Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:10

MiniMouse schreef:
Ik ben sinds afgelopen maandag gestopt met de pil, na mijn laatste menstruatie dag ben ik niet meer gaan slikken..en waarom?? Omdat wij het toch willen gaan proberen..sstt niet verder vertellen!! Volgende week ben ik volgens het boekje het meest vruchtbaar..ben benieuwd wanneer ik zwanger ben>? Volgende maand al ?? Offf....we gaan het zien Haha!

Zou toch nog een maandje of 2,3 een condoompie gebruiken Knipoog Doen de meeste mensen en dat hebben wij ook gedaan. Het is ook beter voor het vruchtje als al die hormonenrommel van de pil je lijf uit is Knipoog
Vandaar de term 'ontpillen' Lachen

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:02

Ik slik nog niet zo lang de pil, volgens de ha kan het geen kwaad. Vork

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:04

Volgens mij maakt het niet uit hoelang je 'm al gebruikt hebt. Ik ben het helemaal met Cyntje eens...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:06

Mijn HA zei van wel Knipoog
Vreemd dat je het risico wil nemen als er gezegt wordt dat al die hormonen gewoon niet goed zijn voor een vruchtje...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:08

Ik neem vanzelfsprekend de woorden van mijn huisarts aan..jullie hoeven niet gelijk zo raar te reageren..
Tuurlijk wil ik geen risico nemen!!!
Ik zal eens aan een andere huisarts vragen.. Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:10

Ik reageer niet raar... maar als je de afgelopen pagina's doorgenomen had dan had je kunnen weten waarom ik zo reageer Knipoog
Ik heb bijna 2,5 jaar in de mallemolen gelopen ivm pil, tijdelijke onvruchtbaarheid etc etc, dus ik zuig het niet zomaar uit mijn duim en wil mensen alleen maar waarschuwen dat die hormonen vóóral voor een vruchtje echt niet goed is!!!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:19

De pil tijdens je zwangerschap is idd niet goed voor het vruchtje, maar ik heb ook de eerste 4 maanden van [***]'s zwangerschap de pil geslikt, daar ik niet wist dat ik zwanger was.
Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was heb ik mijn gynaecoloog gevraagd of het kwaad kon voor toen ons ongeboren kindje, volgens mijn gyn kon het niet ernstig veel kwaad, ik zou er in ieder geval geen kind van krijgen met downsyndroom of andere handicappen.

Ik ben nu ook weer gestopt met de pil, mede omdat de pil niet naar behoren werkt en dat terwijl ik aan een hele zware pil zit ivm met mijn gekke hormonen ( mijn hormonen zijn sterker als sommige anticonceptiepillen.)
Wie weet hebben onze jongens er over ong 9 maandjes wel een broertje of zusje bij Haha!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:19

Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing ook aangegevens om juist de eerste 3 maand niet zwanger te raken!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:21

2misty2 schreef:
Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing ook aangegevens om juist de eerste 3 maand niet zwanger te raken!

Ik weet niet of het op mij gericht is, maar ik gebruikte de pil al ruim 2 jaar toen ik zwanger werd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:22

Steph86 schreef:
De pil tijdens je zwangerschap is idd niet goed voor het vruchtje, maar ik heb ook de eerste 4 maanden van Ticho's zwangerschap de pil geslikt, daar ik niet wist dat ik zwanger was.
Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was heb ik mijn gynaecoloog gevraagd of het kwaad kon voor toen ons ongeboren kindje, volgens mijn gyn kon het niet ernstig veel kwaad, ik zou er in ieder geval geen kind van krijgen met downsyndroom of andere handicappen.

Ik ben nu ook weer gestopt met de pil, mede omdat de pil niet naar behoren werkt en dat terwijl ik aan een hele zware pil zit ivm met mijn gekke hormonen ( mijn hormonen zijn sterker als sommige anticonceptiepillen.)
Wie weet hebben onze jongens er over ong 9 maandjes wel een broertje of zusje bij Haha!

Net wat je zegt: Niet ernstig maar het kan wél kwaad Knipoog
Gebruiksaanwijzingen heb ik niet meer liggen van de pil volgens mij, al kun je die online ook vinden volgens mij...

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:23

Steph86 schreef:
2misty2 schreef:

Ik weet niet of het op mij gericht is, maar ik gebruikte de pil al ruim 2 jaar toen ik zwanger werd.

