Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:25

Wat een verschil kan het dan hebben kwa temperatuur en baby’s hè gnome! En ze groeien zo snel… te snel soms

Net terug van ziekenhuis Almelo. Erg aardig. Daar hoef ik niet ingeleid te worden. Maar omdat dit zo in mn hoofd zit mag ik er even over na denken. Maar denk dat ik het dan niet wil.
Zo kan ik ook eventueel bevallen met mijn eigen verloskundige hier. Maar dat ligt eraan of hun dat redden kwa reistijd en hun werk omgeving. Zo niet dat blijf ik bij het ziekenhuis.
Verder volgende week weer langs.

Tijdens hartje luisteren ging ze lekker tekeer tegen het apparaat. Verloskundige zei al, heb wel dat ze eens tegen aan bewegen, maar zij is echt extreem bezig _O-

Umhh ja en dat gaat de hele dag door.

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 15:33

Hahaha heerlijk als ze zo bewegelijk zijn! Fijn dat je daar goed terecht kunt. Inleiden schijnt voor moeder en kind zwaarder te zijn over het algemeen dus hopelijk is dat niet nodig inderdaad. Idealiter beval je thuis?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:36

Fijn dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden Freekie!

Ik heb even een klaagdag, ben het eventjes zat allemaal. Ik ben vorige week woensdag begonnen met de bloeddruk medicatie, vrijdag was m’n bloeddruk goed. Maandag helaas weer veel te hoog waarnaar ze de medicatie hebben verdubbeld. Woensdag was mn bloeddruk weer goed (nog wel iets aan de hoge kant). Nu had ik vandaag een extra meting bij de centering pregnancy waar ik aan mee doe, volgens het apparaat weer 165/100 en handmatig 150/90. Dus de verloskundige die daarbij was heeft het ziekenhuis gebeld, en daar zeiden ze dat ze het maandag maar even opnieuw moesten meten.
Ik baal daar een beetje van, ik ben namelijk in principe helemaal overgenomen door het ziekenhuis, alleen de centering doe ik nog bij de verloskundige. Nu kan ik maandag pas weer om 15:00 terecht bij de verloskundige en zit ik er het hele weekend weer mee in mijn maag…
Sorry, eventjes een ego-post |o

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:49

Hier ook steriliseren in een bak in de magnetron. We hebben een grote, daar kan meteen alles in (flesjes, spullen van de kolf, spenen etc.). Snel en handig. Na een paar maandjes kan het mee in de vaatwasser.

Freekieee, fijn dat het in het ziekenhuis prettig was. Heb ook goede verhalen over Almelo gehoord, ik kom oorspronkelijk uit die regio en veel van mijn vriendinnen zijn daar bevallen. Kan me voorstellen dat je niet voor inleiden kiest als het niet nodig wordt geacht vanuit het ziekenhuis, in ieder geval stof tot nadenken :) Fijn dat de kleine lekker beweeglijk is, hoewel niet altijd prettig vind ik dat toch altijd weer een geruststelling.

HappyBuddha, wat een gedoe allemaal. Hopelijk is het maandag gewoon weer goed, maar wel rot dat je nu dan weer tot na het weekend moet wachten. Sterkte!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:52

Azmay: tjonge wat heftig en wat een ontroerende foto. Ben blij dat ze het zo goed doet nu!

Mriek: fijn dat Hidde zo goed heeft geslapen! 6,5 uur is al bijna een hele nacht :D
En wat fijn dat je weer mag paardrijden! Lekker rustig opbouwen :)
Bloedprikken ging prima, ze prikte eerst er iets naast, maar had er geen last van ofzo

Gnome: heerlijk dat het zo goed gaat! Vandaag lekker weer om een stukje te lopen :) Het is ook erg warm in de zon, dus snap wel dat Boris het te warm kan krijgen daardoor.

Jitske: ah wat balen! Kan gelukkig niet lang meer duren, ik hoop voor je dat je snel de kleine bij je hebt :)

Annemijn: oh bij jou rommelt het dus ook wat! Hoeveel weken ben jij?

