Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:22

Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik heb het geluk dat er zoveel verschillende banen zijn in het maatschappelijk werk met verschillende tijden dat ik kan gaan voor een baan met kantoortijden. Dan nog wil ik maar 30 uur per week werken en niet meer. Ik heb tijd voor mezelf nodig en gelukkig heb ik de capaciteiten om een HBO diploma te behalen zodat ik het me kan veroorloven om minder te werken en mijzelf prima financieel te kunnen onderhouden.

Wat doe je nu, werk je of ben je begonnen met een nieuwe studie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:34

Ik doe op dit moment niks, mijn contract van mijn vorige baan werd niet verlengt terwijl ik in de ziektewet zat, en nu zit ik ook nog steeds in de ziektewet van het UWV.

Ik hoop stiekem toch weer in de zorg terecht te komen. Misschien dat ik eerst een parttime baan zoek als leerling verzorgende in een bejaardenhuis ofzo, wel onder mijn niveau maar zo haal ik voor mezelf de druk van de ketel en leg ik de lat wat lagen. Ik hoop dat het me dan rust geeft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:45

Welkom Petite.
Wat vervelend dat je zo'n last hebt van het afbouwen. Ik zit wel aan de AD, maar ben nog niet zover om af te bouwen. Heb er dus geen ervaring mee. wel met het afbouwen van andere medicijnen (ook voor stemmingsstoornissen). Dat was de eerste keer niet goed gegaan. Toen weer terug gegaan naar de oude dosering en later weer afgebouwd. Toen ging het wel goed.

Ik zit net als Angela in de deeltijd behandeling. Inmiddels alweer 20 weken. Ik heb ook veel aan de steun van de groep. Daarbij geeft het me ook structuur en dat is vooral ook heel fijn en belangrijk. Ik heb een programma van 5 dagen in de week (meerdere therapieën), het zijn gelukkig geen hele dagen hoor er zitten ook korte dagen bij, maar ik vind het op zich wel fijn om iedere dag wat te hebben (hoewel het soms ook wel erg druk is). Merk wel dat ik naast mijn therapieën en de paarden nog weinig energie over heb. In behandeling zijn kost erg veel energie.

Met mij gaat het even behoorlijk kl*te. Ik heb gisteravond ook weer een heftige woedeaanval gehad. Ik denk dat het door de hopeloosheid komt. Het was niet fijn. Ik heb gelukkig niet dat ik daarna zo moet huilen, maar voel me wel heel verrot en de spanning giert dan door mijn lijf en het lukt me dan niet om die spanning weg te laten vloeien. Ik heb dinsdag een afspraak met mijn behandelaar en wil dan voor op zeer korte termijn weer een afspraak maken zodat mijn vriend mee kan. Ik moet het een en ander bespreken, maar dat durf ik absoluut niet alleen. Ik dacht dat ik weer een beetje uit mijn dal aan het klimmen was, maar nu komt dit er nog weer eens overheen. Ik trek het even niet meer...

Ga nu naar de groep. Zie er ook tegen op, weet niet zo goed wat ik moet / zal zeggen. Wil niet alles inhoudelijk vertellen, maar wil eigenlijk ook wel wat kwijt. Ik zie maar gewoon hoe het loopt...

Angela: SUCCES!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:04

Ach meisje toch... Ik vind het zo naar voor je! Die schijt-woedeaanvallen ook, die maken het ook niet makkelijker. Door het huilen vloeit bij mij de spanning dus wel weg, maar ik voel me meestal nog wel erg schuldig.

Ik heb afgelopen donderdag ook aangegeven dat ik niet het idee had dat ik uit een dal aan het klimmen was, maar dat ik juist een dieper dal aan het graven was.

Ik ga nu ook mijn spullen bij elkaar rapen en naar therapie. Bah, ik heb toch echt helemaal geen zin, en ik ben snotverkouden. Pascal zei vanmorgen al, dan blijf je toch thuis, ziek is ziek. Maar dan moet ik me nog langer druk maken om die nieuwelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:03

Knap dat je gaat Angela, ondanks dat je je ziek zou kunnen melden met een geldige reden.

