[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:42

janderegelaa schreef:
Dat heb je dus helemaal mis. Ik maakte dit stuk BOLD omdat het geen mening van iemand is maar een controleerbaar feit. En daar hebben we wat aan.

Het is een beslissing van de overheden ter plekke. Het zegt niets over de onderliggende feiten. We kunnen inderdaad controleren of Duitsland en Zwitserland anders hebben besloten maar als je niet weet op welke gronden ze die beslissing hebben genomen en welke afweging ze hebben gemaakt zegt het erg weinig. Dus wat hebben we er precies aan volgens jou? En... is het misschien handiger om even toe te lichten wat je met je citaten wilt vertellen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:51

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:
Dat heb je dus helemaal mis. Ik maakte dit stuk BOLD omdat het geen mening van iemand is maar een controleerbaar feit. En daar hebben we wat aan.

Het is een beslissing van de overheden ter plekke. Het zegt niets over de onderliggende feiten. We kunnen inderdaad controleren of Duitsland en Zwitserland anders hebben besloten maar als je niet weet op welke gronden ze die beslissing hebben genomen en welke afweging ze hebben gemaakt zegt het erg weinig. Dus wat hebben we er precies aan volgens jou? En... is het misschien handiger om even toe te lichten wat je met je citaten wilt vertellen?

Het is een typisch linkse manier om aandacht af te leiden van waar het feitelijk om gaat dan inhoudelijk op de materie in te gaan.

Vraag je liever af waarom een groot land als Duitsland zwangeren niet wil enten. Vraag je af waarom Zwitsers die kinderen niet meer willen enten. Dat doen ze echt niet zomaar. Overigens werden in België kinderen ook al niet collectief ingeënt.

Charlie_P

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:55

Heel interessant stuk Janderegelaa. In andere landen wordt er dus blijkbaar heel anders mee omgegaan dan hier in nl. Dan kun je er toch niet klakkeloos van uit gaan dat wat we hier doen het beste is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:19

faye schreef:
MamboBeach schreef:

Sorry, maar ik vind dit een hele rare beredenering...

Ja raar he? :+
Je ent zodat ze niet ziek worden en vervolgens zijn ze hondsberoerd met hoge koorts. ZOnder prik waarschijnlijk niets aan het handje. En de bescherming na prik 1 is summier, weerstand minder dus het risico op MG tussen de 1e en tweede prik groter.

Ja raar! :D
De ene persoon reageert wel op een enting en de andere niet, dus het is niet raar als mensen en of kinderen hier koorts van krijgen. Maargoed, ik geloof niet dat dat helemaal doordringt. Kan met allerlei vaccinaties zo zijn, dus... Ik schrik daar in ieder geval niet van en ik laat me er ook echt niet bang door maken want het is de normaalste zaak van de wereld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:22

Zo raar dat het zelfs in de folder staat onder bijwerkingen:

hoofdpijn
• vermoeidheid
• pijn, roodheid, zwelling of verharding op de injectieplaats
• koorts
• pijn in spieren of gewrichten
• warm gevoel, jeuk of blauwe plek op de injectieplaats
• meer zweten, rillingen, griepachtige verschijnselen
• gezwollen klieren in de hals, oksels of liesstreek
• tinteling of gevoelloosheid in handen of voeten
• slaperigheid
• duizeligheid
• diarree, braken, buikpijn, gevoel van misselijkheid
• jeuk, huiduitslag
• algeheel gevoel van niet lekker zijn
• slapeloosheid

Staat ook bij dat je daar 1 a 2 dagen last van kunt houden.
Vraag me af of mensen ook zo in paniek raken van de bijwerkingen van "gewone" medicijnen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:27

Ik denk dat de mensen dat opeens nu niet meer lezen... :)

Ik ben helemaal geen mens van medicatie en dergelijke maar als mijn kleine van 10 maanden ziek zou worden en in het ZH zou komen te liggen, wat zou ik daaraan hebben? Mijn dochter van 5 jaar en zoon had ik ook niet laten enten. Redenen daarvoor heb ik al genoemd... Helaas gaan daar de 'tegenstanders' daar niet op in of hoe ze daar tegenover staan...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:44

MamboBeach schreef:
Ik denk dat de mensen dat opeens nu niet meer lezen... :)

Ik ben helemaal geen mens van medicatie en dergelijke maar als mijn kleine van 10 maanden ziek zou worden en in het ZH zou komen te liggen, wat zou ik daaraan hebben? Mijn dochter van 5 jaar en zoon had ik ook niet laten enten. Redenen daarvoor heb ik al genoemd... Helaas gaan daar de 'tegenstanders' daar niet op in of hoe ze daar tegenover staan...

