[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:40

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik slikte altijd Microgynon, totdat het twee jaar geleden werd vervangen door die merkloze. Levonorgestrel ofzo.
Nou ben ik een paar maanden geleden ge-emigreerd, en sinds een maand of 2 koop ik de pil hier in Italie. Nou kreeg ik Egogyn, dat had precies dezelfde samenstelling als die ik in Nederland slikte.

Nou heeft de apotheker me ervan verzekerd dat het dezelfde is en ik dus gewoon door kon gaan met slikken van het nieuwe merk. Zo gezegd zo gedaan.

Alleen heb ik nu een beetje twijfels. Kan het zijn dat het toch niet betrouwbaar was?
Ik had namelijk vorige week het idee dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn. Buikpijn, hoofdpijn, moe, misselijk 's morgens, veel plassen... En sinds die tijd last linksonder in mijn buik. Menstruatie kwam wel, maar heeeel erg weinig, terwijl het normaal behoorlijk hevig is. Nog geen test gedaan, omdat ik het maar opvatte als gewone menstruatie, maar ik begin me toch wel zorgen te maken.

Wat denken jullie? Switchen van pil, met zelfde samenstelling, andere naam, zou dat onbetrouwbaar kunnen zijn?

MSQuincyTE

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:29

Ik zal eerst maar eens een test doen _Covergirl_

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:35

Inderdaad eerst maar een test doen. Als de samenstelling gelijk is dan zou het niet moeten kunnen namelijk!

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:21

Wie kan ik een plezier doen met twee nuvaringen. Ik ben er mee gestopt. Tegen een kleine vergoeding kan ik ze zo opsturen. Pm me maar als je interesse hebt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 00:17

ik heb vandaag me 2e spiraaltje laten plaatsen.

maand terug heb ik de eerste laten verwijderen en toen wilden ze de nieuwe er gelijk inzetten, maar dat lukte niet, want ze konden niet meten hoelang die draadjes moesten worden.
nou gelukkig wel.

heb de hele dag in bed gelegen en had gigantische buikpijn, maar met een ibuprofen merk je er weinig van.

ik hoop dat ik morgen geen last ervan heb. :)

is het trouwens een normaal iets, als je daar misselijk van kan raken als ie er net in zit :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:35

Jeetje, Ketaki, dan heb jij er wel meer last van gehad dan ik zeg.
Ik heb amper pijn gehad na het plaatsen van mijn tweede spiraaltje.
Bij mij was het wel meteen gelukt na het verwijderen van de een of de ander terug te plaatsen. Het plaatsen was wel pijnlijk en ik heb even een uurtje op bed bij liggen komen toen ik weer thuis was, maar daarna weinig last.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:28

Marije_jiplover schreef:
Jeetje, Ketaki, dan heb jij er wel meer last van gehad dan ik zeg.
Ik heb amper pijn gehad na het plaatsen van mijn tweede spiraaltje.
Bij mij was het wel meteen gelukt na het verwijderen van de een of de ander terug te plaatsen. Het plaatsen was wel pijnlijk en ik heb even een uurtje op bed bij liggen komen toen ik weer thuis was, maar daarna weinig last.

ja indd.
bij mij had ik ook nadeel dat die tang om je mond wijder te maken er half uitviel :(
dat voelde ik goed.
de eerste keer deed het niet zo zeer pijn, je schrok er alleen van.
najaah. heb de hele dag op bed gelegen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:26

Ik kreeg net een specificatie binnen van de friesland.
Heb de Nuvaring meteen betaald bij het ophalen €20,82 betaald

Op de rekening van de friesland staat dat ze nu nog eens een keer €14,48 van mijn rekening gaan aftrekken.
Dus dat zou betekenen dat je voor de nuvaring een bedrag van €35,30 betaald!