Pollewoppy jij ook in deeltijd behandeling ja? Vind je dat het werkt? Lijkt me inderdaad erg vermoeiend elke dag therapien, ik ben na 3 kwartier psychotherapie al lamgeslagen, laat staan dat je nog langer doormoet en de volgende dag weer. Angela ik ben erg benieuwd hoe het was vandaag :) succes.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:23

Petite, welkom hier, iedereen is welkom. Zelf heb ik ook geen AD gehad dus hier kan ik je helaas niet mee helpen.

PW, :(:) wat vervelend zo'n aanval, je bent denk ik toch wat te ver over je grenzen gegaan. Bij mij lucht huilen meestal ook wel op. Heb je nog wel wat kunnen slapen? Het herstel en het leven gaan met ups en downs, nu gaat het weer even minder maar ook de betere tijden komen weer. Succes vandaag in de groep, als je eens iets kwijt wilt wat hier niet kan dan mag je me pben maar dat weet je wel. Knuffel voor jou.

Angela, knap dat je toch de groep opzoek, denk ook dat dat de beste keuze is want je zult het toch eens moeten doen maar ik snap dat je liever niet had gegaan. Ben benieuwd hoe het was? Waren er nog bekende bij? Daarna running, dat deed je misschien wel even goed?

Hier gaat het nog wel goed (vind het best rot om dat te zeggen). Slaap nogsteeds niet echt goed, heb veel nachtmerries, geen hele zware gelukkig maar het zijn geen prettige dromen daardoor word ik niet zo fijn wakker. Wil vandaag wat dingen in het huis doen, buiten zal niks worden want het regent. Sterkte dames, ik leef met jullie mee en vind het lastig nu het met mij iets beter gaat om te posten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:08

CIV: Juist fijn om te lezen dat het met jou eigenlijk wel goed gaat. Dat is toch juist niet rot? Ik ben blij dat je even post, dat moet je ook ook vooral blijven doen hoor! Jammer he dat slapen zo lastig blijft. Naar dromen kost heel veel energie, ik merk het ook. Ik word ook altijd heel onrustig wakker als ik rot gedroomd heb.

Angela: Wat zeiden ze donderdag dan toen je aangaf dat je juist het idee had dieper in het dal te komen? Ik heb dat ook gehad en toen gaven ze aan dat dat juist betekend dat er 'wat gebeurd met je' en dat het verandering betekend, ookal voelt dat niet zo. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.

Petite: Ik heb eerst bijna een half jaar alleen psychotherapie gehad, maar ik had gewoon niet voldoende aan de gesprekken van 3 kwartier. De psycholoog raadde toen dagbehandeling aan. Alleen heeft het toen nog een half jaar geduurd voordat het GGZ dat ook inzag zeg maar. Ik heb er wel veel aan, alleen is de weg veel langer dan ik gedacht had en dat valt me soms erg zwaar. Het gaat ook wisselend, de ene periode zie ik mijn eigen groei en ben ik best positief en de volgende periode lijkt alles weer tegen te zitten en ben ik geneigd om te vergeten wat ik inmiddels al bereikt heb.

Bij ons is het zo dat je 's ochtends opstart in de basisgroep, dit is een vaste groep van ongeveer 8 personen. Naast de basisgroep volg ik verschillende therapieën die precies bij mijn problematiek aansluiten en dus bij mijn behandeldoelen passen. Iedereen uit de basisgroep volgt dan ook verschillende therapieën. Het is dus heel erg op de individu gericht en dat vind ik wel een voordeel.

