Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DenK4ever schreef:Babel schreef:Denk4ever, supergoed van je dat je hier gaat meelezen om je broer beter te leren begrijpen!
Thanks, is op dit moment het minste wat ik kan doen om wat meer inzicht te krijgen in de manier hoe hij dingen ervaart... Zonder dat ik te makkelijk denk "pff, waar maak je je druk om man"
xxJenn schreef:Ik weet niet of ik het heb maar ik herken veel dingen die hier gezegd worden,
het jeuken van kaartjes in kleding
Als iemand ergens meezit trek ik dat me heel erg aan, ookal is diegene het een dag later alweer vergeten loop ik er nog steeds mee rond.
Zoals laulau85 ook zegt vallen mij de raarste details in films op, ook gewoon in het echte leven.
Ik herinner mij heel veel van vroeger, dingen die ik eigenlijk niet kan herinneren.
Ik vind het een gigantisch rot gevoel glazen op te pakken die een aantal keer in de vaatwasser zijn geweest.
Ook vind ik ijsstokjes vast pakken een rotgevoel.
De kleinste geluidjes hoor ik, waardoor ik me minder goed kan concentreren op bijvoorbeeld het leren en heel snel hoofdpijn krijg.
allemaal van dat soort dingen.
heeel appart om hier over te lezen want het komt me zo bekend voor!
ik blijf het hier even volgen!
laulau85 schreef:Ik hoor ook altijd alles. De kleinste brom van een aparaat een vliegje allemaal dat soort dingen. Met als nadeel dat ik soms de helft niet hoor omdat ik dan te veel hoor en het me duizelt waardoor ik vanalles hoor maar niet kan volgen wat.
Herinneringen zijn er bij mij inderdaad ook heel veel en heel gedetailleerd. Als je mij vraagt wat ik gister heb gegeten weet ik het niet meer maar ik weet bijvoorbeeld wel nog precies hoe een winkeltje in turkije eruit zag waar wij altijd drinken gingen halen. Dat zou ik zo na kunnen tekenen. (en dat is toch 6 jaar geleden dat ik daar was) om maar even een stom voorbeeld te noemen...
Pluizebolpum schreef:maar ook beelddenken (denken in plaatjes en filmpjes en nee, dat is niet 'normaal')
laulau85 schreef:hihi bij mij werkt het niet zo makkelijk...
Ik kan dan precies in mijn hoofd zien waar hetgene dat gevraagd wordt staat op welke bladzijde, boven of onderaan, begin van een regel maar niet mere wat er staat :S
laulau85 schreef:hihi bij mij werkt het niet zo makkelijk...
Ik kan dan precies in mijn hoofd zien waar hetgene dat gevraagd wordt staat op welke bladzijde, boven of onderaan, begin van een regel maar niet mere wat er staat :S
pharagirlke schreef:Het kan zijn dat HSP'ers het sneller hebben, maar er zijn ook niet-HSP'ers die het doen.
Jenna schreef:Wat ik me afvraag...ik ben zelf altijd enorm kritisch naar mezelf, ik wil perfect zijn, ik kan gewoon geen fouten malen omdat ik mezelf dan gek maak. Dit schijnt bij HSP te horen, of in elk geval 1 van de eigenschappen. Hebben jullie dit ook en hoe kijken jullie dan naar jullie partner? Mag hij ook geen fouten maken en als hij die wel maakt, wordt hij dan net zo afgerekend als jij met jezelf afrekend?
Ik doe dit namelijk wel![]()
![]()
Echt totaal niet eerlijk ik weet het...