Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:48

Huilen van het lachen Het staat zelf nu op NOS Teletekst!! Ik geloof pagina 420 Tong uitsteken

Joyce: Je omschrijft het prachtig Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:48

Petulan schreef:
Joyce: Je omschrijft het prachtig Haha!

Inderdaad, dat vind ik ook Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:48

Ik heb een paar jaar geen vriendje gehad, en nu ik weer een vriendje heb wordt dit topic ineens weer actueel. Na een ongelukje of 2 deze maand ben ik maar weer aan de nuvaring gegaan, hopelijk word ik wel ongesteld einde van de maand…Zo niet, dan zou ik het denk ik wel gewoon houden, de tijd van ‘ te jong’ en ‘studie’ is voorbij. Ik zou alleen als het door verkrachting zou komen weg laten halen….Mijn relatie is wel pril en de jongen in kwestie studeert nog en is wat jonger dan ik, maar ik zou het kindje ook alleen kunnen opvoeden, heb een dak boven mijn hoofd en een fulltime baan. Ik zal wel heel wat dromen en activiteiten moeten laten vallen, aangezien mijn moeder en vader heeeel ver weg wonen, dat zou wel even zuur zijn. Ik zie het hoe dan ook toch als een cadeautje!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:02

Ik zou in eerste instantie natuurlijk geschrokken zijn, maar ik zou wel abortus laten plegen. Ik heb het al meerdere keren met mijn vriend over dit onderwerp gehad en we denken er allebei hetzelfde over. We zijn nu 2.5 jaar samen en we willen dolgraag kinderen, maar pas als we er beide klaar voor zijn. Ik ben pas net 16, zit nu in 5 Havo en doe dus dit jaar examen. Mijn vriend (19) zit in zijn tweede jaar van zijn opleiding aan de universiteit. Ik ben al aangenomen bij mijn opleiding voor september 2009 (als ik slaag) en wil me daarvoor echt met de volle 100 % in gaan zetten. Zo heeft mijn vriend ook plannen wat betreft zijn verdere opleiding en werk. Daarbij komt dat we beide nog van onze jeugd willen genieten, lekker uitgaan, lang leve de lol.. En we zijn financieel ook niet in staat om een kindje te kunnen onderhouden. Voordat we aan kinderen beginnen willen we ons leven op een rijtje hebben: sowieso samenwonend en voldoende geld om van te kunnen leven. Als we een kindje krijgen, willen we het ook goed doen en het kindje een leuk leven kunnen bieden. Maar mocht het zijn dat abortus niet meer mogelijk is, doordat mijn zwangerschap bijvoorbeeld al te ver gevorderd is, dan is het kindje natuurlijk welkom en zullen we er alles aan doen om er zo goed mogelijk voor te zorgen. Lachen

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:06

Ik zou in eerste instantie schrikken, maar wel heel blij zijn... Heb absoluut een kinderwens en de tijd van 'te jong' is voorbij.
Ik ben wel jong, 22, maar niet te jong... Ik zou het absoluut houden, zou het wel moeilijk vinden om het mijn ouders te moeten vertellen en al helemaal aan mn scharrel Knipoog
Aan mn ouders, want het kindje is van een scharrel en aan mn scharrel, omdat hij niet voor niets een scharrel is Tong uitsteken

Waarschijnlijk zou ik voorlopig niet de kinderverpleegkunde kunnen gaan doen, maar dat wordt dan maar even uitgesteld Knipoog

Het kindje zou hartstikke welkom zijn!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:10

Ik ben 26, heb een goede relatie, mooi huis, twee goede banen, maar toch...als ik zwanger zou zijn zou ik het denk ik weghalen....

Ik weet nog niet of ik wel kinderen wil en zie het nu sowieso als een belemmering, wil het leven leiden dat ik leiden wil en dat kan nu iig niet met een kind.