Ik wil daar best op in gaan. Als de Mexicaanse griep eerder uit was gebroken dan hadden ze het vaccin in de "gewone" griepprik verwerkt en hadden alleen de mensen die normaliter ook een griepprik krijgen deze gehad.

Als een persoon ( kind of volwassene ) medisch gecomprommiteerd is dan moet er natuurlijk direct gevaccineerd worden, zonder enige twijfel. Ook ik zou dat laten doen. Ook bij mijn kind.

Het Mexicaanse griep virus waart in mijn woonplaats al behoorlijk rond, ik zelf denk dat ik het al gehad heb en de kinderen op school zijn allemaal massaal ziek. Na een paar dagen zijn ze er gewoon weer. Zoals in heel veel andere landen geredeneerd wordt: een gezond mens hoef je niet te enten.

Ziekenhuis personeel etc. enten vanwege besmettingsgevaar? Totaal geen zin, in de info van de overheid staat duidelijk dat je niet meer ziek wordt maar dat je de griep nog wel kunt doorgeven.
De enige reden waarom je deze mensen zou moeten enten is dat je niet zonder personeel komt te zitten, een puur economische dus.

Dan nu de overheid, ergens staan die met de rug tegen de muur. Als ze niet vaccineren en het gaat mis dan hebben zij het gedaan en daarom kiezen ze van 2 kwaaien de minst kwaaie. Wat ze alleen niet moeten doen is informatie achterhouden en het dwingende karakter van de folder bevalt mij niet.

Daar staat in dat als ik niet naar die massa bijeenkomsten ga, mijn kind geen 2e kans krijgt voor een prik. Als ik dus gewoon bij mijn huisarts zou willen dan is dat niet toegestaan terwijl de kans op besmetting dan veel kleiner is.
Ik wil mijn kind inenten op het tijdstip waarop ik dat wil en waar ik dat wil en niet door de overheid laten bepalen wat er gebeurd.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:04

Ik vind het stuk tekst nogal speculatief.

En als je "denkt" dat je de mexicaanse griep hebt gehad dan ga er maar vanuit dat je 'm niet hebt gehad. Wanneer je de mexicaanse griep hebt dan WEET je dat, koorts ligt van het ene op het andere moment boven de 39 graden en je luchtwegen lopen gelijk vol. Deze informatie heb ik van mijn arts. Er bestaat niet zoiets als een milde griep. Dan heb je het over een koutje, da's heel wat anders dan griep.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:07

@ Maikeltje: Toen er nog getest werd waren er anders mensen zat die positief getest waren en die de griep toch als mild bestempelden. Ook in mijn omgeving. Dus dat klopt niet helemaal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:14

Sterker nog, toen er nog getest werd waren er mensen positief getest die helemaal geen koorts hadden, maar ook mensen die geen luchtwegklachten hadden. Het grafiekje staat nog ergens in het oude topic.

Niet iedereen wordt doodziek van de MG.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:16

sifra01 schreef:
@ Maikeltje: Toen er nog getest werd waren er anders mensen zat die positief getest waren en die de griep toch als mild bestempelden. Ook in mijn omgeving. Dus dat klopt niet helemaal.

Die hadden dus gewoon een beetje verhoging en een hoestje en that's it?
Waarom werden ze dan getest?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:21

maikeltje schreef:
Die hadden dus gewoon een beetje verhoging en een hoestje en that's it?
Waarom werden ze dan getest?

