Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:08

Sees schreef:
MB en ik vind dat vrouwen die vrezen dat de zorg ze teveel wordt, beter geen kinderen kunnen krijgen. En al helemaal niet als ze die zorg niet willen dragen.

En ik heb nog nooit de vraag gesteld aan iemand of diegene niet liever de zwangerschap af zou willen breken terwijl ik honderden keren de opmerking :" wacht maar tot je ouder bent", of iets in die trant, naar mijn hoofd gesmeten heb gekregen. Dus over met rust laten gesproken (niet persoonlijk bedoeld natuurlijk want jij en ik kennen elkaar niet ;)).

Ben ik met je eens hoor, dan kunnen die vrouwen er beter niet aan beginnen.

Nou, niet of je zwangerschap af wilt laten breken maar wel in de trant van, oh, ben je zwanger? Was het gepland? Vind ik ook zo een persoonlijke klotevraag, wat gaat iemand dat nu aan? Moet je niet eerst genieten? Dat soort dingen. Begrijp je? :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:10

Amen MB!

Barmat, geheel offtopic hoor, maar die avatar....
Edward Gal sexy?!?!? :=
volgens mij is hij as gay as it gets....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:14

MamboBeach schreef:
Sees schreef:
Nee maar Yeyo, heb je er ook wel eens bij stilgestaan dat sommige mensen die moederliefde nooit hopen te ervaren. En dat er, ook al is dat moeilijk voor jou om te geloven, mensen zijn met kinderen die nog steeds geen moedergevoel hebben?

Kan het me niet voorstellen eigenlijk...
Zou het ook misschien kunnen komen door opvoeding, liefde van eigen ouders of niet?
Gooi gewoon een ballteje op hoor, heb geen idee eigenlijk...

Nou ik heb hele lieve ouders gehad maar ik moet er niet aan denken.
Wat mariska32 al zei, iedereen zegt dat het komt, nou wacht rustig af, maar de tijd verstrijkt en het komt nog steeds niet.
Ken ook idd een aantal mensen die kinderen hebben waarbij ik me afvraag waarom ze er in hemelsnaam aan begonnen zijn.
Oja en ik heb géén hekel aan kinderen, dat denkt iedereen dan nl meteen weer als je zegt dat je ze niet wil.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:18

MamboBeach schreef:
Laat ik het zo zeggen, misschien druk ik me dan beter uit, het 'respect' snijdt aan 2 kanten, denk ik.
Abortus is nu eenmaal toegestaan, so be it!
En heb ik al eerder gezegd, enerzijds is het goed dat het er is.
Andere kant denk ik van, ik heb tijdens de zwangerschap van mijn jongste in het ZH gelegen en doe je er alles aan dat je een gezond kindje krijgt. Dat is denk ik een beetje het tegenstrijdige hier, maar ik probeer altijd de zaken van 2 kanten te bekijken.
Ieder heeft zo zijn eigen mening, dat is gewoon zo.
De moeder die hier een keer gepost heeft die haar zoontje is kwijtgeraakt is natuurlijk heel hard, ik hoop dat dat ook kan worden begrepen. Ik, als moeder zijnde kan dat begrijpen en zou zo graag willen dat zo'n vrouw een gezond kindje krijgt. Aan de andere kant worden er te pas en te onpas kindjes weg gehaald. En natuurlijk, ik denk dan, dat is nu eenmaal het leven...

Waar ik wel van sta te kijken is dat er hier soms best wel respectloos wordt gesproken over ongeboren baby's maar als er een veulen te vroeg wordt geboren dan valt heel de wereld erover en dan roepen er 3000 dat je er een DA bij moet halen en dergelijke. Die link kan ik soms niet helemaal leggen maargoed, daar zal ik moeder voor zijn.

Dat was ik...
Ik ben dan ook nogal geschrokken door de reacties van sommige over een vroeggeboren kindje en over wat zo'n vroeggeboren kindje wel of niet kan voelen en meemaken en dat in veel ogen mijn zoontje niet meer was dan een "klompje cellen".... Nou... "mijn klompje cellen" heeft flink gevochten om te overleven, al is het niet gelukt.... (ik heb dan ook bewust niet gereageerd op die posts)

Daarbij zal ik nooit, maar dan ook nooit iemand veroordelen als iemand een abortus zou laten doen, leven en laten leven lijkt mij, maar voor mijn eigen keus zal ik nooit een abortus laten plegen, of het kindje moet zo'n ontzettende levensbedreigende lichamelijke afwijking hebben dat het al zeker is dat het kindje zal overlijden direct na de geboorte... dat is voor mij mijn enige uitzondering...