Ik heb vanochtend in de groep aangegeven dat ik me rot voel en ook een beetje waar het door komt. Dat ik mijn vriend op afstand hou, hem letterlijk weg duw en zelfs al moeite heb met een knuffel wanneer hij me wil troosten. Mijn begeleider vroeg of ik soms bang was voor inimiteit. Ik vond het heel moeilijk om daar antwoord op te geven, maar dat is wel precies waar het om gaat. Ik voel me zo beroerd. Het was zo klote, want ik wil er zo in de groep ook niet teveel over kwijt, omdat het toch ook wel heel prive is. Ik heb aangegeven het met mijn behandelaar te bespreken, omdat ik het niet geschikt vind voor in de groep. Achteraf schaamde ik me, heb ik er wel goed aan gedaan om hier wat over te zeggen? Had ik het niet voor me moeten houden? Wat zullen ze nu wel niet denken enz.

Daarna ben ik gaan sporten. Dat doe ik meestal op maandag. Ik had gehoopt dat ik me wat beter zou gaan voelen, maar het omgekeerde gebeurde. Ik ben zo gespannen, gefrustreerd, weet ik veel allemaal, ik voel me gewoon echt even heel erg kl*te. Ik ga zo de hond uitlaten omdat het moet en dan kruip ik denk ik mijn bed maar in. Even vluchten voor dat rotgevoel. Ik weet dat het niet de oplossing is, maar ik kan er op dit moment weinig anders aan doen...

|( |(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:29

PW :(:) denk dat het wel goed is dat je er wat van hebt gezegd in de groep, soms helpt het om te delen, gedeelde smart is halve smart. Je bent nu nog even bang voor reacties of wat ze van je denken maar ergens luchtte het misschien toch wel op, omdat je er zo mee zit? Je moet niet meer vertellen dan waar jij je prettig bij voelt. Wat ik zelf altijd merk is dat als je jezelf opensteld een ander dit ook meer doet dus misschien kan een ander je hiermee helpen of komt er meer begrip voor jou situatie. Daarnaast vind ik het knap dat je het hebt verteld. Hoe reageerde ze erop? Iedereen zit daar natuurlijk door iets wat er is gebeurt en ik denk dat je ook altijd wel dingen voor jezelf moet houden maar delen kan je wel helpen.

Wat vervelend dat het sporten niet het gevoel gaf wat je wilde misschien ben je er ook weer teveel mee bezig om dit gevoel kwijt te raken, te begrijpen maar misschien is erin berusten beter. Als je je ertegen verzet wordt het meestal niet beter is mijn ervaring. Doe nu lekker rustig aan, lees een goed boek of pak je 'goede momenten boekje' erbij? Wie weet roept dat een beetje een goed gevoel op? Het komt weer terug :(:) we zijn er voor je.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:17

Ik meld me weer even ,.. ben weer zover! ga nu even hier en daar wat bijlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:43

Moeilijk is dat het PW wat betreft je vriend. Ik ken het wel; mensen op afstand houden omdat je bang bent gekwetst te worden. Terwijl je daar uiteindelijk ook niet gelukkig van wordt.

Afgelopen weekend heb ik een kloteweekend gehad, alleen maar op bed liggen huilen etc. Vandaag had ik vanochtend therapie, daarna met een vriendin aan de scriptie gewerkt, toen zij weg was heb ik een verslag afgemaakt van het derde jaar nog (15 blz. had ik al af, 15 blz. vandaag geschreven) morgen kan ik deze inleveren. Net terug van sporten, heb een uur bodypump gedaan, zwaar! Helemaal omdat ik misselijk en duizelig ben van het afbouwen. Al met al eindelijk weer een fijne en productieve dag. Voor jullie komt dat ook nog wel!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:54

Heb bijgelezen en wil jullie gewoon allemaal een :(:) en dikke digiknuffel geven. 1 voor 1 zijn jullie fantastische mensen en ik vind het echt chique hoe jullie al jullie problemen trotseren.

PW: ik vind het top dat je het gevoel aangaande je relatie/vriend ondanks je schaamte toch hebt aangekaart in de groep. Ik hoop dat het gesprek hierover met je begeleider je nog verder kan helpen. Heel veel succes !

