Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:33

Marchador schreef:
lammie, jeetje, ja tuurlijk kan je de bewoners nie aan hun lot overlaten. Maar denk ook aan jezelf hoor! Je weet natuurlijk nooit wat er tijdens een aanval kan gaan gebeuren, denk aan bijvoorbeeld flauwvallen, dat het nooit is gebeurd wil niet zeggen dat het nooit gaat gebeuren. Sterkte ermee.

ik denk ook aan mezelf...bij mij werden de aanvallen hoofdzakelijk veroorzaakt door de hoge werkdruk en stress op het werk en nu werk ik bij een andere instelling met een andere doelgroep wat lichamelijk veel minder zwaar is en veel minder stress en helemaal geen hoge werkdruk heb dus sinds ik weet dat ik daar was aangenomen verdwenen de aanvallen ook al, eerst verminderen en sinds ik bij mijn vorige werk weg ben helemaal aanvalsvrij tot nu toe...
flauwvallen is ook nog nooit gebeurd...het ergste wat gebeurd is is dat een bewoner op de badbrancard lag en dat ik even een minuutje moest zitten op de badrand (van het vaste bad)...en toen ben ik met heel veel pijn en moeite weer doorgegaan...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:34

Een MRI heb ik alleen gekregen toen ik bij de SEH voor de eerste keer werd binnen gebracht. Voor de zekerheid hebben ze toen een MRI (of ben ik nu in de war met een ander soort scan of foto?).
Mijn neuroloog wilde dat al niet eens doen toen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:36

Erretje schreef:
lammie2701 schreef:
ik kan nog steeds geen bijwerkingen opnoemen...ik heb echt nergens last van...
maar ja ik heb nooit bijwerkingen van medicijnen gehad...maar ja daarentegen helpt gewone paracetamol of 1 ibuprofen ook weer niet dus slik dan ook paracetamol met codeïne of 2 ibuprofens...(bij pijn door hypermobiel zijn slik ik heel soms van ieders 2)

Ik ook niet, een beetje van de Selokeen, maar geen 'beperkende'. Paracetamol met codeine is erg fijn, daar ga ik van slapen, anders lig ik wakker van de pijn meestal.

van die paracetamol met codeïne ga ik niet van slapen...het haalt de pijn voor een deel weg maar meer ook niet...en dat terwijl ik het kreeg voorgeschreven tegen de pijn en om beter te kunnen slapen...nu sliep ik toen wel beter maar dat was omdat ik minder pijn had...ik werd nog wel een aantal keer per nacht badend in het zweet wakker van angst en stress (droomde heel erg naar over het werk)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:38

Marchador schreef:
Een MRI heb ik alleen gekregen toen ik bij de SEH voor de eerste keer werd binnen gebracht. Voor de zekerheid hebben ze toen een MRI (of ben ik nu in de war met een ander soort scan of foto?).
Mijn neuroloog wilde dat al niet eens doen toen.

ik heb een mri scan gehad toen ik bij de neuroloog liep voor de migraine...maar hier kwam niks uit dus dacht hij aan migraine...mri schijnen ze alleen te maken om andere oorzaken uit te kunnen sluiten...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:48

Hier gaat het momenteel eigenlijk nog steeds goed, maar de 4 weken zijn weer bijna om. Dus ben benieuwd wat er straks gaat gebeuren (geen migraine, cluster). Meestal ben ik 4 tot 6 weken aanvalasvrij, een enkele keer 8 weken, maar sinds begin december ben ik aan de topamax en vlak daarna ook nog verapamil wat het moet gaan voorkomen, dus ik ben erg benieuwd wat er de komende weken gaat gebeuren!!

De neuroloog heeft bij mij voor de zekerheid wel een MRI laten maken, maar eigenlijk verwachtte hij daar niks van. Het is enkel om andere dingen uit te sluiten. Vonden ze voor de grap toch nog een vochtblaasje bij mijn epyfise... Dus volgend jaar weer een scan om te kijken of die ook groeit, want dan moet ie weg gehaald worden...

