Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Himyar schreef:Ik krijg tranen in mijn ogen als ik lees hoe je je hebt gevoeld tijdens je jeugd! Wat je hebt meegemaakt, is emotionele/geestelijke mishandeling en lichamelijke mishandeling. Dat is ERG, ERG dat je zo bent behandeld en jij hebt niets gedaan om je voor te hoeven schamen, niets gedaan om die behandeling te verdienen, deze behandeling van een kind is bij de wet verboden. Ouders hebben volgens de wet verplichtingen aan een kind en een kind hoort in een veilige omgeving op te groeien en niet met angst te hoeven leven voor de eigen ouders. En die paar leuke momenten wegen echt niet op tegen jaren van intimidatie, kleineren, niet serieus genomen worden, agressie etc. En het feit dat je ouders je hebben gevoed en gekleed wegen daar ook niet tegenop, dat zijn ze zelfs wettelijk verplicht en is dus geen liefdadigheid. Belangrijk: ze hadden er ook voor je geestelijk/emotioneel welzijn moeten zijn. Het is niet de taak van het kind er te moeten zijn voor het (geestelijk) welzijn van de ouder. Zorg goed voor JEZELF PW en probeer dit zoveel mogelijk te verwerken en (dan) los te laten en maak dan een frisse start met je leven.