Melanie: wat fijn dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft! Zou fijn zijn dat alles rustig is en je thuis kunt bevallen

Nicje: tjonge wat bizar dat ze daar nog de ruimte voor heeft! Dan kan ze in theorie ook weer terug draaien, dus laten we hopen dat dag vanzelf gebeurd, zo’n draaipoging lijkt me erg vervelend…

Happybudda: wat naar dat je bloeddruk zo hoog blijft! Ik snap goed dat je daar even goed doorheen zit, zeker als je nu het hele weekend moet wachten op een afspraak. Die medicatie werkt voor je gevoel helemaal niet?

Gisteravond ging ik zwemmen, maar na 40 min had ik zo’n erge kramp. Eerst in 1 voet, daarna in 2. Het ging maar niet weg, dus heb 20 min naast het bad gezeten en toen trok het eindelijk wat weg. Ik was best bang om auto te gaan rijden daarna, maar het kwam gelukkig niet terug. Tjonge wat kan dat zeer doen! De volgende keer kijken of ik eerder kan stoppen.

Vandaag een rustig dagje. Ik ben bezig met de commode verven, mijn man heeft de keuken af gevoegd, we hebben nog wat in de tuin geprutst en ik zal zo nog even naar mijn paard. Kon vandaag alles mooi op een rustig tempo doen, dus dat is fijn. En genieten dit weer! :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:52

Gnome schreef:
Azmay schreef:
Nimue slaapt onder 5 lagen katoenen wafeldeken, met een romper met lange mouwen, een truitje, broekje, sokken en een slaapzakje. En dan gaat er nog een kruik naast ook :+

Denk wel dat we iets kunnen gaan afbouwen, de verwarming staat inmiddels al wel lager op 19 graden en ze houd zich nog goed warm.

Luiers maat 0 passen eindelijk redelijk mooi _O-

Hoop dat ze nog zelf goed gaat liggen Nicje :(:)

Hahaha nou inderdaad een enorm verschil maar ik geloof dat Nimue nu op 4 kilo zit toch? Dat weegt Boris ook al bijna na een weekje. Hier staat de verwarming niet meer aan. De verloskundige zei ook dat een temp van 16-18 ruim voldoende is voor een baby. Maar dan moeten ze zichzelf natuurlijk wel goed op temperatuur kunnen houden. Gelukkig warm weer op komst.

Nimue weegt nu ongeveer 2,5 kg :+

Wij hebben een magnetron sterilisator. Eerst word alles afgewassen en dan de magnetron in en daarna de koelkast als we het niet vaak gebruiken.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:57

Gnome schreef:
Hahaha heerlijk als ze zo bewegelijk zijn! Fijn dat je daar goed terecht kunt. Inleiden schijnt voor moeder en kind zwaarder te zijn over het algemeen dus hopelijk is dat niet nodig inderdaad. Idealiter beval je thuis?

Nee wel in het ziekenhuis. Wil ook echt niet thuis bevallen.

Happybuddha, lekker ego posten. Wat vervelend zeg :( snap dat je daar van baalt. Probeer je niet heel druk te maken en te genieten van je weekend.

Ballard, wat naar die krampen elke x ! Snap dat je even twijfelde met auto rijden. Gelukkig goed gegaan

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:15

Sorry korte post.

Maar zo'n magnetronbak, is dat een speciale?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:30

Ballard_L schreef:
Happybudda: wat naar dat je bloeddruk zo hoog blijft! Ik snap goed dat je daar even goed doorheen zit, zeker als je nu het hele weekend moet wachten op een afspraak. Die medicatie werkt voor je gevoel helemaal niet?

Weet ik niet zo goed eigenlijk, aan de ene kant denk ik dat het wel wat doet omdat het tot nu toe elke keer 2 dagen later wel beter was. Aan de andere kant is t wel apart dat het zo snel al helemaal niks meer doet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 16:50

@happy wat een ellende. Zo word je echt van links naar rechts gegooid. Hebben ze geen heel klein gaatje in het weekend dat je gewoon ff gecontroleerd kunt worden? Bloeddruk is zo gemeten. Sterkte!

Ballard_L schreef:
Gisteravond ging ik zwemmen, maar na 40 min had ik zo’n erge kramp. Eerst in 1 voet, daarna in 2. Het ging maar niet weg, dus heb 20 min naast het bad gezeten en toen trok het eindelijk wat weg. Ik was best bang om auto te gaan rijden daarna, maar het kwam gelukkig niet terug. Tjonge wat kan dat zeer doen! De volgende keer kijken of ik eerder kan stoppen.