Voor de rest iedereen veel succes met therapie, werk, enz...
Zit nu weer op hotel en heb nog 2 dagen opleiding met toetsen en presentatie dus ga nog even verder leren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:14

Even een egopost.
Heb een heel zwaar gesprek gehad met mijn behandelaar en dan ging het nog niet eens over mij en mijn vriend. Daarvoor heb ik een afspraak gemaakt voor maandag. Morgen heb ik weer een gesprek met hem en mijn begeleider erbij. Zie er nu al tegenop.
Vandaag was al zo heftig. Hij sloeg de spijker op z'n kop met een aantal dingen en het was zo kl*te. Werd weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik er nog lang niet ben. Heb in ieder geval weer veel om over na te denken, wat wel piekeren zal worden ipv gewoon nuchter nadenken. Voel me echt zwaar belabberd...

|( |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:29

He wat vervelend PW! Ik vind het zo knap van iedereen hier dat ze zo'n opname/ deeltijdbehandeling volhouden. Het is zo gigantisch zwaar lijkt me, constant therapie en nadenken over jezelf. Super dat je het volhoudt PW! Je weet dat je er uiteindelijk sterker uitkomt, de weg ernaartoe is gewoon zwaar en rot.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:33

Pw, je klinkt niet goed, heb je laatste berichten gelezen.
Wat ik wel super vind is dat je er wel mee aan de slag gaat je gaat ermee naar je behandelaar en spreekt het uit!
Dat je nu gaat piekeren en nadenken is niet zo gek, het is iets waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt, je relatie is een groot deel van je leven. Probeer wel jezelf niet in het negatieve te verliezen en wel vooruit kijken niet hechten aan het verleden, dat zijn gedachten en die mogen niet je hele hoofd overnemen.
Je herstel gaat met pieken en dalen, nu voelt het alsof je weer in een dal zit maar je maakt het bewust mee en dat is ergens ook weer goed! Je leert jezelf weer een stukje kennen en dat is weer een stukje confrontatie die je moet verwerken, en dat doe je dus je bent goed bezig meid!!!

Meiden sorry dat ik niet reageer op de afgelopen posts maar ik weet niet of het goed is als ik weer wat op rakel van 2 dagen terug, jullie zijn allemaal weer een aantal dagen verder en ik hoop dat het goed gaat!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:38

@ Petite:
Tja, of het knap is weet ik niet. Zonder de deeltijd was het helemaal niet goed gekomen met me. Ik heb gewoon die intensievere hulp nodig. Het is inderdaad pittig, maar ik zie ook wel dat ik stapjes (en soms stappen) vooruit maak. Ik heb daarvoor gesprekstherapieën gehad van gemi. 1x in de week, maar dat was niet afdoende. Ik werd steeds depressiever en het was duidelijk dat er meer moest gebeuren. Tja, als je dan verder wil heb je weinig keus...

Bedankt voor je lieve berichtje in ieder geval.

@ Pilipa: Het voelt inderdaad wel even weer als een dal. Ik werd me er vooral van bewust hoe lang de weg is die ik nog te gaan heb en dat beangstigd me gewoon wel eens. Verder lukt het me wel aardig om te zien wat ik tot nu toe al wel allemaal bereikt heb en dat pakt niemand meer van me af ;) Jij ook bedankt voor je lieve woorden.

Hoe voel je je zelf?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:44

Geen dank Pw, ik was even weg maar heb het hier en daar gevolgd en wilde nu gewoon weer posten en zeker voor jou!
Ik weet wat je hebt bereikt en ik weet dat jij hier uit komt op jouw eigen goeie manier. jouw inperfecte situatie is op dit momnet voor jouw perfect! Dat is een zin die mijn beste vriend mij vaak even smst of mailt even ter herinnering dat het niet voor niets is dat je soms ellend emoet ondergaan want je komt er sterker uit en het is op dat moment jouw leer moment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:47