Sorry was eigenlijk voor minimouse Bloos

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:33

Ooops sorry, dan mag je vergeten wat ik gezegd heb.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:39

ik slik nu 14 jaar onafgebroken de pil (ben nu 31) en gaat mij ook steeds meer tegenstaan. Vanavond moet ik eigenlijk weer beginnen met een nieuwe strip, maar zit te denken om het niet te doen... Zit alleen een beetje met wat dan? niks gebruiken en het maar zien als ik zwanger ben..of een spiraal..maar daar hoor ik ook niet zo fijne dingen over. Met name dat het pijnlijk is om te plaatsen..misschien is de prippil een oplossing, maar zit je dan niet nog steeds met hormonen en daardoor dus alle bijwerkingen?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:05

Ik ben momenteel ook met de pil gestopt. Ik merk weinig verschil, alleen iets heftiger ongesteld als met de pil. Ik slik hem eigelijk alleen als ik een relatie heb. Ik ben niet zo van de tussendoortjes, dus zie het nut niet zo om buiten een relatie onnodig troep te slikken. Als ik wel een relatie heb slik ik wel altijd de pil, want ik vertrouw echt niet op een condoom. Daar kan veel te veel mis mee gaan naar mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:10

Ik ben steeds als ik stopte met de pil om zwanger te worden niet eerst met een condoom gaan vrijen omdat ik daar niet tegen kan... Maar we zijn ook niet meteen gaan proberen

Wel elke keer vrij vlot zwanger...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:59

Ik kon niet eens ontpillen voor ik zwanger werd Haha!
Ik was gewoon zwanger toen ik nog aan de pil was.

En ginger18; met een condoom kan veel mis gaan,maar met de pil dus ook.(mijn dochter is het bewijs Schijnheilig )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:11

_Tivoli_ schreef:

En ginger18; met een condoom kan veel mis gaan,maar met de pil dus ook.(mijn dochter is het bewijs Schijnheilig )

Yep, hier nog 1!! Haha!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:03

_Tivoli_ schreef:

Hier ook nog 1! Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:51

Over 3 maanden mag ik ontpillen Tong uitsteken
Vandaag de essure behandeling gehad (heb gelukkig maar 1 eierstok dus ze was snel klaar Clown ). Half februari moet ik terugkomen voor de foto met contrastvloeistof en als alles goed dichtzit mag ik stoppen met de pil! Go jij! Go jij!

Uit ervaring weet ik dat ik vele malen beter in mijn velletje zit als ik de pil NIET slik...

Nog meer essure-mensjes hier trouwens?

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:38

Ben al 2,5 jaar van de pil en die gaat er bij mij ook niet meer in..
We kunnen helaas geen kinderen krijgen, tenminste...grote kans van niet.
Hebben al wel verschillende behandelingen ondergaan, maar zonder resultaat. Nu geen toeters en bellen meer aan mijn lijf. We zien wel.
Misschien wordt ik ooit verrast met een uitblijvende menstruatie..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:43

Ik ben ook gestopt met de pil, even geen rommel meer in mijn lijf.. Alles was een beetje ontregeld!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:56

Ik ben sinds vorige maand gestopt met de pil. En eigenlijk bevalt het me goed. Alleen..... Ik wil toch wel heel graag op zoek naar een ander anticonceptie middel. Maar die moet wel ook in duitsland te verkrijgen zijn. Nou moet ik binnenkort toch eens een afspraak maken met de vrouwenarts hier, dus kan ik het dan ook maar gelijk vragen Knipoog

Ik was de pil helemaal zat, maar aangezien ik momenteel geen vaste relatie heb wil ik toch graag een beetje meer zekerheid dan alleen een condoom. Nou was de pil bij mij al amper betrouwbaar, maar zonder pil is het helemaal een risico uiteraard.

Maar ben momenteel wel een heeeeel stuk stabieler Haha!

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:11

Willen jullie ook zwanger worden of is het met andere reden?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:51

Steph86 schreef:
_Tivoli_ schreef:

Hier ook nog 1! Haha!

hier nog 1 Cool

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:22

Met de pil kan idd ook een heleboel misgaan. Ook ik ben door de pil heen zwanger geraakt iets meer dan 2 jaar geleden.

@ boktlid : Ik wil niet stoppen met de pil omdat ik nu zwanger wil worden. Momenteel geen vaste relatie ook trouwens. Heb wel een grote kinderwens, maar nu nog niet Knipoog
Ik werd gewoon gek van de hormonen. Ik had dagen dat ik me helemaal lekker voelde en vrolijk was. Maar ik had ook dagen dat ik niet te genieten was, en me gewoon niet lekker voelde. Die schommelingen heb ik nu niet meer zo abrupt sinds ik gestopt ben.
Het enige nadeel is dat ik nu niks meer kan regelen aan mn menstruatie. Als het komt dan komt het nu gewoon Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Teelee op 29-11-08 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt