Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:48

zijn er al bokkers met de griep?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:56

Marigold schreef:
hoe zit het eigenlijk, ga je dood als je het vaccin niet neemt?
of maak je dan kans om dood te gaan.
ik vind op zo'n grote schaal vaccineren nogal creepy, je moet er maar blind op vertrouwen dat het vaccin goed voor je is, en er geen kwade bedoelingen achter zitten.
lees hier en daar behoorlijk heftige theorieën, zoals dat het virus gemaakt moet zijn in een lab, dat zoiets niet zomaar ontstaat en dus bewust is losgelaten op de mensen, en vervolgens komen ze met 'de oplossing', namelijk een vaccin voor iedereen..

je moet niet alles geloven wat je leest.... wordt je hartstikke gek van!
Zo'n virus kan vrij makkelijk gewoon ontstaan hoor, die complottheorieen gooien mensen graag direct mee! Als je het niet vertrouwd neem je het vaccin toch niet?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:33

Citaat:
DAT noemen ze nou survival of the fittest!
Sorry, je kan niet de hele wereld redden, dat is gewoon niet te doen!

Citaat:
ik denk dat je het beter gewoon geluk kunt noemen..

Precies Stel je je toch voor dat je in Afrika geboren was... En trouwens gezonde mensen hebben op dit moment zelfs nog meer kans om ziek te worden dus of het nou survival of the fittest is. Het is meer survival of the ones with money...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:24

Zwerte schreef:
Marigold schreef:
ik vind op zo'n grote schaal vaccineren nogal creepy, je moet er maar blind op vertrouwen dat het vaccin goed voor je is, en er geen kwade bedoelingen achter zitten.
lees hier en daar behoorlijk heftige theorieën, zoals dat het virus gemaakt moet zijn in een lab, dat zoiets niet zomaar ontstaat en dus bewust is losgelaten op de mensen, en vervolgens komen ze met 'de oplossing', namelijk een vaccin voor iedereen..

je moet niet alles geloven wat je leest.... wordt je hartstikke gek van!
Zo'n virus kan vrij makkelijk gewoon ontstaan hoor, die complottheorieen gooien mensen graag direct mee! Als je het niet vertrouwd neem je het vaccin toch niet?

Tsjah, maar kiezen tussen twee kwaden.
Ik zou het ook nu nog niet weten. Ondervind enig hinder bij het idee aan vaccineren, ik ga niet op ala minute mijn knien voor de reguliere kliek. "the other side" is niet echt een broodje aap, wat griep/ziektes betreft. Ben ook geen complotfreak.

Moeilijk he!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:37

ja idd moeilijk.
ik ben ook niet persé een complot freak, maar ben wel waakzaam.
persoonlijk wacht ik eerst eens af wat er gebeurd, hoe het zich ontwikkeld.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 02:47

ik heb sinds zondag griep en dacht dus gelijk dat het de mexicaanse was. En toen ik vandaag een droge hoest erbij kreeg wist ik het zeker. Had al visioenen van ziekenhuisopname en krantenberichten. |(

Inmiddels hoest ik al een stuk minder en ik denk eigenlijk dat het morgen wel over is :')
Een vriendin die ik vanmiddag opbelde met de mededeling dat ik de mexicaanse griep heb die lachte me uit ( :( )en zei dat de ordinaire verkoudheid nu ook heerst.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:27

Vanmorgen ligt de krant op de mat, met daar heel groot op de voorpagina MEXICAANSE GRIEP EXPLOSIEF!

Ik word een beetje gestoord van de media en de massa hysterie die zij proberen te creeeren met dit soort artikelen!

Ben ik de enige die het een beetje zat is en het gevoel heeft dat dit allemaal opgeblazen word door de media?

Wereldwijd zijn er al 300 mensen overleden aan de mexicaanse griep. In het artikel staat dan weer niet vermeld hoeveel mensen het momenteel gehad hebben en hoeveel mensen er in totaal op de aarde zijn...

In het begin vond ik alle berichten echt dood eng maar nu begin ik me er toch wel een beetje aan te irriteren!

