En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:40

aerdenhout1 schreef:
Gohya..wat ik nu ga zeggen klinkt denk ik erg hard en wil je zeker niet horen, maar ik denk eigenlijk dat zoonlief liegt en op dit soort feesten toch nog steeds gebruikt!
Een hardcore party en daar is hij hoogst waarschijnlijk met vrienden? Dan is de verleiding erg groot!

Het klinkt miss.wel hard maar het kan wél de waarheid zijn wat je zegt.
En ik wil alles horen hoor ook al is het hard.
Ik weet dat hij heel af en toe nog een of ander pilletje gebruikt op een feestje,dat zegt hij me dan ook wel.Alleen heeft hij vandaag nog nix gebruikt,daar is het nu sowieso nog te vroeg voor.
Kijk die pijn op de borst heeft hij 2 jaar geleden ongeveer voor het eerst gehad,toen ging hij nog niet naar feesten.Hij kreeg toen s'nachts vreselijke pijn op de borst,was erg aan het zweten,had pijn in zijn arm en dat trok door naar achter op zijn schouderblad en hij was er misselijk bij.Vanaf toen is het eigenlijk begonnen,alleen is het met tussenpozen en niet constant.
Hij is er toen ook mee naar de HA gegaan maar die wimpelde het af met een Angina Pectoris.Er is nooit verder gekeken toen,en ik vind het best beangstigend dat hij steeds die pijn op de borst terug krijgt.
De verleiding is zeker groot met vrienden die gebruiken op zo'n feest.Voor zover ik weet is hij nu op het feest met een vriendin en wat vrienden.
Dit word weer een onrustige avond/nacht voor me.Het blijft toch je kind!

pubelia

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:42

kan ook paniek aanvallen zijn.... (hyperventilatie)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:45

pubelia schreef:

Dat denk ik niet,zou niet weten waarvan hij in paniek moet raken?
Het komt zomaar opeens en onverwacht.
En mijn zoon is niet een persoon die gauw in paniek raakt.Wel is hij wat bezorgder geworden w.b.t. zijn gezondheid.

En wat "mambobeach" zegt,als hij zou gebruiken waarom zou hij me dan smsen dat hij erge pijn weer heeft?Dan zou hij dat verzwijgen lijkt me.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:46

Begrijpelijk dat je je verschrikkelijke zorgen maakt!
Is er geen instantie die je kan helpen door te dringen bij je huisarts?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:49

Denk dat dit eerder te wijten is aan de hoeveelheid espresso.
En cafeïne is toch ook een soort drugs.

Ik krijg bijvoorbeeld enorme hardkloppingen van Red Bull, ooit een blikje gekregen toen het op de markt kwam.
Doodeng, ik durf het gewoonweg niet te drinken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:50

gohya schreef:
pubelia schreef:

Dat denk ik niet,zou niet weten waarvan hij in paniek moet raken?
Het komt zomaar opeens en onverwacht.
En mijn zoon is niet een persoon die gauw in paniek raakt.Wel is hij wat bezorgder geworden w.b.t. zijn gezondheid.

En wat "mambobeach" zegt,als hij zou gebruiken waarom zou hij me dan smsen dat hij erge pijn weer heeft?Dan zou hij dat verzwijgen lijkt me.

In mijn studie/stage zie ik dit constant..
Wil dus niets zeggen ook gebruikers zijn bang van gezondheidsklachten en uiten deze ook..
Alleen vergeten ze hun gebruik te vermelden..
Waarom zou hij zijn klachten verzwijgen?
Maar goed dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn

Hyperventilatie hoeft geen paniek te zijn, kan ook stress zijn of verkeerd ademhalen en kan die vage klachten als gevolg hebben

En inderdaad caffeine is ook vreselijk slecht, en al even onbraaf voor je lichaam in grote maten. Misschien moet je zoon eens een gezond levenspatroon aannemen of toch proberen stimuleren

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:55

aerdenhout1 schreef:
Begrijpelijk dat je je verschrikkelijke zorgen maakt!
Is er geen instantie die je kan helpen door te dringen bij je huisarts?

Aan onze HA ligt het niet,die vond het al vreemd dat ze na de scan en EEG verder nix meer deden.
Dat er geen andere onderzoeken werden gedaan en ze het hier maar bij lieten.
Hij vroeg me laatst nog,toen ik bij hem was,hoe het met me zoon ging.
De HA was toen echt bezorgd toen me zoon in coma lag en nam het ook heel serieus.
Ik heb het ook duidelijk met de HA erover gehad,of het kon komen door drugs.
Hij zei dat het daar niet van kwam omdat áls het door drugs komt hij dezelfde dag of volgende dag dan die klachten moest hebben.En niet pas na 4 dagen,zo zei hij het me.
Tja of het allemaal echt zo is?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:19

Je HA kan ook een hartfilmpje laten maken en bloedonderzoek laten doen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:25

Drugs doen er best even om uit je bloed te geraken hè dus kan best dat de klachten later nog komen/verergeren