Vandaag een rustig dagje. Ik ben bezig met de commode verven, mijn man heeft de keuken af gevoegd, we hebben nog wat in de tuin geprutst en ik zal zo nog even naar mijn paard. Kon vandaag alles mooi op een rustig tempo doen, dus dat is fijn. En genieten dit weer! :)

Wat rot van die kramp. Kan inderdaad vreselijk zeer doen. Ik kon mezelf in bed ook nooit uitrekken zonder dat het erin schoot. Misschien kun je iets van magnesium smeren voordat je gaat zwemmen?

Ben erg benieuwd naar jullie kamertje ook.

Azmay schreef:
Nimue weegt nu ongeveer 2,5 kg :+

Ohhh jeetje dan haal ik haar met een ander door elkaar. Nou met zo'n gewicht is het volgens mij meer dan logisch dat ze nog veel warmte nodig heeft. Gelukkig groeit ze goed op je foto's te zien <3 hoe trek je het zelf? Beetje oké nachten?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:25

Ballard nu 38.3 alweer!

Flesjes hier in een pan gedaan.

Gnome groeit hard!

Azmay, fijn dat ze zichzelf lekker warm kan houden.

HappyBuddha vervelend zeg :(

Freekie, even schakelen inderdaad! Maar volgens mij heb je bij inleiding iets meer kan op ingrepen inderdaad.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:26

HappyBuddha schreef:
Ballard_L schreef:

Weet ik niet zo goed eigenlijk, aan de ene kant denk ik dat het wel wat doet omdat het tot nu toe elke keer 2 dagen later wel beter was. Aan de andere kant is t wel apart dat het zo snel al helemaal niks meer doet.

Ja dat is zeker vreemd! Daarom was het ook wel fijn geweest als je eerder terecht had gekund…

Gnome: ik heb niet het idee dat magnesium helpt. Ik denk nu maar: over 8 weken is het klaar :P precies wat jij had, heb ik ook. Met omdraaien schiet heel snel de kramp erin. Dan pas merk je hoe vaak je jezelf uitrekt in een nacht

Annemijn: oeh dat gaat snel ja! Kan elk moment komen :) Heb je alles klaar voor je gevoel? Want jij was een paar weken terug nog kleertjes aan het naaien

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:38

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:34

Kiwipitje schreef:
Nicje87 schreef:
Sorry korte post.

Maar zo'n magnetronbak, is dat een speciale?
https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-ave ... 002008475/

Dank je wel. Heb hem op de verlanglijst gezet. Ik heb wel zo'n flessenwarmer waarmee je ook steriel kan maken, maar dit lijkt mij handiger.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:45

Ik heb nu magnesium olie gehaald om eens te proberen, als de kramp erin schiet is dat bij mij ook in bed met draaien
Met zwemmen is ook vervelend

Happybuddha heb je zelf geen bloeddrukmeter in huis? Wel vervelend zo

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 20:08

Hebben jullie nog leuke cadeaus gehad waar je van te voren niet aan gedacht had? Ben een beetje op zoek naar dingen die mensen kunnen geven als ze dat willen.. Veel geven kleding maar dat hebben we al zoveel.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:45

Azmay schreef:
Nimue slaapt onder 5 lagen katoenen wafeldeken, met een romper met lange mouwen, een truitje, broekje, sokken en een slaapzakje. En dan gaat er nog een kruik naast ook :+

Denk wel dat we iets kunnen gaan afbouwen, de verwarming staat inmiddels al wel lager op 19 graden en ze houd zich nog goed warm.

Luiers maat 0 passen eindelijk redelijk mooi _O-

Hoop dat ze nog zelf goed gaat liggen Nicje :(:)

Al een echte vrouw, snel koud :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:47

HappyBuddha schreef:
Fijn dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden Freekie!

Ik heb even een klaagdag, ben het eventjes zat allemaal. Ik ben vorige week woensdag begonnen met de bloeddruk medicatie, vrijdag was m’n bloeddruk goed. Maandag helaas weer veel te hoog waarnaar ze de medicatie hebben verdubbeld. Woensdag was mn bloeddruk weer goed (nog wel iets aan de hoge kant). Nu had ik vandaag een extra meting bij de centering pregnancy waar ik aan mee doe, volgens het apparaat weer 165/100 en handmatig 150/90. Dus de verloskundige die daarbij was heeft het ziekenhuis gebeld, en daar zeiden ze dat ze het maandag maar even opnieuw moesten meten.
Ik baal daar een beetje van, ik ben namelijk in principe helemaal overgenomen door het ziekenhuis, alleen de centering doe ik nog bij de verloskundige. Nu kan ik maandag pas weer om 15:00 terecht bij de verloskundige en zit ik er het hele weekend weer mee in mijn maag…
Sorry, eventjes een ego-post |o

Vervelend, voel je je zelf wel goed?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:48

Ballard_L schreef:
Azmay: tjonge wat heftig en wat een ontroerende foto. Ben blij dat ze het zo goed doet nu!