BloemBloem

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:21

*schudt Robynn de hand*

Ik ben het ZO met je eens :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:26

Joyckuh schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel van deze mensen die zo hard roepen nooit kinderen te willen, over 15-20 jaar een kind hebben :D

Echt zo'n uitspraak waardoor ik kan gaan kotsen.Kijk, dat JIJ toch hebt besloten voor een kind te gaan, prima, maar dring alstjeblieft niet je gevoel op aan iedereen die hier geen kind wil...Jij
maakte die keuze, er zijn genoeg vrouwen die de andere keuze gemaakt hebben en ook zullen doen....

Ik wil nooit geen kind, ik moet er niet aan denken. Gelukkig mijn vriend ook niet. Wij weten dat wij geen kinderen nodig hebben voor een volmaakt leven, wij hebben andere doelen en visies.

En als iedereen dat nou zou kunnen respecteren van elkaar zonder te zeggen: "oh, wacht jij maar af, over een paar jaar denk je er wel weer anders over...", dan komen we al een heel stuk verder...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:26

Robynn schreef:
MamboBeach schreef:
Laat ik het zo zeggen, misschien druk ik me dan beter uit, het 'respect' snijdt aan 2 kanten, denk ik.
Abortus is nu eenmaal toegestaan, so be it!
En heb ik al eerder gezegd, enerzijds is het goed dat het er is.
Andere kant denk ik van, ik heb tijdens de zwangerschap van mijn jongste in het ZH gelegen en doe je er alles aan dat je een gezond kindje krijgt. Dat is denk ik een beetje het tegenstrijdige hier, maar ik probeer altijd de zaken van 2 kanten te bekijken.
Ieder heeft zo zijn eigen mening, dat is gewoon zo.
De moeder die hier een keer gepost heeft die haar zoontje is kwijtgeraakt is natuurlijk heel hard, ik hoop dat dat ook kan worden begrepen. Ik, als moeder zijnde kan dat begrijpen en zou zo graag willen dat zo'n vrouw een gezond kindje krijgt. Aan de andere kant worden er te pas en te onpas kindjes weg gehaald. En natuurlijk, ik denk dan, dat is nu eenmaal het leven...

Waar ik wel van sta te kijken is dat er hier soms best wel respectloos wordt gesproken over ongeboren baby's maar als er een veulen te vroeg wordt geboren dan valt heel de wereld erover en dan roepen er 3000 dat je er een DA bij moet halen en dergelijke. Die link kan ik soms niet helemaal leggen maargoed, daar zal ik moeder voor zijn.

Dat was ik...
Ik ben dan ook nogal geschrokken door de reacties van sommige over een vroeggeboren kindje en over wat zo'n vroeggeboren kindje wel of niet kan voelen en meemaken en dat in veel ogen mijn zoontje niet meer was dan een "klompje cellen".... Nou... "mijn klompje cellen" heeft flink gevochten om te overleven, al is het niet gelukt.... (ik heb dan ook bewust niet gereageerd op die posts)

Daarbij zal ik nooit, maar dan ook nooit iemand veroordelen als iemand een abortus zou laten doen, leven en laten leven lijkt mij, maar voor mijn eigen keus zal ik nooit een abortus laten plegen, of het kindje moet zo'n ontzettende levensbedreigende lichamelijke afwijking hebben dat het al zeker is dat het kindje zal overlijden direct na de geboorte... dat is voor mij mijn enige uitzondering...

Dat weet ik dat jij dat bent, ik ken je persoonlijk niet maar heb vaak in je profiel gekeken...
Hoop ook echt uit de grond van mijn hart dat jij ook een gezond kindje mag krijgen!
Heb je topic ook gelezen...

Daarom wil ik dit ook aanhalen, ieder zijn keuze maar wel graag met respect over en weer en klompje cellen vind ik echt totaal respectloos... Om te kotsen gewoon, maargoed dat is weer niet zo aardig van mijn kant!

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:28

ik ga voor 1 :o

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:29

MamboBeach schreef:
Daarom wil ik dit ook aanhalen, ieder zijn keuze maar wel graag met respect over en weer en klompje cellen vind ik echt totaal respectloos... Om te kotsen gewoon, maargoed dat is weer niet zo aardig van mijn kant!

Ooit over nagedacht dat het voor sommige mensen niet meer is dan een klompje cellen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:32

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Ooit over nagedacht dat het voor sommige mensen niet meer is dan een klompje cellen?

