het moet
het kind maar tig keer richting wc sturen heeft niks met zindelijkheid te maken

nu gaat ze het kind nog meer traumatiseren door hem met een wekkertje naar school te sturen
wat denk je dat klasgenootjes over zo'n kind gaan zeggen en over dat wekkertje?

doe dat kind gewoon een luierbroekje om, laat hem gewoon meedraaien en doe niet zo moeilijk
zoek serieus uit wat dit kind mankeert en begin dan gewoon weer met zindelijkheid

en ja, ik ben moeder van 3 tienerkinderen dus ik ken het wel

het is veel belangrijker dat het kind lol heeft op school, gewoon mee kan doen inplaatst van apart te zijn(met een wekkertje, ocharm :(:) )

verder heb ik het vermoeden dat er misschien wel ouders zijn gaan klagen bij de juf dat er wel heel veel tijd en zorg gaat naar het kind van TS
en het wordt er nu niet beter op met iedere 15 minuten plaspauze

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:13

Spatter, wat voor tip heb jij in deze situatie dan..? :)
Ik zie allemaal kritiek, maar geen oplossing en dat lijkt met dan toch ook wel handig...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:15

Lante : spatter kiest toch gewoon voor het luierbroekje ? :)

Tja , als moeder geen luierbroekje wil , en juf wil geen piesbroek , dan is dat wekkertje zo'n beetje de enige mogelijkheid.

Ik had ook voor tijdelijk zo'n luierbroekje omgedaan met daarnaast nog goede begeleiding maar dat schijnt een verschrikkelijk idee te zijn :P

Goed trouwens dat je er maar alvast bij zet dat je moeder bent , anders had die dooddoener van "jij hebt zeker geen kinderen" weer voorbij gekomen omdat je het niet direct met de moeder in kwestie eens bent :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:18

lante goed lezen is ook een vak

ik schreef dus al, gewoon luierbroekje aan, wat luiers mee en vrolijk naar school
er wordt nu zo'n drama van gemaakt, dat kan nooit goed zijn voor een kind

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:19

Sorry, overheen gelezen... maar TS heeft al aangegeven dat ze dat niet wil en dat de arts er ook geen voorstander van is, dus is imo geen oplossing.
Ik vind het beide niet ideaal, maar goed; je moet toch wat op een gegeven moment.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:22

Ik ga (als juf zijnde) nogmaals reageren.
Een klein signaaltje op bijvoorbeeld een horloge is helemaal niet storend. Kinderen kijken daar op deze leeftijd nog helemaal niet van op.
Moet wel zeggen dat ik elk kwartier erg veel vind. Misschien elke 20 a 30 min?

Als je juf bent/wordt doe je dat omdat je wilt werken met kinderen. Je wilt onderwijzen. Verschonen is af en toe nodig. Een ongeluk zit in een klein hokje. Daar zou een juf niet over moeten vallen.
2 keer of misschien meer per dag bij 1 kind zou ik ook heel onprettig vinden. Dit omdat je de verantwoordelijkheid hebt over ongeveer 25 kinderen. Dat kan gewoon niet.
Het hoort ook echt niet bij je taak. Ik zou dan ook zeker bij de ouders aankloppen, zonder verder te oordelen.

Dan moet je echt gaan zoeken naar een oplossing. Ik zou open staan voor veel dingen. Wel verwacht ik dat ouders ook meedenken.
Je denkt in het belang van het kind, maar het moet ook echt haalbaar zijn. De andere kinderen moeten daar niet onder lijden. De kwaliteit van het onderwijs ook niet.

Een onderwijsassistent is een luxe die veel scholen echt niet hebben. Stagiaires zijn ook niet bedoeld om enkel kinderen te verschonen, dus je zou echt in een andere hoek moeten zoeken.

In dit topic mis ik een beetje de actie van de ouder(s). Niet lopen aanmodderen, maar actie.
Er moet wat gebeuren.
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat een school daaraan mee wil werken.
Dus niet de schuld afschuiven, maar meedenken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:02

spatter schreef:
hallooooooooooooo zijn jullie nu allemaal een beetje van lotje getikt of zo
je gaat een kind toch niet weken lang ieder kwartier naar de wc sturen 8)7
bedenk nu even zelf hoe jij je zou voelen als er iedere 15 minuten een wekkertje gaat in de klas voor jou omdat je verplicht naar de wc moet

kind zit meer op de wc als wat anders
kan niet spelen op de speelplaats, geen werkje afmaken want hij moet weer naar de plee
dat doe je een kind toch niet aan!!!

