Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:11

Goede morgen! Heel veel succes bij je sollicitatie straks CIV! En goed dat je voor je rust kiest, al moet je er wel wat voor inleveren. Maar het is goed dat je voelt wat je zelf nodig hebt en daar ook naar handelt. Top!

Ik heb goed geslapen vannacht en ik voel me redelijk ok.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:14

Dank je Sifra, fijn dat je je wel redelijk voelt, hou dat gevoel vast!Nog plannen vandaag? Hoop dat deze morgen rust voldoende voor me is, het is nog niet echt rusten want ik ben met vanalles bezig maar ik kon in ieder geval wat uitslapen en nu alles op mn eigen tempo doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:46

Goedemorgen!

Heel veel succes bij je sollicitatie, CIV. Ik vind het super knap dat je voor jezelf kiest!

Billyboy: Jammer dat je zoveel last hebt van hoofdpijnen. Ben je al hiervoor bij de HA geweest?

Sifra: Fijn dat je lekker hebt geslapen! Doet een mens toch goed!

Ik heb echt bagger geslapen vanacht. Dikke vette ruzie met mijn vriend gehad. Hij vond dat ik teveel klaag. Ik kon wel 6 keer op een avond zeggen dat ik me benauwd en eng voelde, en dat vond hij niet nodig. Hij vond dat als je zelf denkt dat je ziek bent, dat je dan ook ziek word. Hij vond het heel moeilijk om mee om te gaan, en hij had er geen zin meer in. Dus toen heb ik gezegd dat als hij er niet mee om kon gaan, dat hij er dan maar een punt achter moest zetten. Ik heb hem uitgelegd in die brief wat er aan scheelt, en dat ik het idee had dat hij me ontliep. Als hij thuiskomt van zijn werk is het eerst wat hij doet naar boven aan zijn computer zitten, dan komt hij na veel geroep naar beneden om te eten, en zodra de vaat is opgeruimd gaat hij weer naar boven en daar blijft hij dan tot een uur of 10. Dan drinkt hij een biertje en wilt dan naar bed. Ik krijg helemaal niet de kans om wat te zeggen, en dan doe ik dat in bed maar. En dat vond hij stom, want in bed moet je slapen. En toen werd ik heel erg boos, vooral van onmacht, en heb gezegt waar het op stond. Als hij de hele avond boven zit, en ik zelf af en toe naar boven loop om aandacht te halen of even te praten is het niet goed. Pittig detail: hij is verslaafd geweest, en is nog steeds verslavingsgevoelig. Hij heeft al eens een relatie verkloot door dag en nacht achter die rot computer te zitten.
Ik heb altijd gezegd dat hij mij dat niet hoefde te flikken zoals hij haar behandeld heeft want dan is daar de deur.
Het hoge woord kwam er uit, hij kan er soms gewoon niet meer mee stoppen.. En dan baalt hij van zichzelf, en dat wordt dan op mij uitgekuurd. En ik kan daar niet mee omgaan, zeker nu niet.

Ik begon dus als een gek te janken, en kon niet meer stoppen. Flinke hyperventilatie er bij, ik voelde me zo naar. En toen sloeg hij ineens om. Ik wil je niet kwijt, ik ga voor ons vechten, ik laat je niet in de steek, ik zal me aanpassen, blabla. Ik wil met jou een toekomst opbouwen en ik wil samen naar 11-11-2011 toe leven.. Pffff, ik zit hier nu dus met een hoofd vol warrige dingen.

Vanmorgen bij Garuna geweest, goede afleiding, en straks hapto.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:34

Angela :(:) als ik het zo lees dan ziet hij wel in dat het probleem (ook) bij hem ligt, lijkt wel of hij verslaafd is. Wij hebben een laptop en zitten hier ook veel achter maar doordat je deze gewoon op schoot kan houden is het toch nog gezellig. Hoop dat nu hij het inziet er ook iets aan gaat doen want dit ik ook geen dragelijk situatie voor jou en werkt jou herstel tegen. Maak hier anders duidelijk afspraken over zodat jullie ook echt tijd voor elkaar gaan maken. Anders leef je wel met elkaar maar langs elkaar en dat kan de bedoeling toch niet zijn. Sterkte meid en mn pb box staat ook voor jou open.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:34