Daarom vind ik het nog wel respectloos...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:33

Adil18 schreef:
Joyckuh schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel van deze mensen die zo hard roepen nooit kinderen te willen, over 15-20 jaar een kind hebben :D

Echt zo'n uitspraak waardoor ik kan gaan kotsen.Kijk, dat JIJ toch hebt besloten voor een kind te gaan, prima, maar dring alstjeblieft niet je gevoel op aan iedereen die hier geen kind wil...Jij
maakte die keuze, er zijn genoeg vrouwen die de andere keuze gemaakt hebben en ook zullen doen....

Ik wil nooit geen kind, ik moet er niet aan denken. Gelukkig mijn vriend ook niet. Wij weten dat wij geen kinderen nodig hebben voor een volmaakt leven, wij hebben andere doelen en visies.

En als iedereen dat nou zou kunnen respecteren van elkaar zonder te zeggen: "oh, wacht jij maar af, over een paar jaar denk je er wel weer anders over...", dan komen we al een heel stuk verder...

Beter lezen, ik dring niemand mijn mening op ;) Ik zeg alleen dat ik benieuwd ben hoeveel mensen hier (uiteraard nog rond de leeftijd van 20) terug zullen komen op hun mening ;)

Ik dring niemand mijn mening op, ik heb mijn mening over abortus ook nergens in mijn post gegeven, alleen dat ik er nooit voor zal kiezen

Dus de volgende keer, beter lezen, dan pas zo l*llig gaan reageren

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:34

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Een klompje cellen reageert niet op pijnprikkels, probeert niet op eigen kracht te ademen, pakt met zijn handje niet jouw vinger vast, beweegd zijn voetjes niet, reageert niet op aanrakingen en huilt niet....
dat deed "mijn klompje cellen" van bijna 22 weken wel!
Als je er dan nog een "klompje cellen" in ziet ben je idd imo geen kinderen waard....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:39

Robynn schreef:
Als je er dan nog een "klompje cellen" in ziet ben je idd imo geen kinderen waard....

Geen kinderen waard zijn in dit geval is een oordeel die jij niet uit mag spreken imo. Maar je hebt gelik, zulke mensen kunnen inderdaad beter geen kinderen krijgen, maar dat weten zij ook wel, anders zouden ze er wat ander in zien dan een klompje cellen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:42

Joyckuh schreef:
Beter lezen, ik dring niemand mijn mening op ;) Ik zeg alleen dat ik benieuwd ben hoeveel mensen hier (uiteraard nog rond de leeftijd van 20) terug zullen komen op hun mening ;)

Ik dring niemand mijn mening op, ik heb mijn mening over abortus ook nergens in mijn post gegeven, alleen dat ik er nooit voor zal kiezen

Jij hebt jouw mening veranderd en denkt dat dit veel hier ook zullen doen.

Oke, dan dring je het niet op, maar misschien kun je dat soort uitspraken voor je laten, dat is iets wat iedereen te horen krijgt die geen kinderen wil, terwijl het voor die mensen juist vaak primitief is te denken dat een kind er nu eenmaal bij hoort en door een kind jouw leven volkomen is.

Elke keer weer horen dat je toch wel weer de grote massa aan zult sluiten, daar heb ik (en ik denk heel veel mensen met mij) echt genoeg van.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:43

Adil18 schreef:

:oo

Sorry maar jij durft wel zeg!

Ondanks het feit dat jij misschien geen kinderen op de wereld
wilt zetten, kan je wellicht toch nog een beetje respect opbrengen en je
in Robynn inbeelden.

Wat een vreselijk kwetsende opmerking, je moet je doodschamen!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:43

Adil18 schreef:
Robynn schreef:

Geen kinderen waard zijn in dit geval is een oordeel die jij niet uit mag spreken imo. Maar je hebt gelik, zulke mensen kunnen inderdaad beter geen kinderen krijgen, maar dat weten zij ook wel, anders zouden ze er wat ander in zien dan een klompje cellen

Dat zeg ik...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:45

Adil18 schreef:
Joyckuh schreef:

Oke, dan dring je het niet op, maar misschien kun je dat soort uitspraken voor je laten, dat is iets wat iedereen te horen krijgt die geen kinderen wil, terwijl het voor die mensen juist vaak primitief is te denken dat een kind er nu eenmaal bij hoort en door een kind jouw leven volkomen is.
Elke keer weer horen dat je toch wel weer de grote massa aan zult sluiten, daar heb ik (en ik denk heel veel mensen met mij) echt genoeg van.