Gekke vraag, maar hoe zit het met energiedrankjes enzo? Mijn oma is onlangs met de ambulance afgevoerd wegens een veel te hoge bloeddruk, men had geen idee hoe het kwam. Na controle weer naar huis dus. En toen vond ik bij haar in de koelkast zo'n energiedrankje, mixte ze met alcohol.. Nu niet meer, toen ze besefte hoeveel caffeïne en taurine daar in zit... Kan je lichaam dus ook aardig van op hol slaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 21:34

Ik zal maandag de HA bellen en toch een verwijzing vragen naar een cardioloog.
Energie drankjes neemt hij al een hele tijd niet meer.
Hij heeft in het ziekenhuis een bloedonderzoek gehad,ze keken alleen of er GHB of andere drugs in zijn bloed zou zitten.
Er zat helemaal nix van drugs in zijn bloed.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:07

Misschien gebruikt je zoon wel meer speed dan je denkt?

Speed jaagt je hart op, je kan er steken van op de borst krijgen. Je kan er ook out door gaan. Het warm/koud hebben, niet kunnen slapen, misselijk en duizelig zijn allemaal klachten die je krijgt als het uitwerkt.

Dat je zoon op zijn werk zo "helder" is bevestigt voor mij juist meer het idee van het speedgebruik. Speed maakt alert, helder en praterig, totdat het uitwerkt, dan voel je je verward en doodmoe/depressief. Het lijkt ook het ideale sociale smeermiddel, en juist daardoor is het zo gevaarlijk. Ik ken meerdere mensen die er bijna of helemaal aan onderdoor zijn gegaan..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 17:47

Wat ik voor 100% zeker weet is dat hij doordeweeks géén drugs gebruikt,althans geen speed.Wel blowt hij paar keer per week.Hij gebruikt ook niet elk weekend speed want hij is soms wel 3 weekenden per mnd. gewoon thuis.
Het is niet zo dat ik alles ontken,want ik twijfel best wel hoor of hij de waarheid verteld of niet.Vaak zie ik al aan zijn ogen of hij heeft gebruikt,die staan dan wijd open gespert.
Ik weet wel zeker dat hij niet verslaafd is en dat hij het niet dagelijks gebruikt,dát weet ik echt zeker.
En het rare is dat hij die pijn op de borst afgelopen weekend al kreeg toen ze onderweg waren naar belgië,naar het feest.Als hij gebruikt doet hij dat pas óp het feest of vlak ervoor.
Volgens mij kun je ook van over vermoeiheid pijn op de borst krijgen.En dan zou het daardoor moeten komen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:02

Heeft het autismeverhaal hier niet mee te maken?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:07

siskeh schreef:
Heeft het autismeverhaal hier niet mee te maken?

Ik zou echt niet weten of dat hiermee te maken kan hebben?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:10

het kán wel, ik kan me zeker voorstellen dat de problemen die hij nu heeft komen door zijn autisme.
het "flauwval/comaverhaal" kan ik er niet direct aan linken, maar het druk op de borst e.d. wel.
Daarnaast weet ik niet of drugs in zijn lijf ook een andere werking hebben.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:18

Als ik jouw was, zou ik eens flink aan de bel trekken Bij de HA EN ZH! aangezien hij er nog steeds last van hebt.. Ook zou je misschien eens de breiderstichting in jouw buurt kunnen bellen vragen of hij misschien eens een gesprek kan/wil voeren met hem.. Want dit maakt hem straks kapot...!

Knap trouwens dat je zo geduldig en lief en zorgzaam voor hem bent! Ik denk dat andere ouders het niet meer zouden kunnen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:26

Ik heb ook een vermoeden dat het door vermoeidheid komt.
Hij werkt de hele week,is dan vanaf half 7 tot s'avonds half 8 onderweg en op zijn werk.Dan afgelopen koninginnedag gevierd,toen op zaterdag naar een hardcore feest geweest,dus hele nacht geen slaap gehad.Op de zondag komt die pas s'avonds rond 10 uur thuis,dus al die tijd geen slaap of rust gehad.Dat kan toch ook niet goed zijn voor je hart?
Nu is dat niet elk weekend zo hoor,soms maar 1x per mnd.

"iloveyah87" het is en blijft je kind, ook al is die ouder.
Ik ben en blijf zijn moeder en ik vind: een moeder hoort te zorgen en er te zijn voor haar kind.
Dus ook in moeilijke of slechte tijden.
Ik zou nooit me kind op straat zetten,wat je wel vaak hoort tegenwoordig.
Ze zakken dan alleen maar nog dieper de put in.
De HA zal ik zeker gaan spreken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:30

Wat vindt hij nu eigenlijk van de siuatie? Blowen+xtc+ drinken+ weinig rust???Wat zou hij nu zelf graag hieraan willen doen???