Mriek: fijn dat Hidde zo goed heeft geslapen! 6,5 uur is al bijna een hele nacht :D
En wat fijn dat je weer mag paardrijden! Lekker rustig opbouwen :)
Bloedprikken ging prima, ze prikte eerst er iets naast, maar had er geen last van ofzo

Gnome: heerlijk dat het zo goed gaat! Vandaag lekker weer om een stukje te lopen :) Het is ook erg warm in de zon, dus snap wel dat Boris het te warm kan krijgen daardoor.

Jitske: ah wat balen! Kan gelukkig niet lang meer duren, ik hoop voor je dat je snel de kleine bij je hebt :)

Annemijn: oh bij jou rommelt het dus ook wat! Hoeveel weken ben jij?

Melanie: wat fijn dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft! Zou fijn zijn dat alles rustig is en je thuis kunt bevallen

Nicje: tjonge wat bizar dat ze daar nog de ruimte voor heeft! Dan kan ze in theorie ook weer terug draaien, dus laten we hopen dat dag vanzelf gebeurd, zo’n draaipoging lijkt me erg vervelend…

Wat vervelend van de kramp! Wel lekker zo'n relaxed dagje!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:49

Gnome schreef:
Hebben jullie nog leuke cadeaus gehad waar je van te voren niet aan gedacht had? Ben een beetje op zoek naar dingen die mensen kunnen geven als ze dat willen.. Veel geven kleding maar dat hebben we al zoveel.

Bad matrasje
Draagdoek / zak
Douche handschoen
Setje voor baby nagels vijlen en knippen
Spiegel voor in de auto
Kinderwagen parasol
Heel veel spul van Little Dutch <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:52

Hier vandaag laatste dagje gewerkt, vind het zo'n raar idee! Maar wel fijn om even rustig te kijken wat er nog allemaal moet om de laatste dingetjes te regelen. Hoewel ik komende week al wel wat dingen gepland heb staan ook weer haha

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:02

Lisette1987 schreef:
Ik heb nu magnesium olie gehaald om eens te proberen, als de kramp erin schiet is dat bij mij ook in bed met draaien
Met zwemmen is ook vervelend

Happybuddha heb je zelf geen bloeddrukmeter in huis? Wel vervelend zo

Nee. Ik twijfel wel om er een aan te schaffen omdat ik benieuwd ben hoe mijn bloeddruk over het algemeen thuis is. Maar ben aan de andere kant bang dat ik me er dan juist druk om ga maken…

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:24

Wij hebben er wel een en kunnen ook met stethoscoop en zo’n band met de hand meten/tellen.
In de tijd een paar weken terug als ik flauw werd van te snel opstaan, me gewoon niet zo lekker voel of als in het ziekenhuis een afwijkende waarde gemeten word kunnen we meten in onze gewone thuissituatie Ipv alleen in ziekenhuis of bij huisarts/vk
Verder meten we niet, maar dat is net als met zo’n doppler, je moet niet geobsedeerd bezig blijven natuurlijk

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 21:58

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:

Bad matrasje
Draagdoek / zak
Douche handschoen
Setje voor baby nagels vijlen en knippen
Spiegel voor in de auto
Kinderwagen parasol
Heel veel spul van Little Dutch <3

Alles al in huis :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 21:59

QueenE schreef:
Hier vandaag laatste dagje gewerkt, vind het zo'n raar idee! Maar wel fijn om even rustig te kijken wat er nog allemaal moet om de laatste dingetjes te regelen. Hoewel ik komende week al wel wat dingen gepland heb staan ook weer haha

Spannend!! Zo leuk dat er straks ineens weer een hoop babies achter elkaar bij gaan komen. Gek idee dat we al zoveel maanden onderweg zijn met z'n allen.