Grappig om dit zo te lezen, terwijl je zelf wel je uitspraak zo "op tafel gooit" terwijl die toch aardig pijnlijk is ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:46

imo is het "maar een klompje cellen" noemen ook een oordeel wat niet zomaar uitgesproken mag worden.
je zal zoals Robynn maar je zoontje moeten verliezen, je ziel en zaligheid als je er bewust voor kiest om een kindje te krijgen en het moet zo dramatisch eindigen.

als je hier een paard een klomp vlees noemt dan krijg je heel bokt over je heen, want jeeeeee da's respectloos zeg.

BloemBloem

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:48

Ik zit ook echt met mijn bek open :=

:?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:49

BloemBloem schreef:
Ik zit ook echt met mijn bek open :=

:?

Ik zit het hele topic eigenlijk al op mijn vingers, dus verbaasd mij niks :+
Laatst bijgewerkt door Djoena op 09-09-09 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:49

BloemBloem schreef:
Adil18 schreef:

:oo

Sorry maar jij durft wel zeg!

Ondanks het feit dat jij misschien geen kinderen op de wereld
wilt zetten, kan je wellicht toch nog een beetje respect opbrengen en je
in Robynn inbeelden.

Wat een vreselijk kwetsende opmerking, je moet je doodschamen!

Ik MOET niks. Ik sta achter mijn eigen mening. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en vinden het vreselijk hoe makkellijk sommige mensen over abortus praten. Moet ik dan tijdelijk een andere mening aannemen?

Overigen heb ik nooit gezegd dat ik een ongeboren kind als een hoopje cellen zie, maar ik vind wel dat mensen er rekening mee mogen houden dat er zelfs vrouwen zijn die zwanger zijn en niet warm kunnen worden met het idee een kind in hun buik te hebben en het inderdaad als een klompje cellen zien die relatief makkelijk te verwijderen is...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:51

Robynn schreef:
Adil18 schreef:

Grappig om dit zo te lezen, terwijl je zelf wel je uitspraak zo "op tafel gooit" terwijl die toch aardig pijnlijk is ;)

Maar mijn uitspraak laat niet zien dat de uitspraak van de ander niet serieus genomen is, het is slechts een andere visie. De uitspraak dat het over een paar jaar wel weer anders uitziet is de optimale dooddoener voor een discussie als dit, omdat je eigenlijk zegt: ja, dit zeg je nu, maar over een paar jaar denk je er anders over...En daarmee neem je de ander eigenlijk niet serieus.

Ik neem hier beide partijen heel serieus en wil nog eens benadrukken dat niet heb gezegd dat ik een ongeboren kind als een klompje cellen zie, maar dat er mensen zijn die dit wel doen en hier kan ik ook begrip voor opbrengen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:53

Yeyo schreef:
imo is het "maar een klompje cellen" noemen ook een oordeel wat niet zomaar uitgesproken mag worden.
je zal zoals Robynn maar je zoontje moeten verliezen, je ziel en zaligheid als je er bewust voor kiest om een kindje te krijgen en het moet zo dramatisch eindigen.

als je hier een paard een klomp vlees noemt dan krijg je heel bokt over je heen, want jeeeeee da's respectloos zeg.

Maar er zijn mensen die het nu eenmaal als een klompje cellen zien! Iedereen heeft andere visies over verschillende zaken, waarom mag dat hier niet...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:53

MB, finally we are on the same page ;).

Als ik zwanger zou worden van een scharrel of een ONS (grappige afkorting in dit geval), is het kind houden niet eens im Frage. Ik hoor óók de ellende om me heen van zwangere vrouwen die alleen gelaten zijn, ik heb écht diep respect voor ze dat ze het alleen gaan doen maar ik zou voor geen goud met ze willen ruilen.

En zelfs al zou iemand een goede baan hebben, een liefdevolle relatie, genoeg ruimte en alle mogelijke middelen dan nóg zou ik het begrijpen als iemand abortus pleegt omdat ze simpelweg geen kinderen wil.

Echter, er zijn idd mensen die VEEL te licht denken over de morning after pil en abortus en die maar raak eh n…you know :D terwijl ze geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor hun eigen acties om dat een dokter of medicijnen hen te allen tijde van het vervelende neveneffectje van een ONS o.i.d. verlost.
Laatst bijgewerkt door Sees op 09-09-09 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:55

Adil18 schreef:

Inderdaad.
Een goede vriendin van me wil heel graag een kindje en dat lukt helaas (vooralsnog) niet. Ik leef intens met haar mee omdat ik weet dat zij het graag wil. Maar zij weet -gelukkig- dat ze bij mij niet aan hoeft te komen met opmerkingen als 'jij denkt er over een tijdje ook wel anders over'. Dat zou ik zo respectloos vinden, alsof ze mijn gevoelens en visies niet serieus neemt terwijl ik dat andersom wel doe.