GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 22:58

Ik dacht ook met een zak hondenvoer 18 kilo….bizar kan em niet lekker tillen.

Koud ja maar soms ook weer dagen heel warm. Het is vooral veel en intensssss koud en soms dan puf puf zo snel ik iets inspannends doe.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 23:40

Geen last van maar ik ben er ook bij gaan sporten.

Wel koouuuddd! En dat vind ik irritant

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 23:48

Nee niet koud en kouwelijk
Wel heel veel zweten bij inspanning
Deed ik altijd al maar nu echt extreem

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:09

Zoals beloofd, een aantal pagina's geleden, zou ik nog even terugkomen op het schoonmaken.
Het schoonmaken van de naaldjes, de naaldhouder en de huid voor injecteren staat bij mij niet op de bijsluiter. Ik heb wel het idee dat de bijsluiter kleiner is geworden, eerder was het een halve behangrol. Wellicht heeft het er wel op gestaan, maar ik kan het nu niet ontdekken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:49

Ik krijg er ook alcohol doekjes bij. De huid hoeft niet (dit is ook in de zorg niet zo met injecteren)

In principe doe je alleen het tuitje voor gebruik schoonmaken. Ik doe het zelf niet maar staat wel in de gebruiksaanwijzing bij mounjaro

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:12

Ik gebruik geen Mounjaro, dat kan de verklaring in verschil zijn.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:20

Ik ken het wel vanuit me opleiding, maar volgens mij staat het niet persee in de protocollen van injecteren. Je moet niet met je vingers eraan zitten eigenlijk, ook zo min mogelijk aan de naald. Ik haal de folie eraf en draai hem dan vanuit het plastic erop. Zo staat het overigens ook in de bijsluiter zie ik. Dan zal het allemaal wel meevallen

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:56

Ik ben me aan het oriënteren op een traject met medicatie. Bij Yazen wordt Mounjaro aangeraden en bij Getwellis Ozempic. Nu lees ik hier toch iets meer positieve ervaringen met Mounjaro dus ik twijfel waar ik zal starten. Bij Yazen moet je eerst een bloedtest laten doen maar dat moet doordeweeks in de ochtend en dan ben ik niet beschikbaar ivm werk. Daarnaast is er wat onduidelijkheid over de priklocatie waar ook de klantenservice/chat'persoon' me niet bij kon helpen.

Zijn er mensen die duidelijk verschil hebben gemerkt tussen beide merken? Of stel ik nu een vraag die al 50x is gesteld? }:0

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:04

Met de kennis van nu zou ik beginnen met Ozempic. Enkel omdat het voordeliger is en een Europees product is. Werkt het niet, kun je altijd nog overstappen op Mounjaro.

Ik gebruik Mounjaro vanaf het begin omdat ik de kans dat het voor mij zou werken, zo groot mogelijk wilde hebben. Maar 'dat stapje terug' naar Ozempic, dat doet bijna niemand en ik durf het ook niet aan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:08

Ik gebruik ook mounjaro maar geen alcohol doekjes hoor. Zit er niet bij en vind ik ook onzin. Bij insuline doen ze het ook niet, je prikt zo oppervlakkig.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:13

Als het onzin zou zijn waarom staat het dan in de bijsluiter??
Dat het er niet bij zit betekent niet dat het niet hoeft, naaldjes zitten er ook niet standaard bij en zonder wordt het lastig prikken.

Afgelopen vrijdag voor het eerst 5mg M gepakt, bizar hoe dat werkt. Echt geen snaaizin meer maar moet ook vreselijk moeite doen om te blijven eten. Heb geen honger of dorst. Heel raar.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:14

Geen dorst hebben is een valkuil. Blijf aub wel heel goed drinken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:00

I know! Doe heel erg mijn best maar ik 'vergeet' te drinken al staat de fles voor mijn neus en in de weg.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:16

har166 schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een traject met medicatie. Bij Yazen wordt Mounjaro aangeraden en bij Getwellis Ozempic. Nu lees ik hier toch iets meer positieve ervaringen met Mounjaro dus ik twijfel waar ik zal starten. Bij Yazen moet je eerst een bloedtest laten doen maar dat moet doordeweeks in de ochtend en dan ben ik niet beschikbaar ivm werk. Daarnaast is er wat onduidelijkheid over de priklocatie waar ook de klantenservice/chat'persoon' me niet bij kon helpen.

