me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:41

Issy schreef:
net alsof ik een fles wijn op heb :+

Zo praat ik niet alleen, ik kan er ook zo bij lopen _O-

Serieus, als ik een middagje ga winkelen dan ga ik er op een gegeven moment een beetje zwalkend bij lopen.
Lijkt net alsof ik teut ben, al heb ik geen druppel gedronken.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kan om het meerendeel wel lachen.
Ipv te gaan staan vloeken of janken dat ik tegen de deurstijl aan ben gelopen, lach ik mezelf soms uit. Hahaha, kijk mij weer duf zijn.
Of als ik niet uit mijn woorden kom. Mag ik de....mag ik de.....klinkt als, rode ding daar, wijst met vingertje...jaaaaa dattu.
Ik kan er wel mee gaan zitten janken, maar daar schiet ik geen drol mee op. Zo is het nu eenmaal, dus punt. Pas jezelf maar aan mij aan, ik kan me namelijk niet aanpassen.

Ik moet wel zeggen, doordat ik er vrij handig in ben geworden om de dingen net even een tikkeltje anders te doen, zodat ik er zelf eigenlijk niet veel van merk, merkt mijn omgeving het eigenlijk ook niet.
Laatst bijgewerkt door holly op 16-01-09 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:43

Nou inderdaad, mijn coping is ook wel humor, humor en nog eens humor. Voordelen zijn dat ik het voor mijzelf wat luchtiger maak, en ook zo overkom naar de buitenwereld. Nadeel is dat anderen denken dat het wel meevalt, maar ach. Grapjes werken altijd goed. :P

Wil trouwens niet zeggen dat ik het nooit echt niet meer zie zitten, dat heb ik helaas nog wel eens. Maar de volgende dag ga ik weer net zo vrolijk verder en ben ik er van overtuigd dat ik er morgen/volgende week/volgende maand wel vanaf kom.

holly

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:54

Dat is iets wat ik ook ervaar hoor. Ik wil zoveel. Punt is dat ik mezelf af en toe even moet terugfluiten om tegen mezelf te moeten zeggen: dat kun je wel willen, maar op lange termijn ga je dat niet volhouden, en dan?
Dat zijn dan de momenten dat ik even overhoop kan liggen met mezelf.

Voor de rest boeit het me allemaal niet zoveel, maar goed ik leef er dan ook alweer 11 a 12 jaar mee.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:06

Ach, ik kan er zelf ook wel om lachen als ik weer eens iets doms doe of zeg ofzo vanwege m'n vermoeidheid. Ik kan nog heel erg overhoop liggen met mezelf, maar heb het ook wel geaccepteerd. Mensen vinden het vaak ook zo goed van me als ze mij over mijn ziekte horen vertellen. Krijg vaak te horen dat ik er zo goed mee om kan gaan.

Ik heb net een brief getypt naar het UWV, waar ik vraag om een herkeuring. Ik ben benieuwd.
Ik ben nu wel aardig moe en m'n vriend komt zo nog wel en die blijft slapen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:07

Goed zeg Marilla; ik ben ook benieuwd. Hoop voor je dat je wat meer inkomen kunt krijgen.

Helemaal accepteren zal ik het nooit, zal het nooit acceptabel gaan vinden dat ik als jonge meid erg weinig kan (zonder mij weer zo lichamelijk rot te voelen etc). Want waarom voel ik mij elke dag alsof ik teveel gedronken heb, een betonblok op m'n lichaam heb gehad en tot 6 uur in de morgen door heb gefeest? Kon ik dat allemaal maar doen, dan was het mijn eigen schuld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:30

holly schreef:
Issy schreef:
net alsof ik een fles wijn op heb :+

Zo praat ik niet alleen, ik kan er ook zo bij lopen _O-

Serieus, als ik een middagje ga winkelen dan ga ik er op een gegeven moment een beetje zwalkend bij lopen.
Lijkt net alsof ik teut ben, al heb ik geen druppel gedronken.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kan om het meerendeel wel lachen.
Ipv te gaan staan vloeken of janken dat ik tegen de deurstijl aan ben gelopen, lach ik mezelf soms uit. Hahaha, kijk mij weer duf zijn.
Of als ik niet uit mijn woorden kom. Mag ik de....mag ik de.....klinkt als, rode ding daar, wijst met vingertje...jaaaaa dattu.
Ik kan er wel mee gaan zitten janken, maar daar schiet ik geen drol mee op. Zo is het nu eenmaal, dus punt. Pas jezelf maar aan mij aan, ik kan me namelijk niet aanpassen.