Maar qua migraine is het hier opvallend rustig, dus blijkbaar werkt daar de topamax wel voor!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:48

Dat was de reden dat ze het op de SEH wel deden, maar mijn neuroloog zag daar niet zoveel nut van. Die schreef me liever verschillende pillen voor.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:49

Klopt, voor de zekerheid of het niet een tumor was of iets anders engs, maar hij zei dat migraine-achtige hoofdpijn meestal niet een symptoom is van een tumor. Toch aardig.

Ik moet zeggen dat er dankzij de Imigran niet vaak meer aanvallen echt doorbreken als vroeger, dat ik de hele dag lag te spugen en kapot lag te gaan van ellende, ik kan ze er in ieder geval goed mee afzwakken. Ze blijven wel lang hangen of terugkomen, maar t is te doen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:50

Lalidan schreef:
Hier gaat het momenteel eigenlijk nog steeds goed, maar de 4 weken zijn weer bijna om. Dus ben benieuwd wat er straks gaat gebeuren (geen migraine, cluster). Meestal ben ik 4 tot 6 weken aanvalasvrij, een enkele keer 8 weken, maar sinds begin december ben ik aan de topamax en vlak daarna ook nog verapamil wat het moet gaan voorkomen, dus ik ben erg benieuwd wat er de komende weken gaat gebeuren!!

De neuroloog heeft bij mij voor de zekerheid wel een MRI laten maken, maar eigenlijk verwachtte hij daar niks van. Het is enkel om andere dingen uit te sluiten. Vonden ze voor de grap toch nog een vochtblaasje bij mijn epyfise... Dus volgend jaar weer een scan om te kijken of die ook groeit, want dan moet ie weg gehaald worden...

Maar qua migraine is het hier opvallend rustig, dus blijkbaar werkt daar de topamax wel voor!

En hoe ervaar jij de Topamax, of had ik dat al gevraagd?

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:51

Mijn broertje heeft het.
Hij krijgt het van chocolade of van alles waar chocolade in zit.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:55

als ik alleen imigran neusspray gebruik dan zakt het alleen af zodat het draaglijk wordt (en ik krijg een mega vieze smaak in mijn mond waar ik dan weer ranja of pepermunt voor drink/eet)
gebruik ik de imigran met 2 ibuprofens dan wordt de pijn en bij effecten sterk verminderd zodat ik redelijk kan functioneren, slik en spray ik bovenstaande combinatie met paracetamol codeïne dan gaat de aanval na een uur echt weg...tenminste zo werkt het bij mij dan...oftewel met grof geschut...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:59

lammie2701 schreef:
als ik alleen imigran neusspray gebruik dan zakt het alleen af zodat het draaglijk wordt (en ik krijg een mega vieze smaak in mijn mond waar ik dan weer ranja of pepermunt voor drink/eet)
gebruik ik de imigran met 2 ibuprofens dan wordt de pijn en bij effecten sterk verminderd zodat ik redelijk kan functioneren, slik en spray ik bovenstaande combinatie met paracetamol codeïne dan gaat de aanval na een uur echt weg...tenminste zo werkt het bij mij dan...oftewel met grof geschut...

Zo werkt het bij mij ook wel ja, ik moet zeggen dat de spray bij mij minder effectief is als de pillen. Die slik ik met Naproxen, zusje van de Ibruprofen, dat doet bij mij weer niks. Van de paracetamol met codeine ben ik wel een uurtje van de wereld, dus die neem ik alleen als ik naar bed kan. Samen met Imigran.

De spray heb ik niet zo'n last van, van de smaak. Weet dat je een minuutje rechtop moet blijven zitten en het niet te hard opsnuiven, dan komt het niet gelijk in je keel terecht.

Ik ga slapen mensen :wave:!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:02

ja dat weet ik van dat rechtop zitten maar toch krijg ik net die vieze smaak wel...dat is ook de enige bijwerking die ik ervaar van al mijn medicijnen...
bij mij werkt de spray wel maar de pillen absoluut niet...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:16

Erretje schreef:
En hoe ervaar jij de Topamax, of had ik dat al gevraagd?

