Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Lastig, ik denk dat de context heel veel uit maakt. Maar mocht dit mijn vent zijn, na alles wat ik gelezen heb over jullie relatie, had ik hem wel even met zijn neus op de feiten gedrukt.

Hij koos voor jou, toen je gezond was en toen je ziek werd. Hij trouwde met je, in goede en slechte tijden, tot de dood jullie scheidt.

Nee, ik had hem bedankt voor zijn eerlijkheid en een keuze gegeven. Je kan weg, of je blijft. Niet dit gejengel.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

BritHittepit schreef:
Hoe zouden jullie reageren als je partner zegt dat hij je niet meer aantrekkelijk vindt omdat je bent bijgekomen (door medicatie)?

Britt,
Ik mag hopen dat hij dit niet tegen jou heeft gezegt.
Want ik herinner mij vaag dat je een lager gewicht had?

Mijn ex partner heeft dit ook ooit tegen mij gezegt.
Ik was niet meer het popje waar hij mee samen was gegaan.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

BritHittepit schreef:
Hoe zouden jullie reageren als je partner zegt dat hij je niet meer aantrekkelijk vindt omdat je bent bijgekomen (door medicatie)?

Het ligt er erg aan op wat voor manier/wat voor gesprek.

Maar waarschijnlijk zou ik de bal terug willen kaatsen dat ik zon karaktertrekje met alleen vallen op uiterlijk niet aantrekkelijk vind

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Als hij het echt zo voelt zou ik het wel willen weten, maar het is natuurlijk het hele gesprek eromheen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

hagelslag schreef:
BritHittepit schreef:

Het ligt er erg aan op wat voor manier/wat voor gesprek.

Maar waarschijnlijk zou ik de bal terug willen kaatsen dat ik zon karaktertrekje met alleen vallen op uiterlijk niet aantrekkelijk vind

Laten we eerlijk zijn, tegen die tijd dat je dit als partners tegen elkaar zegt ben je al een station voorbij zullen we maar zeggen ....

Nu denk ik dat dat hier sowieso al het geval was, alleen elkaar verwijten maken, gaat de situatie niet verbeteren....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

@sky_as

Absoluut met je antwoord eens hoor!
Maar dat zou ook de reden zijn waarom iemand zon antwoord terug zou krijgen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:21

Sky_As schreef:
Het zou heel veel pijn doen, want het is iets waar je niks aan kan doen.
Daarentegen is het wel fijn dat hij zijn gevoel uitspreekt, dus dat ook benoemen.

Ik zou er vooral over proberen te praten... Wat vind hij dan niet aantrekkelijk, want eigenlijk verwacht ik heel eerlijk gezegd dat er meer / iets anders achter zit...
En dat dat iets is, wat jullie beide diep in je hart wel weten.

Boos worden heeft geen zin, hij probeert enkel zijn gevoel te uiten/ onder woorden te brengen.

Want hoe je het ook went of keert... Jij kan niks doen aan de gevolgen van de medicatie, maar hij kan net zo goed niks doen aan gevoelens die je wel of niet hebt :)

Prachtig goed omschreven! Helemaal mee eens! _/-\o_

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:12

Ik vind deze opmerking, als die opzichzelf staat, primair.

Zeker als je weet dat het gewicht door medicatie komt en die persoon er niets aan kan doen.. Waar die persoon zelf wellicht ook totaal niet blij mee is en misschien zelfs onzeker? Dan is zo'n opmerking helemaal idioot.

Ook de reacties als 'goed dat het eerlijk wordt uitgesproken' snap ik niet. Iemand kan er weinig aan doen vanwege medicatie en ik heb zo het voorgevoel dat Britt alsnog ontzettend slank is (want het gewicht lag al niet hoog) en dat hij dus veel te heftig overreageert. En dan vind ik die opmerking absoluut primair.

Gezien de situatie in deze relatie is deze man van zichzelf al totaal onaantrekkelijk. Hij had deze opmerking gewoon voor zich moeten houden want hij is toch niet van plan om de relatie te beeindigen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:20

BritHittepit schreef:

Zeggen dat ik hem niet meer aantrekkelijk vind sinds hij poedersuiker maakt en dat het hem vrij staat om te vertrekken als die me toch niet meer aantrekkelijk vind.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:42

Dus ipv intens blij te zijn dat je nog leeft, en een paar kilootjes erbij dan maar voor lief te nemen, zegt hij dat hij je niet meer aantrekkelijk vindt ?
Er wordt hier gesproken dat het goed is dat hij eerlijk zijn gevoel verwoordt, maar ik kan oprecht niet begrijpen dat je ook maar zo’n gevoel kán hebben?! Dus nee, ik vind dit niet kunnen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:17

Maar hoe komt deze opmerking tot stand?
Het word hier min of meer "gedropt" zonder enige context of kennis wat er aan vooraf gegaan is.
Ik vind het nogal wat zoals hij hier word veroordeeld..
Zonder context kan ik er echt niks van vinden

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 42 min geleden

Lukasje schreef:
Dus ipv intens blij te zijn dat je nog leeft, en een paar kilootjes erbij dan maar voor lief te nemen, zegt hij dat hij je niet meer aantrekkelijk vindt ?
Er wordt hier gesproken dat het goed is dat hij eerlijk zijn gevoel verwoordt, maar ik kan oprecht niet begrijpen dat je ook maar zo’n gevoel kán hebben?! Dus nee, ik vind dit niet kunnen.

Ik denk dat de hele dynamiek van deze relatie niet gezond is... En dat ze beide regelmatig dingen zeggen die in een gezonde relatie niet gezegd (of gevoeld) horen te worden.

Maar beide willen de relatie niet beëindigen. Dan is dit een gevolg. Mensen die elkaar (on) bewust pijn doen met woorden, om zo hun gevoel proberen te laten spreken dat er eigenlijk "niks" meer is....

Als je hier door het hele topic mee leest, lees je regelmatig dingen waarvan je denkt, dit kan toch niet.

Niet iedereen uit op dezelfde manier, maar hoe je er vervolgens mee om gaat, heb je wel invloed op. Je kunt een ander niet veranderen, alleen jezelf.

Dus als je niet op een bepaalde manier behandeld wil worden, is daar maar 1 manier voor, en dat is zorgen dat je of dusdanig sterk in je schoenen komt te staan dat je jezelf zo niet laat behandelen, of uit de situatie stappen.

In alle andere gevallen probeer je iemand anders te veranderen, en dat gaat niet, nooit...
Iemand anders veranderd alleen als ze dat zelf willen :)