Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:06

Ik heb vandaag een rondje in de wijk hardgelopen.
Het regende. Normaal een moment om te skippen voor mij. En vervolgens altijd teleurgesteld dat ik thuis ben gebleven. Dus bewust een poging gewaagd vandaag. Het bos lukte mij nu niet qua motivatie, maar een keertje starten vanuit huis wel.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 10:56

Trots op jou Xx!

Lekker bezig Suliko!

Hier is Lies koest *\o/* nu twijfel ik of ik morgen die 10k run om ga zetten naar een 5k en dan toch ga lopen bij die run :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:20

Ik me heel hard afvragen wie Lies is en of je Lies van het topic bedoelt. :+

Mijn verstandige stem (die ik zelf meestal negeer, maar vaak helpt het als iemand anders het dan zegt) zou zeggen: hou jezelf ook koest. Dat de pijn weg is, betekent niet dat het weer heel gemakkelijk geïrriteerd is of overbelast (moet hier nog een niet/ontkenning bij, ik heb even een error over de zin, maar je snapt me vast wel! _O- ). Bij een (weg)evenement ga je toch vaak sneller dan je van plan bent, al helemaal op een kortere afstand als je normaal verder loopt. Herstel kost echt wat langer dan 1 behandeling en een paar dagen rust bij zoiets, voor je het weet wordt het een pingpong gevalletje waar je op en af last van hebt. Nog genoeg leuke loopjes in de toekomst!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:23

:+ :+
Had ondertussen idd ook naar mijn ietwat wijzere inner voice geluisterd en ga het niet doen :\

Eerst groen licht van de fysio

Untill Lies definitief has left de building

Lies=mijn zeurende sluimerende geblesseerde lies

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:32

Ik moest er ook even aan wennen :+

Fijn dat je lies goed lijkt te gaan! Groetjes van deze Lies :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:38

lies_sparkle schreef:
Ik moest er ook even aan wennen :+

Fijn dat je lies goed lijkt te gaan! Groetjes van deze Lies :D

:') :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:47

Whaha ik moest ook even denken welke Lies _O- .

Leuke discussies of tempo trainingen. Ik doe dat een beetje vanzelf, niet echt op schema. Wel intressant!
Ik heb de interval trainingen waarbij mijn snelheid bepaald wordt door de lengte van de interval.
Mijn tempo trainingen. Hierbij psk ik een richttempo en afstand en loop dan bv een 10km op 05:00.
En mijn, ik zie wel trainingen. Vaak de langere afstanden waarbij ik niet echt een streeftijd/snelheid heb. Meestal loop ik dan rond de 5:30 in zone 2.

Hier vanmorgen mijn laatste run op vakantie gedaan. Mijn lijf voelde moe aan, de ondergrond en de intense wind die vol tegen stond maakte dat mijn plan van 15km de prullenbak in ging en ik er uiteindelijk 11 liep omdat ik terug moest komen.
In alle runs de afgelopen tijd ben ik vaak gestopt voor foto's of route zoeken en dan is non stop doorbrengen toch echt weer wat anders. En dat is te zien ook :')
Afbeelding
Garmin vind wel eindelijk dat ik niet meer in herstel zit maar in aanhouden :+ . Snel deze grafiek weer omhoog gaan schoppen in Nederland!
Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:29

Vanavond lees ik even uitgebreid bij, maar even een egopost. De eerste 60 minuten aan een stuk rennen zijn in de pocket *\o/*

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:41

Wauw lekker 99681!

Haha ik moest ook aan Lies denken! Wel verstandig besluit ja.

Lekker Leonie, toch veel gelopen op vakantie!

Ik heb ook net gelopen, 10 km! Ik wilde op 6:30, maar het is 6:07 geworden gemiddeld. De 7e km wilden mn benen gas geven, geen idee, leek wel of ik 3 blikjes red bull ineens op had haha. Die km was 5:16. De andere 6:15 ongeveer. Ik heb wel bij 3 en 6 km stukje gewandeld om op adem te komen. Ribben al wel wat minder gevoelig. Alleen dat slapen blijft ellende pff.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 16:50

Meelezer komt even binnenvallen, ik word vaak heel blij van jullie verhalen, maar omdat het tempo van posten hier hoog ligt gaat het me niet lukken om heel actief deel te nemen :n

Maar wel even een vraag: ik vermoed dat mijn sportbeha's aan vervanging toe zijn, en aangezien ik 4x per week aan het hardlopen ben, heb ik er toch wel een aantal nodig :+
Iemand tips voor goede (betaalbare) sportbeha's die goed geschikt zijn voor hardlopen (high support), zonder beugel? Ik loop afstanden tot en met de halve marathon, dus het moet echt wel lekker zitten.
Nu de beha's niet meer goed zitten heb ik iedere keer schuurplekken, dat schiet niet op :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:14

Ik heb inmiddels zoveel sportbh's geprobeerd en ik heb serieus nog geen echt hele fijne gevonden ;(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:20

Ik draag geen bh, ze passen nooit. Gewoon een sporthemd werkt hier goed.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:23

Aan mij heb je ook niks denk ik. Heb al jaren van Nike maar die heb je ongetwijfeld al geprobeerd

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:27

Geen beha is voor mij echt geen optie :n voor de meeste vrouwen niet schat ik zo in :+

@goof dat geeft weinig vertrouwen....

Laatst had ik er een gekocht van asics, die stond hoog in een of ander lijstje. Op zich een fijne beha, maar met een groot nadeel: omdat het een beha is uit een stuk krijg ik hem in mijn eentje niet uit als ik gezweet heb, ik krijg hem niet over mijn schouders. Dus die kan ik alleen gebruiken als mijn man thuis is en kan helpen de beha uitdoen :+ das niet zo handig :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:37

Hehe, nee dat is niet handig Achterom, wel grappig :')
Ik vind de pasvorm vaak wel goed, maar de boel blijft gewoon bupsen. Ik wil het gewoon strak en ingesnoerd hebben en niet voelen. Het gaat anders gewoon zeer doen en storen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 17:51

Ik heb sportbeha's van de primark, maar ik heb niet zoveel, dus ook geen superstevige sportbeha nodig.
Bij mij schuren ze ook op lange afstanden, ik moet dan vaseline gebruiken.
Ik moet niks hebben met ritsen, haakjes of dat soort dingen. Daar gaat gegarandeerd mijn huid van kapot.
Heb verder ook nooit fijne gevonden en ik vind ze vooral achterlijk duur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:53

Ze zijn echt achterlijk duur ja, daarom vind ik het ook zo lastig om maar lukraak wat te bestellen en uit te proberen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:06

Ik kan je ook niet helpen denk ik, ik heb verschillende en vind zonder haakjes etc het fijnste.
Heb ook hele simpele van decathlon en die zit ook prima. Heb er ook paar van AYBL voor sportschool maar die doe ik ook wel eens met hardlopen aan. Vind die het voordeel hebben dat ze padding hebben. Ik vind het best irritant als iedereen ziet dat je het koud hebt. :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:25

Ik heb goede ervaringen met Shock Absorber. Gevoerd inderdaad. :+
Als je hieronder in het zoekvak ‘sportbh’ invult, vind je meer berichten.

Wel meegelezen maar jullie gaan zo hard!
Ik heb mooie lopen voorbij zien komen, nationaal en internationaal. :)) 99.. voor het eerst een uur gelop , super zeg!

Balen dat je zo’n last van je ribben hebt, Samantha. Hopelijk knapt het snel op.

Nog een tip voor de liefhebber: Scarabee Trailrunshop heeft 25% korting op Fusion. Weet niet of het alles is, of alleen de broeken.
En ik heb nog een kortingscode van Wild Tee á € 10,00. Is geldig t/m 11 februari. Maak er zelf toch geen gebruik van.

