Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:36

-Angst voor ziektes -> Hypochondrie
-Aeroacrofobie
-Angst voor paddenstoelen en berenklauwen (raar maar helaas waar.. Ook enkele andere planten)
-Diepe waters
-Tegen sommige constructies opkijken, maar dat is heel specifiek. Hier valt de glijbaanmond in het zwembad onder, echt heel bizar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:39

Naalden, kan me erover heen zetten, val niet flauw, maar het idee..... BRRRR... dat ze in me gaan en bijv iets van me weg nemen!

Verder ook spinnen, diep water als ik daar in zit (gezien ik amper kan zwemmen en het idee dat er ook vissen zijn :+ ) verder afentoe paniekerig, maar niet altijd

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:44

DebjeDopje schreef:
saskia23 schreef:
Kikkers :r

leuke avatar dingetje of hoe het ook heet heb je dan! :+

Haha, jaaaaaaaa maar da's Kermit :') Scherp opgemerkt trouwens ;)
Nee, maar serieus, ik ga echt gillen als ik een kikker/pad zie

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:34

Dit klinkt heel stom; maar ik ben panisch voor Dora.
Juist. Dat tekenprogramma figuurtje om kleine kinderen Engels te leren. Die Dora. :7

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:15

Ik ben echt doods en doods bang voor Clowns.
serieus. is echt niet grappig :P

*als er ook maar eentje in m'n buurt komt ga ik gillen en ik ben echt voor de rest voor weinig bang hoor.

Maar clowns :n

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:27

Spinnen en hooiwagens. (het insect hooiwagen dus, welteverstaan.)

En dan ook echt op het panische af. Ik heb regelmatig nachtmerries, ik kom onder geen enkele voorwaarde in de buurt, als ze ineens uit het niets opduiken dan kunnen er hele rare dingen gebeuren.....

Het is echt op het jankende, krijsende, of juist compleet verlammende af.
Af en toe overweeg ik serieus om me ervoor te laten behandelen, maar ik ben ontzettend bang dat ik dat niet aankan en nog meer nachtmerries krijg.

Ik ben er zo eentje die dus serieus liever in 1 stal staat met een wilde stier (daar kan ik naar mijn idee nog mijn liefde en geduld bij in de strijd werpen) dan met 1 spin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 03:48

Insecten... Alles dat meer dan vier poten heeft ben ik doods en doodsbang voor... Ik flip helemaal door als ik het zie... Hoeft zelfs niet in dezelfde kamer te zitten als mij :roll: Mensen snappen dat dus echt niet en mijn moeder lacht me regelmatig uit. Ik ben er vies van, ik vind ze dood eng... Bah het idee alleen al :o Er zaten een tijdje geleden motten op mijn kamer. Ik heb dus serieus al jankend mijn kussen en beer uit mijn kamer getrokken en ben beneden op de zetel gaan slapen (en die ligt echt niet goed.) tot mijn vriend terug kwam uit zijn nacht en ik dus in zijn mot-vrije kamer kon slapen :o Ik durf er overigens niets mee, ik durf ze niet vangen, ik durf ze niet pletten want van dat geluid walg ik (krijgk echt rillingen van) en ik kan ook niet met ze in 1 kamer :') Heb ooit in de woonkamer van mijn vriend op de grond geslapen omdat in zijn kamer iets kever-achtig zat maar dan een stuk kleiner zeg ma. Het kon vliegen en het had precies een schildje maar was niet eens een cm groot :o

Ik kan dus serieus beginnen janken om een wesp/spin die me aangeraakt heeft... Ben daar echt extreem in :o

Een tweede dingetje van mij is hoogtevrees :o Vreselijk veel last van :o Ik kan al nerveus worden als ik wat hoger ga met schommelen dan bedoelt :o

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 06:07

ik heb pleinvrees en een fobie voor overgeven.. (tja kan er ook neits aan doen) hierdoor heb ik heel veel last gehad van paniekaanvallen, maar dat gaat gelukkig beter :) de fobie voor overgeven heb ik iets beter mee om leren gaan, maar is nog steeds hopeloos. helemaal als ik uit ga of naar een pretpark ben ik er altijd bang voor. bang dat ikzelf of iemand anders moet overgeven, dat maakt niet uit.
ook m'n pleinvrees is al wat beter, maar grote druktes kan ik nog steeds niet tegen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:52

Vervelend is dat hè. Ik heb ook etmofobie, vreselijk.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:26

ja emetofobie heet het idd. Ik was de naam ff vergeten. Wist heel lang ook niet dat er een naam voor bestond, maar ik las toen ook dat ik niet de enige was :) het is idd erg vervelend, omdat je veel dingen niet doet omdat je bang bent dat er iemand over moet geven...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:58

angst om te kotsen (stik gevoel)
tractoren
en het ergst is toch wel dat ik claustrofobie heb.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:18

Jeetje veel fobieen bestaan er eigenlijk.

Ik ben bang voor bochten en remmen in de auto. Zeker als er een nat wegdek is.
Als mijn vriend wat te hard remt of te hard door een bocht gaat dan ga ik echt huilen. Zelf rijdt ik altijd heel rustig door bochten en zorg ik dat ik niet hard hoef te remmen.