Omdat ze uit risicolanden terugkwamen en zich niet lekker voelde. Heb het staatje even teruggezocht wat er toen werd geplaatst:

94% van de patiënten heeft koorts;
92% moet hoesten;
62% klaagt over een zere keel;
25% van de patiënten heeft last van diarree en braken

Zoals je ziet had 6% dus geen koorts etc.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:40

maikeltje schreef:

En als je "denkt" dat je de mexicaanse griep hebt gehad dan ga er maar vanuit dat je 'm niet hebt gehad. Wanneer je de mexicaanse griep hebt dan WEET je dat, koorts ligt van het ene op het andere moment boven de 39 graden en je luchtwegen lopen gelijk vol. Deze informatie heb ik van mijn arts. Er bestaat niet zoiets als een milde griep. Dan heb je het over een koutje, da's heel wat anders dan griep.

Nieuwe Influenza A (Mexicaanse griep) verloopt mild
Datum: 10 augustus 2009

Bron: VWS (bewerking kiesBeter.nl)

Het verloop van Nieuwe Influenza A (Mexicaanse griep) lijkt mild en is tot nu toe vergelijkbaar met de normale seizoensgriep.

Vanwege het milde karakter van de griep schrijven huisartsen vanaf 10 augustus niet meer standaard virusremmers voor als iemand griepklachten heeft. De werking van de virusremmers weegt niet altijd op tegen de bijwerkingen die kunnen ontstaan. Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) 7 augustus bekend.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:47

maikeltje schreef:

Ik lig na in contact te zijn geweest met iemand die ondanks de prik toch mexicaanse griep heeft gekregen, ziek op bed.
Ik heb alle mogelijke verschijnselen van de mg behalve koorts.
Na een bezoekje aan de avondarts ben ik naar huis gestuurd met de mededeling dat ik mg heb omdat dat de enige griep is die in mijn omgeving heerst en de mededeling dat iedereen de mg in een andere vorm krijgt, zo kan een gezond persoon er alleen ziek van worden en iemand die bv astma heeft er flinke benauwdheid van krijgen.
Vind het dus erg raar dat zelfs artsen verschillende dingen zeggen:s

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:22

janderegelaa schreef:
Het is een typisch linkse manier om aandacht af te leiden van waar het feitelijk om gaat dan inhoudelijk op de materie in te gaan.

Links? Wat heeft het politieke spectrum hier in vredesnaam mee te maken? En dan vind je dat ik de aandacht afleid met niet terzake doende dingen??

Citaat:
Vraag je liever af waarom een groot land als Duitsland zwangeren niet wil enten. Vraag je af waarom Zwitsers die kinderen niet meer willen enten. Dat doen ze echt niet zomaar. Overigens werden in België kinderen ook al niet collectief ingeënt.

Nou, verlos ons. Waarom doen ze dat niet?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:56

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

Links? Wat heeft het politieke spectrum hier in vredesnaam mee te maken? En dan vind je dat ik de aandacht afleid met niet terzake doende dingen??

Citaat:

Nou, verlos ons. Waarom doen ze dat niet?

Jij moet het je afvragen, niet ik, ik ent sowieso niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 04:13

Belgie zit gewoon anders in elkaar gezondheidseconomisch daarom ook niet 2 x, en zoals alles in de wetenschap zijn er wetenschappers die elkaar tegenspreken. En de universiteitsprofessoren vinden dat kinderen genoeg antistoffen hebben. Heeft weinig met het vaccin temaken waarom belgen niet enten bij kinderen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:20

katiavl schreef:
Belgie zit gewoon anders in elkaar gezondheidseconomisch daarom ook niet 2 x, en zoals alles in de wetenschap zijn er wetenschappers die elkaar tegenspreken. En de universiteitsprofessoren vinden dat kinderen genoeg antistoffen hebben. Heeft weinig met het vaccin temaken waarom belgen niet enten bij kinderen.