Himyar schreef:
Ik krijg tranen in mijn ogen als ik lees hoe je je hebt gevoeld tijdens je jeugd! Wat je hebt meegemaakt, is emotionele/geestelijke mishandeling en lichamelijke mishandeling. Dat is ERG, ERG dat je zo bent behandeld en jij hebt niets gedaan om je voor te hoeven schamen, niets gedaan om die behandeling te verdienen, deze behandeling van een kind is bij de wet verboden. Ouders hebben volgens de wet verplichtingen aan een kind en een kind hoort in een veilige omgeving op te groeien en niet met angst te hoeven leven voor de eigen ouders. En die paar leuke momenten wegen echt niet op tegen jaren van intimidatie, kleineren, niet serieus genomen worden, agressie etc. En het feit dat je ouders je hebben gevoed en gekleed wegen daar ook niet tegenop, dat zijn ze zelfs wettelijk verplicht en is dus geen liefdadigheid. Belangrijk: ze hadden er ook voor je geestelijk/emotioneel welzijn moeten zijn. Het is niet de taak van het kind er te moeten zijn voor het (geestelijk) welzijn van de ouder. Zorg goed voor JEZELF PW en probeer dit zoveel mogelijk te verwerken en (dan) los te laten en maak dan een frisse start met je leven.

Je hebt helemaal gelijk. Het is fijn om daar even aan herinnert te worden, want ik voel me bijna schuldig tegenover mijn ouders dat ik nu zo over mijn jeugd aan het nadenken ben. Het is heel dubbel nog momenteel. ik heb het gevoel dat ik ze dat op een of andere manier niet aan kan doen, dat ik dat niet kan maken tegenover hen...Voor mijn geestelijk en eomotioneel welzijn zijn ze er niet geweest inderdaad en dat is best moeilijk om dat te accepteren, al weet ik dat ik het een plekje zal moeten geven om verder te kunnen.

Bedankt voor je berichtje weer!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:42

Angela dat heb ik gedaan maar werd niet sirieus genomen . toen werd ik naar mensen dieck gestuurt

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:45

PW: het is heel normaal dat je je schuldig voelt. Ook heel normaal dat je liever zou doen alsof er niets gebeurt is, veelal voor de lieve vrede. Maar zij zijn volwassen mensen en volwassen mensen zijn voor het grootste deel zelf verantwoordelijk voor hun emotioneel welbevinden, voor minderjarigen gaat dat niet op, dan zijn de ouders verantwoordelijk. Iedere interactie met je ouders zal je oude wonden in stand houden, omdat hun verwondende gedrag door blijft gaan. Je hebt het recht jezelf daartegen te beschermen (door grenzen te stellen/afstand te nemen), feitelijk de plicht, omdat je nu zelf verantwoordelijk bent voor je eigen emotioneel welbevinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:50

Pr_BillyBoy schreef:
Angela dat heb ik gedaan maar werd niet sirieus genomen . toen werd ik naar mensen dieck gestuurt

Wat is mensen dieck?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:06

mesen die je helpen ontsmpannen met dingen waar je voor komt maar ook voor je houding enz .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:17

Werkelijk nog nooit van gehoord! Had je er geen baat bij?

Ik ga me omkleden en naar de hapto! Tot later!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:18

Succes angela !

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:47

PW je zou het volgende kunnen proberen. Neem een foto van jezelf van toen je een kind was. Neem deze foto goed in je op. Iedere keer als er emoties in je opborrelen van dat kind dat je was, probeer je dan voor te stellen dat dat kind bij je is. Visualiseer vervolgens dat je het kind helpt bij de emoties, stel jezelf voor dat je het kind moed in praat, zeg in je gedachten de woorden waarmee je het kind gerust stelt. Troost het, visualiseer dat je het kind knuffelt, het een aai over de bol geeft. Neem het bij je wanneer het bang is. Probeer een goede, liefhebbende, beschermende ouder te zijn voor dat kind (jijzelf). Dit wordt in het Engels “inner child” genoemd. http://jmm.aaa.net.au/articles/5427.htm

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:34

Dank je Himyar, ik ga er eens naar kijken.
Zal nu eerst eens even proberen een beetje te reageren, ben wel erg met mezelf bezig de laatste dagen...