PW natuurlijk is het knap! Je wil verder geef je aan in je laatste zin. Daarmee heb je al een keus gemaakt, je had ook voor de makkelijkere weg kunnen kiezen en er een einde aan kunnen maken om het grof te zeggen of om alleen in bed te blijven liggen. Jij vecht ervoor en laat je niet uit het veld slaan, dat is bewonderenswaardig! Of je daarvoor nou 1x in de week of elke dag therapie nodig hebt is niet belangrijk. Iedereen is anders, dit is jouw weg/ keus en dat je dat volhoudt ondanks allerlei tegenslagen is super sterk en knap van je!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:55

Nogmaals bedankt allebei.
Jullie lieve woorden doen me goed :) Daardoor lukt het me weer even om me te focussen op datgene dat ik al bereikt heb de afgelopen tijd :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:59

daar kwam ik voor, dus dat is mooi!! volhouden en laat je nooit wat anders vertellen je bent sterk en je komt er wel!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:02

Lief van je!

Petite: Hoe gaat het nu met jou dan? Vind het echt heel tof dat je zo lief op mij reageert, maar ben ook geïnteresseerd in jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:13

Het gaat nu minder omdat ik weet dat ik morgen overdag niks te doen heb. Mijn vriend zou komen (die van de PB), maar zijn schoonmoeder is overleden. Dus dat gaat niet lukken.. Dat begrijp ik wel, maar nu heb ik niks meer te doen dus zie ik al heel erg op tegen morgen. Gelukkig ga ik 's avonds eten met een vriendin en sporten met een andere vriendin. Donderdag is ook heel mijn dag vol.

Het is altijd hetzelfde bij mij, als ik geen daginvulling heb gaat het zo rot, wanneer ik wel wat te doen heb heb ik geen tijd om te piekeren. Nu ik in mijn scriptiefase zit heb ik geen lessen meer, heel mijn structuur is dus in één klap weggevaagd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:22

Heel herkenbaar. Dat is voor mij een van de voordelen van de deeltijdbehandeling. Het geeft me structuur.

Sterkte morgen! Is er niks wat je kunt gaan doen? Even wandelen als het mooi weer is ofzo? Of de stad in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:32

Nou ik moet bezig voor mijn studie en solliciteren naar werk, maar als ik me rot voel kan ik me er niet toe zetten.

Schoonmaken doe ik elke dag met 3 katten hier in huis. Ik moet nog naar de bouwmarkt wat dingen halen, dat doe ik morgen wel. Nog een pakketje verzenden, maar dat zijn van die kleine klusjes. Gelukkig gaat daar meestal wel veel tijd in zitten haha.

Ik kan niet wachten tot ik klaar ben met mijn studie, kan werken en een paard kan kopen, daar heb ik zo ontzettend veel zin in. Heerlijk om paard te rijden en uit te waaien, dan wel met mijn eigen paard waar ik zelf alle beslissingen over kan nemen en altijd naartoe kan gaan. Heb geen geld voor een manege en daar heb ik ook al een paar jaar geen zin meer in. Verzorgpaarden heb ik wel gehad, maar dat is toch anders dan een eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:51

Hee meiden,

Even een teken van leven van mij. Gaat niet zo lekker en ik heb niet de fut om op iedereen inhoudelijk te reageren.

PW: Dikke knuffel voor jou! (Verder kom ik helaas niet, weet niet wat ik moet zeggen)

CIV: Hoe is je met jou meid, sorry dat ik gisteren ineens weg was. Ik was echt kapot. Heb je het pakketje nog kunnen verzenden?

Pilipa: Leuk dat je er weer bent!

Petite: Ik wil graag even benoemen dat ik het ontzettend fijn vind dat je in dit topic gekomen bent. Er zijn wel vaker nieuwe, maar daar voel ik me vaak heel ongemakkelijk bij omdat er vaak geen interesse is in ons. Ik vind het echt super dat je zo inhoudelijk en fijn reageerd op een ieder van ons. Dat zie je niet vaak! Ik vind je een hele welkome aanvulling op ons vaste kliekje. Je hebt een fijne persoonlijkheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:03

Angela dat is lief, dank je wel. Ik ben erg benieuwd hoe de 5 nieuwe zijn? Hoe is het gegaan, wat zijn het voor personen?