Die topamax bevalt mij wel goed. Het enige waar ik last van heb is de tintelingen. In het begin heel erg, dan werd ik 's nachts wakker van de slapende voeten en moest ik mijn bed uit om een stukje te lopen, maar nu eigenlijk alleen als mijn handen en voeten (en neus, lippen en oren) koud geweest zijn en weer warm worden. Nou ja, daar is mee te leven. Verder niet duf, naar vervelend, of last van mijn humeur. En ik val er heel langzaamaan een beetje vanaf.... nou ja, dat is ook niet zo'n ramp :+

Die vieze smaak van de imigran neusspray is echt erg, zeker omdat ik hem vooral 's nachts gebruikte. En dan ga je daarna liggen, ieuw!! Nu heb ik de injecties, bevalt een stuk beter!

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:19

ja die smaak is echt ranzig...gelukkig ben ik nu al een poosje aanvalsvrij...maar mocht ik er weer veel last van krijgen dan ga ik daar eens mee naar de huisarts...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:18

Als ik jullie verhalen zo lees valt het bij mij nog wel mee geloof ik. Ik red het gelukkig nog steeds met alleen Imigran.

De aanvallen zijn gelukkig niet meer wekelijks, en gelukkig meestal niet op de dagen dat ik werk. Ik werk maar 2 dagen per week. Dat betekent voor mijn werkgever weinig uitval en voor mij de ruimte om rustig aan te doen. En als het echt niet goed is zien ze het meteen aan m'n ogen en sturen ze me eerder naar huis dan dat ik zelf aangeef dat het echt niet gaat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:17

Laurabram schreef:
Als ik jullie verhalen zo lees valt het bij mij nog wel mee geloof ik. Ik red het gelukkig nog steeds met alleen Imigran.

De aanvallen zijn gelukkig niet meer wekelijks, en gelukkig meestal niet op de dagen dat ik werk. Ik werk maar 2 dagen per week. Dat betekent voor mijn werkgever weinig uitval en voor mij de ruimte om rustig aan te doen. En als het echt niet goed is zien ze het meteen aan m'n ogen en sturen ze me eerder naar huis dan dat ik zelf aangeef dat het echt niet gaat.

Hier hetzelfde. Bij mij hangt het samen met mijn maandelijkse periode. Ik ben erg regelmatig en kan dus goed mijn agenda rondom mijn migraine plannen. Ik heb een eigen bedrijf en in de dagen dat ik migraine verwacht, probeer ik mijn agenda zo leeg mogelijk te houden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:04

Bij mij komt het op de meest rare momenten opzetten, ik kan het absoluut niet voorspellen, maar ik kan de aanval meestal wel goed aan met imigran. Gewone pilletjes werken niet, zetpil werkt meestal wel (in de extreme gevallen niet) en sinds kort heb ik dan de neusspray, omdat die sneller aan schijnt te slaan, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:19

Ik meld me ook weer even. Vandaag naar de dokter geweest. Had een tijdje maxalt smelttabletten. Die werkte super, incl. bijwerking. Had amper nog gevoel en kracht in mijn handen en voeten.
Heb nu dagelijkse medicijnen gekregen Sandoz retard 80 (merknaam) Mensen die hier ervaring mee hebben, en hebben jullie veel last van bijwerkingen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:48

Ehm, sandoz is de naam van de fabrikant, niet de naam van het middel.... je moet even de lange, ingewikkelde naam opschrijven ;)

Edit: Vermoedelijk staat dit op je doosje (gok ik): HCl Sandoz retard 80, capsules met gereguleerde afgifte 80 mg. Met ergens daar nog onder/boven/ergens anders 'Propanolol'. Kan dat klopppen?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:57

volgens mij is dat ook propanolol, die had ik eerder ook van sandoz en daarna een poosje merkloos (was goedkoper vond de verzekering) maar bij mij hielp dat dus voor geen meter..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:01

Sandoz is merkloos, die verkoopt namelijk alleen generieke middelen (dus middelen zonder merknaam, alleen op stofnaam). Na even googlen is de enige retard die ze volgens mij hebben de propanolol, maar weet het niet zeker. Vandaar mijn vraag.
De propanolol merkte ik wel, 's ochtends licht in mijn hoofd maar wel een mooie, rustige hartslag (want daar had ik hem voor), maar 's avonds had ik alsnog een hartslag van over de 100 slagen per minuut.... Maar zij heeft de gereguleerde afgifte, en die had ik niet. Dus mijn ervaring gaat voor haar al niet op. Voor de migraine weet ik het sowieso niet, maar bijwerkingen had ik verder niet.

Hoe is het nu trouwens met jou depakine Lammie? Gaat dat goed?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:07

ja ik zit nu op 1 keer daags 300mg en dat gaat nog steeds goed...ik had er alleen gisteren bijna 1 maar dat kwam door een kapotte lamp die stond te flikkeren...maar goed daar even uit de buurt gebleven totdat ie er helemaal mee ophield en toen was het ook klaar...
maar verder gaat het super met de migraine...als nu al mijn spieren nu ook nog mee gaan werken dan is het helemaal top...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:10

Lalidan schreef:
Sandoz is merkloos, die verkoopt namelijk alleen generieke middelen (dus middelen zonder merknaam, alleen op stofnaam). Na even googlen is de enige retard die ze volgens mij hebben de propanolol, maar weet het niet zeker. Vandaar mijn vraag.
De propanolol merkte ik wel, 's ochtends licht in mijn hoofd maar wel een mooie, rustige hartslag (want daar had ik hem voor), maar 's avonds had ik alsnog een hartslag van over de 100 slagen per minuut.... Maar zij heeft de gereguleerde afgifte, en die had ik niet. Dus mijn ervaring gaat voor haar al niet op. Voor de migraine weet ik het sowieso niet, maar bijwerkingen had ik verder niet.

Hoe is het nu trouwens met jou depakine Lammie? Gaat dat goed?

nee dat van die sandoz klopt niet helemaal...mijn moeder had van sandoz metropololtartaat, maar de enige retard die ze hebben is inderdaad volgens mij ook propanolol. maar eerst kreeg ik ze in de dozen van sandoz en later in de specifieke apotheekdoosjes waar dan de naam opgedrukt stond (dus niet zo'n etiket)...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:16

Lalidan schreef:
Ehm, sandoz is de naam van de fabrikant, niet de naam van het middel.... je moet even de lange, ingewikkelde naam opschrijven ;)

Edit: Vermoedelijk staat dit op je doosje (gok ik): HCl Sandoz retard 80, capsules met gereguleerde afgifte 80 mg. Met ergens daar nog onder/boven/ergens anders 'Propanolol'. Kan dat klopppen?

Ja dat klopt!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:25

lammie2701 schreef:
nee dat van die sandoz klopt niet helemaal...

Ehm, wat klopt er dan niet aan wat ik zeg? Sandoz is de naam van de fabrikant, niet een merk van een medicijn.... De verwarring die hier ontstaat is denk ik het verschil in naam van fabrikant en merk. Zo is Sandoz wel een fabrikant naam die bijvoorbeeld wel diazepam verkoopt, maar niet het merk Valium. In die zin is Sandoz merkloos en verkoopt hij alleen merkloos. Maar goed, maakt ook weinig uit.

Fijn dat het wel goed gaat met de migraine! Altijd lekker hè, als medicijnen afgebouwd kunnnen worden. Maar die spieren, heeft dat met de medicatie te maken?

eempiej schreef:
Ja dat klopt!

Dan is het middel wat je gebruikt dus propanolol, niet Sandoz ;) Je hebt in elk geval de gereguleerde afgifte, dat is al heel fijn, want daar ontstonden de problemen bij mij door. Maar voor de migraine merkte ik er weinig van, helaas. Al gebruikte ik het daar ook niet voor, maar de dosering was gelijk meende ik.