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:38

Blowen doet hij een keer of 4 per week.
Hij gebruikt alleen Speed [geen xtc] op feesten,dus niet thuis en ook niet áls hij een keer hier in het dorp uitgaat.
Hij drinkt bijna nooit alcohol,alleen met koninginnedag en oud en nieuw.
het is dus puur veel te weinig rust en slaap en de speed af en toe en het blowen.
Hij zegt zelf dat hij niet veel gebruikt en uitkijkt ermee.
Hij zei ook dat veel vrienden en mensen op die feesten heel veel drugs gebruiken,maar dat hij dat niet [meer] wil.
Voorheen gebruikte hij best veel drugs,hij is daardoor zeker 30 kilo af gevallen.Hij woog toen ruim over de 100 kilo,veel te zwaar was hij.
Nu blijft hij rond de 75 kilo ik zie hem ook niet magerder worden,en ook daarom denk ik dat hij niet liegt over zijn drugs gebruik.Hij zou dan immers nog veel meer afvallen?
Hij zegt me ook altijd dat ik me geen zorgen moet maken,dat hij echt goed uitkijkt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:43

Maakt hij zich zelf nou geen zorgen?
Hij snapt toch wel dat zijn levensstijl er voor zorgt dat hij die problemen krijgt.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:44

hmmm, dus hij is wel tevreden zoals hoe hij nu leeft?? Zoals ik het lees?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:49

Hij is zelf wel tevreden over zijn manier van leven,hij geniet wél van het leven.Hij maakte zich ook grote zorgen na die coma en is toen ook drastisch gaan verminderen w.b.t. de drugs.
Hij zei letterlijk tegen mij: ik wil echt nog niet dood.
Ik zei hem toen ook dat hij dan wel van de drugs af moest blijven,want dat hij anders miss. wel weer in een coma raakt en nooit meer wakker word.Dat besefte hij dus ook,want hij zei dat zelf ook,dat als hij weer in een coma raakt miss.wel niet meer wakker word.
Het blijft moeilijk om alles te geloven wat hij zegt,ook al merk ik wel dat hij het meent.Maar ik weet helaas ook dat waar je mee omgaat vaak ook besmet word.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:51

ik heb een groot deel van dit topic gelezen en ik wilde nog even vragen of je zoon zijn longen ook onderzocht zijn?
je zegt dat hij 4x per week blowt dat is echt ontzettend veel!
ik heb zelf een keer een verhaal gehoord van iemand die van havo/vwo niveau naar vmbo kbg is gegaan door het vele blowen.. je hersenen worden daar zo hard door aangetast.. je zei dat op de scans niks te zien was dus opzich is dat mooi maar misschien dat hij toch iets van zuurstoftekort krijgt richting de hersenen? wat nog niet zo erg is dat hij dood gaat maar dat daardoor misschien die coma is geweest en die pijn op de borst...
verder kan je hem natuurlijk niet verbieden om drugs te gebruiken, vooral niet als het je enige vrienden zijn die dat ook doen, dan zou je je "vrienden" kwijt raken...
goh hopelijk gaat er een keer een belletje bij je zoon rinkelen dat hij er mee ophoudt... gewoon eens om te kijken of daarmee zijn borstpijn ook ophoudt.. sterkte er mee

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:53

Wat een verhaal zeg, lees het nu pas.
Is het echt geen GHB?
Alles lijkt er namelijk op....
Maar het probleem met GHB is dat het maar zeer kort aantoonbaar is in bloed/urine.
Aan lab-onderzoek heb je dus niet zoveel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:08

Arwennn schreef:
ik heb een groot deel van dit topic gelezen en ik wilde nog even vragen of je zoon zijn longen ook onderzocht zijn?
je zegt dat hij 4x per week blowt dat is echt ontzettend veel!
ik heb zelf een keer een verhaal gehoord van iemand die van havo/vwo niveau naar vmbo kbg is gegaan door het vele blowen.. je hersenen worden daar zo hard door aangetast.. je zei dat op de scans niks te zien was dus opzich is dat mooi maar misschien dat hij toch iets van zuurstoftekort krijgt richting de hersenen? wat nog niet zo erg is dat hij dood gaat maar dat daardoor misschien die coma is geweest en die pijn op de borst...
verder kan je hem natuurlijk niet verbieden om drugs te gebruiken, vooral niet als het je enige vrienden zijn die dat ook doen, dan zou je je "vrienden" kwijt raken...
goh hopelijk gaat er een keer een belletje bij je zoon rinkelen dat hij er mee ophoudt... gewoon eens om te kijken of daarmee zijn borstpijn ook ophoudt.. sterkte er mee

Dat zuurstof te kort naar de hersenen heb ik ook aan zitten denken.Ik weet dat als er iets in je lichaam gebeurt wat ernstige schade kan veroorzaken de hersenen je [helemaal] uitschakelen.De hersens leggen je desnoods in coma zodat er geen [dodelijke] schade kan ontstaan.
Miss. heeft hij wel een hartaanval gehad die nacht?alleen zouden ze dat dan moeten zien op een hartfilmpje?Zijn longen zijn nog nooit onderzocht.
De scan was idd. nix op te zien,de EEG vertoonde lichtelijke afwijkingen,maar niet ernstig zeiden ze.

GHB was het niet zei het ziekenhuis,er zat wel iets van GHB in het bloed,maar dat schijnt lichaams eigen te zijn.Iedereen heeft iets GHB bij zich in het lichaam.