Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lante schreef:Een timetimer inderdaad.Kan het kind heel makkelijk zelf instellen, maar ze zijn binnen no time stuk (ervaring). Maar misschien is het genoeg om het een paar weekjes te doen, dat kunnen ze nog net hebben.
spatter schreef:hallooooooooooooo zijn jullie nu allemaal een beetje van lotje getikt of zo
je gaat een kind toch niet weken lang ieder kwartier naar de wc sturen![]()
bedenk nu even zelf hoe jij je zou voelen als er iedere 15 minuten een wekkertje gaat in de klas voor jou omdat je verplicht naar de wc moet
kind zit meer op de wc als wat anders
kan niet spelen op de speelplaats, geen werkje afmaken want hij moet weer naar de plee
dat doe je een kind toch niet aan!!!
ik lees al vanaf het begin mee en verbaas me echt over de TS en reageerders
kind is al maanden niet zindelijk
nu heeft ze hem in de vakantie eindelijk droog weten te houden, al vraag ik me af of dat komt doordat het kind om de haverklap richting wc gestuurd is of dat hij echt zindelijk is
zindelijk houdt namelijk in dat het kind zelf aanvoelt wanneer het moet
het kind maar tig keer richting wc sturen heeft niks met zindelijkheid te maken
nu gaat ze het kind nog meer traumatiseren door hem met een wekkertje naar school te sturen
wat denk je dat klasgenootjes over zo'n kind gaan zeggen en over dat wekkertje?
doe dat kind gewoon een luierbroekje om, laat hem gewoon meedraaien en doe niet zo moeilijk
zoek serieus uit wat dit kind mankeert en begin dan gewoon weer met zindelijkheid
en ja, ik ben moeder van 3 tienerkinderen dus ik ken het wel
het is veel belangrijker dat het kind lol heeft op school, gewoon mee kan doen inplaatst van apart te zijn(met een wekkertje, ocharm)
verder heb ik het vermoeden dat er misschien wel ouders zijn gaan klagen bij de juf dat er wel heel veel tijd en zorg gaat naar het kind van TS
en het wordt er nu niet beter op met iedere 15 minuten plaspauze
Kaja schreef:Citaat:Het klinkt stom elke keer een kind om de 20 minuten na de wc
Nee dat is niet stom, absoluut niet... Dat is juist goed en als een kind dit nodig heeft, dan helpt het hem of haar alleen maar. Een positieve bijdrage.
Ouders voeden een kind op, maar dat wil niet zeggen dat school, en dus de juf niet haar steentje bijdraagt in die opvoeding, toch?
russel schreef:Anders zijn in een groep is al reden tot pestgedrag uit te lokken.
booster schreef:ze gebruiken een kook wekertje en heb gevraagt en stond ook in de brief van de arts naar school om het om de 15 minuten te doen gaat ditgoed dan ga ik ook aan geven verzet hem naar bv 20 min en zo langzaam steeds meer mits het goed gaat.
ben hopeloos op zoek geweest naar een horloge met replay maar is moeilijker te vinden dan ik dacht
phaser schreef:russel schreef:Anders zijn in een groep is al reden tot pestgedrag uit te lokken.
Dat mes snijdt in 2 richtingen.
Wordt je broek nat, ben je anders.
Doe je voor alle veiligheid een pamper aan, ben je anders.
Ik vind het vreemde aan het verhaal dat de school en de juf het niet werkzaam vonden.
Maar nu opeens willen ze wel elk kwartier naar toilet gaan en eventueel helpen?
Vind het nogal een hele ommekeer met het begin van het verhaal.
Volg het nog steeds niet, het verhaal van de kinderarts enzo.
Een bloeduitslag gaat sowieso naar je huisarts, die kan al zaken overlopen na 1 dag.
Moet je geen 3 weken voor wachten.
En zoals ik al zei; een urinecultuur duurt max een 5-tal tagen.
Mijn gok; er is niets medisch aan. Het kind gaat door een fase en is psychologisch niet klaar om zindelijk te zijn.
Als ie veel in zijn broek plast, mag die lekker thuis zitten. Thuis plast ie minder in zijn broek.
Hij vindt school niet leuk, dus plast ie veel in zijn broek, kan ie lekker thuis zitten een paar dagen.
Leuk de aandacht, naar dokter, weer dag niet naar school.
Verder kijken dan jullie eigen neus lang is kan veel doen.
Er wordt veel te snel naar medische redenen gezocht.
Het feit dat hij thuis wél droog kan blijven en op school niet, lijkt mij absoluut niets medisch.
Psychologische oorzaken voor incontinentie bij kinderen, nu nog zoeken wat de oorzaak is.
Het zal een fase zijn, het kan zichzelf oplossen, maar dan zal het langer duren dan dat je daadwerkelijk gaat zoeken naar een oorzaak. Een psychologische oorzaak.
phaser schreef:booster schreef:ze gebruiken een kook wekertje en heb gevraagt en stond ook in de brief van de arts naar school om het om de 15 minuten te doen gaat ditgoed dan ga ik ook aan geven verzet hem naar bv 20 min en zo langzaam steeds meer mits het goed gaat.
ben hopeloos op zoek geweest naar een horloge met replay maar is moeilijker te vinden dan ik dacht
Ik vind het kwartier maar een vreemde start om mee te beginnen.
Heb je zelf al eens geprobeerd om elk kwartier te gaan?
Hoe vaak gaatie thuis naar toilet? Je zegt dat hij thuis wel vaak zindelijk is overdag.
Hij zal geen 10x op een dag naar toilet gaan. Reken dat hij veel slaapt, hou je 12 uur over.
Dat wil zeggen dat als hij elk uur naar toilet zou gaan, hij 12x zou gaan.
Nu gaat hij in een dag bijna 50x naar toilet. Zie je het verschil?
Ik snap met de beste wil van de wereld niet welke dokter hem om het kwartier naar toilet laat gaan.