In België enten ze maar 1 keer omdat de WHO dat geadviseerd heeft. Alleen Klink met Ab Osterhaus in zijn adviesclubje negeert dat. Google maar op "Klink negeert advies WHO".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:52

Ik ben ook heel blij dat ik mijn dochter niet heb laten enten. Ondanks de stemmingmakerij dat de griep zo gevaarlijk voor kinderen is. De cijfers zeggen duidelijk wat anders en dit hele gedoe draait wat mij betreft enkel om geld.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:11

Het is toch op zijn minst zeer vreemd te noemen dat alle landen het anders aanpakken. ;)

En gezien de feiten als ik alleen al in mijn eigen directe omgeving kijk, zie ik dat de MG aardig rond waart, zeker onder kinderen, maar ze komen na 1 a 2 weken allemaal weer gezond op school terug. Niks geen paniek hier. Zelfs de kindjes met astma etc., die nog helemaal niet de kans hebben gehad om gevaccineerd te worden, leven allemaal nog.

Precies zoals ik al dacht, paniek om weinig. Ik heb ook het vermoeden dat het eigenlijk stiekem meer om geld en de economie gaat. En nu moeten ze er vanaf en krijgt iedereen ineens twee prikken (las ik gisteren ergens). :+
Nou, succes allemaal! :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:16

Ik ben geen tegenstander en geen voorstander.
Mensen die hem echt nodig hebben vind ik dat geprikt moeten worden, maar eromheen vind ik gewoon dat je er sterker uitkomt als je wel de griep krijgt..
Van de gewone griep belanden jaarlijks mensen in het ZH alleen dan hoor je niemand erover.
Nu heeft het een andee naam en is de algehele paniek toegeslagen, waarom was dat toen met de vogelgriep niet?
Net zo erg alleen geen massahysterie en geen mens die er erg in had.

Nogmaals ik laat mijzelf enten omdat ik ernstig risico loop als ik welke griep dan ook zou krijgen, van mijn gezin verlang ik het niet en mijn kinderen zou ik ook niet laten enten.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:25

Hoi,

Ik lees dit topic nu al een hele tijd mee,en weet niet goed wat ik zou doen als ik mijn kindje zou kunnen laten enten.
Maar ik woon in Belgie en hier word er helemaal niks aan gedaan, :? ,dus ben best wel bezorgd,want als ik alle verhalen hoor raak ik alleen maar in de war.Mijn zus (woont in Maastricht) heeft mijn nichtje dus van de week laten enten.Het kindje van mijn zwager is ook al geent.En de horrorverhalen wat wij van onze familie horen,niet te geloven,je zou je haast schuldig voelen dat je 5 jaar geleden naar Belgie ben verhuist!Wij hebben de keus van inenten helemaal niet,maar ik ga maandag toch maar eens naar kind en gezin bellen waarom Nederland en Belgie het zo verschillend aanpakken.

Groetjes een bezorgde mama.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:31

Echwel, ben helemaal met je eens dat mensen die 'm echt nodig hebben (zieke mensen), gewoon moeten laten enten, als het even kan.

Kiara, laat je niet gek maken, hoor, door al die horrorverhalen van sommige Nederlanders. Nergens voor nodig, zeker niet als jullie gewoon gezond zijn. :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:39

mijn broertje en zusje hebben (waarschijnlijk) de mexicaanse griep gehad, we hebben aan de huisarts gevraagd of we het moesten laten testen maar dat was niet nodig, ze hebben erna nog wel de inenting gehad.

de symtomen van ze: hoge koorts (41.5) veel hoesten en beroerd dus echt ziek,
de koorts heeft een week aangehouden en daarna waren ze nog wel een beetje aan het hoesten maar weer beter op de been.

ps. ons hele gezin heeft zich laten enten, omdat ik bij een risicogroep hoor (weinig-geen weerstand door chemotherapien) een beetje spierpijn gehad dat was het en een risicogroep ben je niet voor niks!
Laatst bijgewerkt door Aight op 27-11-09 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:41

Twiggy2008 schreef:
Echwel, ben helemaal met je eens dat mensen die 'm echt nodig hebben (zieke mensen), gewoon moeten laten enten, als het even kan.

Kiara, laat je niet gek maken, hoor, door al die horrorverhalen van sommige Nederlanders. Nergens voor nodig, zeker niet als jullie gewoon gezond zijn. :)

Dankje, ;) ,mijn man en kids zijn gelukkig gezond,maar zelf ben ik hartpatient,dus weet niet hoe dat dan zit.
Momenteel klagen ze hier wel allemaal over keelpijn,hoofdpijn en snotteren,maar niemand heeft koorts.