Zijn er mensen die duidelijk verschil hebben gemerkt tussen beide merken? Of stel ik nu een vraag die al 50x is gesteld? }:0

Ik ben bij Yazen begonnen met Wegovy (ozempic) en eigenlijk niet overgestapt. Ik vind het wel goed dat je eerst een bloed onderzoek moet doen voor je kan beginnen aan de medicatie. Als het heel lastig is om te prikken op de door hun aangegeven locatie zou je ook je huisarts kunnen vragen of ze je naar ene andere locatie kunnen verwijzen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:18

cissy schreef:
Als het onzin zou zijn waarom staat het dan in de bijsluiter??
Dat het er niet bij zit betekent niet dat het niet hoeft, naaldjes zitten er ook niet standaard bij en zonder wordt het lastig prikken.

Afgelopen vrijdag voor het eerst 5mg M gepakt, bizar hoe dat werkt. Echt geen snaaizin meer maar moet ook vreselijk moeite doen om te blijven eten. Heb geen honger of dorst. Heel raar.

Waarschijnlijk zodat de fabrikant zich indekt voor eventuele claims.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 00:14

Nou ik heb nu de mindere kant van mounjaro te pakken. 2.5 mg een maand niks van gemerkt, zaterdag voor het eerst 5 mg gespoten en ik word helemaal naar van de bijwerkingen. Ontzettende zwavelboeren, echt de hele dag door en die dingen meuren zo, een chemische fabriek is er niks bij. Daar word ik dan weer misselijk van, ook enorm opgeblazen en lucht in de darmen, die bij verplaatsen gewoon zeer doen. Zo is ze honger ook volledig weg, dat dan weer wel. Ik heb nu nachtdiensten , dat helpt sowieso niet mee, maar ik kan eigenlijk niet zitten door de pijn in me darmen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 05:38

har166 schreef:

Ik ben sinds een half jaar ongeveer aan de Ozempic, bevalt mij heel goed! Ben inmiddels zo'n 15 kilo kwijt, heel blij mee *\o/*

kijk ook eens op www.leefstijldirect.nu , deze is het goedkoopst.
Als je naar de site gaat dan ga je naar het kopje: Hoe ziet het traject eruit, je scrollt naar beneden, je kiest dan niet 1 van de 3 "paarse"trajecten maar de online intake (135,00) en vervolg recept (35,00)
De Ozempicpen zelf kost ronde de 130 euro per pen.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 14:25

Ik ben tot nu toe tevreden over ozempic via Wellis
Het afvallen gaat bij mij niet super snel (5.5 kg nu in 2.5 maand) maar weinig bijwerkingen en ik val liever wat langzaam af met behoud van spiermassa dan te snel en daarbij zijn de kosten zo goed te overzien ook omdat ik niet de volledig dosis hoef te nemen en dan het abonnement bij wellis kan pauzeren. En dan zo een 2 maanden met 1 spuit kan doen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:06

cissy schreef:
I know! Doe heel erg mijn best maar ik 'vergeet' te drinken al staat de fles voor mijn neus en in de weg.

Tip: zet elk half uur een wekker.. Dan kun je er niet omheen.. :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:18

Mijn neurodivergente brein raakt daar zwaar geïrriteerd van en dan vliegt die (zware rvs thermofles 780ml) door de kamer/kantoor. :):) :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 23:25

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Zeker interessant! Dank voor de link!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:43

cissy schreef:
Mijn neurodivergente brein raakt daar zwaar geïrriteerd van en dan vliegt die (zware rvs thermofles 780ml) door de kamer/kantoor. :):) :j

Daarom ontbijt of lunch ik met een kefir/fruit/water smoothie. Door de kefir aardig eiwitten maar minder calorieën dan dat er in kwark zit. Ik lust normaal echt geen kefir maar met wat fruit er door proeft het als een lekkere zoete drank.
Dit doe ik al jaren zo en werkt perfect, ik heb dus altijd heel veel dorst maar zeker nu kan ik het niet op. Ik kwam dus door de smoothie er pas laat achter dat ik eigenlijk wel erg veel vocht tot mij nam. Ik plas gemiddeld in 24 uur 3.5 liter.

Ik kreeg gisteren de eerste vriendelijke opmerking of er nou zoveel af was :D
Gek veel is er niet af met 7kg vanaf eind juni maar merk het toch wel aan kleding. Moet nog veel af, dat dan weer wel