Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pinuts schreef:Adil18: Duidelijk, maar ik vind het raar dat je al voordat je weet hoe het voelt om zwanger te zijn (emoties en alles) dan al weet dat je dan abortus zou plegen.. Vind ik persoonlijk raar om vantevoren al te zeggen. Verder vind ik wel dat er het ene moment heel veel waarde aan leven word gegeven ( tegenwoordig is het zo als vrouwen een miskraam krijgen, het zo vreselijk vinden, dat ze depressief worden, zich heel rot voelen, tegen iedereen zeggen dat haar kind dood is.. En op een ander moment is het zo dat als je kind word geboren wanneer het je niet uitkomt, je het zo weg kan laten halen.. zo vreemd..)
malih schreef:eerlijk gezegt heb ik bij de ouders van de mensen die op mijn werk wonen nooit het idee dat ze het niet aan kunnen. Tuurlijk vallen sommigen dingen rauw op je dak, helemaal als je beseft hoe snel het over kan zijn met je kind...Maar er zijn ook ouders die er geen moeite mee hebben ik weet namelijk dat er een gezin is met 13(!) gehandicapte kinderen....
Adil18 schreef:Zwaar voor hun, maar ze wisten dat deze aandoening erfelijk is en er een grote kans was dat de kinderen deze aandoening kregen....
En dan drie kinderen? Sorry, maar voor wie doe je het dan? En dan vinden mensen het hard wanneer je zegt abortus te laten plegen wanneer je weet dat je kind het syndroom van down heeft...?
Eerlijk gezegd snap ik de reactie van "ongewenst zwanger" worden van sommige mensen om mij heen ook niet. Als ze dan vragen: "Maar stel je wordt ondanks pil e.d. TOCH zwanger, wat zou je dan doen?", vinden ze het bot wanneer ik zeg dat ik abortus zou laten pleten, maar het feit dat ik de pil slikt zegt toch genoeg over het niet willen hebben van kinderen...
Ik weet dat men over mensenlevens praat, dat besef ik me goed, maar in dit soort situaties wordt vaak te veel gekeken naar het leven van de baby en niet naar het leven van de ouders...
Als zo'n baby nog in de oertijd geboren zou worden zou het niet overleven, en over het algemeen worden kinderen met het syndroom van down niet oud. Men weet dat het niet is zoals het zou moeten zijn en och wil men het voortzetten? Daar zit net zoveel egoïsme achter als achter abortus laten plegen.
Misschien een warrig verhaal, maar ik denk dat er in deze zituatie geen foute (of juiste?) keuzes zijn.
C_arola schreef:Adil18 schreef:Zwaar voor hun, maar ze wisten dat deze aandoening erfelijk is en er een grote kans was dat de kinderen deze aandoening kregen....
En dan drie kinderen? Sorry, maar voor wie doe je het dan? En dan vinden mensen het hard wanneer je zegt abortus te laten plegen wanneer je weet dat je kind het syndroom van down heeft...?
Eerlijk gezegd snap ik de reactie van "ongewenst zwanger" worden van sommige mensen om mij heen ook niet. Als ze dan vragen: "Maar stel je wordt ondanks pil e.d. TOCH zwanger, wat zou je dan doen?", vinden ze het bot wanneer ik zeg dat ik abortus zou laten pleten, maar het feit dat ik de pil slikt zegt toch genoeg over het niet willen hebben van kinderen...
Ik weet dat men over mensenlevens praat, dat besef ik me goed, maar in dit soort situaties wordt vaak te veel gekeken naar het leven van de baby en niet naar het leven van de ouders...
Als zo'n baby nog in de oertijd geboren zou worden zou het niet overleven, en over het algemeen worden kinderen met het syndroom van down niet oud. Men weet dat het niet is zoals het zou moeten zijn en och wil men het voortzetten? Daar zit net zoveel egoïsme achter als achter abortus laten plegen.
Misschien een warrig verhaal, maar ik denk dat er in deze zituatie geen foute (of juiste?) keuzes zijn.
Het is een drieling. Dus niet drie verschillende kinderen in andere jaren geboren
Adil18 schreef:C_arola schreef:
Het is een drieling. Dus niet drie verschillende kinderen in andere jaren geboren
Oke, maar mijn vriend krijgt nieuwe buren waar alle drie de kinderen gehandicapt zijn (Down-syndroom)...Dit is geen drieling (zelf geen tweeling...). Dan gaat mijn verhaal wel op
C_arola schreef:Dacht dat je het had over de drieling van de uitzending van Oprah
pinuts schreef:oeh dat vind ik toch wel erg hard gezegd denice, ookal is het jouwn keuze en jouwn mening. Het feit dat jij dus eig een ''perfect'' kind wil, en anders maar geen kind...( zo is het toch? )
Zonnebloem schreef:ff tussendoor, mijn schoonouders hun eerste kindje werd van gezegt dat het zwaar gehandicapt op de wereld zou komen.
Zij hadden besloten het toch te houden en tot ieders grote verrassing werd er een kerngezonde dochter geboren, die nu zelf twee kinderen heeft.
Maar mijn respect voor mijn schoon ouders dat ze het kind gehandicapt of niet toch hebben laten komen!!!