Ik moet wel zeggen, doordat ik er vrij handig in ben geworden om de dingen net even een tikkeltje anders te doen, zodat ik er zelf eigenlijk niet veel van merk, merkt mijn omgeving het eigenlijk ook niet.

Wat typisch!! Dat heb ik dus precies hetzelfde!! :j
Zowel het zwalken, als het niet uit mijn woorden komen als het lachen om het zoveelste ongelukje!

@Marilla: Ik hoop voor je dat het goedkomt bij het UWV! Knap dat je het gewoon weer gaat proberen!
@Paula: Balen dat je nog zo'n moeite hebt met accepteren...Ik ben in het begin zo moe geweest dat ik niet de energie had om me er druk over te maken, en toen ik daar wel de energie voor kreeg was ik er al bijna aan gewend. Misschien een beetje raar maar daardoor heb ik er nooit moeite mee gehad om het te accepteren. Jou situatie is weer heel anders natuurlijk, ik hoop dat je er toch beter mee om kan leren gaan. Want je druk maken erover terwijl het niet helpt kost alleen maar meer energie ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:15

@ Holly,

Met wat je besschrijft, het had mij kunnen zijn. Leef met je mee. Bij mij heeft vooralsnog ook niets geholpen.
(edit, wel je "dronken" berichtje, niet je hyper berichtje )
Al heb ik als ik mij echt naar voel soms een knaller, heel druk en heel irritant, dan voel ik mij gewoon echt rot en ga ik uit rotheid gek doen, zal wel afleiden.
vooral je zin: moe, ja. Geen slaapmoe.
Ik denk ook wel dat we het daar allemaal over hebben toch?
Was het maar zo... slaapmoe... lekke tevreden naar je bedje willen.
Ipv altijd futloos opstaan en binnen een uur gewoon van de moeheid naar zijn, mistig in je hoofd, lamlendig.

En dat net tegen iets aan knallen ken ik ook.
Net even mijn scheenbeen langs het bed schrapen, net even mijn schouder tegen de deurpost, net in een winkel wat met mijn arm/jas omver gooien, op de hakken lopen van iemand voor mij enz.

-----------------------------------------------
Ben weer terug van Leeuwarden, wat een dag.
Gelukkig 2 uur in dezelfde trein, lekker tukken.
Gezellig wel, mijn ma was mee.

Toch nu al wat dingen uitgekomen, maar we wachten 1 a 1,5 week af met de uitslag, uitgebreide verslag etc.
Tevens belt ze me om alles mondeling te vertellen.

Wat ze nu al herkende, en eventueel eruit komt:
-- glucose problemen, schommelt te hevig. Energie wordt niet goed omgezet en gebruikt.
Uit zich bij mij in: moe, geen energie, nukkig bij "moe" en dan vaak willen eten of rusten. Snel lamlendig door veel prikkels zoals geuren, winkelen, (harde) muziek enz. Mistig gevoel, wazig zien, niet kunnen concentreren, niet kunnen focussen. Malaise gevoel, problemen met spieren. Weinig kunnen. Hoofdpijn.

Deze klachten vermoedde ze al bij het zien van mijn gezicht gezien de kleur en de stand van mijn ogen. (beetje vreemd, maar oke)

-- Aantal kandidaat bacterien/schimmels/virussen, zoals waarsch zoiezo herpes, candida, epstein barr, etc even op een hoop genomen.
Uit zich bij mij in: Deels Bovenstaand en in stoelgang problemen, continue loopneus, neusverkoudheden en onstekingen, slijm zowel doorzichtig als groenig als taai groen wat zowel op te hoesten als eruit te snuiten is (flink snuiten), hevige buikkrampen ( waar men vaak prikkelbare darm aan koppelt), opgezette buik, gasvorming, veel huidklachten en gekke allergische reacties.

De andere dingen ben ik even vergeten.
Weersgevoeligheid, oorontstekingen, altijd ziekig, slecht geheugen enz.

Nu ben ik de draad kwijt, goddank krijg ik straks een heel verslag, dus even een week a 1,5 week in spanning zitten.

Lallen, niet uit woorden komen, gek uit mijn ogen kijken doordat ik op "stand mistig" sta enz ken ik ook allemaal.

Wat ze wel goed uitlegde is, dat als er ergens iets niet werkt er andere dingen ook niet kunnen werken.
Ze gaan nu ook goed naar mijn witte en rode bloedcellen kijken plus alle celwerkingen, of ik tekorten heb aan aminozuren.
Met 1 tekort aminozuur, werkt een cel al niet meer goed (1e cel heeft 2 keuzes met noodsituaties, voeding naar spier of immuunsysteem) dan kiest het systeem voor 1 van die 2.
Hoe kan men genoeg energie hebben als het systeem niet goed werkt.
Dan geeft het lichaam automatisch ook het minst aan spieren.
Je hart hoort tevens bij een ander systeem, vandaar dat je lichaam spieren achterwegen kan houden ondanks dat het een spier is.

blabla...

En door mijn hevige tekort, door mijn extreem laag gewicht periode, is het niet ondenkbaar dat mijn lichaam draait op tekorten en dus keuzes moet maken.

Mistig gevoel in hoofd... lichaam besteed de schaarste aan belangrijkere dingen, en haalt ook voeding uit de hersenen. Vaak wordt daardoor het lallen, mistig, er niet helemaal zijn, niet uit de woorden komen enzovoort veroorzaakt.

En nu ben ik de weg helemaal kwijt.

Ik wacht het gewoon af, en ondertussen ga ik ook voor de verwijzing naar amsterdam.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:06

Wat voor arts was dat in Leeuwarden Hannanas?

Herkenbaar, niet uit je woorden komen.
(Deed net 5x over het woord abstract toen ik wat tegen mijn moeder zei).

Huidklachten.

Ik heb sinds een paar jaar (en als kind/verder mijn hele leven nooit!!) ook iets eczeem achtigs.
Dus als ik bij een arts was op het eind altijd nog even "Oh, en wat is dit ?"

Drie artsen gezien, en ze zeiden alle drie wat verschillends.
Omdat het behalve lastig niet besmettelijk is, maak ik me er verder niet zo druk om (en ik ga er dus ook geen huidarts mee lopen vervelen..buiten dat me dat te veel reizen is voor zoeits kleins).

Amsterdam zei dat het wel weer over zou gaan (als laatste) als het hele ME gebeuren over ging, dus daar ga ik maar vanuit dan :)

Het lijkt wat op dyshydrotisch eczeem, begint een paar dagen als kleine blaasjes (die erg zeer doen als ik ze stoot - het zijn geen blaren, maar kleiner en met meer huid eroverheen zodat er meer druk op staat) met een rood puntje erin, en die drogen heeel langzaam uit. Zit op sommige vingers, en vooral bij de vouwen/knokkels of aan de zijkant. Duurt weken/maanden voor de huid weer normaal is.

(alleen dyshydrotisch eczeem schilfert en jeukt, en ik schilfer helemaal niet en jeuk eigenlijk ook niet zo erg - is maar een paar dagen van de maanden dat het er zit, als het opdroog stadium begint.)

En even in het algemeen: zonder humor kom je nergens!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 08:39

@Hannanas: aminozuren tekort is dus heel normaal bij ME/CVS patienten daarvoor krijg je in amsterdam vaak carnitine voorgeschreven, zodat de aminozuren weer aangemaakt worden en de hersens beter het signaal gaan doorgeven (even kort door de bocht uitgelegd). De glucose is denk ik een apart probleem, vervelend maar wel goed dat het nu ontdekt word, want dan kun je met je eetpatroon er rekening mee houden. Bij wat voor arts ben je geweest? handig om deze info te delen, voor mensen die uit het noorden komen, want daar zitten niet veel artsen die de juiste richting op mee denken.