Angela: Hoe voel je je nu? Hoe was het bij de haptonoom?
Wat vervelend zo'n dikke ruzie. Hopelijk begrijpt je vriend nu wel echt hoe het er voor staat en is het ergens goed voor geweest. Kan me voorstellen dat je er beroerd van geslapen hebt. Fijn dat je even wat afleiding bij je paardje had.

CIV: Lekker dat je kon uitslapen vanmorgen. Ik heb ook maar uitgeslapen. Had mijn wekker wel gezet maar kon mijn bed niet uitkomen. Hoe is het gesprek gegaan? Spannend hoor. Hoop dat je er een goed gevoel over hebt. Hoe is het verder met je?
Goed trouwens dat je voor jezelf hebt gekozen door niet mee te gaan naar het afscheid van je vriend op de basis. Ik kan me voorstellen dat het geen makkelijke keuze was, maar wel verstandig denk ik.

Pr_BillyBoy: Hoe is het met jou? Is je hoofdpijn al wat minder inmiddels? Ik hoop het wel.

Sifra: Fijn dat je goed geslapen hebt. Een goede nachtrust scheelt vaak veel. Mooi dat je je verder redelijk voelt, doe lekker rustig aan.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:51

PW jaa gelukkig is het minder ! vanochd kreeg ik weer opeens last vvan benauwd heid duizeligheid enz zo erg eng ! en ook tijdens het sporten want we hadden vanaochtend 2 uur zwemmen

neeet kwam me moeder binnen ze zei helemaal niks tegen me ! ;(
heb het echt gehad met haar dat gedrag ! :(
blij dat ze weer weg is me broertje is nu mee voor een weekendje .

en gaat het alweer wat beter met jou PW ?

ik ga naar Billy toe tot vanavond !
Laatst bijgewerkt door Pr_BillyBoy op 15-05-09 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:53

PW: de haptonoom was erg fijn, maar ook best gek.. Het heeft me in ieder geval wel een boost gegeven, en ik ga zeker aan de slag van de week.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:58

oke mooi om te horen Angela !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:01

Pr_BillyBoy: Volgens mij moet je echt eens stevig pas op de plaats maken. Dit gaat niet goed zo met de klachten die jij omschrijft (en negeert).

Angela: Waarom was het ook een beetje gek? Of wil je dat niet vertellen. Ik ben echt heel benieuwd hoe ik het ga ervaren...

Met mij gaat het eigenlijk nog hetzelfde. Moest vandaag even langs mijn moeder, kon er niet onderuit en dat viel me zwaar. Kwam er met een heel dubbel gevoel vandaan. Ik vind het zo klote allemaal dat ik het liefst mijn bed in zou gaan, maar mijn vriend en ik gaan zo sporten, dat is beter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:02

Klote zeg, PW.. Hopelijk voel je je na het sporten beter!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:12

Hee Angela, wat een gedoe weer met je vriend... Hoop dat je er een beetje uitkomt!

Het klinkt alsof je even echt rustig aan moet doen Pr. Die klachten zijn wel een signaal dat je niet moet negeren! Hoop dat je een beetje hebt kunnen relaxen bij je paardje.

Met mij gaat het opzich wel, ik word alleen helemaal leip van die stomme spanning. Ik snap niet waar het nu weer vandaan komt, het lijkt wel of het een gewoonte van mn lijf geworden is onderhand. Het zou raar zijn als ik een dag geen spanning zou hebben, maar wel lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:13

Ik zal een beetje proberen te omschrijven wat we hebben gedaan.

Ik moest op mijn buik op de bank gaan liggen. Toen kneep hij me in mijn zij. Ik sprong een meter de lucht in! Toen zijn hij dat hij het nog een keer ging doen. Weer dezelfde reactie van mij. Hij zei toen het maakt niet uit of je het al van te voren weet, je schrikt toch en schiet op de vlucht. Je maakt jezelf heel klein. Toen legde hij 1 hand op mijn rug, ik moest een worden met die hand. En van daaruit moest ik een worden met zijn pols, onderarm, elleboog, bovenarm en schouder. Was best moeilijk, en ook gek om te doen. Ik dacht de hele tijd, als ik het maar goed doe, als het maar lukt.
Toen kwam de 2e hand, en weer moest ik een worden met alles tot aan de schouder. Toen moest ik de 2 schouders in verbinding zetten zodat het kringetje rond was. En toen kneep hij me weer in mijn zij. Er gebeurde niks, hij kon doen wat hij wilde maar ik verblikte of verbloosde niet..Vreemde ervaring was dat!

