Zou jij gehandicapt kind houden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Zou jij gehandicapt kind houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:47

heb ik idd ook gezien.. Wat zwaar zeg.. pff.. heb echt repspect voor die mensen. Ik geloof dat die kinderen zeker gelukkig kunnen zijn:)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:53

Ik snap dat het niet over mij ging, ik wilde alleen even het idee uit de wereld helpen dat dat misschien een van mijn redenen zou kunnen zijn Knipoog

Maar nee, ik heb er totaal geen problemen mee om deels mijn leven dat ik toen had op te geven voor mijn zoontje. Het is echt geweldig om moeder te zijn! Te zorgen voor zo'n lief klein ventje en er veel voor terug te krijgen Lachen En daar had en heb ik best de negatieve kanten voor over, niet meer ieder weekend uit gaan, niet meer gaan en staan waar ik wil, niet meer continu bij de paarden zijn of lekker met vriendinnen rond hangen. Maar gewoon lekker thuis op de bank zitten met enige ventje op de wereld waar ik echt alles voor over heb.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:57

Zwaar voor hun, maar ze wisten dat deze aandoening erfelijk is en er een grote kans was dat de kinderen deze aandoening kregen....

En dan drie kinderen? Sorry, maar voor wie doe je het dan?
En dan vinden mensen het hard wanneer je zegt abortus te laten plegen wanneer je weet dat je kind het syndroom van down heeft...?

Eerlijk gezegd snap ik de reactie van "ongewenst zwanger" worden van sommige mensen om mij heen ook niet. Als ze dan vragen: "Maar stel je wordt ondanks pil e.d. TOCH zwanger, wat zou je dan doen?", vinden ze het bot wanneer ik zeg dat ik abortus zou laten pleten, maar het feit dat ik de pil slikt zegt toch genoeg over het niet willen hebben van kinderen...

Ik weet dat men over mensenlevens praat, dat besef ik me goed, maar in dit soort situaties wordt vaak te veel gekeken naar het leven van de baby en niet naar het leven van de ouders...

Als zo'n baby nog in de oertijd geboren zou worden zou het niet overleven, en over het algemeen worden kinderen met het syndroom van down niet oud. Men weet dat het niet is zoals het zou moeten zijn en och wil men het voortzetten? Daar zit net zoveel egoïsme achter als achter abortus laten plegen.

Misschien een warrig verhaal, maar ik denk dat er in deze zituatie geen foute (of juiste?) keuzes zijn.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:04

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:08

Natuurlijk kan je voor je kind zorgen als die zo geboren wordt of door een ongeval zo wordt. Hoe erg dan ook.

Maar ouders dan? Mogen die geen leven meer hebben? Als een leuk stel stabiel genoeg is en een kinderwens heeft is dat heel natuurlijk. Dan kan je alles afwegen, maar moet er op een gegeven moment voor gaan. Je weet niet hoe het loopt.

Maarouders zijn ook mensen. Ik heb zeker weten alles over voor mijn kind en denk helemaal niet vaak aan mezelf. Ik geniet ervan om moeder te zijn, maar hier wordt net gedaan of ouders slecht zijn als ze geen gehandicapt kind willen.

Mag je als ouder geen wensen hebben? Of zelf je leven graag anders willen zien met gezonde kinderen?

Ik snap best dat als je graag kinderen wilt en mensen om je heen krijgen gezonde kinderen alsof het niks is, dat het pijnlijker wordt. Maar om nou maar te zeggen, ik wil elk kind op de aardbodem zetten, omdat Ik een kinderwens heb, gaat me ook te ver.

En ik ken ook ouders met kinderen die zo ego zijn als de pest, dus die gun ik het soms ook niet allemaal, maar goed........Je hebt het niet altijd voor het kiezen en een kind willen ten koste van alles en soms ook het kind lijkt me niet de bedoeling. Ik begrijp dat mensen tegen abortus zijn, maar er zijn ook zat mensen die geen kinderen willen door de risico's die ze hebben. Kom ik ook tegen.

En wat je ook ziet is dat ouders van gehandicapte kinderen vaak doorslaan in het hele fanatieke. Daar hebben wij ons altijd buiten gehouden. We hebben wel enkele aanpassingen, maar profiteren nooit van de begeleiders korting die je kan rkijgen bijv, omdat je dat als ouder of zus in onze ogen niet bent en gewoon als gezin op stap gaat samen. De rijen moeten soms wel, als we er niet door passen of bepaalde plekken moeten hebben zonder trap ed.

Maar goed, gewoon altijd jezelf en je partner volgen is het beste en niet doorslaan in het 1 of het ander.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:09

Adil18: Duidelijk, maar ik vind het raar dat je al voordat je weet hoe het voelt om zwanger te zijn (emoties en alles) dan al weet dat je dan abortus zou plegen.. Vind ik persoonlijk raar om vantevoren al te zeggen. Verder vind ik wel dat er het ene moment heel veel waarde aan leven word gegeven ( tegenwoordig is het zo als vrouwen een miskraam krijgen, het zo vreselijk vinden, dat ze depressief worden, zich heel rot voelen, tegen iedereen zeggen dat haar kind dood is.. En op een ander moment is het zo dat als je kind word geboren wanneer het je niet uitkomt, je het zo weg kan laten halen.. zo vreemd..)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:12

pinuts schreef:
Adil18: Duidelijk, maar ik vind het raar dat je al voordat je weet hoe het voelt om zwanger te zijn (emoties en alles) dan al weet dat je dan abortus zou plegen.. Vind ik persoonlijk raar om vantevoren al te zeggen. Verder vind ik wel dat er het ene moment heel veel waarde aan leven word gegeven ( tegenwoordig is het zo als vrouwen een miskraam krijgen, het zo vreselijk vinden, dat ze depressief worden, zich heel rot voelen, tegen iedereen zeggen dat haar kind dood is.. En op een ander moment is het zo dat als je kind word geboren wanneer het je niet uitkomt, je het zo weg kan laten halen.. zo vreemd..)

Daar heb je helemaal gelijk in! Wat kan ik daarop zeggen....Mensen zijn maar vreemde wezens Knipoog

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:22

eerlijk gezegt heb ik bij de ouders van de mensen die op mijn werk wonen nooit het idee dat ze het niet aan kunnen. Tuurlijk vallen sommigen dingen rauw op je dak, helemaal als je beseft hoe snel het over kan zijn met je kind...Maar er zijn ook ouders die er geen moeite mee hebben ik weet namelijk dat er een gezin is met 13(!) gehandicapte kinderen....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:23

Wow dat zal wel heel heftig zijn 13 gehandicapte kinderen verzorgen. Hebben ze daar hulp bij?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:27

malih schreef:
eerlijk gezegt heb ik bij de ouders van de mensen die op mijn werk wonen nooit het idee dat ze het niet aan kunnen. Tuurlijk vallen sommigen dingen rauw op je dak, helemaal als je beseft hoe snel het over kan zijn met je kind...Maar er zijn ook ouders die er geen moeite mee hebben ik weet namelijk dat er een gezin is met 13(!) gehandicapte kinderen....

Allemaal van hunzelf, of vangen ze de kinderen op?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:29

Ja, allemaal zelf op de wereld gezet, Geen idee of ze er hulp bij krijgen, zal het eens na vragen,

Ik weet ook, dat er mensen zijn die al 2 gehandicapte kindjes hadden, en toen vroegen ze aan meneer pastoor of ze asjeblieft iets mochten gebruiken(pil/condoom) en meneer pastoor vond van niet, en toen hadden ze een 3e gehandicapt kindje.......

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:42

Adil18 schreef:
Zwaar voor hun, maar ze wisten dat deze aandoening erfelijk is en er een grote kans was dat de kinderen deze aandoening kregen....

En dan drie kinderen? Sorry, maar voor wie doe je het dan? En dan vinden mensen het hard wanneer je zegt abortus te laten plegen wanneer je weet dat je kind het syndroom van down heeft...?

Eerlijk gezegd snap ik de reactie van "ongewenst zwanger" worden van sommige mensen om mij heen ook niet. Als ze dan vragen: "Maar stel je wordt ondanks pil e.d. TOCH zwanger, wat zou je dan doen?", vinden ze het bot wanneer ik zeg dat ik abortus zou laten pleten, maar het feit dat ik de pil slikt zegt toch genoeg over het niet willen hebben van kinderen...

Ik weet dat men over mensenlevens praat, dat besef ik me goed, maar in dit soort situaties wordt vaak te veel gekeken naar het leven van de baby en niet naar het leven van de ouders...

Als zo'n baby nog in de oertijd geboren zou worden zou het niet overleven, en over het algemeen worden kinderen met het syndroom van down niet oud. Men weet dat het niet is zoals het zou moeten zijn en och wil men het voortzetten? Daar zit net zoveel egoïsme achter als achter abortus laten plegen.

Misschien een warrig verhaal, maar ik denk dat er in deze zituatie geen foute (of juiste?) keuzes zijn.

Het is een drieling. Dus niet drie verschillende kinderen in andere jaren geboren Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:46

C_arola schreef:
Adil18 schreef:

En dan drie kinderen? Sorry, maar voor wie doe je het dan? En dan vinden mensen het hard wanneer je zegt abortus te laten plegen wanneer je weet dat je kind het syndroom van down heeft...?

