Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) verder afentoe paniekerig, maar niet altijd

Mensen snappen dat dus echt niet en mijn moeder lacht me regelmatig uit. Ik ben er vies van, ik vind ze dood eng... Bah het idee alleen al
Er zaten een tijdje geleden motten op mijn kamer. Ik heb dus serieus al jankend mijn kussen en beer uit mijn kamer getrokken en ben beneden op de zetel gaan slapen (en die ligt echt niet goed.) tot mijn vriend terug kwam uit zijn nacht en ik dus in zijn mot-vrije kamer kon slapen
Ik durf er overigens niets mee, ik durf ze niet vangen, ik durf ze niet pletten want van dat geluid walg ik (krijgk echt rillingen van) en ik kan ook niet met ze in 1 kamer
Heb ooit in de woonkamer van mijn vriend op de grond geslapen omdat in zijn kamer iets kever-achtig zat maar dan een stuk kleiner zeg ma. Het kon vliegen en het had precies een schildje maar was niet eens een cm groot 

Vreselijk veel last van
Ik kan al nerveus worden als ik wat hoger ga met schommelen dan bedoelt
de fobie voor overgeven heb ik iets beter mee om leren gaan, maar is nog steeds hopeloos. helemaal als ik uit ga of naar een pretpark ben ik er altijd bang voor. bang dat ikzelf of iemand anders moet overgeven, dat maakt niet uit.
het is idd erg vervelend, omdat je veel dingen niet doet omdat je bang bent dat er iemand over moet geven...
Denk dat het niet een echte fobie is, dan zou het wel heftiger zijn. Het is meer 'niet leuk vinden' dan echt bang worden. Bij mij dan, ik geloof heel goed dat er mensen zijn voor wie dit echt een probleem is!
)
...