Oh ja en de kans dat je er aan dood gaat is volgens de statistieken 0.57%

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:55

Ik wordt er ook een beetje gek van..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:20

ShirleyM schreef:
Oh ja en de kans dat je er aan dood gaat is volgens de statistieken 0.57%

waar heb je dat gelezen?
als dat zo is (en blijft) is alles idd nogal overdreven..

aan de ene kant kan je denken, ze maken ons bang zodat iedereen die prik neemt,
aan de andere kant, misschien is echt echt zo ernstig en levensbedreigend, dat we blij moeten zijn met die prik.

en wéér aan de andere kant, wie zegt dat hierna niet weer een andere ziekte opduikt, en daarna wéér 1, enz.
kijk maar naar de dieren, wat een ziektes daar de laatste jaren allemaal in komen...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:23

Die complot theorie geloof ik niet. Wat ik wel geloof is dat er aan bangmakerij wordt gedaan om te zorgen dat veel mensen zich laten vaccineren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:16

Hier in het dorp is er inmiddels een dode door de mexicaanse griep en ik moet zeggen dat het daardoor toch wel anders is als mensen in je omgeving ziek zijn.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:39

Ik heb dat in het AD gelezen vorige week, daar stond ook een kaart van nederland met waar de ziekte tot nu toe allemaal geweest is. Op de site van het RIVM staat ook hoeveel mensen er tot nu toe besmet zijn en hoeveel daar van in nederland besmet zijn geraakt. De teller staat nu op 135 waarvan er 56 in nederland zijn besmet.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:17

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:27

Katja schreef:
Hier in het dorp is er inmiddels een dode door de mexicaanse griep en ik moet zeggen dat het daardoor toch wel anders is als mensen in je omgeving ziek zijn.

Er is niks bekend over een Nederlandse dode.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:34

Ze woont ook in USA ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:39

Sharani schreef:
Die complot theorie geloof ik niet. Wat ik wel geloof is dat er aan bangmakerij wordt gedaan om te zorgen dat veel mensen zich laten vaccineren.

Terwijl ik niet weet of jezelf laten vaccineren nou zo'n goed besluit is.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:44

er is nu wel al een variant die resistent is tegen Tamiflu;-) das niet zo best

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:54

Marigold schreef:

Kan iemand mij vertellen wie op deze aardbol erop uit is om de mensheid voor een groot deel uit te roeien?
De grap van de natuur is dat ze dingen kan die mensen nog altijd niet kunnen en misschien ook wel nooit gaan kunnen. Daarom vind ik het ongelofelijke lariekoek om te beweren dat zo'n virus ''gemaakt moet zijn in een lab''. Ónzin. De mensheid kan niet méér dan de natuur, juist minder.

Daarnaast denk ik dat de media wel doet aan bangmakerij, maar ook de daadwerkelijke experts zeggen dat dit zeker een hele heftige griepgolf gaat worden en dat vaccinatie een heel belangrijk redmiddel zal worden. En als we met z'n allen de expertise van die mensen in twijfel gaan trekken, kunnen we allemaal over een halfjaar wel inpakken. Ik laat me vaccineren zodra het moet. Je kunt kiezen: óf je neemt het risico direct door je te vaccineren, óf je neemt het risico door dat niet te doen en je hoopt dat je het niet oploopt. Ik kies voor het directe risico.

Dat er een variant is die resistent is tegen Tamiflu, daar valt natuurlijk op te wachten. De enige betrouwbare bescherming is op den duur een vaccin, omdat het lichaam dan tegen het daadwerkelijke virus kan vechten en op tijd kan reageren. Tamiflu is slechts een remmer en daar zal een virus op den duur tóch altijd overheen muteren, net zoals dat met antibiotica ook zal gebeuren (mede dankzij de vele mensen die een kuur niet afmaken).

Een vaccin zal bescherming bieden tegen een bepaalde variant, maar zal het lichaam óók in verhoogde staat van paraatheid brengen wat betreft andere, familiaire virusstammen... Net zoals de mensen die de vorige griepgolf meemaakten dus minder risico lopen op ernstige problemen door dit virus.

De media doen aan bangmakerij, dat ben ik met jullie eens, maar ook de experts zeggen dat dit een ernstige pandemie is en wordt. Vaccinatie zal op den duur ons écht uit de brand moeten gaan helpen. Je kunt de expertise van die mensen wel in twijfel gaan trekken, maar dan kunnen we het sowieso wel vergeten denk ik. Zij hebben nu eenmaal de meeste kennis en ik vertrouw daarop. Je kunt kiezen: óf je neemt het risico je te laten vaccineren, óf je neemt het risico dat niet te doen. Ik kies voor het directe risico en zal me laten vaccineren zodra het kan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:21

Bangmakerij denk ik niet, sensatiezucht waarschijnlijk wel.