Het is een drieling. Dus niet drie verschillende kinderen in andere jaren geboren Knipoog

Oke, maar mijn vriend krijgt nieuwe buren waar alle drie de kinderen gehandicapt zijn (Down-syndroom)...Dit is geen drieling (zelf geen tweeling...). Dan gaat mijn verhaal wel op Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:00

Adil18 schreef:
C_arola schreef:

Oke, maar mijn vriend krijgt nieuwe buren waar alle drie de kinderen gehandicapt zijn (Down-syndroom)...Dit is geen drieling (zelf geen tweeling...). Dan gaat mijn verhaal wel op Knipoog

Dacht dat je het had over de drieling van de uitzending van Oprah Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:31

C_arola schreef:
Dacht dat je het had over de drieling van de uitzending van Oprah Knipoog

Had je ook gelijk aan....

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:34

geestelijk gehandicapt: weghalen
lichamelijk gehsndicapt: twijfel..

geestelijk gehandicapten zijn over het algemeen genomen mensen die blijvend veel aandacht vragen. Medische zorg ook en dat zou ik mezelf en het kind niet aan willen doen. Het is echt niet altijd leuk, en ik weet waar ik het over heb. ( vrijwilligerswerk)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:43

oeh dat vind ik toch wel erg hard gezegd denice, ookal is het jouwn keuze en jouwn mening. Het feit dat jij dus eig een ''perfect'' kind wil, en anders maar geen kind...( zo is het toch? )

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:48

nee, ik wil een gezond kind.

Ik wil mijn leven niet spenderen constand zorgen voor een kind dat extreem veel zorg nodig heeft. Na 20 jaar heb ik het wel gehad denk ik.
Plus dat ik geen kinderen neem voor het kind zelf, maar meer om mijn leven te verrijken en het kind een goede toekomst te bieden. En voor mij past daar geen geestelijk gehandicapt kind bij doe op zijn 40e nog gelooft in sinterklaas..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:50

pinuts schreef:
oeh dat vind ik toch wel erg hard gezegd denice, ookal is het jouwn keuze en jouwn mening. Het feit dat jij dus eig een ''perfect'' kind wil, en anders maar geen kind...( zo is het toch? )

Volgens mij wil ze niet een perfect kind, maar denkt ze ook aan haar eigen leven...

Dit kan net zo goed door een gestoorde tiener kapot gemaakt worden overigens, maar dat even terzijde.

Ze denkt aan haar levenskwaliteit....Nothing wrong about that...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:57

hmm. als je kinderen wilt moet je niet denken: '' wat wil ik?'' maar: '' hoe ga ik ervoor zorgen?'' Iedereen wil het liefst gezonde kinderen, dat lijkt me duidelijk. Als ik kinderen krijg, verwacht ik niets van hen, maar verwacht ik heel veel van mezelf:) Denice: wat als je kind bij de bevalling zuurstof te kort krijgt en dan alsnog gehandicapt raakt?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:04

ff tussendoor, mijn schoonouders hun eerste kindje werd van gezegt dat het zwaar gehandicapt op de wereld zou komen.
Zij hadden besloten het toch te houden en tot ieders grote verrassing werd er een kerngezonde dochter geboren, die nu zelf twee kinderen heeft.
Maar mijn respect voor mijn schoon ouders dat ze het kind gehandicapt of niet toch hebben laten komen!!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:07

Dat is een ander verhaal pinuts..
Ik zou als ik bij voorbaat wist dat het kind gehandicapt zou zijn het weg laten halen. Mocht dat tijdens of na de geboorte kunnen gebeuren is dat heel erg jammer voor mij en het kind maar dan moet je er het beste van maken.
Maar als ik de keus zou hebben, dan heb ik liever een gezond kind Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:09

oke, ik vroeg t eig aan denice:)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:14

Maar in de meeste gevallen hebben we geen keus en om er dan gedachtes op na te houden als: ik wil een gezond kind en anders geen vind ik een beetje eng. Begin dan niet aan kinderen want geen kind is perfect. Een kind kan een hoop toevoegen aan het leven van de ouders maar er zijn ook dingen die je er voor zult moeten laten. Of het kind nu bepaalde beperkingen heeft of niet.
Ik vind uitspraken zoals van Denice dan ook nogal...nou ja ik zou niet graag je kind zijn zeg maar.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:20

Zonnebloem schreef:
ff tussendoor, mijn schoonouders hun eerste kindje werd van gezegt dat het zwaar gehandicapt op de wereld zou komen.
Zij hadden besloten het toch te houden en tot ieders grote verrassing werd er een kerngezonde dochter geboren, die nu zelf twee kinderen heeft.
Maar mijn respect voor mijn schoon ouders dat ze het kind gehandicapt of niet toch hebben laten komen!!!

Oh, een dergelijk verhaal ken ik ook van een echtpaar uit Twente, vond ik toen ook best heftig...!