(wel logisch te verklaren trouwens, ben in een regebui tijdens het remmen in een bocht geslipt en frontaal op een vrachtwagen geklapt).

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:22

Ik vind bellen ook niet echt fijn, zeker als ik zelf iets aan iemand moet vragen. Als iemand mij belt of heeft gevraagd of ik terugbel is het prima, want dan moet de ander het gesprek op gang houden. := Denk dat het niet een echte fobie is, dan zou het wel heftiger zijn. Het is meer 'niet leuk vinden' dan echt bang worden. Bij mij dan, ik geloof heel goed dat er mensen zijn voor wie dit echt een probleem is! :oo

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:28

hoogtevrees en cloustrofobie.
vuur/brand.

dat kwam zo toen ik 8 was was de bovenverdieping van ons oude huis afgebrand en ik was toen om half 1 snachts uit me bed gehaald omdat de hele boel in de hens stond sinds dien ben ik echt schijtens benauwd om boven te slapen met een houtkachel die nog aan staat maar gelukkig sliepen we toen beneden maar dat is nu anders.

en als je met je nagels of een kijt bord heen gaat ik krijg al kippenvel als ik er aan denk brrr.
Laatst bijgewerkt door Colaaa op 17-07-09 13:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:29

Hallo-o En Ijsgeluid dan, Dat is verschrikkelijk als je iets uit de vriezer moet pakken.

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:35

Hoogtevrees, en een ontzettende angst voor ganzen en zwanen.
Hoe ik daar aan kom, joost mag het weten, maar als ze te dicht bij komen wordt ik echt helemaal gek ;(.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:54

hier ook een emetofoob, echt verschrikkelijk!
en faalangst :+

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:55

Hoogtevrees
Verdwalen
Slangen

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:43

spinnen, als ik die zie dan kan ik harder lopen als hun! Zijn we in ons nieuwe huis bezig waar nog het 1 en ander aan gebeuren moest, nou ja, je raad het al, een enorme spin!!!
Daar krijg ik dis echt de kriebels van.
Wespen ga ik ook voor op de loop, al mogen ze wel iedere dag achter mij aankomen wanneer ik een stuk wil lopen, want dan loop ik veel harder.
Alleen in het donker over straat vind ik ook eng, heb iedere keer het gevoel alsof er iemand achter mij loopt ofzo!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:19

iemand opbellen en dan vooral bij iemand die ik niet ken(vreselijk!)
en kleine hokjes (uh claustrofobie zeg maar toch?) dus het is zo erg dat ik 18 ben en in de bezinepomp ben (vakantie naar de wc moeten) en de het is allemaal gesloten dat ik gewoon niet durf, om de deur op slot te doen, dicht doen wil nog net en dus me zusje moet vragen m er voor te gaan staan
en op school gewoon niet naar de wc ga want de hokjes zijn gesloten etc, en meer van dat soort dingen. echt vreselijk!
faalangst (al gaat dat stukken beter)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:20

Hoogtevrees, claustrofobie en angst om te stikken (kan er niet tegen als iemand me bij mijn keel pakt of als ik iets straks om mijn nek heen heb, dan word ik helemaal paniekerig)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:21

LIFTEN!!!

Echt enge dinge vind ik dat...

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:21

merel90 schreef:
Hoogtevrees, claustrofobie en angst om te stikken (kan er niet tegen als iemand me bij mijn keel pakt of als ik iets straks om mijn nek heen heb, dan word ik helemaal paniekerig)

:j
mij ook!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:25

-spinnen
-Mijn vader die in z'n vingers knipt (weet je wel met je duim en middelvinger. Hij heeft zo veel eelt.. en dat maakt zo'n goor geluid! :+)
-met je nagels over papier
-mensen die je te lang aankijken
-ruitenwissers over ruiten heen en die dan zo'n irritant piepgeluid maakt.
-mensen bellen, stel het altijd zo lang mogenlijk uit!

vast nog wel meer maar dit komt nu in me op! :P

Edit; Ik ben ook als de dood voor van die roosters in een zwembad. Op de bodem of van die roosters aan de zijkant.. Ik ben er doodsbang voor! Weet niet waarom maar.. BRRRR!

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:40

Zelf bellen en ook telefoon opnemen (heel lastig met stage).
Iets kopen in een winkel (In winkels wordt ik zowiezo ziek krijg ik hoofdpijn en alles doet me pijn).
Maart dit gaat echt tot echte paniek aan toe, wordt helemaal panisch.
Weet ook niet hoe ik eraan kom en helaas ook niet hoe ik er weer van af kom.
Maar het is eigenlijk wel een gigantisch probleem, mijn zus heeft het ook.

Ohh en water heb ik het ook niet op (kanoën dus)... raak compleet in paniek..
Even erbij vertellen dat ik dit jaar met school moet kanoën......geweldig ;( ...
Heb het trouwens sowiezo ook niet echt op mensen....
Maar alles tot complete paniek aan toe.