Alleen kunnen wij inmiddels uit betrouwbare 90 % zekere bron vermelden dat je er goed ziek van wordt van dit kl ote virus. Mijn mannetje is voor onze vakantie in 3 weken tijd in 5 landen geweest voor zijn werk waaronder spanje waar op dat moment al aardig wat mensen besmet waren in dezelfde regio. Maar ja nederland en waarschuwen welnee geen gevaar voor de volksgezondheid. Maar dus 10 keer op schiphol,veel in vliegutuigen en onder vreemde mensen komen.

Tijdens de laatste reis is hij heel erg verkouden/hoesterig grieperig geworden maar zonder echte koorts terwijl hij echt nooit ziek is en topfit. Dit vrijdags wel gemeld aan de huisartsen post maar ja hij was niet in mexico geweest dus geen gevaar. Een dag later wordt ik ziek met echt flinke koorts, griep, hoofdpijn hoesten echt heel erg ziek. Dus weer de huisartsen post gebeld maar nee man is niet in mexico geweest dus geen gevaar. het enige dat ze wilde was ons geruststellen de muts. :(

Toch zelf maar een soort van quarantaine gehouden omdat zowel schoonvader als schoonzus huisarts zijn die beiden wel de ggd gewaarschuwd zouden hebben ivm verdenking van mexicaanse griep.

Dinsdag werd de koorts alleen maar hoger en kreeg ik het benauwd en pijn bij het ademhalen en we zouden die dag op vakantie gaan. Toch maar de huisarts gebeld en dit keer was onze eigen arts er. Daar moest ik langs komen en hij was er erg duidelijk in. Waren we vrijdag bij hem terecht gekomen waren we in quarantaine gezet met tamiflu en de ggd erbij omdat de kans op mexikaanse griep meer dan 90 % was arts nummer 3 al die dit dus vermoed. Lekker dan maar omdat we allebei al een paar dagen ziek waren en Sander al aan de beterende hand was het besmettinggevaar al over en tamiflu volledig zinloos. We mochten dus wel op vakantie maar rustig aan doen.

Nu bijna 6 weken later is mijn mannetje langzaam hersteld van zijn griep en bij mij is er nog een erge vermoeidheid en wat ademhalingsproblemen. gelukkig hebben we er nu een antistof tegen wat onze huisarts ook zegt maar ondanks dat als de enting er is dan laten we ons wel enten net als bij de normale griep ook ieder jaar. het scheelt toch ziek worden en wordt je ziek dan in ieder geval minder erg. Dat heeft ons bij dit virus ook geholpen zo goed als zeker en zijn we er niet doodziek maar gewoon flink ziek van geweest.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:42

Ik vind het wel een beetje opgeklopt allemaal. Er zijn 135 gevallen van mexicaanse griep. De kans dat je Q-koorts met 1518 zieken is vele malen groter.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:33

Ik werk als verpleegkundige in een van de grootste ziekenhuizen in de hoofdstad merk dat er in dit gebied een flinke toename in het aantal H1N1 gevallen is. Alle H1N1 patienten op mijn afdeling hebben het overigens overleefd, maar dat waren bijna allemaal vrij jonge, gezonde mensen. Ik hoop alleen dat het niet erger wordt; toen de epidemie net begon zat onze ER vol met mensen die dachten dat ze H1N1 hadden, maar toen had niemand het ... nu is de grootste onrust voorbij, maar hebben we in de laatste weken ineens een aantal H1N1 patienten op mijn afdeling gehad. :\

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:56

Hier bij mij in het dorp zijn nu ook gevallen met de mexicaanse griep, tja als ik hem krijg dan krijg ik hem...
Eerst dacht ik echt van wat als, en nu heb ik zoiets als het je overkomt overkomt het je.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 03:38

Veulen84 schreef:
Ik vind het wel een beetje opgeklopt allemaal. Er zijn 135 gevallen van mexicaanse griep. De kans dat je Q-koorts met 1518 zieken is vele malen groter.

Ik hoop van harte dat het opgeklopt is:

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... anse+griep

Tot nog toe riep de Belgische griepcommissaris Marc Van Ranst op om niet te panikeren over de Mexicaanse griep. Maar zeven griepdoden per dag tegen eind augustus noemt hij nu wel 'een realistische voorspelling'.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:39

Volgens mij ben jij er echt veel mee bezig, of niet?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:05

Jetje1985 schreef:
Volgens mij ben jij er echt veel mee bezig, of niet?

Ja joh, 24 uur per dag. Mijn laatste post hier was dan ook van 18 juni. :D