MamboBeach schreef:Laat ik het zo zeggen, misschien druk ik me dan beter uit, het 'respect' snijdt aan 2 kanten, denk ik.
Abortus is nu eenmaal toegestaan, so be it!
En heb ik al eerder gezegd, enerzijds is het goed dat het er is.
Andere kant denk ik van, ik heb tijdens de zwangerschap van mijn jongste in het ZH gelegen en doe je er alles aan dat je een gezond kindje krijgt. Dat is denk ik een beetje het tegenstrijdige hier, maar ik probeer altijd de zaken van 2 kanten te bekijken.
Ieder heeft zo zijn eigen mening, dat is gewoon zo.
De moeder die hier een keer gepost heeft die haar zoontje is kwijtgeraakt is natuurlijk heel hard, ik hoop dat dat ook kan worden begrepen. Ik, als moeder zijnde kan dat begrijpen en zou zo graag willen dat zo'n vrouw een gezond kindje krijgt. Aan de andere kant worden er te pas en te onpas kindjes weg gehaald. En natuurlijk, ik denk dan, dat is nu eenmaal het leven...
Waar ik wel van sta te kijken is dat er hier soms best wel respectloos wordt gesproken over ongeboren baby's maar als er een veulen te vroeg wordt geboren dan valt heel de wereld erover en dan roepen er 3000 dat je er een DA bij moet halen en dergelijke. Die link kan ik soms niet helemaal leggen maargoed, daar zal ik moeder voor zijn.
Dat was ik...
Ik ben dan ook nogal geschrokken door de reacties van sommige over een vroeggeboren kindje en over wat zo'n vroeggeboren kindje wel of niet kan voelen en meemaken en dat in veel ogen mijn zoontje niet meer was dan een "klompje cellen".... Nou... "mijn klompje cellen" heeft flink gevochten om te overleven, al is het niet gelukt.... (ik heb dan ook bewust niet gereageerd op die posts)
Daarbij zal ik nooit, maar dan ook nooit iemand veroordelen als iemand een abortus zou laten doen, leven en laten leven lijkt mij, maar voor mijn eigen keus zal ik nooit een abortus laten plegen, of het kindje moet zo'n ontzettende levensbedreigende lichamelijke afwijking hebben dat het al zeker is dat het kindje zal overlijden direct na de geboorte... dat is voor mij mijn enige uitzondering...