@Highwaykind, wat jij beschrijft, je soort exczeem, heb ik precies hetzelfde. Onder mijn eelt op mijn handen en soms vingers verschijnen hele kleine blaasjes, in het begin lijkt het alsof je een cactus hebt vast gehouden en dat er allemaal splinters inzitten, of in het begin dacht ik dat er een distel in het hooi heeft gezeten en ik die leuk beetgepakt had. Maar dat is dus niet zo. De druk is het meest pijnlijk, maar uiteindelijk drogen ze weer uit en verdwijnt het weer en dan weken, maanden later zitten ze er weer.
Wat het precies is ben ik nog niet uit, het lijkt een beetje op een Herpes virus, ik heb van de huisarts een zalf ervoor gekregen genaamd Ibaril. Hierdoor verdwijnt het sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:51

@Highwaykind & Issy: De huidklachten die jullie omschrijven komen overeen met wat ik ook heb. Ik heb het alleen al vanaf dat ik een jaar of 11/12 was en ME pas vanaf mijn 17e.

Het doet bij mij geen zeer, maar ik krijg wel bultjes, vooral op mijn bovenarmen/bovenbenen en op mijn borst. Op mijn armen/borst blijft het redelijk rustig, niet rood oid, behalve als ik het warm krijg (bijvoorbeeld met rijden) en dan springen sommige bultjes open. Het is niet pijnlijk, maar er komt wel pus uit, iellllll -O- Mijn armen zien er ook een beetje lidtekenachtig uit inmiddels.
Op mijn benen zijn het meer rode bultjes en minder lidtekentjes, verder eigenlijk hetzelfde. Mijn huisarts heeft er wel naar gekeken, hij zei dat het leek op jeugdpuistjes en dat het niet ernstig was. Hij wilde me evt wel een creme geven, maar gezien de mogelijke bijwerkingen en de ME vond hij dat niet verstandig. Ik heb het dus maar zo gelaten.
Wat ik wel merk is dat als ik in de zomer veel in de zon ben, het dan veel minder wordt. Ook was ik me elke dag met Sanicur douchegel, die is PH neutraal en dood bacterien. Als er dan een bultje open is gegaan was ik in elk geval de viezigheid weg voordat het gaat ontsteken. Want al mijn wondjes ontsteken heel gauw, zal er ook wel bij horen...

(misschien een beetje ranzig, maar als ik een wondje heb wil mijn hond het altijd "schoonlikken". Eerlijk gezegd helpt dat enorm, als hij eraan heeft gezeten ontsteekt het daarna eigenlijk nooit.)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:10

@ Issy,

http://www.valeomedica.nl Natasja Zijl.
Zij behandeld veel mensen in "onze hoek", en ook personen met een burn-out enz.
Echt specifiek zo'n persoon met zoveel officiele diploma's heb ik nergens anders kunnen vinden, dan maar helemaal naar Leeuwarden.
Moet wel even kijken of ik behandeld wil worden, en of dat dan bij haar is of dat we samen iets in deze regio zoeken.

Bloed wordt driemaal op een glaasje met nummer gezet, zodat de hematoloog niets meer weet dan wat hij ziet.
Een hematoloog in Groningen kijkt het na, vervolgens nog een persoon en vervolgens Natasja.
Daarna gaan ze allen om de tafel en bespreken ze mijn klachten en mijn bloed.

Mijn "me/cvs", hoe moet ik het nu even anders noemen ondanks geen officiele benaming, is 5 jaar geleden begonnen.
Na een hevige anorexiaperiode waarbij ik gelukkig door het oog van de naald ben gekropen.
Waarsch de trigger, en zoiezo "verkeerd opgestart".
Daarbij past ook een glucoseprobleem wel vertelde ze, het zou gek zijn als dat wel goed werkt.