ik lees al vanaf het begin mee en verbaas me echt over de TS en reageerders
kind is al maanden niet zindelijk
nu heeft ze hem in de vakantie eindelijk droog weten te houden, al vraag ik me af of dat komt doordat het kind om de haverklap richting wc gestuurd is of dat hij echt zindelijk is
zindelijk houdt namelijk in dat het kind zelf aanvoelt wanneer het moet
het kind maar tig keer richting wc sturen heeft niks met zindelijkheid te maken

nu gaat ze het kind nog meer traumatiseren door hem met een wekkertje naar school te sturen
wat denk je dat klasgenootjes over zo'n kind gaan zeggen en over dat wekkertje?

doe dat kind gewoon een luierbroekje om, laat hem gewoon meedraaien en doe niet zo moeilijk
zoek serieus uit wat dit kind mankeert en begin dan gewoon weer met zindelijkheid

en ja, ik ben moeder van 3 tienerkinderen dus ik ken het wel

het is veel belangrijker dat het kind lol heeft op school, gewoon mee kan doen inplaatst van apart te zijn(met een wekkertje, ocharm :(:) )

verder heb ik het vermoeden dat er misschien wel ouders zijn gaan klagen bij de juf dat er wel heel veel tijd en zorg gaat naar het kind van TS
en het wordt er nu niet beter op met iedere 15 minuten plaspauze

Dat vindt jij... Dat het geen probleem is om een luierbroekje aan te doen, andere mensen wel!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:15

gaat het nu om "de mensen" of om dat kind?!

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:13

Kaja schreef:
Citaat:
Het klinkt stom elke keer een kind om de 20 minuten na de wc

Nee dat is niet stom, absoluut niet... Dat is juist goed en als een kind dit nodig heeft, dan helpt het hem of haar alleen maar. Een positieve bijdrage.

Ouders voeden een kind op, maar dat wil niet zeggen dat school, en dus de juf niet haar steentje bijdraagt in die opvoeding, toch?

Hoe ga je aan mictie training doen als je elke 20 minuten naar toilet gaat?
Als je een blaas ter grootte van een erwt wil overhouden is dit wel dé manier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:14

Anders zijn in een groep is al reden tot pestgedrag uit te lokken.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:23

russel schreef:

Dat mes snijdt in 2 richtingen.

Wordt je broek nat, ben je anders.
Doe je voor alle veiligheid een pamper aan, ben je anders.

Ik vind het vreemde aan het verhaal dat de school en de juf het niet werkzaam vonden.
Maar nu opeens willen ze wel elk kwartier naar toilet gaan en eventueel helpen?
Vind het nogal een hele ommekeer met het begin van het verhaal.

Volg het nog steeds niet, het verhaal van de kinderarts enzo.
Een bloeduitslag gaat sowieso naar je huisarts, die kan al zaken overlopen na 1 dag.
Moet je geen 3 weken voor wachten.
En zoals ik al zei; een urinecultuur duurt max een 5-tal tagen.

Mijn gok; er is niets medisch aan. Het kind gaat door een fase en is psychologisch niet klaar om zindelijk te zijn.

Als ie veel in zijn broek plast, mag die lekker thuis zitten. Thuis plast ie minder in zijn broek.
Hij vindt school niet leuk, dus plast ie veel in zijn broek, kan ie lekker thuis zitten een paar dagen.
Leuk de aandacht, naar dokter, weer dag niet naar school.

Verder kijken dan jullie eigen neus lang is kan veel doen.
Er wordt veel te snel naar medische redenen gezocht.
Het feit dat hij thuis wél droog kan blijven en op school niet, lijkt mij absoluut niets medisch.
Psychologische oorzaken voor incontinentie bij kinderen, nu nog zoeken wat de oorzaak is.

Het zal een fase zijn, het kan zichzelf oplossen, maar dan zal het langer duren dan dat je daadwerkelijk gaat zoeken naar een oorzaak. Een psychologische oorzaak.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:23

ze gebruiken een kook wekertje en heb gevraagt en stond ook in de brief van de arts naar school om het om de 15 minuten te doen gaat ditgoed dan ga ik ook aan geven verzet hem naar bv 20 min en zo langzaam steeds meer mits het goed gaat.
ben hopeloos op zoek geweest naar een horloge met replay maar is moeilijker te vinden dan ik dacht

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:27

booster schreef:
ze gebruiken een kook wekertje en heb gevraagt en stond ook in de brief van de arts naar school om het om de 15 minuten te doen gaat ditgoed dan ga ik ook aan geven verzet hem naar bv 20 min en zo langzaam steeds meer mits het goed gaat.
ben hopeloos op zoek geweest naar een horloge met replay maar is moeilijker te vinden dan ik dacht

Ik vind het kwartier maar een vreemde start om mee te beginnen.
Heb je zelf al eens geprobeerd om elk kwartier te gaan?

Hoe vaak gaatie thuis naar toilet? Je zegt dat hij thuis wel vaak zindelijk is overdag.
Hij zal geen 10x op een dag naar toilet gaan. Reken dat hij veel slaapt, hou je 12 uur over.
Dat wil zeggen dat als hij elk uur naar toilet zou gaan, hij 12x zou gaan.

Nu gaat hij in een dag bijna 50x naar toilet. Zie je het verschil?
Ik snap met de beste wil van de wereld niet welke dokter hem om het kwartier naar toilet laat gaan.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:28

phaser schreef:
russel schreef:

Dat mes snijdt in 2 richtingen.

Wordt je broek nat, ben je anders.
Doe je voor alle veiligheid een pamper aan, ben je anders.

Ik vind het vreemde aan het verhaal dat de school en de juf het niet werkzaam vonden.
Maar nu opeens willen ze wel elk kwartier naar toilet gaan en eventueel helpen?
Vind het nogal een hele ommekeer met het begin van het verhaal.

Volg het nog steeds niet, het verhaal van de kinderarts enzo.
Een bloeduitslag gaat sowieso naar je huisarts, die kan al zaken overlopen na 1 dag.
Moet je geen 3 weken voor wachten.
En zoals ik al zei; een urinecultuur duurt max een 5-tal tagen.

Mijn gok; er is niets medisch aan. Het kind gaat door een fase en is psychologisch niet klaar om zindelijk te zijn.

Als ie veel in zijn broek plast, mag die lekker thuis zitten. Thuis plast ie minder in zijn broek.
Hij vindt school niet leuk, dus plast ie veel in zijn broek, kan ie lekker thuis zitten een paar dagen.
Leuk de aandacht, naar dokter, weer dag niet naar school.

Verder kijken dan jullie eigen neus lang is kan veel doen.
Er wordt veel te snel naar medische redenen gezocht.
Het feit dat hij thuis wél droog kan blijven en op school niet, lijkt mij absoluut niets medisch.
Psychologische oorzaken voor incontinentie bij kinderen, nu nog zoeken wat de oorzaak is.

Het zal een fase zijn, het kan zichzelf oplossen, maar dan zal het langer duren dan dat je daadwerkelijk gaat zoeken naar een oorzaak. Een psychologische oorzaak.

ik denk dat je bepaalde punten beter moet gaan lezen kind moet vaak om de 10 minuten naar de wc en ken dan een volle blaas legen.
kind gaat heel veel meer dan een gemiddeld kind naar de wc.
thuis gaat hij wanneer hij moet en met aansturing van ons erbij.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:30

Hoeveel krijgt dat kind te drinken op een dag? Als hij 6x per uur een volle blaas kan legen, dan moet hij op zijn minst 4 of 5 liter per dag wegdrinken...

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:30

phaser schreef:
booster schreef:

Ik vind het kwartier maar een vreemde start om mee te beginnen.
Heb je zelf al eens geprobeerd om elk kwartier te gaan?

Hoe vaak gaatie thuis naar toilet? Je zegt dat hij thuis wel vaak zindelijk is overdag.
Hij zal geen 10x op een dag naar toilet gaan. Reken dat hij veel slaapt, hou je 12 uur over.
Dat wil zeggen dat als hij elk uur naar toilet zou gaan, hij 12x zou gaan.

Nu gaat hij in een dag bijna 50x naar toilet. Zie je het verschil?
Ik snap met de beste wil van de wereld niet welke dokter hem om het kwartier naar toilet laat gaan.

om de 10/15 minuten moet hij een volle blaas legen.
thuis gebeuren ongelukjes heel zelden.
hij gaat om half 7 /7 uur naar bed en is vaak al voor half 8 op.
hij gaat heel wat vaker dan 10 keer per dag naar de wc toe zelfs wel meer dan het dubbelen

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:31

Vjestagirl schreef:
Hoeveel krijgt dat kind te drinken op een dag? Als hij 6x per uur een volle blaas kan legen, dan moet hij op zijn minst 4 of 5 liter per dag wegdrinken...

hij krijgt maar een beperkt aantal drinken en een halve glas per keer.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:32

Hoeveel drinkt ie op een dag? Heb je al een fles bijgehouden om te kijken hoeveel hij drinkt?

Ik vermoed dat je kinderarts toch al een vochtbalans heeft gevraagd voor je zoontje?

Als hij elke tien minuten kan gaan, zou hij ongeveer 72x gaan per dag.
Ik snap wel dat een juf niet 70x per dag met hem naar toilet kan gaan?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:41

in de nacht is het al veel minder ik denk door dat het lichaam dan ontspannen is.
en hij kan makkelijk om de 10/15 min naar de wc er komt natuurlijk ook langere tijden tussen door van bv een half uurtje dat is de ene dag beter dan de andere

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:45

Maar dan nog. Stel dat hij iedere dat 12 uur slaapt. Stel dat hij de andere 12 uur 2x per uur naar de wc gaat. Ookal zou een volle blaas maar 200ml zijn, dan houdt dat nog in dat hij bijna 5 liter per dag plast. Dat kan toch niet?