Toen moest ik gaan staan, en duwde hij me om. Ik viel dus bijna. Hij zei dat hij het nog een keer ging doen, en ik zette me dus schrap. Jammer, hij duwde de andere kant op en daar viel ik weer bijna. Hij zei dat ik niet op mijn gedachte kon vertrouwen, mijn gedachte klopte niet. Toen moest contact maken met de vloer, een worden met de vloer, de vloer echt voelen. Eerst vanuit mijn tenen, voeten, toen mijn enkels, onderbeen, knieen, bovenbeen en heupen. Ik voelde me heel gek, het leek wel of ik heen er weer bewoog als een bootje.. Maar hij duwde weer, en hij kon duwen wat hij wilde, ik raakte niet uit balans!

Kort gezegd ik ben heel snel uit balans te brengen, zowel letterlijk als geestelijk en om weer in balans te raken moet ik meer vertrouwen op mijn gevoel. Ik moet weer leren voelen wat juist is en wat niet. En minder denken/piekeren.

Klinkt vast heel wazig en zweverig..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:52

Nou ik ben ook weer thuis, het gesprek heeft 1,5 uur geduurd, ze dwaalde ook regelmatig af naar dingen die binnen het bedrijf gebeurt waren maar dat was niet echt relevant op mn sollicitatie. Nu is het weer afwachten, ze laten het zsm weten, ben benieuwd. Kan er niet veel van zeggen, er zal denk ik ook nog een 3de gesprek volgen want we hebben het nog niet over het salaris gehad.

Vanavond hebben we een verjaardag, zal later nog even proberen op iedereen reageren, heb er nu even geen puf voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:12

Ik zal voor je duimen CIV!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:47

Nou ze hebben alweer gebeld, volgende week woensdag arbeidsvoorwaardengesprek, ze bieden me een contract aan :D. Denk dat ik daar heel gelukkig mee mag zijn in deze tijd. Het is voor 20 uur dus dat moet te doen zijn, heb ik straks lekker iets om handen als mn vriend weg is. Is er hier iemand die thuis heeft gezeten en daarna ook weer begonnen is, hoe beviel dit?

Billyboy, veel plezier vanavond bij Billy, hoop dat je het droog houd. Wij hebben hier slecht weer. Doe je wel een beetje rustig aan?

PW lekker gesport? Was misschien wel goed even die afleiding. Jammer dat je niet vanonder de afspraak kon met je moeder, niet werd je toch een soort van gedwongen en dat is niet goed.

Angela, hoe gaat het vandaag met jou en je vriend? Je verhaal klinkt wel duidelijk, misschien dat ik er toch ook maar eens naar moet informeren.

Sifra, wat vervelend die spanning, heb het ook een tijd gehad. Wat bij mij wel hielp is ontspanningsoefingen dmv je spieren aan te spannen. Dan voelde ik echt het verschil en werd mn lichaam zwaar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:11

Apart zeg Angela. Het lijkt me wel een bijzondere ervaring. Als ik dat zo lees vind ik mijn afspraak bij de haptonoom extra spannend.

CIV: GEFELICITEERD!!! Was wel een lang gesprek zeg, je zal wel uitgeput zijn!! Super dat je weer een baan hebt. Hoe lang heb je nou precies thuis gezeten? Wel spannend om weer te moeten beginnen denk ik? Ik heb (nog) geen ervaring met weer beginnen na thuis gezeten te hebben.

Veel plezier met de verjaardag vanavond. Of zie je er erg tegen op?

Het sporten viel me zwaar. Ik moest mezelf er echt toezetten om de tijd vol te maken. Ik voel me raar en zou nog steeds het liefste naar bed gaan. Maar dat vind ik banketstaaf voor mijn vriend dus doe het niet. Hij is verder het weekend weg dus denk dat als ik me dan nog zo voel ik veel tijd in bed doorbreng...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:14

Kom even een knuffel voor iedereen brengen die m nogig heeft:

:(:)

Hier alles redelijk rustig, al ben ik nog veel aant twijfelen.
Ga er nu alleen niet te veel over uit wijden, sorry dames!