Wie weet denk ik over vijf jaar anders

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:26

Ach je kunt roepen ik hou het, of ik laat het weghalen. Als het zover is kun je daar heel anders over denken.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:28

Dat is zeker waar, je kan het lastig voorspellen. Ik heb alle middelen om het te kunnen houden, maar mijn gevoel zegt nee, wie weet dat het anders zou zijn als ik in zo'n situatie zou zitten. Maar goed, heb ook met zorg anticonceptie uitgezocht. Hoewel niets 100% is, wil ik zo min mogelijk risisco lopen Haha!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:44

Gek worden, heb niet eens een vriend.
Maar ik hoop eht toch nog niet Nagelbijten / Gniffelen

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:03

Ik zou eerst HEEL hard gillen. ( niet van blijdschap Knipoog ) En het dan toch wel weg laten halen. Ben 17jaar en wil gewoon heel graag gaan studeren over anderhalf jaar.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:06

ik ben 19 jaar, studeer, zit net op kamers, en moet er niet aan denken mama te worden!

Maar het weg laten halen, lijkt me erg moeilijk. Ik weet namelijk wel zeker dat ik graag kinderen wil, en eigenlijk wil ik ook best jong mama worden.
Maar niet nu al.

Dus, als ik nu zwanger zou zijn, zou ik echt alle mogelijke opties op een rijtje gaan zetten, en heel goed om de tafel gaan met mijn ouders, de vader, en ook met zijn ouders....

En dan zien we wel weer verder Knipoog

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:08

Dekloktikt schreef:
Ik zou eerst HEEL hard gillen. ( niet van blijdschap Knipoog ) En het dan toch wel weg laten halen. Ben 17jaar en wil gewoon heel graag gaan studeren over anderhalf jaar.

Maar de klok tikt. Haha!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:12

Saskiaatje schreef:
Dekloktikt schreef:

Maar de klok tikt. Haha!

Haha nou dan mag ie wel wat langzamer tikken Knipoog

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:19

Ik zou me echt doodschikken. ik ben bijna 15, dus zit nog niet op een kind te wachten.
Toch zou ik het denk ik moeilijk vinden om te zeggen: weghalen. want ja, dat lijkt megewoon moeilijk.
Uiteindelijk zou ik het kindje weg laten halen. Want ik wil toch graag mijn havo diploma halen, en daarna een goede studie te volgen, leuke baan, en dan een huisje, en dan een kind. dat lijkt mij gewoon het beste voor bijde..
wat heeft een kind aan een moeder dat 15 is? en nog midden in het leven staat? dat lijkt mij niks eigenlijk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:20

Dan komt bij mij direct de vraag boven waarom heeft een meisje van 15 al sex Vork

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:22

Nou, misschien omdat iemand al een hele tijd een relatie heeft en er in die periode naartoe is gegroeid? Knipoog Dat kan echt hoor Knipoog..
Laatst bijgewerkt door Kamide op 02-11-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:23

Nah kijk.. zelf ben ik nog nooit verder gegaan als zoenen enzo.. maar je hebt toch echt ook meiden van 15 die gewoon al een paar jaar een vriend hebben, dus dan kan het toch wel zo zijn dat je al sex hebt. of zie ik dat fout?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:24

Alles kan tegenwoordig dat blijkt wel.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:25

haha klopt.. maar mensen worden de laatste tijd overal makkelijker in.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:26

Nou ja in de maatschappij van tegenwoordig hebben veel 15jarigen al seks, worden steeds jonger. Heb wel gekkere dingen gezien, 14 jarige moeders bijvoorbeeld

Kamide

jahoor, er lopen ook tienermoeders rond van 13..dus wat dat betreft Knipoog...

MISTRAL94

Carlienn_ schreef:

Te makkelijk als je het mij vraagt maar goed dat is weer een andere discussie Clown

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:27

Precies, of dat je hoort dat ze met de een na de ander in bed duiken.. Volgens mij denken sommige mensen ook niet echt na bij de gevolgen. Niet alleen zwanger, maar wat dacht je van SOA's?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:28

MISTRAL94 schreef:
Carlienn_ schreef:

Te makkelijk als je het mij vraagt maar goed dat is weer een andere discussie Clown

haha idd Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:28

Ja maar daar denkt een 14 jarige niet aan denk ik, die denken alleen lang leve de lol Clown