Maar ik wacht echt met smart op het verslag, niet alles is blijven hangen.
Toch heb ik het stille vermoeden, dat dit wel heel gemakkelijk zou zijn, op deze manier toppie worden.
Zie mij door alternatief, net als bij mesologie al is dat zweveriger, niet de oude worden.
Dat zou wel heel makkelijk zijn... waarom is de internist,cardioloog, huisarts daar niet opgekomen.
Al riep de internist wel ME, ze weten niet waarom een lichaam soms na een hevige noodperiode of ontstekingen,operaties ,infectieziekte etc soms verkeerd gaan werken, en is ook moeilijk aantoonbaar, was zijn verhaal.

Volgens Natasja zijn je aminozuren/waarden ook makkelijk door regulier te testen?

Sinds mijn klachten heb ik huidklachten, uit zich in allergie voor dingen, zoals spiergel, absurte reacties op iets waarop ik nooit gereageerd heb.
Maar voornamelijk in mijn gezicht. Hevige hete rode plekken krijgen van weersveranderingen (regen-\> warme woonkamer) (airco, gure wind, koud/warm) enz. En sinds een half jaar rode schrale jeukende plekken in mijn gezicht die niet weg gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:17

@Hannanas: Ik hoop voor je dat het gaat helpen!
Hoe ben je eigenlijk bij die mevrouw terecht gekomen?
Ik ben al bij zoveel alternatieven geweest dat ik er een beetje huiverig voor ben, ze beloven allemaal je binnen een half jaar beter te maken en tot nu toe is het nog niemand gelukt...Ik ga zelf in elk geval eerst maar weer eens naar Ede maar als dat niks oplevert is dit misschien ook een idee.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:19

Ben zelf ook nog nooit geholpen met alternatief.

Ik ben ook huiverig, maar vond het idee van leven bloedonderzoek wel interessant.
Klinkt minder zweverig dan doormeten.
Je ziet wat er is. 50.000 keer vergroot.

Wat wel iets zweverig is, is EMR, aftakking van BioResonantie.

Via een tante van de vriend van mijn zus.
Die woont in Friesland. Nouja dan maar proberen.

Vandaar dat ik ook ga wedden op amsterdam.

Ja soms gewoon zo'n opleving van het willen weten wat er aan de hand is.. hoop op iets beter worden.
Op deze manier zie ik mijn niet werken, en kinderen hebben.
Trouwens, uberhaupt niet werken, ja misschien 2 a 3 keer per week en derest van de week totall-loss. Maar daar ga je het niet van redden later.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 17-01-09 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:20

Jeetje wat een lappen tekst :P Krijg het nu even niet binnen, ben zó moe!
Heb afgelopen week tentamenweek gehad en heb het redelijk gedaan denk ik. Alleen de laatste toets merkte ik echt dat het te veel was, ik heb er ook maar onder gezet dat het me spijt als er veel taalfouten in zaten (was een boektoets engels) want ik betrapte me op woorden als denkte enzo.. kon gewoon niet meer nadenken :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:23

ja sorry voor de lappen tekst.
Als ik moe ben kan ik het moeilijk kort houden.

Ik heb maandag en woensdag een tentamen.
Plus nu nog projectwerk...
Allemaal in dit weekend gepropt. En leren komt wel op de dag van het tentamen zelf. Blijft nu toch niet hangen.
Moet zeggen dat de stress wel weer aardig begint toe te slaan.
Heb ook een Her, waarvan ik de vorige keer de vragen moeilijk kon lezen. Ogen wilde dicht, en wat je las dat leek wel arabisch.
Hebben jullie daar tips voor? Ervaring mee?
(miss promiss wel zie ik?)

Nouja vanmiddag weer slapen, hopen dat ik na het avondeten nog een uurtje bij de pinken kan zijn.

Had je veel tentamens miss promiss?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:25

brigitta1987 schreef:
@Highwaykind & Issy: De huidklachten die jullie omschrijven komen overeen met wat ik ook heb. Ik heb het alleen al vanaf dat ik een jaar of 11/12 was en ME pas vanaf mijn 17e.

Het doet bij mij geen zeer, maar ik krijg wel bultjes, vooral op mijn bovenarmen/bovenbenen en op mijn borst. Op mijn armen/borst blijft het redelijk rustig, niet rood oid, behalve als ik het warm krijg (bijvoorbeeld met rijden) en dan springen sommige bultjes open. Het is niet pijnlijk, maar er komt wel pus uit, iellllll

Dat klinkt toch als iets heel anders eigenlijk ;)
Bij mij zit er doorzichtig vocht in, net als bij een blaar, ze springen ook niet open, en laten ook geen littekens achter.
En het doet echt flink zeer als je zo'n blaasje stoot. Het zit ook alleen op mijn vingers.

Oh, en van zuivel krijg ik 2 prachtige rode vlekken op mijn kop. Heel mooi symmetrisch op mijn jukbenen.
(Dat wordt wel wat beter lijkt het, yoghurt gaat goed, veel kaas niet, melk drink ik niet).

Na een stuk of 6 alternatieve artsen, heb ik besloten dat niet meer te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:28

Hannanas schreef:
ja sorry voor de lappen tekst.
Als ik moe ben kan ik het moeilijk kort houden.

Ik heb maandag en woensdag een tentamen.
Plus nu nog projectwerk...
Allemaal in dit weekend gepropt. En leren komt wel op de dag van het tentamen zelf. Blijft nu toch niet hangen.
Moet zeggen dat de stress wel weer aardig begint toe te slaan.
Heb ook een Her, waarvan ik de vorige keer de vragen moeilijk kon lezen. Ogen wilde dicht, en wat je las dat leek wel arabisch.
Hebben jullie daar tips voor? Ervaring mee?
(miss promiss wel zie ik?)

Nouja vanmiddag weer slapen, hopen dat ik na het avondeten nog een uurtje bij de pinken kan zijn.

Had je veel tentamens miss promiss?

Voor dichtvallende ogen heb ik geen tips, maar misschien wel voor makkelijker lezen. Ik mag tentamens maken in mijn eentje in een aparte ruimte, dat is veel rustiger en dan kan ik me beter concentreren. Je zou ook kunnen vragen om een tentamen voor mensen met dislectie, daar drukken ze de tekst meestal groter af en met meer regelafstand, dat helpt misschien ookmet de leesbaarheid. Wat eten mee naar binnen nemen kan ook helpen, ik heb zelf ook tijdens college altijd druivensuiker bij me. Als het dan echt niet gaat kan ik mezelf even een boost geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:31

highwaykind schreef:
brigitta1987 schreef:

Het doet bij mij geen zeer, maar ik krijg wel bultjes, vooral op mijn bovenarmen/bovenbenen en op mijn borst. Op mijn armen/borst blijft het redelijk rustig, niet rood oid, behalve als ik het warm krijg (bijvoorbeeld met rijden) en dan springen sommige bultjes open. Het is niet pijnlijk, maar er komt wel pus uit, iellllll

Dat klinkt toch als iets heel anders eigenlijk ;)
Bij mij zit er doorzichtig vocht in, net als bij een blaar, ze springen ook niet open, en laten ook geen littekens achter.
En het doet echt flink zeer als je zo'n blaasje stoot. Het zit ook alleen op mijn vingers.

Oh, en van zuivel krijg ik 2 prachtige rode vlekken op mijn kop. Heel mooi symmetrisch op mijn jukbenen.
(Dat wordt wel wat beter lijkt het, yoghurt gaat goed, veel kaas niet, melk drink ik niet).

Na een stuk of 6 alternatieve artsen, heb ik besloten dat niet meer te proberen.

Oke, dan begrijp ik je verkeerd. Want vooral dat het eruitziet alsof je een cactus hebt vastgehouden en dat het uiteindelijk uitdroogt komt me wel bekend voor. Vooral bij de bultjes op mijn benen. Maar het zit bij mij niet op m'n vingers en ook niet als een blaar, dus dat is wel heel anders dan ja.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:10

Nee ik heb er niet echt tips voor.. Ik had iedere dag een tentamen en heb niet echt veel geleerd..Echt heel veel rusten en slapen overdag en dan lukte het de volgende dag wel weer redelijk. Alleen de laatste dag dus niet meer maar ik heb er maar gewoon bijgezet dat de taal waarschijnlijk wartaal was maar dat ik hoopte dat ze wel snapte wat ik bedoelde..
Ben nu dan ook helemaal af, vandaar dat ik de lappen tekst niet meer begrijp ;)
Wat betreft mijn examens in mei, ik ga even overleggen met mijn mentor of er inderdaad iets mogelijk is. De tekst voor mensen met dislectie kwam mijn vriend inderdaad ook mee en ik hoop dat dat mogelijk is, dan wil ik het eerst even proberen in mijn derde tentamenweek eind maart en als dat dan bevalt misschien dat het dan ook mogelijk is op mijn examens.

Gisteren mijn Profielwerkstuk helemaal afgerond en meteen laten inbinden; kan ik er ook niets meer aan veranderen en dan is het gewoon klaar. Anders weet ik het wel weer endan blijf ik het maar doorlezen en blijf ik me maar focussen. Nu is het gewoon af en klaar, en ik moet zeggen dat het heerlijk voelt!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:31

oei ja normaal doe ik dat ook.
Vrij, behalve de tentamens.
Nu moet ik maandagochtend naar werk ivm werkoverleg en vanuit daar naar utrecht... dinsdag heel de dag, maar gelukkig woensdag niet.
Ik had eigenlijk graag maandag, dinsdag, woensdag geen stage gehad. Mja hoe leg je dat uit als je gewoon bij hun bekend staat als ieder ander... aai.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:40

Hannanas schreef:
Wat wel iets zweverig is, is EMR, aftakking van BioResonantie.

War is EMR dan precies?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 16:40

Ik moet vanavond gaan bowlen, heb al gereserveerd enzo. Maar ben echt helemaal gesloopt. Maar vind het ook weer zo banketstaaf om wèèr af te zeggen..
Hebben jullie dat ook? Dat jullie zo vaak dingen af moeten zeggen?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:09

Meestal ga ik eigenwijs toch heen met flink wat paracetamol tegen de hoofdpijn en de koorts := Halverwege stort ik dan écht in maarja dan ben ik er toch al.. stronteigenwijs en helemaal niet goed eigenlijk :=

Ik heb vanmiddag even lekker geslapen, was zó kapot! Nog steeds gesloopt maar mn ogen vallen niet meer dicht.. scheelt alweer wat ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 17:21

Ik heb vanmiddag ook al liggen slapen. Was ook zo gesloopt. Maar mijn vriend was blijven slapen en aangezien ik zowel gisteravond als vanochtend beetje energie had, besloten we daar maar eens een keertje van te profiteren, met het gevolg dat ik de rest van de dag gebroken ben..
Maar als ik echt moe ben dan word ik onwijs misselijk en ga ik overgeven enzo. En ik moet zelf rijden, de rest heeft geen rijbewijs, dus ik moet wel fit zijn. Het is namelijk ook nog bijna half uur rijden. Pff, soms baal ik echt van die ziekte! Maja, misschien toch maar doorzetten. Het is pas van half 10 tot half 11, maar ach, kan ik om 11 uur thuis zijn. Terwijl ik normaal al half 9 op bed ligt, maar ach :+

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:54

Citaat:
Al heb ik als ik mij echt naar voel soms een knaller, heel druk en heel irritant, dan voel ik mij gewoon echt rot en ga ik uit rotheid gek doen, zal wel afleiden.

Dit herken ik heel erg..
Als ik oververmoeid ben wordt ik heel druk en irritant.. Beetje hetzelfde als wat er bij mensen gebeurt met ADHD. Dan zijn mijn remmen weg en sla ik een beetje door zeg maar..
Als zoiets thuis gebeurt wordt ik ook per direct naar bed gestuurd, ik ben 25, hihi..