Dat is dan best duur, betalen jullie er ook zoveel voor?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:51

Dat kan wel kloppen waarschijnlijk heb je nog niet zo veel van je eigen risico gebruik en moet je het deel dat normaal vergoed wordt alsnog zelf betalen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:29

Ketaki schreef:

maand terug heb ik de eerste laten verwijderen en toen wilden ze de nieuwe er gelijk inzetten, maar dat lukte niet, want ze konden niet meten hoelang die draadjes moesten worden.
nou gelukkig wel.

heb de hele dag in bed gelegen en had gigantische buikpijn, maar met een ibuprofen merk je er weinig van.

is het trouwens een normaal iets, als je daar misselijk van kan raken als ie er net in zit :o

Als ik vragen mag, waarom heb je m er voor de 2e keer in laten zetten?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:16

zonnebloem18 schreef:
Dat kan wel kloppen waarschijnlijk heb je nog niet zo veel van je eigen risico gebruik en moet je het deel dat normaal vergoed wordt alsnog zelf betalen.

Grr naja, is niet anders :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:22

daisies schreef:
Ketaki schreef:

nou gelukkig wel.

Als ik vragen mag, waarom heb je m er voor de 2e keer in laten zetten?

Ik vermoed omdat haar eerste er (net als mijn vorige) ongeveer 5 jaar inzat. En dan isie aan vervanging toe.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:00

klopt helemaal marije_jiplover

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:01

Ik betaalde ook zoveel voor nuvaring :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:26

Zijn er ook bokkers die aan de pil zijn en die "just in case" om de zoveel tijd een zwangerschapstest doen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:28

nee ik doe dat niet. Ik ga er vanuit dat ik zelf echt wel door heb wanneer er iets niet in de haak is. En tja mocht ik zwanger zijn is het ook geen probleem. (moeten we alleen per direct een huis kopen haha)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:30

Hoeveel procent kans is er dat je zwanger word met de Mirena?
En mocht ik het idee hebben zwanger te zijn, kan hij er dan gewoon uitgehaald worden? Of is het vruchtje dan al verstoten?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:40

Word het spiraaltje vergoed door de verzekering?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:42

chantalvdv schreef:
Hoeveel procent kans is er dat je zwanger word met de Mirena?
En mocht ik het idee hebben zwanger te zijn, kan hij er dan gewoon uitgehaald worden? Of is het vruchtje dan al verstoten?

mij is verteld door de huisarts van de 1000 mensen raken er maar 2 mensen zwanger, die een mirena hebben.

als je het idee hebt zwanger te zijn, melden bij de huisarts/gynacoloog en de spiraal eruit laten halen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:07

lillytjuh schreef:
nee ik doe dat niet. Ik ga er vanuit dat ik zelf echt wel door heb wanneer er iets niet in de haak is. En tja mocht ik zwanger zijn is het ook geen probleem. (moeten we alleen per direct een huis kopen haha)

Hoezo moet je dan een huis kopen? :+ Sorry off-topic. :o

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:11

Nativa schreef:

Volgens mij wel, maar ik weet het niet 100% zeker. Eén ding weet ik wel zeker, en dat is dat je hem sowieso zelf moet betalen als je je eigen risico nog niet overschreden hebt. |o Daar staat tegenover dat het altijd nog goedkoper is dan de pil, als je hem tenminste lang genoeg laat zitten.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:11

goeroe schreef:
lillytjuh schreef:

Hoezo moet je dan een huis kopen? :+ Sorry off-topic. :o

Vriendlief en ik zijn momenteel op huizenjacht om samen te gaan wonen...... Een kind en thuis bij je ouders wonen vind ik persoonlijk niets.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:18

Ow, op die manier. Ik vroeg me al af wat er mis is met huren. :+ Bij m'n ouders wonen moet ik sowieso niet meer aan denken, baby of geen baby. :))

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:10

goeroe schreef:
Nativa schreef:

Volgens mij wel, maar ik weet het niet 100% zeker. Eén ding weet ik wel zeker, en dat is dat je hem sowieso zelf moet betalen als je je eigen risico nog niet overschreden hebt. |o Daar staat tegenover dat het altijd nog goedkoper is dan de pil, als je hem tenminste lang genoeg laat zitten.

Eigen risico heb ik met mijn medijcijnen allang op, dus ik ga er dan vanuit dat het gratis is. Over 3 weken word hij geplaatst, ben benieuwd... (Koperspiraal)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:12

Ik help het je hopen. :D Succes en sterkte! Doet even zeer, maar dan heb je als het goed is ook wat. :))