Ik ben nog steeds lekker steady drie maal per week aan het lopen. Op zich gaat het ook best lekker! Vrijdags lekker bezig in de sportschool.
Morgen staat een ronde van zo’n 12 km op de planning. De afgelopen twee weken iets minder kilometers gemaakt wegens een pittige heuveltraining, die heb ik wel gevoeld. :=
Vanaf nu weer kilometers opbouwen naar RFR Drentsche Aa, daar gaan we de 24 km lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 19:16

Samantha_ schreef:
Ik kan je ook niet helpen denk ik, ik heb verschillende en vind zonder haakjes etc het fijnste.
Heb ook hele simpele van decathlon en die zit ook prima. Heb er ook paar van AYBL voor sportschool maar die doe ik ook wel eens met hardlopen aan. Vind die het voordeel hebben dat ze padding hebben. Ik vind het best irritant als iedereen ziet dat je het koud hebt. :')

Het scheelt dat ik bijna altijd een rugzak om heb. Ik heb de pads er dan nooit in.

Snap ik Goof, dat je niet zomaar wat bestelt.

Morgen ga ik eindelijk weer een rondje bos doen met hoogtemeters. Zin in!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:15

Ik kan het even niet volgen, lekker druk met werk, paard en lopen!
Heb contact met Garmin over mijn Fenix, heb van alles aangepast en verwijderd, maar vandaag bij een testloop ging het weer mis. Gelukkig was het opstarten en niet compleet dood zoals vorige week. Maandag heb ik een belafspraak, ben benieuwd, heb nog een klein jaar fabrieksgarantie.

Haha Achterom, ik heb dat dus ook met BHs zonder sluiting. Gênant :')
Ik zweer bij Shock Absorber, heb ook echt een goede BH nodig, maar ik heb dan weer nooit last van schuurplekken, dus geen idee of deze handig zijn als je daar gevoelig voor bent.

Heb er ook mijn HRM fit onder, voel ik ook niks van.

Veel plezier morgen SV!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:24

Ik vind de shock absorber helemaal de shock niet zo goed absorben als ik eerlijk ben.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:00

Ik voel weinig Shockends tijdens het lopen, maar misschien helpt de rugzak ook? :D

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:26

Xx en 99 wat goed van beide!

Achterom, ik heb ook verschillende gehad en sommige waren echt heel fijn, andere minder. Het is echt zelf even uittesten denk ik. Ik kan bijvoorbeeld weer prima op degene zonder sluiting. En wil ik met sluiting dan heb ik er graag een met een ritssluiting aan de voorkant.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:27

Achterom schreef:
Meelezer komt even binnenvallen, ik word vaak heel blij van jullie verhalen, maar omdat het tempo van posten hier hoog ligt gaat het me niet lukken om heel actief deel te nemen :n

Maar wel even een vraag: ik vermoed dat mijn sportbeha's aan vervanging toe zijn, en aangezien ik 4x per week aan het hardlopen ben, heb ik er toch wel een aantal nodig :+
Iemand tips voor goede (betaalbare) sportbeha's die goed geschikt zijn voor hardlopen (high support), zonder beugel? Ik loop afstanden tot en met de halve marathon, dus het moet echt wel lekker zitten.
Nu de beha's niet meer goed zitten heb ik iedere keer schuurplekken, dat schiet niet op :n

Na jaren Shock Absorber heb ik er nu eentje van ON en ik ben er echt heel erg blij mee!
Ik heb een grote cupmaat en dus veel steun nodig. Het zit ook nog eens heel erg zacht en ik heb nu veel minder beweging.

Overigens wel uit één stuk. Hij gaat wel makkelijker aan en uit dan ik van andere modellen gewend ben, maar soms is het wel even sjorren.
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 25-01-25 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt